ERICSSON
Home Products Services Technologies Support About Ericsson
rul_header_1x55.gif (60 bytes)
Ericsson Nikola Tesla > Podaci o kompaniji > "Komunikacije" > Komunikacije 2 - 2003.
"Komunikacije" t.gif (43 bytes)
"Komunikacije"
t.gif (43 bytes)
t.gif (43 bytes)
Najvažnije teme broja
Sadržaj broja
Dialogom zajedno u tržišnoj jedinici Srednja Europa
t.gif (43 bytes)

Rezultati ankete Dialog u 2002. godini

Kao što je već poznato, anketa Dialog se u 2002. godini istodobno organizirala u svim lokalnim kompanijama unutar tržišne jedinice Srednja Europa.
Novost u odnosu na dosadašnju organizaciju Dialoga jest što se ankete provela prema funkcijskoj strukturi tržišne jedinice, tj. linijskoj odgovornosti, a što je bilo od posebne važnosti za menadžment tim tržišne jedinice. Tako su zaposlenici u Ericssonovim kompanijama unutar tržišne jedinice Srednja Europa (BiH, Češka, Mađarska, Poljska, Slovačka i Slovenija) odgovarali na pitanja prema situaciji u funkcijskim jedinicama u kojima rade (rješenja za kupce, usluge, ljudski potencijali, komunikacije, KAM-ovi i drugo) i to bez obzira na kompaniju ili zemlju kojoj pripadaju.
Jedino odgovori zaposlenika naše kompanije, koja ima specifičan položaj unutar tržišne jedinice, odnosila su se na unutarnju situaciju u kompaniji Ericsson Nikola Tesla, a ne na funkcijske jedinice. Zbog toga su rezultati ove ankete u našoj kompaniji usporedivi s prošlogodišnjim, osim u pojedinim jedinicama koje su tijekom godine imale određenih organizacijskih promjena.
I ove godine bilo je vrlo važna brojnost sudionika kako bi dobiveni rezultati bili što realniji.
U cijeloj tržišnoj jedinici anketi se odazvalo ukupno 1762 ili 87,8%, a u našoj kompaniji 1050 ili 89,1% zaposlenika pa su zbog tako velikoga odaziva, dobiveni rezultati vrlo realni.

Veliki odaziv zaposlenika Ericssona Nikole Tesle u anketi Dialog i još više izraženo zadovoljstvo u nekim jedinicama rezultat su brojnih prethodnih aktivnosti. One su se pokazale učinkovitima, a planirane su prema kritičnim točkama iz rezultata prethodne godine.

Posebno treba istaknuti veći postotak zadovoljstva zaposlenika u grupi pitanja kod modula Empowerment i Leadership. Određeno povećanje zadovoljstva kod spomenutih modula postavljeno je kao kompanijski cilj za 2001.god.
Tako se u modulu Leadership prosječni postotak zadovoljstva zaposlenika naše kompanije s rukovoditeljima, s obzirom na njihove vještine u rukovođenju s ljudima, povećao sa 72% u 2001. na 73% u 2002. godini.
Istodobno, na razini kompanije povećao se broj zaposlenika koji su motivirani za rad i koji su zadovoljni podrškom rukovoditelja, ovlaštenjima, odgovornostima te profesionalnim kompetencijama (Empowerment index). Taj se postotak s 31% u 2001. povećao na 35% u 2002. godini. S takvim rezultatom daleko smo premašili korporacijski cilj za 2003.koji je planiran na razini 28%!
Tako visoke pokazatelje zadovoljstva zaposlenika Ericssona Nikole Tesle bilo je vrlo teško zadržati bez kontinuiranih aktivnosti koje su bile usmjerene na ostvarenje kompanijskih ciljeva za 2002.godinu.
I ovom prilikom, zaposlenici organizirani u tzv. "fokus grupe", trebali su, kroz dobivene rezultate, pronaći područja koja bi se morala unaprijediti. Na osnovu kritičnih točaka planirale su se aktivnosti u kojima su mogli sudjelovati svi zaposlenici.
Kompanija cijeni mišljenje svojih zaposlenika i prihvaća sve prijedloge koji vode efikasnosti i uspješnosti.

