ERICSSON
Home Products Services Technologies Support About Ericsson
rul_header_1x55.gif (60 bytes)
Ericsson Nikola Tesla > Podaci o kompaniji > "Komunikacije" > Komunikacije 1 - 2002.
"Komunikacije" t.gif (43 bytes)
"Komunikacije"
t.gif (43 bytes)
t.gif (43 bytes)
Najvažnije teme broja
Sadržaj broja
Znaèajni porast prodaje telekom usluga
t.gif (43 bytes)

ETK/C - Usluge

Na poèetku smo novoga poslovnog razdoblja. Zanimalo nas je kako je u našoj organizacijskoj jedinici Usluge kupcima, koja od nedavno nosi samo naziv Usluge, protekla prošla poslovna godina i koji su planovi za 2002. U razgovoru su sudjelovali Branko Dronjiæ, direktor ETK/C i rukovoditelji dvaju sadašnjih centara Dario Runje iz Centra za isporuku i integraciju softvera (SS&I – Software Supply and Integration Center) te Sreæko Lepri iz Centra za lokalnu isporuku (LDU - Local Delivery Unit), koji ujedno obavlja i dužnost pomoænika direktora ETK/C.

Certifikat za podruèje telekom usluga

Odmah na poèetku našega razgovora Branko Dronjiæ dao je globalnu sliku stanja i promjena koje su se u zadnje vrijeme dogodile u ovoj organizacijskoj jedinici koja je, zbog prirode posla, ujedno i predstavnik ETK na tržištu, jer ima direktne kontakte s našim domaæim, regionalnim i globalnim korisnicima usluga i stoga vrlo važnu ulogu u stvaranju dojma i ocjeni kupaca o zadovoljstvu s kompanijom u cjelini.

“Moram naglasiti da smo kao organizacijska cjelina imali sreæe što je prošle godine naš direktor bio Kjell Casenberg od kojega smo, kao menadžera, struènjaka i èovjeka, puno nauèili. Zahvaljujemo mu što je rukovodio na naèin “leadership & empowerment” što nam je osiguralo stvaranje velike sinergije, samostalnost u obavljanju te kontroliranju poslova i osposobilo nas za preuzimanje još odgovornijih zadataka”, uvodno je rekao B. Dronjiæ.

Kako saznajemo, u ETK/C danas rade ukupno 262 struènjaka. Unatoè podjeli na centre ova organizacijska cjelina u praksi djeluje kao virtualna organizacija, jer je glavni cilj poznat– zadovoljiti potrebe svih kupaca u radu s komunikacijskom infrastrukturom i tu ne mogu postojati organizacijske barijere. Prošle godine ETK/C je dobio i certifikat za Ericsson Local Support i to s vrlo dobrom prosjeènom ocjenom 3,93, konstatira Branko Dronjiæ.

Organizacijska jedinica Usluge, po prirodi svoga posla, najuže suraðuje sa struènjacima koji se bave podruèjem usluga u raznim vrstama mreža u Centru za projektiranje i komunikacijska rješenja (ETK/P).

Struènjaci ETK/C isporuèuju i integriraju softver za globalne Ericssonove kupce, a za cijelu Ericssonovu listu proizvoda u podruèju mobilnih i fiksnih sustava te mrežama za prijenos podataka, nude tehnièku podršku i izobrazbu kupcima na regionalnoj i globalnoj razini. Vrlo važno podruèje našega posla je usklaðivanje rada brojnih elemenata komunikacijskih rješenja i provjera njihova meðudjelovanja, podrška u upravljanju mrežom te marketinška i prodajna potpora KAM-ovima kada je rijeè o uslugama, rekao je Branko Dronjiæ. Naš sugovornik je s ponosom istaknuo da je ETK/C, zajedno s dijelom ETK/P, u 2001. godini zabilježio skok prodaje usluga za 35,6% u odnosu na godinu prije.

Ambiciozno u 2002. – rast prodaje usluga za daljnjih 35%

U planu za 2002. je daljnji rast prodaje usluga za oko 35% što æe pridonijeti još veæem udjelu telekom usluga u ukupnom poslovanju Ericssona Nikole Tesle. Podruèje posebnoga interesa u ETK/C je daljnji rast kompetencija struènjaka i Team Building-a tj. oèuvanje kvalitete, zadovoljstva i motiviranosti zaposlenika.

Nedavni rezultati Dialoga, ankete o zadovoljstvu zaposlenika poslom i kompanijom, takoðer ukazuju da smo na pravome putu, jer se, u odnosu na godinu prije, oèituje pozitivan trend u svim modulima, nastavio je B. Dronjiæ.

