ERICSSON
Home Products Services Technologies Support About Ericsson
rul_header_1x55.gif (60 bytes)
Ericsson Nikola Tesla > Podaci o kompaniji > "Komunikacije" > Komunikacije 1 - 2002.
"Komunikacije" t.gif (43 bytes)
"Komunikacije"
t.gif (43 bytes)
t.gif (43 bytes)
Najvažnije teme broja
Sadržaj broja
Najvažniji događaji u ETK koji su obilježili 2001.
t.gif (43 bytes)


Vremeplov

Broj 1 – siječanj

  • Potpisan je veliki ugovor s AOA Kubanjelektrosvjaz za isporuku 10 AXE centrala, vrijedan preko 11 milijuna DEM, te drugi novi ugovori za tržišta Uzbekistana i Kirgistana.
  • KAM VIPnet je potpisao amandman na ugovor s VIPNetom. Glavne značajke su u tome što će Ericsson do isteka roka utvrđenoga ugovorom (kraj veljače 2003.) ostati jedini dobavljač VIPNeta za hardver, softver i usluge radio dijela sustava (BSS). Prihvaćena je i Ericssonova ponuda za prvi komercijalni GPRS sustav. VIPNet je prihvatio da Ericsson postane njegov isporučitelj hardvera, softvera i usluga za nove mobilne sustave (GPRS, EDGE, UMTS) za vrijeme postojećega ugovora i nakon njegova isteka.
  • Na sastanku svih kompanijskih menadžera prezentirani su ciljevi za 2001.godinu. Naša su četiri cilja: povećati izvoz za 100%, prodaju na domaćem tržištu za 20%, stvoriti pobjedničku kompanijsku kulturu te učiniti Ericsson Nikolu Teslu najboljom kompanijom u Hrvatskoj.
  • ETK je potpisao ugovor o isporuci EriTaca, komunikacijsko-taktičkog sustava, s Ministarstvom obrane RH.
  • Poslovni prostori kompanije se intenzivno uređuju sukladno korporacijskim standardima. Samo u 2000. godini uređeno je nešto više od 5 tisuća kvadrata i, u skladu s najsuvremenijim tehničkim zahtjevima, osposobljeno 250 radnih mjesta. Prosječno uređenje i opremanje prostora stoji 20 000 DEM po radnome mjestu.
  • U ETK je uvedeno novo fleksibilno radno vrijeme, jer se usredotočujemo na radne zadatke i njihovo izvršenje, a ne na mjerenje sati provedenih na poslu.
  • Neposredno uoči Božića, održana je prigodna svečanost na kojoj su uručeni vrijedni blagdanski pokloni naše kompanije – četiri Internet kioska za četiri srednje škole u Hrvatskoj.

Broj 2 – veljača

  • Na ukrajinskome tržištu potpisan je s privatnim operatorom Optimom vrlo važan ugovor u vrijednosti od 7,2 milijuna DEM za novu tranzitno - lokalnu AXE centralu u Dnjepropetrovsku.
  • S Telekomom Crne Gore potpisujemo ugovor o podršci postojećim sustavima fiksne telefonije i proširenju ruralnoga GSM sustava. Ukupna vrijednost ugovora je oko 3 milijuna DEM. Tim je povodom otvoreno i predstavništvo Ericssona Nikole Tesle te ugovorena suradnja s Elektrotehničkim fakultetom u Podgorici.
  • Naš Internet kiosk je dobio prestižni znak “Izvorno hrvatsko”.
  • Kjell Casenberg imenovan je novim direktorom jedinice Usluge kupcima (ETK/C).
  • Nakon provedene ankete Dialog koju je u ETK ispunilo 84% ispitanika, rezultati govore da su zaposlenici naše kompanije, gotovo u svim modulima, iskazali veće zadovoljstvo od prosjeka u Ericssonu. Iznimka su jedino motivacija, odgovornost i inicijative te ovlasti.

Broj 3 – ožujak

  • Kurt Hellström, Ericsson CEO, je uputio pismo svim zaposlenicima o tome koji je odgovor korporacije izazovu teških vremena. Uvodi se sveobuhvatni program štednje nazvan Program povećanja poslovne efikasnosti.
  • Pod motom “Jedno lice prema svijetu” utvrđeni su novi standardi izgleda i izrade internet stranica u svim Ericssonovim kompanijama, čemu se prilagodio i ETK
  • Od 1. travnja 2001. izdvaja se naša Služba sigurnosti. Ove poslove za kompaniju obavljat će Zvonimir Security.
  • Kompanija je započela organizirati mjesečne proslave rođendana zaposlenika što je na tragu zacrtanoga cilja – ETK najbolji poslodavac u Hrvatskoj.

