ERICSSON
Home Products Services Technologies Support About Ericsson
rul_header_1x55.gif (60 bytes)
Ericsson Nikola Tesla > Podaci o kompaniji > "Komunikacije" > Komunikacije 2 - 2003.
"Komunikacije" t.gif (43 bytes)
"Komunikacije"
t.gif (43 bytes)
t.gif (43 bytes)
Najvažnije teme broja
Sadržaj broja
Informacija - temelj suvremenoga poslovnog svijeta
t.gif (43 bytes)

Dežurni menadžer - komunikator

Za razliku od drugih dobara koja se korištenjem troše, informacije koje se dijele s drugima donose novu vrijednost - komunikaciju. Komuniciranje je ne samo osnovna ljudska potreba, ono je i pokretač čovjekova razvoja i napredovanja. To vrijedi i za svijet suvremenoga poslovanja koji se u ovo informacijsko-komunikacijsko doba zapravo vrti oko posjedovanja prave informacije u pravo vrijeme. Uloga menadžera - komunikatora stoga je iznimno važna, a njegova ili, u našem slučaju - njena, osnovna zadaća je kodiranje poruke tako da je primatelj, nakon dekodiranja, pravilno protumači. O tomu na koji se način kreiraju i koriste komunikacijski tokovi u Ericssonu Nikoli Tesli govori Snježana Bahtijari, direktorica Kompanijskih komunikacija.

Podršku poslovnoj strategiji i ciljevima Ericssona Nikole Tesle jedinica Kompanijske komunikacije osigurava radeći na izgradnji pozitivnoga imidža kompanije u javnosti. Komunikacija sa zaposlenicima, kupcima, poslovnim partnerima, ulagačima i dioničarima zahtijeva brižno promišljanje poruka s kojima se kompanija želi predstaviti te osmišljavanje idealnih komunikacijskih kanala za prenošenje određenih poruka određenim interesnim grupama.
"Budući da je medij sastavni dio poruke, stručnjaci kompanijina komunikacijskoga tima pažljivo biraju načine na koje će se plasirati informacije o Ericssonu Nikoli Tesli. Pri tomu se u svome radu oslanjamo na integrirane, cjelovite marketinške komunikacije te kombinacijom raznih komunikacijskih alata nastojimo kreirati povoljno ozračje oko imena Ericssona Nikole Tesle i korporacije Ericsson u hrvatskoj javnosti kao i u svim zemljama u koje naša kompanija izvozi svoja komunikacijska rješenja. Prema mojim saznanjima u većini drugih kompanija u zemlji marketing i odnosi s javnošću odvojene su funkcije, dok naš komunikacijski tim pokriva oba ta područja. Stoga se pojedini stručnjaci unutar tima bave i jednim i drugim segmentom. Razlog koji stoji iza takvoga objedinjavanja komunikacijskih aktivnosti leži u važnosti koju Ericsson, u trenutačnoj konstelaciji tržišnih uvjeta i snaga, pridaje optimiziranju unutarnjih operativnih troškova. No, iz te je nužde izrastao ogledni primjer korištenja sinergije svih područja marketinškoga komuniciranja i odnosa s javnošću u koje ulazi i sponzoriranje, korištenje korporativnoga zaštitnog znaka, istraživanje javnoga mnijenja, kreiranje promotivnih materijala u tiskanom i elektroničkom obliku, odnosi s investitorima, marketinška podrška kupcima i mnogo toga drugog," navodi Snježana Bahtijari.

