ERICSSON
Home Products Services Technologies Support About Ericsson
rul_header_1x55.gif (60 bytes)
Ericsson Nikola Tesla > Podaci o kompaniji > "Komunikacije" > Komunikacije 2 - 2003.
"Komunikacije" t.gif (43 bytes)
"Komunikacije"
t.gif (43 bytes)
t.gif (43 bytes)
Najvažnije teme broja
Sadržaj broja
U 2002. ispunjeni svi poslovni planovi
t.gif (43 bytes)
 

U petak, 7. veljače 2003., u našoj kompaniji održana je konferencija za novinare na kojoj su javnosti prezentirani preliminarni poslovni rezultati Ericssona Nikole Tesle za 2002. i očekivanja u 2003. godini.
Na konferenciji je bilo prisutno više desetaka novinara i snimatelja iz trideset i tri redakcije tiskanih medija, radija i televizije na čija pitanja su bili spremni odgovoriti svi članovi menedžment tima ETK. Konferenciju za novinare otvorila je i vodila Snježana Bahtijari, direktorica Kompanijskih komunikacija.

Åke Enell, predsjednik ETK i predsjednik Ericssonove tržišne jedinice Srednja Europa, dao je ocjenu poslovne 2002., istaknuvši najvažnije točke ukupnoga poslovanja u protekloj godini, dok je Lars Jacobson, direktor Podrške poslovanju, dao pregled glavnih financijskih rezultata.
Josip Jakovac, potpredsjednik naše kompanije i direktor Izvoza 1, izvijestio je novinare o rekordnim izvoznim rezultatima ETK.
Gordana Kovačević, potpredsjednica kompanije i tržišne jedinice Srednja Europa za područje cjelovitih komunikacijskih rješenja, posebno se zadržala na jednogodišnjim rezultatima Ericsson Mobility World centra u Hrvatskoj. Također je upoznala novinare o strateškoj važnosti osnivanja centra izvrsnosti u području cjelovitih komunikacijskih rješenja u Ericssonu Nikoli Tesli kao vodećem centru u Ericssonovoj regiji Europa Srednji Istok i Afrika.

Ocjena poslovanja Ericssona Nikole Tesle u 2002.

Usprkos činjenici da se i 2002. pridružila nizu godina tijekom kojih je svjetska telekomunikacijska industrija bila ispunjena neizvjesnostima i poteškoćama, Ericsson Nikola Tesla je, prema preliminarnim analizama rezultata poslovanja, ostvario svoje planove. To nije bilo lako u razdoblju u kojemu su telekomunikacije bile suočene sa smanjenim ulaganjima operatora u razvoj mreža i ponudu novih usluga krajnjim korisnicima, naglasio je Åke Enell, predsjednik Ericssona Nikole Tesle.
Kompanija je 2002. godinu završila uz pozitivan novčani tok i smanjenje operativnih troškova za 34 posto. Porast narudžbi od 33 posto u odnosu na 2001., rezultat je uspjeha na sva tri kompanijina tržišta - domaćem, inozemnim i internome Ericssonovu tržištu. Prodaja Ericssona Nikole Tesle na području osnovne djelatnosti narasla je tijekom 2002. za 15 posto. Predsjednik je također naglasio da narudžbe i prodaja u kompaniji sukcesivno rastu već četiri godine uzastopno.
Govorimo li o strukturi ukupnoga prihoda od prodaje prema tržištima, treba reći da je domaće tržište zastupljeno s oko 20 posto, dok izvoz, uključujući i izvoz na Ericssonovo interno tržište, čini oko 80 posto. U ovome kratkom presjeku poslovnih rezultata treba svakako podcrtati činjenicu da Hrvatska prošle godine bilježi rast prodaje za 29 posto. Pri tome je predsjednik naše kompanije posebno izdvojio strateški važne nove ugovore s Hrvatskim Telekomom, VIPnetom, Ministarstvom obrane RH i sl.
Åke Enell je ocijenio iznimno važnim činjenicu da Ericsson Nikola Tesla, u maloj zemlji poput Hrvatske, zahvaljujući kompetencijama zaposlenih, dobiva široke odgovornosti na razini Ericssona. Naša je kompanija jedan od važnih centara izvrsnosti za kreiranje cjelovitih komunikacijskih rješenja u regiji Europa, Srednji Istok i Afrika, jaki centar za istraživanje i razvoj, centar za profesionalne usluge, ima odgovornost za marketing i prodaju fiksnih sustava na tržištima mnogih zemalja i sl.
Tijekom 2002. nastavljen je kontinuirani proces restrukturiranja Ericssona Nikole Tesle u softversku tvrtku s velikim intelektualnim kapitalom koja razvija, projektira i integrira vrhunska cjelovita komunikacijska rješenja i usluge, ocijenio je predsjednik ETK. Kontinuirano se ulaže u rast kompetencija i odgovarajuću strukturu zaposlenih. Kompanija danas ima više od 80 posto visoko obrazovanih stručnjaka, a 400 zaposlenih mlađih je od 32 godine. Zadovoljstvo poslom i kompanijom među zaposlenima kontinuirano raste što je dokazala i anketa Dialog, provedena krajem 2002., rekao je na kraju Åke Enell.