Broj 4 – travanj

  • Naša je kompanija, u oštroj konkurenciji, dobila značajnu korporacijsku nagradu za 2000. – Ericsson European Equality Award (EEEA) koja se dodjeljuje za jednakost položaja žena i muškaraca na svim poslovnim razinama kompanijske hijerarhije.
  • Tim povodom ETK je posjetio Kurt Hellström, a u kompaniji je održana svečanost. Posjet CEO Ericssona iskorišten je za poslovne razgovore s kompanijskim menadžmentom, susrete sa Stipom Mesićem, predsjednikom Republike i Ivicom Račanom, predsjednikom Vlade te važnim kupcima ETK na domaćem tržištu.

  • Sukladno korporacijskim mjerama počela je i primjena kompanijskoga Programa za efikasnije poslovanje.
  • Izvoz 1 je samo u ožujku potpisao više ugovora vrijednih 20,7 milijuna DEM. Pri tome je najznačajniji novi posao u Moldaviji gdje je potpisan ugovor vrijedan 12,23 milijuna DEM. Posebno je značajno to što je u Moldaviji riječ o isporuci opreme i usluga za najsuvremenije višeuslužne mreže.
  • S Hrvatskim Telekomom potpisan je ugovor o izobrazbi stručnjaka HT-a u idućem jednogodišnjem razdoblju.

Broj 5 – svibanj

  • Na putu prema mobilnome Internetu VIPnet je zajedno s našim KAM VIPnet pustio u rad živu GPRS mrežu na području cijele Hrvatske. To je prva mreža 2,5 generacije mobilnih sustava ne samo u zemlji već i u široj regiji.
  • S Hrvatskim Telekomom je potpisan ugovor u vrijednosti 36,5 milijuna kuna za isporuku opreme i usluga iz područja AXE sustava.
  • - Ericssonu Nikoli Tesli dodijeljen je certifikat kojim je naša kompanija dobila status Ericsson Enterprise Advanced Partner što joj značajno proširuje ovlasti. Poslovne sustave možemo od sada prodavati u 19 zemalja.
  • Kompanija je, prvi puta u povijesti, bila domaćin Ericssonova globalnoga događanja. Riječ je o 3G Tour Transcontinental Event, događaju kojim korporacija širom svijeta predstavlja mogućnosti koje treća generacija mobilnih sustava donosi u naše živote.
  • Održana je Glavna skupština Dioničkog društva Ericsson Nikola Tesla. Izdvajamo da je prema iznesenim poslovnim rezultatima za 2000. godinu neto prodaja s 944 milijuna kuna u 1999. porasla na 1038 milijuna kuna u 2000. godini, uglavnom uslijed povećanoga izvoza na rusko tržište. Broj narudžbi povećao se za 28% u usporedbi s godinom prije, a taj porast ponovno je rezultat uspješnih izvoznih aktivnosti. Dobit prije oporezivanja pala je, međutim, sa 107 milijuna kuna u 1999. na 62 milijuna kuna u 2000. godini. Glavni razlozi ovoga smanjenja bili su vezani uz troškove reorganizacije. Konstatirano je da su u zadnjih pet godina stvoreni dobri temelji za daljnji razvoj ETK
  • Ericsson Nikola Tesla je na razini korporacije dobio još veće odgovornosti. Kompanija je postala Centar za komunikacijska rješenja i jedan od pet centara za opskrbu uslugama na razini čitave regije Srednje i Istočne Europe, Bliskoga istoka i Afrike koje objedinjuje tržište više od 70 zemalja.
  • Naš djelatnik Nikola Herak, tehničar-ispitivač u jedinici Usluge kupcima (ETK/C) tragično je poginuo obavljajući svoju dužnost u Alma Ati, u dalekome Kazahstanu. Poginuo je od posljedica razarajućega požara u tamošnjemu hotelu, zajedno s još tri osobe.

Broj 6/7 – lipanj/srpanj

  • Na tržištu zemalja Srednje i Istočne Europe potpisali smo tijekom ljeta ugovore u vrijednosti većoj od 28,40 milijuna DEM. Prema godišnjem planu koji je, u Izvozu 1 bio na snazi u svibnju, po ostvarenim rezultatima u prvih 6 mjeseci, “prebacili” smo polugodišnji plan u 2001. za 35 %.
  • Na razini korporacije dobili smo cjelokupnu tržišnu odgovornost za komunikacijske sustave u Republici Bosni i Hercegovini. Već 15. lipnja ETK je potpisao s poduzećem JP PTT BiH, ugovor o proširenju i softverskoj nadogradnji mobilnoga GSM sustava. Vrijednost posla je 19 milijuna DEM.
  • Predstavnici Oružanih snaga Republike Hrvatske prvi put su aktivno i ravnopravno sudjelovali na nekoj od međunarodnih vojnih vježbi zemalja članica NATO-a i Partnerstva za mir. Na međunarodnoj vježbi “Združeni napor 2001” (Combined Endeavor) prezentirali su i testirali EriTac, Ericssonov integrirani komunikacijski taktički sustav, koji je isporučila naša kompanija. Sustav je uvršten u kategoriju “zeleno” što znači da je potpuno interoperabilan u skladu s NATO/EUROCOM standardima.
  • Američka kompanija WorldCom, jedan od najvećih svjetskih operatora i među najvažnijima na listi Ericssonovih poslovnih partnera, postao je novi kupac naših softverskih usluga (ETK/C).
  • Naše organizacijske jedinice uspješno su provele već treću godišnju samoprocjenu prema Ericssonovu modelu zrelosti poslovne izvrsnosti (EBEMM). Dobiveni rezultati ukazuju na značajna postignuća: ETK je čvrsto na trećoj razini zrelosti, a uočene su i organizacijske jedinice koje, za pojedini kriterij modela poslovne izvrsnosti, mogu služiti drugima kao uzor ili “benchmark”.
  • Kompanijski restoran je izdvojen, a usluge prehrane od sada obavlja poduzeće “Slak” koje je zaposlilo sve naše bivše djelatnike u restoranu.
  • U sklopu sveobuhvatnoga uređenja kompanije, u dvorištu je, na prostoru bivšega skladišta, niknuo novi trg s fontanom.

