ERICSSON
Home Products Services Technologies Support About Ericsson
rul_header_1x55.gif (60 bytes)
Ericsson Nikola Tesla > Podaci o kompaniji > "Komunikacije" > Komunikacije 01/2004.
"Komunikacije" t.gif (43 bytes)
"Komunikacije"
t.gif (43 bytes)
t.gif (43 bytes)
Najvažnije teme broja
Sadržaj broja
Očekujemo pljusak novih izazova
t.gif (43 bytes)


Menadžment forum ETK održan 17. prosinca 2003.

Menadžeri Ericssona Nikole Tesle sasvim su ispunili Veliku dvoranu kompanijine upravne zgrade u poslijepodnevnim satima 17. prosinca 2003. Dvosatni božićni Menadžment forum protekao je u znaku prisjećanja na najznačajnije događaje vezane uz život kompanije tijekom protekle godine, a naravno, predstavljeni su i ciljevi za 2004. u koju je naša kompanija zakoračila uz novi organizacijski ustroj. Moderator skupa, kako je i uvriježeno, bio je predsjednik, Ake Enell, međutim, tijekom sastanka smijenilo se petnaestak govornika.

Skup je otpočeo s nekoliko slajdova koji su iz sjećanja prizvali najznačajnija događanja što su obilježila djelovanje Ericssona Nikole Tesle u drugom dijelu prošle godine - Izvanredna skupština društva, Obiteljski dan kompanije s tradicionalno šarolikim programom upriličenim na Jarunu, ulazak kompanije u područje e- poslovanja, certifikat "Prepoznat po izvrsnosti" koji je kompaniji dodijelila Europska zaklada za upravljanje kvalitetom, obilježavanje šezdesete godišnjice smrti Nikole Tesle u njegovu rodnom Smiljanu i Gospiću, posjet predsjednika RH Stjepana Mesića Švedskoj, kojom prigodom je naglašeno da je naša kompanija najbolji most suradnje između Švedske i Hrvatske, nastup u Bruxellesu tijekom kojega je A. Enell istaknutim predstavnicima Europske zajednice predstavio naš model kao najbolji primjer privatizacije u Hrvatskoj, Zlatna plaketa zagrebačkoga ogranka Hrvatske gospodarske komore… Drugi dio godine bio je uistinu ispunjen važnim zbivanjima, što su potvrdila i izlaganja koja su uslijedila nakon uvodnoga dijela.

Operativne jedinice ETK na djelu tijekom 2003.

Domaće tržište i suradnja s hrvatskim operatorima u prigodama u kojima se analizira kompanijin poslovni uspjeh opravdano ima veoma značajnu ulogu. I ovaj put krenulo se od vlastitoga praga. Tihomir Šicel, KAM HT, govorio je o partnerstvu s Hrvatskim telekomom i zaokretu u načinu suradnje naše kompanije s tim operatorom. Tijekom 2003., kako je naglasio T. Šicel, odnos kupac-isporučitelj koji je donedavna vezao te dvije tvrtke prerastao je u istinsko partnerstvo utemeljeno na zajedničkoj brizi o kvaliteti i unaprjeđenju hrvatske nacionalne mreže. Pri tomu je veoma značajna bila interna podrška koju je KAM HT dobio od ostalih kompanijinih organizacija, ali i novi pristup stručnjaka u KAM-u koji vrhunsku tehnologiju uzima tek kao polazište te tu prednost nadograđuje proaktivnim djelovanjem.

Milivoj Pejković, koji je tijekom 2003. predvodio KAM VIPnet i koji od 1. siječnja ove godine obnaša dužnost višega savjetnika A. Enella za marketing i prodaju, pohvalio je čvrstu suradnju s prvim domaćim privatnim mobilnim operatorom. Rukovodeći se principom "nikada ispod učinka ostvarenoga u prethodnoj godini", KAM je u 2003. ostvario desetak posto povećanja u poslovanju. M. Pejković je izrazio i svoju uvjerenost kako će naša organizacijska jedinica koja surađuje s VIPnetom, uz stručne i predane kadrove koji u njoj rade, nastaviti uspješno djelovati i u ovoj godini.

