ERICSSON
Home Products Services Technologies Support About Ericsson
rul_header_1x55.gif (60 bytes)
Ericsson Nikola Tesla > Podaci o kompaniji > "Komunikacije" > Komunikacije 2 - 2003.
"Komunikacije" t.gif (43 bytes)
"Komunikacije"
t.gif (43 bytes)
t.gif (43 bytes)
Najvažnije teme broja
Sadržaj broja
Zašto volimo pobjeđivati?
t.gif (43 bytes)

Razmišljamo o temi

Posjedovati pobjednički duh znači biti na pola puta do pobjede. On nas drži i kada stvari krenu nizbrdo te pomaže da se ponovno počnemo penjati, čak i odskližemo li se do samoga podnožja. Pobjednički duh spominje se često unutar granica Ericssona Nikole Tesle kao jedno od glavnih obilježja naše kompanijske kulture. Ističe se kao jedan od ključnih elemenata našega poslovnog uspjeha. Ubraja se u nužne odlike perspektivnih kadrova. Sve agresivniji nastup na tržištu postao je preduvjetom opstanka, a uz njega pobjednički duh pristaje kao ruka rukavici. Biti prvi i biti najbolji, uz troškovnu učinkovitost, slogani su koji odražavaju ritam Ericssonova bíla. Međutim, često i u privatnome životu mnogo toga doživljavamo kao utakmicu u kojoj valja pobijediti. Natjecanje je u velikoj mjeri bilo i ostalo široko prihvaćeni životni stil. Zašto volimo pobjeđivati? Pitali smo neke od naših djelatnika, odgovorili su ovako:

Životni stil pobjednika, pobjeda kao životni stil

- Pobjeda je način i stil života, stalno prisutan u našim postupcima i mislima. Ona je snaga koja čovjeka tjera naprijed bez obzira na to o kojem se dijelu života radilo. Kada je riječ o poslovnome aspektu, to je velika igra znanja, iskustva, psihologije, a ponekad i sreće. Pobjeda nikada ne dolazi nenajavljena jer je previše toga utkano u tu igru. Pravilna postava figura, prije ili kasnije, dovodi do cilja. Međutim, moramo biti svjesni da ne možemo uvijek pobijediti te da svaka pobjeda i nije tako slatka. Pobjednika odlikuje ravnoteža njegovih htijenja, sposobnosti, mogućnosti i tolerancije te razumijevanja tuđih potreba i želja. Zašto volim pobjeđivati?! A tko ne voli!

(Davor Rogić, Business Manager u Izvozu 2)

Pogled s vrha

- Danas se nalazimo u trci za opstanak i svi se boje gubitničkoga osjećaja. Zapravo, oduvijek su ljudi voljeli da im se dive, da se u nečemu osjećaju vrijednima i posebnima. Svi se trudimo prepoznati u sebi ono vrijedno s čime već raspolažemo i to nastavljamo razvijati: vlastite vještine, sposobnosti i vizije. Pobjeda bez vizije je gubljenje vremena. Možda i pobijedimo, ali ne znamo što ćemo s tom pobjedom i kamo da krenemo s pobjedničkoga trona - jer tu se ne ostaje zauvijek. Ali, vizija koja na kraju izraste u pobjedu je put do pravoga vrha, do pravoga uspjeha, do sreće, sigurnosti, duševnoga mira, dobrih obiteljskih, prijateljskih i poslovnih odnosa. Pobjednički stav prevladava životne teškoće, gradi samopouzdanje, a probleme pretvara u izazove i prilike. A kada se to dogodi, otkrit ćete da više nije riječ samo o težnji prema vrhu - vi već gledate s vrha! Nije li pogled prekrasan?

(Vesna Britvić, Marketing and Sales Support u jedinici za Usluge)

Cilj ne opravdava sredstvo

- Pobjede, bilo u poslovnome, bilo u privatnom životu, doživljavam kao popratni efekt ostvarivanja kompanijinih ciljeva ili ciljeva koje, pak, sami sebi zadajemo. Poštivanje načela koja upućuju na prihvaćanje i razvijanje timskoga duha, poslovna i tržišna orijentacija i odgovornost prema kompanijskim zadacima i obvezama, uvjeren sam, jednoznačno vode ka realizaciji zajedničkih ciljeva: Neprekidno poboljšavamo naše proizvode i procese. Obvežimo se da ćemo premašiti očekivanja kupca. Ericsson znači svjetsku kvalitetu. Ostvarimo li zajedničke ciljeve postajemo ozbiljni natjecatelji i vjerojatni pobjednici u tržišnoj utakmici koja je svakim danom sve nemilosrdnija. Međutim, pobjedu ne smijemo doživljavati kao krajnji cilj. U tom slučaju ona bi bila sama sebi svrha, a tada bi, bojim se, nestalo moralnih načela koji postavljaju granicu za fair-play. Jer nema pobjede ako prodamo više ili dođemo brže na tržište od konkurencije, a pri tom zgazimo sve pred sobom, ne mareći za poslovnu i moralnu etiku koje moraju biti nosivi stupovi u procesu ostvarivanja ciljeva. Time smo dobili bitku ili dvije, a rat u konačnici sasvim izvjesno gubimo.
Postizanje poslovnoga uspjeha doživljavam kao win-win situaciju i upravo najveću pobjedu. Tek tada konkurencija shvaća da je pobijeđena od boljega, poštovanje koje smo tako zaslužili daje nam "pješaka fore" u svakoj sljedećoj tržišnoj utakmici.
Samo tako krajnji rezultat može biti pozitivan i zadovoljavajući, za nas kao pojedince, za kompaniju i za društvo u cjelini.

