|
Razmišljamo o temi – Ericsson
Nikola Tesla za e-Hrvatsku
Razvoj
komunikacija pospješio je razvoj društva, a visoko razvijena društva pokretaè su
razvoja komunikacija. Godina je 2002., stanovnici Tokija prvi u svijetu koriste blagodati
mobilnih komunikacija treæe generacije i najvjerojatnije se meðu njima, na prste jedne
ruke, mogu nabrojati oni znalci telekomunikacija koji znaju da su im, meðu inima, i neka
od komunikacijskih rješenja dizajniranih u Hrvatskoj omoguæila onakvu komunikaciju kakvu
ostatak svijeta još uvijek doživljava samo u znanstveno-fantastiènim filmovima. Gdje je
Zagreb, kada je o suvremenim komunikacijama rijeè, u usporedbi s Tokijem? Je li Ericsson
Nikola Tesla, hrvatski isporuèitelj suvremenih komunikacijskih rješenja, usluga i
opreme, oaza u hrvatskom okruženju? Koliko smo daleko od e-Hrvatske? Što Ericsson Nikola
Tesla kao društveno odgovorni poduzetnik èini kako bi se naša zemlja probila meðu
telekomunikacijski i informatièki razvijene zemlje?
O odgovorima na ova pitanja
promišljali smo u društvu Željka Popoviæa, èlana tima za razvoj strateških
komunikacijskih rješenja u Centru za projektiranje i komunikacijska rješenja (ETK/P).
Ericsson Nikola Tesla i
e-Government
Krajem prošle godine priveden je
kraju projekt nazvan Raèunalno-komunikacijska mreža tijela državnih uprava koji je
okupio struènjake Hrvatskoga Telekoma (koji je slovio kao voditelj projekta), Ericssona
Nikole Tesle, IBM-a u Hrvatskoj, zagrebaèkoga Fakulteta elektrotehnike i raèunarstva te
nekih drugih manjih kompanija koje se bave komunikacijama i informatikom. U sklopu toga
projekta definirani su zahtjevi na komunikacijsku mrežu koja bi u skoroj buduænosti
trebala podržavati koncept informatizacije vladinih uprava. Dobrobiti za društvo u
cjelini su velike, a one, izmeðu ostaloga, ukljuèuju i uspostavu mreže usluga za
graðanstvo koje æe osigurati lakše, jednostavnije, izravnije i brže komuniciranje s
tijelima javne uprave. To æe znaèiti da, primjerice, trebate li rodni list neæete više
morati odlaziti u matièni ured, veæ æete sve moæi riješiti sa svojega raèunala putem
Interneta. Ali,…
“Neke statistike pokazuju da
svega 6% stanovnika u Hrvatskoj koristi Internet, što znaèi da smo u tome pogledu znatno
ispod europskoga prosjeka. Naravno, razlozi za to su višestruki, od nedovoljne razine
informatièkoga znanja do niskoga bruto prihoda po glavi stanovnika. Kako bi postigli
veæi stupanj informatizacije društva nužno je da država definira poticajne mjere u
tome podruèju, kako je to uobièajeno u nekim razvijenim zemljama,” istièe Željko
Popoviæ.
Korištenje informacijske i komunikacijske tehnologije u svakodnevnome životu, u onoj
mjeri i na onoj razini kakva je to veæ praksa u razvijenim zemljama, osnovni je preduvjet
za prikljuèivanje Hrvatske razvijenome svijetu. Primjena informacijske i komunikacijske
tehnologije omoguæit æe poveæanje kvalitete življenja, te može biti temeljem
gospodarskoga napretka i smanjenja troškova državne uprave.
Gdje je u toj prièi Ericsson Nikola Tesla? Evo što o tomu misli Željko Popoviæ:
“Za Ericsson Nikolu Teslu kao isporuèitelja suvremenih komunikacija veoma je važno
sudjelovanje u procesima informatizacije hrvatskoga društva buduæi da oni
podrazumijevaju znaèajna ulaganja u izgradnju suvremene komunikacijske infrastrukture u
zemlji. No, ti su procesi iznimno kompleksni, pa moramo za njihovo odvijanje predvidjeti
dovoljno vremena. Ništa se ovdje ne može napraviti preko noæi. Primjerice, mi u
Ericsson Nikoli Tesli još smo 1997. godine razraðivali koncept primjene komunikacijskih
mreža u zdravstvu, ali se u javnosti o tomu tek u zadnje vrijeme ozbiljnije govori.
Trebalo je èekati da se stvore odreðeni preduvjeti u društvu kako bismo informatizaciji
zdravstva ozbiljnije pristupili. Na tome je podruèju nedavno najavljen novi projekt u
kojemu æe Ericsson Nikola Tesla sigurno naæi svoje mjesto. Telemedicina ili e-zdravstvo
je svakako snažni pokretaè telekomunikacijskih mreža. Suvremene višeuslužne mreže za
prijenos podataka otvaraju prostor za nove komunikacijske usluge u raznim sferama
ljudskoga djelovanja. Važno je pri tomu da isporuèitelji komunikacijskih rješenja,
usluga i opreme, kakav je Ericsson Nikola Tesla, imaju na umu potrebe i moguænosti
krajnjih korisnika. Zbog njih se, naime, sve i dogaða.”
J. Lonèar |
|