O perspektivama koje se otvaraju pred Poslovnim sustavima prisutne je izvijestio Tibor Jerger, KAM Poslovni sustavi. U ovoj godini predstoji nam snažniji istup na domaćem tržištu u ulozi integratora sustava. Od kompanijinih postignuća u protekloj godini na tom području T. Jerger istaknuo je značajni ugovor s Hrvatskim željeznicama.

O već tradicionalnom uspjehu na tržištima Zajednice nezavisnih država govorio je Josip Jakovac, odgovoran za to tržišno područje. Politička stabilizacija i gospodarski rast koji je tijekom 2003. zabilježen u tom dijelu svijeta otvorili su vrata našoj kompaniji ne samo da nastavi uspješno surađivati s dosadašnjim partnerima, već i da ugovori isporuke opreme i usluga novim operatorima u tom dijelu svijeta.

Jagoda Carić, odgovorna za tržišta susjednih zemalja predstavila je ukratko poslovanje naše kompanije u Bosni i Hercegovini te Crnoj Gori. Tijekom 2004. godine, naglasila je ona, posebna pozornost posvetit će se prodaji usluga, a očekuje se da će se postići ukupna prodaja na razini one prošlogodišnje.

Pregled tržišta okončan je predstavljanjem novoga KAM-a u našoj kompaniji koji će obuhvaćati afrička i druga nova tržišta, a za kojega je odgovoran Zoran Haniš. Riječ je o području sa specifičnim poslovnim mentalitetom, ali i velikim potencijalom s obzirom na nisku stopu penetracije telekomunikacijskih usluga. Uz fleksibilni pristup, karakterističnu Ericssonovu ustrajnost i kompetencije naših stručnjaka naši izgledi za uspjeh na afričkim tržištima nisu mali, optimističan je Z. Haniš.

U nastavku je Björn Dellas, direktor Instituta za telekomunikacije, govorio o poteškoćama i neizvjesnoj situaciji s kojima su se susretali naši istraživačko- razvojni stručnjaci u početku ove godine, postupnim poboljšanjima koja su uslijedila te konačno, o značajnom uspjehu naših stručnjaka - pobjedi na korporativnom natječaju za najbolji prototip s rješenjem za integrirani SIP protokol čija je komercijalna primjena već ugovorena. Međutim, i tijekom 2004. područje istraživanja i razvoja neće mimoići pritisci da se poveća učinkovitost i smanje troškovi poslovanja, pa stručnjacima našega Instituta i nadalje slijedi bespoštedna borba za ostvarenje zacrtanih planova, kvalitetu rezultata i poštivanje rokova. Pri tomu se moramo rukovoditi principom usredotočenosti samo na one poslove s objektivno velikim tržišnim potencijalom, zaključio je B. Dellas.

Gordani Kovačević, direktorici Centra za komunikacijska rješenja, usluge i logistiku, pomogli su njeni najbliži suradnici u iznošenju pojedinosti o poslovanju u području usluga i e-sustava te predstavljanju naše kompanije kao nositelja jednoga od centara izvrsnosti za cjelovita komunikacijska rješenja u Europi, Srednjem Istoku i Africi. Centar za komunikacijska rješenja, usluge i logistiku nastavlja djelovati kao organizacija znanja, koja je svoju vodeću ulogu u području cjelovitih komunikacijskih rješenja zaradila konzistentno vrhunskim rezultatima, rekla je G. Kovačević, na kraju svojega izlaganja izrazivši očekivanja kako je pred nama još jedna godina ispunjena izazovima i kontinuiranim dokazivanjem u svim našim aktivnostima.