(Vjeran Buća, Customer Project Manager iz jedinice za Posebne sustave)

Želja za pobjedom je pokretač

- Kroz cijeli život smo u prilici pobjeđivati i na poslovnome planu i u privatnom životu. A protivnik je uvijek različit: priroda, čovjek, imaginarni protivnici poput rokova, rješenja... Lijepo je u svemu sudjelovati, a još ljepše je pobijediti. Pobjede otvaraju nove vidike, postavljaju nove ciljeve, otvaraju nove mogućnosti, jer nikada nismo zadovoljni dostignutim, uvijek tražimo nova dokazivanja i nove izazove. Profesionalno i uspješno obavljen posao, npr. rad proizvoda u čijem smo kreiranju sudjelovali, ispunjava nas onom dodatnom unutarnjom energijom, prijeko potrebnom za zadovoljstvo na poslu. Na sreću, posao u našoj kompaniji je takav da nam daje kontinuiranu pozitivnu napetost, želju za pobjedom i uspjehom. To je pokretač osobnoga i grupnog razvoja u kompaniji, jer u većini pobjeda ne sudjelujemo sami.
Ipak, svaka pobjeda zahtijeva dostojanstvo i poštovanje prema protivniku, bio to čovjek ili priroda. I zato zaboravimo letargiju, potrebna nam je brza i energična reakcija koja nas nosi i donosi kvalitetu u naš život.

(Dean Marušić, rukovoditelj jedinice Multi Service Call Control Signaling u Institutu za telekomunikacije)

Želja za pobjeđivanjem znak je zdravlja

- Pobjeđivati je u svakom slučaju slađe od gubljenja i to bi bio pravi razlog za tu magičnu želju i htijenje da se pobijedi. Kad se tome dodaju sve životno-povijesne traume kojima obiluje podneblje u kojemu živimo razumljiva je ta silna želja da se pobijedi i radost zbog svake pobjede, bez obzira na to o kojem segmentu života se radilo - sportu, zdravlju najbližih ili sitnome dobitku na kakvoj igri na sreću. Naravno, s društveno-političkim promjenama koje su nas prije desetak godina zadesile pobjeđivanje je postalo imperativ i jedan od glavnih preduvjeta opstanka. Način razmišljanja i poslovanja se promijenio jer treba opstati u nemilosrdnoj tržišnoj borbi. Meni je osobno zadovoljstvo raditi u sredini koja je do sada uspijevala nositi taj duh pobjednika i koja ne preže pred teškoćama već im, prilagođavajući se novim uvjetima, odolijeva. Shvaćam to kao znak zdravlja, a zdravlje treba čuvati. Na kraju krajeva, puno toga ovisi o nama samima.

(Marijan Bokulić, administrator u IS/IT jedinici, Podrška poslovanju)

Svaka pobjeda nadilaženje je vlastitih ograničenja

- Volim pobjeđivati jer je pobjeđivati teško. Kada pobijediš postaneš svjestan da si ponajprije pobijedio sebe i da si nadišao svoja ograničenja. To te čini snažnijim i daje ti samopouzdanja. Pomisliš: pa ja to mogu... a možda mogu i malo više. Svaka pobjeda stoga u sebi nosi klicu potrage za novim izazovom, za novom prilikom za natjecanje i novu pobjedu. Vjerujem da čovjekov duh počinje stariti kada se jednom prestane prepuštati zovu pobjede. Dok god smo spremni upustiti se u novu utrku za "trofejem" dotle dokazujemo i drugima i sebi da smo duhom snažni i mladi, ma koliko godina zapravo imali.

(Josip Živković Junaković, softver dizajner iz jedinice Novi proizvodi u Institutu za telekomunikacije)

Sugovornike na razmišljanje o temi navela J. Lončar

 

 

[Davor Rogić]

[Vjeran Buća]

[Dean Marušić]

[Vesna Britvić]

[Marijan Bokulić]

[Josip Živković Junaković]

Tehnička podrška

©Copyright    

04-03-2003