Broj 8/9 – kolovoz/rujan

  • Afrika postaje novo tržište naše kompanije.
  • S Hrvatskim Telekomom potpisan je prvi ugovor za isporuku ADSL opreme u Hrvatskoj.
  • ETK je prvi put uključen u projekt UMTS. Riječ je o projektu za austrijski Mobilkom.
  • Obiteljski dan Ericssona Nikole Tesle proslavili smo zajedno s članovima naših obitelji i našim umirovljenicima 8. rujna, a gdje drugdje do li na zagrebačkome Jarunu?
  • Kao kompanija smo dobili ISO 14001, znači da smo uspostavili sustav upravljanja okolišem i ispunili sve zahtjeve istoimene norme
  • Uvedena je VIP.vpn usluga koja nudi besplatno telefoniranje unutar privatne kompanijske mobilne mreže.
  • Kompanija je osigurala nove pogodnosti za zaposlene. Riječ je višem standardu zdravstvene zaštite, dolasku na posao s djetetom u iznimnim okolnostima, kupnji automobila ili odlasku na skijanje pod povoljnijim uvjetima.

Broj 10 – listopad

  • Potpisan je ugovor o proširenju GSM mreže u Bjelorusiji u vrijednosti od 8,9 milijuna DEM. Otvaraju se i vrlo dobre šanse za plasman naše preme i rješenja u Sudanu.
  • VIPnet je, nakon četveromjesečnoga intenzivnog rada na projektu, preuzeo naše rješenje za novi sustav naplate (Billing Mediation i Rating Engine) koji omogućava centralizirano prikupljanje, obradu i distribuiranje tarifnih podataka.
  • Hrvatski Telekom i KAM HT/MSN potpisali su ugovor o zamjeni postojeće AXB-20 telex centrale potpuno novim telex rješenjem zasnovanim na Ericssonovoj IP tehnologiji.
  • Ericsson je objavio svoju novu organizaciju usmjerenu prema proizvodima i rješenjima, s pet globalnih jedinica, tri tržišna područja i oko trideset tržišnih jedinica. Jedna od tržišnih jedinica je i Srednja Europa (MUCE) kojoj pripada i ETK: Åke Enell je imenovan direktorom MUCE.
  • Nakon višemjesečnih radova, svečano je otvoren novouređeni kompanijski restoran.

Broj 11/12 – studeni/prosinac

  • Svi ključni pokazatelji poslovanja već ukazuju na to da će 2001. biti veoma uspješna godina, konstatirano je Menedžment forumu. Ciljevi koje je poslovodstvo kompanije postavilo početkom godine najvećim su dijelom ostvareni.
  • Potpisan je ugovor s republikom Srpskom o isporuci nove i proširenju postojećih AXE centrala vrijedan 10,2 milijuna DEM
  • U posjetu našoj kompaniji bili su visoki dužnosnici korporacije Ericsson – Mats Dahlin, direktor tržišnoga područja Europa, Srednji Istok i Afrika (EMEA) te Pär Altan, direktor Komunikacija u spomenutome tržišnom području koji su održali radni sastanak s najvišim menadžmentom ETK.
  • ETK je na Međunarodnom sajmu INFO i Interliber-Educe 2001 bila kompanija partner. Općenito je doživjela veliki uspjeh. ETK je dobio najvišu nagradu koja se može dodijeliti jednome izlagaču – Posebno priznanje za ukupni nastup i kristalna skulptura.
  • Prvi UMTS poziv u Hrvatskoj - višednevna korporacijska prezentacija treće generacije mobilnih sustava (3G) za poslovne partnere Ericssona Nikole Tesle i VIPneta te novinare bila je jedan od najvećih ovogodišnjih telekomunikacijskih događaja u zemlji. Hrvatska se tako svrstala u mali broj zemalja u svijetu koje su do sada imale priliku vidjeti mogućnosti 3G – komunikaciju budućnosti.

D. Kobsa

Tehnička podrška

©Copyright    

10-06-2002