S obzirom na to da je kompanija od srpnja ove godine listirana na burzi dionica, u skladu s pravilima koja u tom slučaju vrijede, Lars Jakobsson, direktor Podrške poslovanju, nije mogao iznijeti konkretne brojke o poslovanju kompanije tijekom 2003. Za to ćemo morati pričekati do službene objave rezultata, ali ono na što ukazuju financijski pokazatelji, međutim, jest očekivani smanjeni obujam poslovanja u 2004., uz veliki pritisak isporučitelja s Dalekoga Istoka na smanjenje cijena na našim izvoznim tržištima u Istočnoj Europi i Centralnoj Aziji. S time ćemo se morati znati obračunati tijekom ove godine, a L. Jakobsson kao jedan od odgovora na takvu situaciju predložio je ulaganje većih napora u prodaju našega znanja, odnosno, u nastojanje da između ostaloga djelujemo kao savjetodavna organizacija koja zna naplatiti svoja bogata stručna iskustva i kompetencije.

Ana Jožinec, direktorica jedinice za Upravljanje ljudskim potencijalima i organizaciju naglasila je zadovoljstvo visokim odazivom naših zaposlenika na anketu Dialog, govorila je o prednostima koje otvara u cijelosti primijenjen sustav za upravljanje ljudskim potencijalima, te je zahvalila predstavnicima svih kompanijinih jedinica na kvalitetnoj suradnji. U ovoj godini jedinica za Upravljanje ljudskim potencijalima i organizaciju podržati će zajedničke napore u izgrađivanju kulture pobjednika i usmjerenosti na realizaciju zacrtanih planova od individualne do kompanijske razine.

Na dnevnom redu našla se i nova organizacija ETK koja stupa na snagu početkom iduće godine, a budući da smo o njoj više pojedinosti objavili u zadnjem prošlogodišnjem izdanju "Komunikacija" (str. 3), spomenimo tek to da se kratkim izlaganjem, punim lijepih riječi o novoj sredini u kojoj se našla, prisutnima predstavila Maria Radtke, koja će u novoj organizaciji obnašati funkciju direktorice Financija.

Predviđanja za 2004.

Konačno, kao zadnja točka dnevnoga reda uslijedila je lista zadatka čija realizacija nam predstoji u ovoj godini. Ciljevi koje je predsjednik Enell obznanio veoma su zahtjevni. Ukratko, valja nam maksimalno iskoristiti našu trenutačnu dobru poziciju, povećati prodaju na domaćem tržištu za 30%, smanjiti operativne troškove za 20%, održati izvozne rezultate na prošlogodišnjoj razini, predstaviti se kao kompetentni i pouzdani isporučitelj telekomunikacijskih usluga u regiji te izgraditi marketinško-prodajne kompetencije u IS/IT području i e- sustavima.

Skup je završio kratkim oproštajem od Ivana Vilića, donedavnoga direktora za Opće usluge, koji odlazi u mirovinu, a spomenimo i to kako je u prvom dijelu Foruma Snježana Bahtijari, direktorica za Kompanijske komunikacije, predsjedniku A. Enellu, i svim prisutnima pripremila malo iznenađenje. Zavod za poslovna istraživanja je, naime, Akeu Enellu dodijelio "Prvu hrvatsku kunu", zlatnu medalju koja se uručuje prvim osobama najuspješnijih hrvatskih kompanija, te je S. Bahtijari božićni Menadžment forum iskoristila kako bi nagradu u ime Zavoda za poslovna istraživanja predala predsjedniku kompanije.

Nakon službenoga dijela Foruma okupljeni menadžeri družili su se uz razmjenu dojmova i razmišljanja o postignućima tijekom 2003. na prigodnom domjenku. U ovom trenutku, međutim, misli su svima nama upućene onomu što je pred nama u 2004.

J. Lončar

 

 

[S mislima na zadaće koje nam predstoje u 2004.]

[Predsjednik kompanije, Ake Enell, zahvalio je svim menadžerima i zaposlenicima Ericssona Nikole Tesle na njihovom doprinosu rezultatima ostvarenim tijekom prošle godine.]

Tehnička podrška

©Copyright    

02-02-2004