Uz to, ETK/C snažno podupire ideju o stvaranju brainware kompanija unutar Ericssona, poput naših ETK/D, ETK/C i ETK/P. Na razini korporacije se, naime, poèinju stvarati centri s jakim tehnološkim i struènim resursima za pojedina podruèja (hub-ovi) koji æe na tržište ponajprije plasirati znanje svojih struènjaka. Za nas je stoga, da bismo zadržali i unaprijedili sadašnju poziciju na korporativnome internom tržištu, od iznimne važnosti i dalje pratiti svjetske trendove, kontinuirano razvijati naše kompetencije te ulagati u opremu (makete) u podruèju suvremenih komunikacija, zakljuèio je direktor ETK/C.

Centar za isporuku i integraciju softvera (SS&I – Software Supply and Integration Center) – jedan od tri certificirana korporativna Remote Center-a

Prema rijeèima Daria Runje, rukovoditelja, specifiènost ovoga Centra jest što je ponajprije partner i najuže suraðuje s Ericssonovom globalnom Poslovnom jedinicom kojoj pripadaju i višeuslužne mreže (Multi-Service Networks). Naš SS&I stoga djeluje u sva tri Ericssonova tržišna podruèja (Amerika, Azija i Pacifik te Europa, Srednji Istok i Afrika), radi za globalne operatore na tržištima preko 140 zemalja, a narudžbe za posao dobiva najveæim dijelom preko globalnoga korporativnoga lanca, a ne od naše kompanije. U proteklome razdoblju je tako Centar 80% ukupnih poslova radio za potrebe Multi-Service Networks, a tek 20% za potrebe ETK.

Centar za isporuku i integraciju softvera zapošljava sada 67 ljudi, od kojih su svi sistem-inženjeri. U zadnjih godinu i pol, zbog dobivanja novih odgovornosti i sve veæega broja poslova, Centar se brojèano poveæao za preko 100%.

Tijekom 2001. SS&I je, izmeðu ostaloga, za operatora WorldCom, jednoga od kljuènih Ericssonovih kupaca, obavio vrlo zahtjevan posao nadogradnje (upgrade) mreže u Europi. Takoðer su struènjaci ovoga Centra radili na razvoju aplikacije za Telecom Italia koji je isto tako jedan od kljuènih Ericssonovih kupaca.

Dario Runje sa zadovoljstvom istièe da je SS&I, od zahtjevnoga globalnog operatora kakav je WorldCom, dobio vrlo visoku prosjeènu ocjenu 9,2, od maksimalno moguæe 10, u izražavanju zadovoljstva kupca, što je više od postavljenoga cilja na razini Multi-Service Networks.

Posebno veliki prošlogodišnji uspjeh Centra za isporuku i integraciju softvera svakako je dobivanje certifikata kao jednoga od ukupno tri Remote Center-a u Ericssonovu svijetu, naglašava naš sugovornik. Ostala dva nalaze se u Danskoj i u Meksiku. Certifikat omoguæuje struènjacima SS&I-a zahvate u mreži operatora iz svoje »baze« u Zagrebu, bez odlaska na objekte.

Posebna pozornost se u Centru sustavno poklanja razvoju kompetencija struènjaka pa su tako mnogi od njih tijekom prošle godine polazili teèajeve iz datacom podruèja (TCP/IP, ATM i sl.).

Struènjaci SS&I trenutaèno rade na podruèju integracije višeuslužnih mreža (ENGINE) kako bi kupcima bili spremni isporuèivati i takvu soluciju. Tijekom 2002. intenzivirat æe se još više razvoj kompetencija naših struènjaka, jer je to kljuèni èimbenik za daljnje dobivanje poslova, konstatirao je D. Runje.

Centar za lokalnu isporuku (LDU - Local Delivery Unit) – znaèajan pomak prema mobilnim mrežama

Sreæko Lepri, rukovoditelj novoga centra LDU, nastaloga spajanjem Centra za integriranje komunikacijskih rješenja i Centra za pružanje uslugama koji su egzistirali do pred kraj prošle godine, ponajprije je govorio o poslovima i rezultatima koje je Centar za integriranje komunikacijskih rješenja, kojemu je takoðer bio na èelu, postigao u 2001. godini.