Dobit i najvažnija tržišta

Lars Jacobson, direktor Podrške poslovanju, informirao je novinare o još nekim pokazateljima poslovanja u 2002. godini. Iako u strukturi ukupnoga prihoda od prodaje gledano s aspekta tržišta, domaće tržište predstavlja oko 20 posto, a izvoz, uključujući i izvoz na Ericssonovo interno tržište, ukupno oko 80 posto, Hrvatska se u 2002. godini potvrdila kao kompanijino najuspješnije pojedinačno tržište. Izvoz na inozemna tržišta porastao je 17 posto u odnosu na godinu prije, a jedino je izvoz na Ericssonovo interno tržište smanjen za 7 posto, što je zabilježeno prvi put nakon 1996. godine.
Kada je riječ o izvoznim tržištima, nastavio je Lars Jacobson, valja podcrtati da srednje-europska tržišta Ericssona Nikole Tesle ukazuju na značajan rast prodaje. Odlični rezultati ostvareni su i u Istočnoj Europi gdje je, usprkos iznimno snažnome pritisku na smanjenje cijena kojega su u prvome redu nametnuli dalekoistočni dobavljači komunikacijske opreme i usluga, također ostvaren rast prodaje. Dobri poslovni rezultati zabilježeni su i na novome kompanijinom tržištu u Africi.
Najveća pojedinačna tržišta Ericssona Nikole Tesle u 2002. godini bili su: Hrvatska, Ruska Federacija, Švedska, Bjelorusija, Bosna i Hercegovina, Crna Gora, Sudan i Ukrajina.
Dobro iskorištene nove poslovne prilike, udružene s povećanom unutarnjom efikasnošću, jakom kontrolom troškova, e-orijentiranim i web-orijentiranim načinom poslovanja, kompaniji su na kraju 2002. godine donijele dobit prije oporezivanja od 168 milijuna kuna. Iznos je manji nego godinu prije, ali je to rezultata nestabilnosti i pada tečaja dolara, zaključio je Las Jacobson.

