VISOKIM
POSTOTKOM SUDJELOVANJA U ANKETI POTVRÐENA POVJERLJIVOST OBRADE PODATAKA
DIALOG anketu
provodi SIFO RESEARCH&CONSULTING, potpuno nezavisna švedska kompanija koja je
sastavni dio Research International-a, jedne od najveæih kompanija na svijetu koje se
bave istraživanjem tržišta. Naèin anketiranja je takav da zaposlenici svoje ispunjene
upitnike direktno šalju istraživaèkoj kompaniji putem www-a, a ona jamèi potpuno
povjerljivu obradu podataka. Anonimnost svakoga sudionika je zajamèena osobnom lozinkom
(password), koju više nitko drugi ne može koristiti, i direktnim slanjem upitnika putem
www-a (ne putem Outlook-a) na adresu SIFO RESEARCH&CONSULTING koji zatim sve dobivene
odgovoreo obraðuje tako da se dobiju globalni rezultati za kompaniju i njene niže
organizacijske jedinice. Koncepcija samoga modela ankete Dialog priznaje za obradu
podataka samo odgovore organizacijskih jedinica u kojima je sudjelovalo više od 6
zaposlenika (u tome su sluèaju izraženi samo odgovori o najvišem zadovoljstvu, a kod
više od 9 zaposlenika svi odgovori),pa je to još jedan dokaz više za osiguranu
anonimnost .
Zaposlenici
Ericssona Nikole Tesle dali su povjerenje takvoj anketi, a dokaz tome je visoki postotak
sudjelovanja. Kako smo veæ informirali, od ukupnoga broja zaposlenika ETK koji su mogli
sudjelovati u Dialogu, 1033 ili 92% je popunilo anketni upitnik. Zbog
tako visokoga postotka sudjelovanja, dobiveni rezultati su vrlo realni.
Ericsson uskoro
pokreæe mini anketu koja æe se fokusirati samo na modul Motivacija.
To æe biti još jedna prilika da se zaposlenici odazovu i iskažu svoje mišljenje i
zadovoljstvo u podruèjima koja mogu utjecati na razinu motivacije. |
U trci za
postizanjem što veæe poslovne uspješnosti i kvalitete na otvorenome tržištu, Ericsson
želi biti primamljiv i izazovan poslodavac. Kako bi dugoroèno poveæala profitabilnost
korporacija želi što više zadovoljiti kupce i poveæati motiviranost zaposlenika.
Dakle, Ericssonov buduæi uspjeh zavisi o zaposlenicima koji su kreativni, poduzetni i
imaju potrebnu struènost za postizanje zajednièkih ciljeva. Ericsson želi stalno
pratiti potrebne kompetencije, posebno profesionalne vještine, naèin organiziranja posla
i poslovnoga procesa kao i kvalitete koje su potrebne za voðenje tako uspješne
organizacije.
Ericsson je
odabrao anketu DIALOG kako bi dobio mišljenje svojih zaposlenika o važnim pitanjima iz
podruèja poslovanja. To je vrlo dobar alat za dobivanje povratnih informacija. Dobiveni
podaci se mogu dalje usporeðivati s drugim kompanijama unutar korporacije koje su
primijenile anketu Dialog, ali i s kompanijama izvan Ericssona iz iste ili sliène
poslovne djelatnosti.
Sudjelovanjem u
procesu DIALOG, svaki zaposlenik može pomoæi u oblikovanju buduænosti vlastite
kompanije i unaprjeðenju uvjeta u kojima radi.
Kako smo veæ
spomenuli, cilj ankete jest biti pokazatelj i pomoæ u procesu donošenja odluka o
promjenama za unaprjeðenje Ericssona na naèin:
- fokusiranja na aspekte koji mogu
poveæati profitabilnost i vrijednost za kupce
- usporeðivanja s konkurencijom
- identificiranja potreba
organizacije za razvoj iz perspektive zaposlenika
- podizanja razine motivacije
zaposlenika
- podrške kod procesa donošenja
strateških odluka
Vrlo je važno da
u kompaniji postoje odgovarajuæi uvjeti i odnosi kako bi zaposlenici mogli svim svojim
potencijalima pridonijeti njenome razvoju i uspjehu . To je pogotovo važno za modernu
kompaniju u kojoj veæinu zaposlenih èine visokoobrazovani ljudi. Iz tog razloga je za
našu kompaniju, kao i za èitavi Ericsson, vrlo važno praæenje pokazatelja za Empowerment.
Naime, Empowerment indeks pokazuje sudjelovanje zaposlenika koji su motivirani za rad i
ujedno zadovoljni podrškom rukovoditelja, ovlaštenjima, odgovornostima te svojim
profesionalnim kompetencijama. Što je veæa zastupljenost takvih zaposlenika, jaèa je i
konkurentska sposobnost i uspješnost same kompanije.
Postotak za Leadership/Rukovoðenje
pokazuje zadovoljstvo zaposlenika svojim rukovoditeljima s obzirom na njihove
vještine u rukovoðenju ljudima.
Upravo zbog
važnost tih pokazatelja, nakon prvoga provoðenja ankete Dialog u 2000.godini,
menadžment ETK je meðu važne poslovne ciljeve za 2001. uvrstio i poveæanje
zadovoljstva zaposlenika. Za mjerenje zadanoga cilja uzeli su se postoci zadovoljstva iz
modula Empowerment i Leadership.
Tijekom prošle
godine u svakoj organizacijskoj jedinici zaposlenici su, organizirani u tzv. “fokus
grupe”, trebali pronaæi podruèja koja bi se trebala unaprijediti. Na temelju
kritiènih toèaka planirale su se aktivnosti u kojima su mogli sudjelovati svi
zaposlenici. Kompanija cijeni mišljenje svojih zaposlenika i poštuje prijedloge koji
vode efikasnosti i uspješnosti.
