Novosti


Umreženi životni stil postaje dominantan

  Kategorije: Trendovi


Globalno, čak 82 posto korisnika poprima umreženi životni stil, a predvode ga korisnici koji intenzivno koriste internetske usluge, tzv. netizeni. Zemlje s najvišim postotkom netizena su Čile (32 posto), Južna Koreja (29 posto) i Brazil (28 posto). Veliki dio od 18 posto korisnika koji nemaju umreženi životni stil također želi biti društveno umreženi.

Premda se čini da frekventnim i ekstenzivnim korištenjem internetskih usluga netizeni stvaraju svoju ekskluzivnu potkulturu, nova studija Ericsson ConsumerLaba pod nazivom „Umreženi život“ pokazuje da su netizeni zapravo predvodnici umreženog životnog stila koji je prigrlilo čak 82 posto korisnika.

Ova studija istražuje različite percepcije umreženog životnog stila među korisnicima na suprotnim stranama spektra. Netizeni prosječno posjeduju barem tri povezana uređaja uz pristup internetu barem 1h dnevno, a koriste oko 7 digitalnih usluga svaki dan. Takozvani nepovezani korisnici prosječno posjeduju jedan uređaj kojim pristupaju internetu najviše jednom tjedno. Cijeli je niz razina korištenja interneta i digitalnih usluga u umreženom životnom stilu, no njegovi su jasni predvodnici netizeni kojih je 17 posto globalno, dok je daljnjih 65 posto korisnika usvojilo neke aspekte umreženog životnog stila. Preostalih 18 posto se smatra nepovezanim jer nikada ili vrlo rijetko koriste internet.

Ključni aspekti umreženog životnog stila su potreba za mobilnošću te želja za digitalnim aktivnostima u pokretu. Tako primjerice, 51 posto netizena te samo 3 posto nepovezanih korisnika trenutačno koristi usluge koje im omogućuju zaustavljanje filma ili TV programa na jednom uređaju, a nastavak gledanja na drugom. U cijelom spektru korisnika vidljiva je svijest da društvene mreže pridonose kolektivnoj informiranosti od koje svi imaju koristi. Čak i među nepovezanim korisnicima 38 posto njih smatra da je jednostavnije pronaći proizvode i usluge na internetu, nego putem prijatelja i obitelji, a 35 posto da je proizvode lakše pronaći putem društvenih mreža.

Najveći postotak netizena je u Čileu (32 posto), Južnoj Koreji (29 posto) i Brazilu (28 posto). Zanimljivo je da Brazil i druge zemlje s velikim brojem netizena, uključujući Kinu i Kolumbiju, također imaju i veliki broj nepovezanih korisnika. Manji udio netizena u industrijaliziranim zemljama poput Njemačke i SAD uravnotežen je većim brojem korisnika koji redovito koriste Internet.

Veliki postotak netizena vjeruju da tehnologija donosi pozitivne promjene i da vodi demokratizaciji učenja, ali 40 posto njih ipak vjeruje da je pritom ugrožena privatnost, no procjenjuju da su dobrobiti veće od rizika. Stavovi korisnika prema povezanosti se mijenjaju s razvojem mreža i novih usluga. Tako prihvaćanje virtualnih interakcija umjesto fizičkih nastavlja rasti, a sve više ljudi tvrdi da žele integrirati radni i osobni život, prije negoli postići ravnotežu između njih.

Podaci su prikupljeni na temelju 45 290 osobnih i online intervjua s korisnicima u dobi od 15 do 69 godina, koji predstavljaju 1,2 milijarde ljudi u 24 zemlje (Angola, Brazil, Kanada, Čile, Kina, Kolumbija, Francuska, Njemačka, Indija, Indonezija, Italija, Obala Bjelokosti, Jamajka, Japan, Kenija, Libanon, Norveška, Poljska, Rusija, Južna Koreja, Švedska, Tajland, Ujedinjeno kraljevstvo i SAD).
 
Kompanijske komunikacije Ericssona Nikole Tesle

   

Pretraga novosti


   

Filter po kategorijama


   

Tagovi



  Na vrh stranice