ERICSSON
Home Products Services Technologies Support About Ericsson
rul_header_1x55.gif (60 bytes)
Ericsson Nikola Tesla > Podaci o kompaniji > "Komunikacije" > Komunikacije 1 - 2002.
"Komunikacije" t.gif (43 bytes)
"Komunikacije"
t.gif (43 bytes)
t.gif (43 bytes)
Najvažnije teme broja
Sadržaj broja
DIALOGOM do mišljenja zaposlenika
t.gif (43 bytes)

VISOKIM POSTOTKOM SUDJELOVANJA U ANKETI POTVRÐENA POVJERLJIVOST OBRADE PODATAKA

DIALOG anketu provodi SIFO RESEARCH&CONSULTING, potpuno nezavisna švedska kompanija koja je sastavni dio Research International-a, jedne od najveæih kompanija na svijetu koje se bave istraživanjem tržišta. Naèin anketiranja je takav da zaposlenici svoje ispunjene upitnike direktno šalju istraživaèkoj kompaniji putem www-a, a ona jamèi potpuno povjerljivu obradu podataka. Anonimnost svakoga sudionika je zajamèena osobnom lozinkom (password), koju više nitko drugi ne može koristiti, i direktnim slanjem upitnika putem www-a (ne putem Outlook-a) na adresu SIFO RESEARCH&CONSULTING koji zatim sve dobivene odgovoreo obraðuje tako da se dobiju globalni rezultati za kompaniju i njene niže organizacijske jedinice. Koncepcija samoga modela ankete Dialog priznaje za obradu podataka samo odgovore organizacijskih jedinica u kojima je sudjelovalo više od 6 zaposlenika (u tome su sluèaju izraženi samo odgovori o najvišem zadovoljstvu, a kod više od 9 zaposlenika svi odgovori),pa je to još jedan dokaz više za osiguranu anonimnost .

Zaposlenici Ericssona Nikole Tesle dali su povjerenje takvoj anketi, a dokaz tome je visoki postotak sudjelovanja. Kako smo veæ informirali, od ukupnoga broja zaposlenika ETK koji su mogli sudjelovati u Dialogu, 1033 ili 92% je popunilo anketni upitnik. Zbog tako visokoga postotka sudjelovanja, dobiveni rezultati su vrlo realni.

Ericsson uskoro pokreæe mini anketu koja æe se fokusirati samo na modul Motivacija. To æe biti još jedna prilika da se zaposlenici odazovu i iskažu svoje mišljenje i zadovoljstvo u podruèjima koja mogu utjecati na razinu motivacije.

U trci za postizanjem što veæe poslovne uspješnosti i kvalitete na otvorenome tržištu, Ericsson želi biti primamljiv i izazovan poslodavac. Kako bi dugoroèno poveæala profitabilnost korporacija želi što više zadovoljiti kupce i poveæati motiviranost zaposlenika. Dakle, Ericssonov buduæi uspjeh zavisi o zaposlenicima koji su kreativni, poduzetni i imaju potrebnu struènost za postizanje zajednièkih ciljeva. Ericsson želi stalno pratiti potrebne kompetencije, posebno profesionalne vještine, naèin organiziranja posla i poslovnoga procesa kao i kvalitete koje su potrebne za voðenje tako uspješne organizacije.

Ericsson je odabrao anketu DIALOG kako bi dobio mišljenje svojih zaposlenika o važnim pitanjima iz podruèja poslovanja. To je vrlo dobar alat za dobivanje povratnih informacija. Dobiveni podaci se mogu dalje usporeðivati s drugim kompanijama unutar korporacije koje su primijenile anketu Dialog, ali i s kompanijama izvan Ericssona iz iste ili sliène poslovne djelatnosti.

Sudjelovanjem u procesu DIALOG, svaki zaposlenik može pomoæi u oblikovanju buduænosti vlastite kompanije i unaprjeðenju uvjeta u kojima radi.