Rezultati u 2001. iznad
oèekivanja
Oèekivalo se da
æe, nakon mnogih aktivnosti koje su 2001. pokrenute u Ericssonu Nikoli Tesli, tijekom
godine zadovoljstvo zaposlenika postati veæe u svim modulima. Povratna informacija o tome
menadžerima je dragocjen pokazatelj jesu li u 2001.god. poduzete prave aktivnosti i jesu
li postignuti zacrtani ciljevi, odnosno, što treba mijenjati u narednome razdoblju.
Visoki postotak
sudjelovanja zaposlenika u anketi (92%) i znatno bolji rezultati o zadovoljstvu ETK
zaposlenika po svim modulima ipak su premašili sva oèekivanja. Poveæano zadovoljstvo
zaposlenika u našoj kompaniji svakako je rezultat brojnih aktivnosti, planiranih prema
kritiènim toèkama iz rezultata prethodne godine, koje su se pokazale uèinkovitima.
Ovog trenutka
još ne možemo rezultate ETK usporediti s korporacijskim prosjekom, jer ti podaci još
nisu objavljeni, ali je vrlo interesantno usporediti se s prosjekom kompanija izvan
Ericssona i s najboljima u toj grupi. Treba svakako istaknuti da je zadovoljstvo u gotovo
svim modulima na razini prosjeka drugih kompanija, a u modulu Kooperacija i procesi te u
modulu Leadership/Rukovoðenje èak i iznad rezultata najboljih kompanija u grupi.
Empowerment i
Leadership – meðu kompanijskim ciljevima u 2001.
Ako želimo
usporediti kompanijske podatke za 2001. s podacima iz prethodne godine, možemo to
uèiniti jedino za organizacijske jedinice koje tijekom 2001. nisu imale veæih
organizacijskih promjena.
Posebno treba
istaknuti postotak zadovoljstva zaposlenika u grupi pitanja kod modula Empowerment i
Leadership èije poveæanje je i postavljeno kao kompanijski cilj za 2001.god.
U modulu
Leadership prosjeèni postotak zadovoljstva zaposlenika ETK sa svojim rukovoditeljima s
obzirom na njihove vještine u rukovoðenju ljudima poveæao se sa 61% na 72%.
Po pojedinim
organizacijskim jedinicama slika porasta zadovoljstva s rukovoditeljima je sljedeæa:
ETK/C sa 57% na 68%, ETK/D sa 60% na 68%, ETK/KA sa 54% na 63%, ETK/L sa 79% na 84%, ETK/P
sa 68% na 81%. No, usporeðujuæi rezultate pojedinih nižih organizacijskih jedinica,
koje nisu doživjele unutarnje organizacijske promjene, takoðer je evidentno poveæanje
zadovoljstva zaposlenika. Takva je situacija u sadašnjoj jedinici ETK/B u kojoj je u svim
nižim jedinicama poveæano zadovoljstvo zaposlenika, a posebno kod zaposlenika IS/IT
(znaèajnije u IT) i to sa 49% na 73%. Kod zaposlenika ETK/EE koji su dio stare jedinice
Marketing&Sales Export takoðer je zadovoljstvo unutar ovoga modula znaèajno
poveæano - sa 41% na 89%.
Rezultati za
Empowerment su se mogli iskazati samo za organizacijske jedinice koji imaju više od 20
zaposlenika.
Na razini
kompanije poveæao se broj zaposlenika koji su motivirani za rad i koji su zadovoljni
podrškom rukovoditelja, ovlaštenjima, odgovornostima te profesionalnim kompetencijama sa
17% na 31%. S takvim rezultatom približili smo se korporacijskom cilju za 2005.godinu.
ajveæi porast
Empowerment indeksa u odnosu na prošlu godinu, u jedinicama koje se mogu usporeðivati,
zabilježen je u jedinici ETK/P i to sa 22% na 44% i u jedinici ETK/C sa 14% na 25%.
Najveæi indeks iskazan je u jedinici ETK/EN – 90% i vrlo visoki- 68% u jedinici ETK/EE.
Osim poduzetih
mnogobrojnih aktivnosti, razlog više za porast broja zaposlenika koji su motivirani za
rad i koji su zadovoljni podrškom rukovoditelja, ovlaštenjima, odgovornostima te
profesionalnim kompetencijama, je i provoðenje procesa upravljanja uèinkom (Performance
Management). Zaposlenici su poèetkom prošle godine od rukovoditelja prvi put dobili
povratnu informaciju o izvršenju svojih planskih zadataka, a isto tako su zajednièki
definirali daljnje planske zadatke i zahtjevane kompetencije za njihovo provoðenje.
Treba naglasiti
da u našoj kompaniji još traju prezentacije rezultata po organizacijskim jedinicama.
Rezultate Dialoga za najviši menadžment ETK i ove je godine prezentirala Ana
Jožinec, direktorica jedinice Upravljanje ljudskim potencijalima, a rukovoditeljima,
odnosno, svim zaposlenicima u pojedinim organizacijskim cjelinama prezentacije drži Neva
Duiæ, HR konzultant iz iste jedinice.
Na kraju dodajmo
i to da æe i ove godine, u organizacijskim jedinicama u kojima je iskazano nešto manje
zadovoljstvo u pojedinim podruèjima, grupe zaposlenika definirati odreðene aktivnosti
kako bi se i tijekom 2002. godine izvršila poboljšanja tamo gdje je to još uvijek
potrebno.
Neva Duiæ |