|
Menadžment forum ETK održan 17. prosinca 2003.
Menadžeri
Ericssona Nikole Tesle sasvim su ispunili Veliku dvoranu
kompanijine upravne zgrade u poslijepodnevnim satima 17. prosinca
2003. Dvosatni božićni Menadžment forum protekao je u znaku
prisjećanja na najznačajnije događaje vezane uz život
kompanije tijekom protekle godine, a naravno, predstavljeni su i
ciljevi za 2004. u koju je naša kompanija zakoračila uz novi
organizacijski ustroj. Moderator skupa, kako je i uvriježeno, bio
je predsjednik, Ake Enell, međutim, tijekom sastanka smijenilo se
petnaestak govornika.
Skup
je otpočeo s nekoliko slajdova koji su iz sjećanja prizvali
najznačajnija događanja što su obilježila djelovanje Ericssona
Nikole Tesle u drugom dijelu prošle godine - Izvanredna skupština
društva, Obiteljski dan kompanije s tradicionalno šarolikim
programom upriličenim na Jarunu, ulazak kompanije u područje e-
poslovanja, certifikat "Prepoznat po izvrsnosti" koji je
kompaniji dodijelila Europska zaklada za upravljanje kvalitetom,
obilježavanje šezdesete godišnjice smrti Nikole Tesle u njegovu
rodnom Smiljanu i Gospiću, posjet predsjednika RH Stjepana Mesića
Švedskoj, kojom prigodom je naglašeno da je naša kompanija
najbolji most suradnje između Švedske i Hrvatske, nastup u
Bruxellesu tijekom kojega je A. Enell istaknutim predstavnicima
Europske zajednice predstavio naš model kao najbolji primjer
privatizacije u Hrvatskoj, Zlatna plaketa zagrebačkoga ogranka
Hrvatske gospodarske komore… Drugi dio godine bio je uistinu
ispunjen važnim zbivanjima, što su potvrdila i izlaganja koja su
uslijedila nakon uvodnoga dijela.
Operativne
jedinice ETK na djelu tijekom 2003.
Domaće
tržište i suradnja s hrvatskim operatorima u prigodama u kojima
se analizira kompanijin poslovni uspjeh opravdano ima veoma značajnu
ulogu. I ovaj put krenulo se od vlastitoga praga. Tihomir Šicel,
KAM HT, govorio je o partnerstvu s Hrvatskim telekomom i zaokretu
u načinu suradnje naše kompanije s tim operatorom. Tijekom
2003., kako je naglasio T. Šicel, odnos kupac-isporučitelj koji
je donedavna vezao te dvije tvrtke prerastao je u istinsko
partnerstvo utemeljeno na zajedničkoj brizi o kvaliteti i unaprjeđenju
hrvatske nacionalne mreže. Pri tomu je veoma značajna bila
interna podrška koju je KAM HT dobio od ostalih kompanijinih
organizacija, ali i novi pristup stručnjaka u KAM-u koji vrhunsku
tehnologiju uzima tek kao polazište te tu prednost nadograđuje
proaktivnim djelovanjem.
Milivoj
Pejković, koji je tijekom 2003. predvodio KAM VIPnet i koji
od 1. siječnja ove godine obnaša dužnost višega savjetnika A.
Enella za marketing i prodaju, pohvalio je čvrstu suradnju s
prvim domaćim privatnim mobilnim operatorom. Rukovodeći se
principom "nikada ispod učinka ostvarenoga u prethodnoj
godini", KAM je u 2003. ostvario desetak posto povećanja u
poslovanju. M. Pejković je izrazio i svoju uvjerenost kako će naša
organizacijska jedinica koja surađuje s VIPnetom, uz stručne i
predane kadrove koji u njoj rade, nastaviti uspješno djelovati i
u ovoj godini.
O
perspektivama koje se otvaraju pred Poslovnim sustavima prisutne
je izvijestio Tibor Jerger, KAM Poslovni sustavi. U ovoj
godini predstoji nam snažniji istup na domaćem tržištu u ulozi
integratora sustava. Od kompanijinih postignuća u protekloj
godini na tom području T. Jerger istaknuo je značajni ugovor s
Hrvatskim željeznicama.
O
već tradicionalnom uspjehu na tržištima Zajednice nezavisnih država
govorio je Josip Jakovac, odgovoran za to tržišno područje.
Politička stabilizacija i gospodarski rast koji je tijekom 2003.
zabilježen u tom dijelu svijeta otvorili su vrata našoj
kompaniji ne samo da nastavi uspješno surađivati s dosadašnjim
partnerima, već i da ugovori isporuke opreme i usluga novim
operatorima u tom dijelu svijeta.
Jagoda
Carić, odgovorna za tržišta susjednih zemalja predstavila
je ukratko poslovanje naše kompanije u Bosni i Hercegovini te
Crnoj Gori. Tijekom 2004. godine, naglasila je ona, posebna
pozornost posvetit će se prodaji usluga, a očekuje se da će se
postići ukupna prodaja na razini one prošlogodišnje.
Pregled
tržišta okončan je predstavljanjem novoga KAM-a u našoj
kompaniji koji će obuhvaćati afrička i druga nova tržišta, a
za kojega je odgovoran Zoran Haniš. Riječ je o području
sa specifičnim poslovnim mentalitetom, ali i velikim potencijalom
s obzirom na nisku stopu penetracije telekomunikacijskih usluga.
Uz fleksibilni pristup, karakterističnu Ericssonovu ustrajnost i
kompetencije naših stručnjaka naši izgledi za uspjeh na afričkim
tržištima nisu mali, optimističan je Z. Haniš.