Rekordni izvoz

Josip Jakovac, potpredsjednik naše kompanije i direktor Izvoza 1, konstatirao je da je Ericsson Nikola Tesla u 2002. ostvario ukupno rekordne izvozne rezultate i premašio iznimno ambiciozni cilj na sva tri svoja tržišna područja - tržištima zemalja Istočne Europe i Srednje Azije, susjednim republikama i na afričkome tržištu.. Ukupne izvozne narudžbe ostvarene su na razini oko 150 milijuna dolara. Taj iznos ne treba posebno komentirati ako se zna da su kompanijini izvozni poslovi ranijih godina iznosili šezdesetak milijuna dolara.
Izvozne narudžbe u iznosu od devedeset milijuna ostvarene su u prošloj godini na istočnoeuropskome i srednjoazijskom tržištu. Najveći poslovi ugovoreni su u Ruskoj Federaciji, tržištu na kojemu je naša kompanija prisutna više od 40 godina, Bjelorusiji, Ukrajini, Kazahstanu i Moldaviji. Na taj način kompanija kontinuirano nastavlja svoje tradicionalno, uspješno prisustvo na spomenutim tržištima isporučujući suvremenu opremu i rješenja za fiksnu telefoniju, transmisijske sustave, GSM mobilne sustave, poslovne sustave i sustave za paketski prijenos podataka. Stručnjaci naše kompanije također su sudjelovali i u važnome projektu konsolidacije i modernizacije fiksne telefonske mreže u Rusiji, čiji je nositelj Loniis, Lenjingradski znanstveni institut, rekao je Josip Jakovac.
U susjednim republikama, Bosni i Hercegovini te Crnoj Gori, Ericsson Nikola Tesla zabilježio je narudžbe u vrijednosti oko 40 milijuna dolara. Ugovorio je i isporučio opremu i rješenja za izgradnju novih i proširenje postojećih GSM mobilnih mreža, transmisijskoga sustava te opremu i rješenja za nove AXE centrale kao i modernizaciju postojećih u skladu s najsuvremenijim svjetskim standardima.
U Africi su tijekom 2002. godine ugovoreni poslovi vrijedni oko 20 milijuna dolara. Najveći ugovori sklopljeni su u Sudanu, Keniji i Botsvani, a riječ je o izgradnji fiksnih mreža u tim zemljama.

Naša kompanija važna sastavnica Ericsson Mobility Worlda i vodeći centar izvrsnosti u regiji Europa, Srednji Istok i Afrika

Gordana Kovačević, potpredsjednica ETK i tržišne jedinice Srednja Europa za područje cjelovitih komunikacijskih rješenja, a od nedavno i koordinator svih triju centara izvrsnosti u Ericssonovoj regiji Europa, Srednji Istok i Afrika upoznala je novinare s rezultatima jednogodišnjega djelovanja Ericsson Mobility World centra u Hrvatskoj, smještenoga u našoj kompaniji.
Ericsson Mobilty World u Hrvatskoj ravnopravni je član globalne korporativne mreže od 30 takvih centara koji međusobno usko surađuju, a okupljaju oko 100 tisuća stručnjaka širom svijeta.
Glavna zadaća Ericsson Mobility Worlda je razvoj novih aplikacija i usluga za Ericssonova rješenja mobilnih i poslovnih sustava. One su iznimno važne za komunikacijska rješenja "s kraja na kraj", a operatorima i poslovnim subjektima pomažu da brzo odgovore na rastuću potrebu tržišta za takvim uslugama.
Ericsson Mobility World centri okupljaju i razvijaju suradnju s manjim tvrtkama i kreativnim pojedincima osiguravajući im laboratorije za testiranje, tehnološku, marketinšku i poslovnu potporu.
Na razini tržišne jedinice Srednja Europa, u zadnju godinu dana, broj članova Ericsson Mobility Worlda narastao je na 1500 individualnih stručnjaka i 15 pridruženih tvrtki-partnera koji su zajedno razvili 17 novih aplikacija za suvremene mobilne i poslovne sustave temeljene na Ericssonovim rješenjima.
Gordana Kovačević pozvala je mlade kompanije u našoj zemlji, koje se bave razvojem aplikacija za mobilni Internet, da se u što većem broju pridruže Ericsson Mobility Worldu u Hrvatskoj.

Stekli smo poziciju onih koji vode, a ne onih koji slijede

Potpredsjednica ETK zatim je upoznala novinare s čelnom ulogom koju naša kompanija ima u području kreiranja cjelovitih komunikacijskih rješenja i usluga za operatore fiksne i mobilne telefonije te velike poslovne korisnike. Ona je naglasila da je, zbog specifične organizacije rada, znanja i iskustva naših stručnjaka stečenih u najzahtjevnijim projektima za operatore i poslovne korisnike u sedamdesetak zemalja svijeta, koji imaju razvijenu kompanijsku kulturu, a uvijek nastoje biti maksimalno troškovno efikasni, Hrvatska dobila vodeću ulogu u koordinaciji triju centara izvrsnosti, koliko ih je ukupno definirano u regiji Europa, Srednji istok i Afrika. To je veliko priznanje našoj kompaniji ako se zna da u toj regiji djeluje 115 Ericssonovih kompanija sa 110 tisuća zaposlenih.
Takvim pristupom organizaciji, uz profesionalnost i kreativnost, Ericsson Nikola Tesla je na razini korporacije stekao poziciju onoga koji vodi, a ne koji samo slijedi. Gordana Kovačević na kraju je Vladi i ministarstvima Republike Hrvatske poručila da moraju shvatiti kvalitetu stručnih timova u ETK i iskoristiti je za tehnološki i gospodarski razvoj zemlje.