Kako smo veæ spomenuli, cilj ankete jest biti pokazatelj i pomoæ u procesu donošenja odluka o promjenama za unaprjeðenje Ericssona na naèin:

  • fokusiranja na aspekte koji mogu poveæati profitabilnost i vrijednost za kupce
  • usporeðivanja s konkurencijom
  • identificiranja potreba organizacije za razvoj iz perspektive zaposlenika
  • podizanja razine motivacije zaposlenika
  • podrške kod procesa donošenja strateških odluka

Vrlo je važno da u kompaniji postoje odgovarajuæi uvjeti i odnosi kako bi zaposlenici mogli svim svojim potencijalima pridonijeti njenome razvoju i uspjehu . To je pogotovo važno za modernu kompaniju u kojoj veæinu zaposlenih èine visokoobrazovani ljudi. Iz tog razloga je za našu kompaniju, kao i za èitavi Ericsson, vrlo važno praæenje pokazatelja za Empowerment. Naime, Empowerment indeks pokazuje sudjelovanje zaposlenika koji su motivirani za rad i ujedno zadovoljni podrškom rukovoditelja, ovlaštenjima, odgovornostima te svojim profesionalnim kompetencijama. Što je veæa zastupljenost takvih zaposlenika, jaèa je i konkurentska sposobnost i uspješnost same kompanije.

Postotak za Leadership/Rukovoðenje pokazuje zadovoljstvo zaposlenika svojim rukovoditeljima s obzirom na njihove vještine u rukovoðenju ljudima.

Upravo zbog važnost tih pokazatelja, nakon prvoga provoðenja ankete Dialog u 2000.godini, menadžment ETK je meðu važne poslovne ciljeve za 2001. uvrstio i poveæanje zadovoljstva zaposlenika. Za mjerenje zadanoga cilja uzeli su se postoci zadovoljstva iz modula Empowerment i Leadership.

Tijekom prošle godine u svakoj organizacijskoj jedinici zaposlenici su, organizirani u tzv. “fokus grupe”, trebali pronaæi podruèja koja bi se trebala unaprijediti. Na temelju kritiènih toèaka planirale su se aktivnosti u kojima su mogli sudjelovati svi zaposlenici. Kompanija cijeni mišljenje svojih zaposlenika i poštuje prijedloge koji vode efikasnosti i uspješnosti.

Rezultati u 2001. iznad oèekivanja

Oèekivalo se da æe, nakon mnogih aktivnosti koje su 2001. pokrenute u Ericssonu Nikoli Tesli, tijekom godine zadovoljstvo zaposlenika postati veæe u svim modulima. Povratna informacija o tome menadžerima je dragocjen pokazatelj jesu li u 2001.god. poduzete prave aktivnosti i jesu li postignuti zacrtani ciljevi, odnosno, što treba mijenjati u narednome razdoblju.

Visoki postotak sudjelovanja zaposlenika u anketi (92%) i znatno bolji rezultati o zadovoljstvu ETK zaposlenika po svim modulima ipak su premašili sva oèekivanja. Poveæano zadovoljstvo zaposlenika u našoj kompaniji svakako je rezultat brojnih aktivnosti, planiranih prema kritiènim toèkama iz rezultata prethodne godine, koje su se pokazale uèinkovitima.

Ovog trenutka još ne možemo rezultate ETK usporediti s korporacijskim prosjekom, jer ti podaci još nisu objavljeni, ali je vrlo interesantno usporediti se s prosjekom kompanija izvan Ericssona i s najboljima u toj grupi. Treba svakako istaknuti da je zadovoljstvo u gotovo svim modulima na razini prosjeka drugih kompanija, a u modulu Kooperacija i procesi te u modulu Leadership/Rukovoðenje èak i iznad rezultata najboljih kompanija u grupi.

Empowerment i Leadership – meðu kompanijskim ciljevima u 2001.