Visoki rezultati teško, ali ipak, održivi

Prošlogodišnji vrlo visoki rezultati bili su velika odgovornost za sve zaposlenike. Naime, njih je, prema planu, trebalo zadržati ili čak povećati. I ovaj put su dobiveni rezultati menadžerima bili dragocjen pokazatelj jesu li u 2002. poduzete prave aktivnosti i jesu li postignuti zacrtani ciljevi, odnosno, što treba mijenjati u idućem razdoblju.
Trenutačno rezultate naše kompanije ne možemo usporediti s korporacijskim prosjekom jer ti podaci nisu još objavljeni. Međutim, vrlo je interesantno uspoređivanje s prosjekom tržišne jedinice Srednja Europa te s kompanijama izvan Ericssona ili s najboljima u grupaciji. Treba svakako istaknuti da je zadovoljstvo u gotovo svim modulima iznad prosjeka tržišne jedinice, a u pojedinim modulima i iznad rezultata prosjeka kompanija iste grupacije. Zaposlenici nekih jedinica unutar naše kompanije, iskazali su čak i veće zadovoljstvo od do sada najboljih kompanija u grupaciji.
Međutim, ako želimo usporediti podatke naše kompanije za 2002. s podacima iz prethodne godine, to se ne može napraviti jedino za organizacijske jedinice koje su tijekom 2002. imale organizacijskih promjena ili su bile u izvještaju o Dialogu stopljene u veće grupe, kao što je primjerice to bio slučaj s ETK/K, ETK/HT i ETK/V zbog manjega broja zaposlenih.

Budući da će se u svakoj organizacijskoj jedinici detaljno analizirati rezultati po svim modulima, ovom prilikom dajemo pregled rezultata zadovoljstva zaposlenika kod pitanja koja su uključena u modulima Leadership i Empowerment čije povećanje je, da se podsjetimo, i postavljeno kao kompanijin cilj za 2002.god.:

  0112A Robust/ Committed/ Stretched
4.1 DIALOG index        
4.2 Empowerment 31% 27% 31% 35%
4.3 Management/Leadership 72%  64% 72% 74%

Modul Leadership

U modulu Leadership prosječni postotak zadovoljstva zaposlenika u ETK s rukovoditeljima, a s obzirom na njihove vještine u rukovođenju s ljudima, povećan je sa 72% na 73%. To povećanje po jedinicama daje sljedeću sliku: u ETK/EE s 89% na 97%; u ETK/L s 84% na 100%; u ETK/A s 84% na 91%; u ETK/O/L sa 74% na 81%; u ETK/O/P s 81% na 87% te u ETK/R sa 68% na 80%.
Kod manjih jedinica, koje nisu imale prošlogodišnje izvještaje o zadovoljstvu svojih zaposlenika, u modulu Leadership evidentno su visoki rezultati jedinica ETK/HT-95% te ETK/V-84%.

Modul Empowerment

Rezultati za Empowerment se mogu iskazati samo za organizacijske jedinice koji imaju više od 20 zaposlenika.
Naravno, i kod ovoga modula, ukoliko želimo usporediti podatke za 2002. s podacima iz prethodne godine, to možemo učiniti jedino za organizacijske jedinice koje tijekom 2002. godine nisu imale većih organizacijskih promjena.
Na razini kompanije povećao se broj zaposlenika koji su motivirani za rad i koji su zadovoljni podrškom rukovoditelja, ovlaštenjima, odgovornostima te profesionalnim kompetencijama sa 31% na 35%. S takvim rezultatom, kako je već rečeno, premašili smo čak i korporacijski cilj za 2003. (28%).
Porast Empowerment indeksa u odnosu na prošlu godinu, u jedinicama koje se mogu uspoređivati, evidentiran je u jedinici ETK/O/P sa 44% na 52%; ETK/O/L sa 47% na 50%; ETK/B sa 40% na 47%; ETK/O/C s 25% na 27% te ETK/D s 20% na 21% . I dalje je vrlo visoki indeks od 62% iskazan u jedinici ETK/EE.

U Ericssonu Nikoli Tesli još traju prezentacije rezultata. Rezultate Dialoga za najviši menadžment kompanije prezentirala je Ana Jožinec, direktorica jedinice Upravljanje ljudskim potencijalima. Rukovoditeljima odjela, odnosno svim zaposlenicima pojedinih jedinica, rezultate prezentira Neva Duić, HR konzultant iz iste jedinice.
I ove godine, u organizacijskim jedinicama u kojima je iskazano nešto manje zadovoljstvo u pojedinim područjima, grupe zaposlenika definirat će određene aktivnosti kako bi se obavila poboljšanja tamo gdje je to još uvijek potrebno.

N. Duić

 

 

 

Tehnička podrška

©Copyright    

03-03-2003