Očekivanja u poslovnoj 2003. godini

Predsjednik naše kompanije je prisutnim novinarima ukratko ocrtao i poslovne planove ETK u 2003. godini. U tekućoj godini ne očekuju se značajnije promjene na globalnome telekomunikacijskom tržištu. Stoga se u planovima za 2003. Ericsson Nikola Tesla zadržava na realizaciji razina ostvarenih u 2002. I dalje valja brižno pratiti situaciju te joj se maksimalno prilagođavati, smanjivati operativne troškove i optimizirati poslovne procese, rekao je Åke Enell.
Nastojanja da se poveća prodaja te smanje operativni troškovi za daljnjih 20% u odnosu na prošlu godinu, mjere su koje bi kompaniju trebale održati u društvu najboljih. Pri tomu bi povećanje prodaje na domaćem tržištu za 30%, uz prodor u 3G područje, trebali biti kompanijini najblistaviji poslovni potezi..
Kako se očekuje korporacija Ericsson će i dalje provoditi sveobuhvatne mjere štednje, redukcija i optimiziranja. Te će mjere neizostavno zahvatiti i Ericsson Nikolu Teslu, no uz dodatne napore, kompanija će nastojati zadržati svoju poziciju pouzdanoga i kvalitetnog partnera u zemlji, na izvoznim tržištima te u Ericssonovoj grupi.
Kompanija neće posustati u svojim nastojanjima da se nametne kao odabrani isporučitelj komunikacijskih rješenja i usluga te poslodavac koji privlači ljude po svome izboru. Maksimalni napori će se uložiti da u korporaciji, ali i izvan njenih granica, Ericsson Nikola Tesla ostane zapaženi centar za razvoj i istraživanje. U predviđanjima vezanim uz poslovanje u ovoj godini velika očekivanja polažu se u tržišta susjednih zemalja. Povrh toga, Ericsson Nikola Tesla svojim će djelovanjem kao integrator komunikacijskih sustava i u 2003. nastaviti pridonositi promoviranju e-društva u Hrvatskoj. Poticanje i unaprjeđenje procesa internetizacije Hrvatske i u idućoj će godini biti jedna od kompanijinih ključnih zadaća.
Realizacija takvoga plana usmjerena je na percepciju Ericssona Nikole Tesle kao najbolje hrvatske kompanije, zaključio je na kraju predsjednik naše kompanije.

Novinari su prisutnim menadžerima postavili više pitanja i što posebno treba naglasiti, dogovorili više njihovih medijskih nastupa u novinama, na radiju i televiziji. Podaci o poslovanju Ericssona Nikole Tesle, izneseni na ovoj konferenciji, objavljeni su nakon toga u mnogim glasilima što je važno za pozitivnu prisutnost naše kompanije u javnosti.

D. Kobsa

 

 

[Konferencija za novinare - otvaranje]

[Puna dvorana svjedoči o interesu novinara za poslovne rezultate ETK]

[Ake Enell daje ocjenu poslovne 2002.]

[Lars Jacobson govori o financijskim pokazateljima poslovanja naše kompanije]

[Gordana Kovačević: "ETK je jako ekspertno središte u tržišnoj jedinici i regiji"]

[Josip Jakovac obrazlaže novinarima naše izvozne uspjehe]

[Predsjednik kompanije daje izjavu za televiziju]

[Milivoj Pejković u razgovoru s novinarkom]

Tehnička podrška

©Copyright    

28-02-2003