Ako želimo usporediti kompanijske podatke za 2001. s podacima iz prethodne godine, možemo to uèiniti jedino za organizacijske jedinice koje tijekom 2001. nisu imale veæih organizacijskih promjena.

Posebno treba istaknuti postotak zadovoljstva zaposlenika u grupi pitanja kod modula Empowerment i Leadership èije poveæanje je i postavljeno kao kompanijski cilj za 2001.god.

U modulu Leadership prosjeèni postotak zadovoljstva zaposlenika ETK sa svojim rukovoditeljima s obzirom na njihove vještine u rukovoðenju ljudima poveæao se sa 61% na 72%.

Po pojedinim organizacijskim jedinicama slika porasta zadovoljstva s rukovoditeljima je sljedeæa: ETK/C sa 57% na 68%, ETK/D sa 60% na 68%, ETK/KA sa 54% na 63%, ETK/L sa 79% na 84%, ETK/P sa 68% na 81%. No, usporeðujuæi rezultate pojedinih nižih organizacijskih jedinica, koje nisu doživjele unutarnje organizacijske promjene, takoðer je evidentno poveæanje zadovoljstva zaposlenika. Takva je situacija u sadašnjoj jedinici ETK/B u kojoj je u svim nižim jedinicama poveæano zadovoljstvo zaposlenika, a posebno kod zaposlenika IS/IT (znaèajnije u IT) i to sa 49% na 73%. Kod zaposlenika ETK/EE koji su dio stare jedinice Marketing&Sales Export takoðer je zadovoljstvo unutar ovoga modula znaèajno poveæano - sa 41% na 89%.

Rezultati za Empowerment su se mogli iskazati samo za organizacijske jedinice koji imaju više od 20 zaposlenika.

Na razini kompanije poveæao se broj zaposlenika koji su motivirani za rad i koji su zadovoljni podrškom rukovoditelja, ovlaštenjima, odgovornostima te profesionalnim kompetencijama sa 17% na 31%. S takvim rezultatom približili smo se korporacijskom cilju za 2005.godinu.

ajveæi porast Empowerment indeksa u odnosu na prošlu godinu, u jedinicama koje se mogu usporeðivati, zabilježen je u jedinici ETK/P i to sa 22% na 44% i u jedinici ETK/C sa 14% na 25%. Najveæi indeks iskazan je u jedinici ETK/EN – 90% i vrlo visoki- 68% u jedinici ETK/EE.

Osim poduzetih mnogobrojnih aktivnosti, razlog više za porast broja zaposlenika koji su motivirani za rad i koji su zadovoljni podrškom rukovoditelja, ovlaštenjima, odgovornostima te profesionalnim kompetencijama, je i provoðenje procesa upravljanja uèinkom (Performance Management). Zaposlenici su poèetkom prošle godine od rukovoditelja prvi put dobili povratnu informaciju o izvršenju svojih planskih zadataka, a isto tako su zajednièki definirali daljnje planske zadatke i zahtjevane kompetencije za njihovo provoðenje.

Treba naglasiti da u našoj kompaniji još traju prezentacije rezultata po organizacijskim jedinicama. Rezultate Dialoga za najviši menadžment ETK i ove je godine prezentirala Ana Jožinec, direktorica jedinice Upravljanje ljudskim potencijalima, a rukovoditeljima, odnosno, svim zaposlenicima u pojedinim organizacijskim cjelinama prezentacije drži Neva Duiæ, HR konzultant iz iste jedinice.

Na kraju dodajmo i to da æe i ove godine, u organizacijskim jedinicama u kojima je iskazano nešto manje zadovoljstvo u pojedinim podruèjima, grupe zaposlenika definirati odreðene aktivnosti kako bi se i tijekom 2002. godine izvršila poboljšanja tamo gdje je to još uvijek potrebno.

Neva Duiæ

Tehnièka podrška

©Copyright    

18-05-2004