Praksa po kojoj se pišu udžbenici

Služeći se informacijom kao oružjem u borbi protiv kaosa, nereda i entropije komunikacijski tim Ericssona Nikole Tesle profesionalno, ustrajno i uz poštovanje prema ljudima gradi dobro mišljenje javnosti o kompaniji. Praksa toga deseteročlanoga tima prepoznata je i u stručnim krugovima pa su u nizu slučajeva razmjenjivana iskustva s komunikatorima iz drugih hrvatskih i lokalnih Ericssonovih kompanija. Ali to nije sve. Način rada Ericssonovih komunikatora u Hrvatskoj opisuje se kao odličan primjer uspješne kombinacije svih elemenata marketinške komunikacije te rada u području odnosa s javnošću u knjizi "Integrirana marketinška komunikacija", autorice prof. dr. Tanje Kesić s Ekonomskoga fakulteta u Zagrebu, koja upravo ovih dana izlazi iz tiska. Riječ je o udžbeniku koji će koristiti studenti poslijediplomskoga studija iz područja marketinga na zagrebačkome Ekonomskom fakultetu. Snježana Bahtijari ističe:
"Vrsni stručnjaci koji čine komunikacijski tim Ericssona Nikole Tesle nižu rezultate koji imaju odjeka i u redovima struke. Ta je činjenica veliko priznanje za predanost s kojom se posvećujemo radu. Međutim, važno je kod toga istaći još jednu pojedinost: bez snažne podrške ostalih dijelova kompanije te razumijevanja značaja i uvažavanja doprinosa komunikacija ukupnome poslovnom rezultatu kompanije, naši rezultati ne bi bili tako sjajni. Imamo sreću što radimo u sredini u kojoj su se u naše projekte spremni uključiti stručnjaci iz svih kompanijinih jedinica, ovisno o potrebi. Raditi u takvome okružju pravo je zadovoljstvo te se svim kolegicama i kolegama zahvaljujem na njihovoj podršci. Uz takav stav naših suradnika, zalaganja kompanijina komunikacijskoga tima se oplemenjuju novom snagom pa nije čudno što medijska prisutnost Ericssona Nikole Tesle, u zadnjih nekoliko godina, kontinuirano raste u pozitivnome smislu. To je, ujedno, najznačajniji pokazatelj dodatne vrijednosti koju u ukupnome poslovanju kompanije stvaraju Kompanijske komunikacije."

Stilovi, komunikacijski kanali, prioriteti…

… mediji, komunikacijske barijere, kulturološke razlike, novi životni trendovi, političko-gospodarska situacija u zemlji, regiji i svijetu… Stranice i stranice bismo mogli ispisati elementima koji ulaze u područje marketinškoga komuniciranja i odnosa s javnošću. Stoga je posao komunikatora timski, a menadžer-komunikator brine o ravnoteži svih elemenata kako bi se postigao maksimalni efekt. O toj zahtjevnoj ulozi naša sugovornica kaže:
"Stručna literatura često navodi tezu poznatoga njemačkoga filozofa Arthura Schoppenhauera da se misao ponaša prema zakonu sile teže: iz glave na papir ide lako, ali s papira natrag u glavu teško. Komunikatori kao odašiljatelji poruka nikada sa sigurnošću ne mogu očekivati da će ih primatelji ispravno razumjeti. Stoga je u nizu mogućih kombinacija poruka, komunikacijskih kanala i stilova komuniciranja teško odabrati baš onu koja će u određenome trenutku optimalno prenijeti željenu misao. Valja to imati na umu ne samo ako radite u području marketinškoga komuniciranja i odnosa s javnošću. To je nešto s čim se svi svakodnevno susrećemo. Svi m, iz dana u dan, komuniciramo i izabiremo one oblike komuniciranja koji nam se, od slučaja do slučaja, čini najprihvatljivijima. Svatko je od nas, dakle, između ostaloga i komunikator. No, ukoliko je to i područje vašega rada, pojačano ste svjesni mogućnosti koje vam na raspolaganje stavljaju različite komunikacijske tehnike te informacije kao važan poslovni resurs. Uz dobro upravljanje tim tehnikama i informacijama, iako liku zvuči čudno, može se značajno utjecati i na brojeve u godišnjem poslovnom izvješću kompanije."

J. Lončar

 

 

[Snježana Bahtijari, direktorica Kompanijskih komunikacija]

Tehnička podrška

©Copyright    

03-03-2003