U
nastavku je Björn Dellas, direktor Instituta za
telekomunikacije, govorio o poteškoćama i neizvjesnoj situaciji
s kojima su se susretali naši istraživačko- razvojni stručnjaci
u početku ove godine, postupnim poboljšanjima koja su uslijedila
te konačno, o značajnom uspjehu naših stručnjaka - pobjedi na
korporativnom natječaju za najbolji prototip s rješenjem za
integrirani SIP protokol čija je komercijalna primjena već
ugovorena. Međutim, i tijekom 2004. područje istraživanja i
razvoja neće mimoići pritisci da se poveća učinkovitost i
smanje troškovi poslovanja, pa stručnjacima našega Instituta i
nadalje slijedi bespoštedna borba za ostvarenje zacrtanih
planova, kvalitetu rezultata i poštivanje rokova. Pri tomu se
moramo rukovoditi principom usredotočenosti samo na one poslove s
objektivno velikim tržišnim potencijalom, zaključio je B.
Dellas.
Gordani
Kovačević, direktorici Centra za komunikacijska rješenja,
usluge i logistiku, pomogli su njeni najbliži suradnici u iznošenju
pojedinosti o poslovanju u području usluga i e-sustava te
predstavljanju naše kompanije kao nositelja jednoga od centara
izvrsnosti za cjelovita komunikacijska rješenja u Europi,
Srednjem Istoku i Africi. Centar za komunikacijska rješenja,
usluge i logistiku nastavlja djelovati kao organizacija znanja,
koja je svoju vodeću ulogu u području cjelovitih komunikacijskih
rješenja zaradila konzistentno vrhunskim rezultatima, rekla je G.
Kovačević, na kraju svojega izlaganja izrazivši očekivanja
kako je pred nama još jedna godina ispunjena izazovima i
kontinuiranim dokazivanjem u svim našim aktivnostima.
S
obzirom na to da je kompanija od srpnja ove godine listirana na
burzi dionica, u skladu s pravilima koja u tom slučaju vrijede, Lars
Jakobsson, direktor Podrške poslovanju, nije mogao iznijeti
konkretne brojke o poslovanju kompanije tijekom 2003. Za to ćemo
morati pričekati do službene objave rezultata, ali ono na što
ukazuju financijski pokazatelji, međutim, jest očekivani
smanjeni obujam poslovanja u 2004., uz veliki pritisak isporučitelja
s Dalekoga Istoka na smanjenje cijena na našim izvoznim tržištima
u Istočnoj Europi i Centralnoj Aziji. S time ćemo se morati
znati obračunati tijekom ove godine, a L. Jakobsson kao jedan od
odgovora na takvu situaciju predložio je ulaganje većih napora u
prodaju našega znanja, odnosno, u nastojanje da između ostaloga
djelujemo kao savjetodavna organizacija koja zna naplatiti svoja
bogata stručna iskustva i kompetencije.
Ana
Jožinec, direktorica jedinice za Upravljanje ljudskim
potencijalima i organizaciju naglasila je zadovoljstvo visokim
odazivom naših zaposlenika na anketu Dialog, govorila je o
prednostima koje otvara u cijelosti primijenjen sustav za
upravljanje ljudskim potencijalima, te je zahvalila predstavnicima
svih kompanijinih jedinica na kvalitetnoj suradnji. U ovoj godini
jedinica za Upravljanje ljudskim potencijalima i organizaciju podržati
će zajedničke napore u izgrađivanju kulture pobjednika i
usmjerenosti na realizaciju zacrtanih planova od individualne do
kompanijske razine.
Na
dnevnom redu našla se i nova organizacija ETK koja stupa na snagu
početkom iduće godine, a budući da smo o njoj više pojedinosti
objavili u zadnjem prošlogodišnjem izdanju
"Komunikacija" (str. 3), spomenimo tek to da se kratkim
izlaganjem, punim lijepih riječi o novoj sredini u kojoj se našla,
prisutnima predstavila Maria Radtke, koja će u novoj
organizaciji obnašati funkciju direktorice Financija.
Predviđanja
za 2004.
Konačno,
kao zadnja točka dnevnoga reda uslijedila je lista zadatka čija
realizacija nam predstoji u ovoj godini. Ciljevi koje je
predsjednik Enell obznanio veoma su zahtjevni. Ukratko, valja nam
maksimalno iskoristiti našu trenutačnu dobru poziciju, povećati
prodaju na domaćem tržištu za 30%, smanjiti operativne troškove
za 20%, održati izvozne rezultate na prošlogodišnjoj razini,
predstaviti se kao kompetentni i pouzdani isporučitelj
telekomunikacijskih usluga u regiji te izgraditi marketinško-prodajne
kompetencije u IS/IT području i e- sustavima.
Skup
je završio kratkim oproštajem od Ivana Vilića,
donedavnoga direktora za Opće usluge, koji odlazi u mirovinu, a
spomenimo i to kako je u prvom dijelu Foruma Snježana
Bahtijari, direktorica za Kompanijske komunikacije,
predsjedniku A. Enellu, i svim prisutnima pripremila malo iznenađenje.
Zavod za poslovna istraživanja je, naime, Akeu Enellu dodijelio
"Prvu hrvatsku kunu", zlatnu medalju koja se uručuje
prvim osobama najuspješnijih hrvatskih kompanija, te je S.
Bahtijari božićni Menadžment forum iskoristila kako bi nagradu
u ime Zavoda za poslovna istraživanja predala predsjedniku
kompanije.
Nakon
službenoga dijela Foruma okupljeni menadžeri družili su se uz
razmjenu dojmova i razmišljanja o postignućima tijekom 2003. na
prigodnom domjenku. U ovom trenutku, međutim, misli su svima nama
upućene onomu što je pred nama u 2004.
J.
Lončar
|
|