Taj Centar je imao oko 110 zaposlenih, veæinom inženjera elektrotehnike koji su radili na rollout-u u fiksnim i mobilnim mrežama. U odnosu na godinu prije, Centar za integraciju komunikacijskih rješenja je u 2001. zabilježio veliki pomak od fiksnih prema mobilnim mrežama 2, 2,5 pa èak i 3 generacije. To dokazuje veliko i kontinuirano investiranje u porast kompetencija zaposlenih. Ovaj Centar u ETK/C radi za potrebe Ericssona, KAM-ova u našoj kompaniji, a koristi i druge poslovne veze po svijetu za dobivanje vrijednih poslova.

Centar djeluje pretežno na regionalnoj, ali je aktivan i na globalnoj razini, protumaèio je S. Lepri. Struènjaci Centra takoðer su sudjelovali u globalnim korporativnim projektima, primjerice uvoðenju ADSL-a u Tajvanu, Kini i Brazilu te mnogim europskim zemljama, u projektima za Afriku, Bahrain, Jordan, Saudijsku Arabiju i sl. Manja grupa struènjaka posebno se specijalizirala za uvoðenje ATM-a (AXD 301 & AXD 311) pa stoga intenzivno suraðuje na globalnim projektima zajedno sa Centrom za isporuku i integraciju softvera.

S. Lepri istodobno navodi najvažnije projekte u kojima su lanjske godine bili angažirani struènjaci Centra. Rijeè je o integraciji GPRS sustava u mobilne mreže na Islandu, u Izraelu, za VIPnet u Hrvatskoj, u Sloveniji te Kini, uvoðenju GSM sustava u Crnoj Gori, rollout-u za mrežu Hrvatskoga Telekoma i tržište Zajednice Nezavisnih Država kao i izgradnji i razvoju Backbone mreže u Rumunjskoj i Sloveniji. Centar takoðer, zajedno sa struènjacima ETK/P, aktivno sudjeluje u iznimno važnom projektu za našu kompaniju - uvoðenju UMTS-a u mrežu austrijskoga Mobilkoma, rekao je S. Lepri.

Našem razgovoru o prošlogodišnjim poslovima i rezultatima pridružio se, u ovom kontekstu, i Branko Dronjiæ, koji je lanjske godine bio rukovoditelj Centra za pružanje usluga koji je sada pripojen LDU - Local Delivery Unit-u.

Centar za pružanje usluga koji je zapošljavao 67 struènjaka, bio je orijentiran ponajprije na poslove koji slijede poslije prodaje - tehnièku podršku kupcu, Call Center, izobrazbu kupaca, a manjim dijelom i na poslove marketinga i prodaje. Njegovi glavni kupci bili su KAM-ovi u našoj kompaniji, a glavna tržišta, uz Hrvatsku, bile su susjedne republike i Zajednica Nezavisnih Država, dao je o tom Centru kratku sliku B. Dronjiæ. 

D. Kobsa

Organizacijske promjene u ETK/C

Usluge (Services) organizirane u dva centra

Tijekom protekle godine ETK/C je bio organiziran u tri centra i to: globalni - Centar za isporuku i integraciju softvera, Centar za pružanje usluga te regionalni - Centar za integriranje komunikacijskih rješenja. Rukovoditelji centara bili su D. Runje, B. Dronjiæ i S. Lepri.

Buduæi da usluge, kao proizvod, dobivaju sve veæi znaèaj, jer upravo one omoguæuju telekom operatorima i drugim kupcima dodatne prednosti na tržištu i stvaranje veæe dobiti, na korporativnoj razini je došlo do organizacijskih promjena. S njima se uskladio i naš ETK/C.

Tako od kraja 2001. ETK/C djeluje u dva centra - globalni Centar za isporuku i integraciju softvera i novi Centar za lokalnu isporuku (LDU - Local Delivery Unit) koji je nastao objedinjavanjem dvaju bivših centara, a unatoè nazivu, ima i regionalnu odgovornost. Rukovoditelji ovih centara su Dario Runje i Sreæko Lepri, a Branko Dronjiæ je imenovan direktorom ETK/C.

Organizacijska jedinica naše kompanije Usluge kupcima je uz to, zbog prepoznatljivosti na razini Ericssona, promijenila i naziv pa od 1. sijeènja 2002. govorimo o organizacijskoj jedinici Usluge (Services).

 

 

[Branko Dronjiæ, direktor ETK/C (sjedi) te Sreæko Lepri i Dario Runje, rukovoditelji centra]

[Karakteristièni radni ambijent u ETK/C]

Tehnièka podrška

©Copyright    

18-05-2004