ERICSSON
Home Products Services Technologies Support About Ericsson
rul_header_1x55.gif (60 bytes)
Ericsson Nikola Tesla > Podaci o kompaniji > "Komunikacije" > Komunikacije 02/2004.
"Komunikacije" t.gif (43 bytes)
"Komunikacije"
t.gif (43 bytes)
t.gif (43 bytes)
Najvažnije teme broja
Sadržaj broja
Planovi i program za 2004. godinu
t.gif (43 bytes)


Područje kvalitete

Kako bismo potpuno zadovoljili sve ugovorene obveze i sva očekivanja naših kupaca, u politici kvalitete odlučno smo se opredijelili za neprestano poboljšavanje naših proizvoda, usluga i procesa. Putovanje prema sve višoj razini izvrsnosti nastavit ćemo i u 2004. godini ostvarivanjem usvojenih planova i programa za sustavno poboljšavanje kvalitete u cijeloj kompaniji. Riječ je o sljedećim dokumentima: Program kvalitete 2004., Interne prosudbe (audits) u 2004. godini i Plan prosudbi dobavljača u 2004.

Program kvalitete 2004.

Opći je cilj toga Programa, sačinjenog od 16 točaka, održavanje vodeće pozicije u pogledu kvalitete u Hrvatskoj. Certifikat "Prepoznat po izvrsnosti" kojega je Ericsson Nikola Tesla dobio od Europske zaklade za upravljanje kvalitetom (EFQM) u rujnu 2003. godine objektivno potvrđuje da je naša kompanija na putu prema poslovnoj izvrsnosti stekla značajnu prednost pred ostalim kompanijama u Hrvatskoj. Tu prednost trebamo zadržati ili ju čak i povećati.

Programom su također naznačeni i sljedeći značajniji pojedinačni ciljevi:

  • neprestana aktualnost našega Sustava upravljanja radom (ETK SUR)
  • aktualnost informacija o kvaliteti na ETK intranet i Internet stranicama
  • ostvarenje mogućnosti prosudbe s udaljenosti
  • povećanje poslovne izvrsnosti
  • poboljšanje odnosa s najvažnijim domaćim dobavljačima/partnerima
  • poboljšanje odnosa s društvenom zajednicom.

Sustav upravljanja radom

Sukladno značajnim promjenama u načinu dokumentiranja operativnoga sustava upravljanja (Operational Management System) na razini korporacije, do kraja lipnja ove godine temeljito ćemo preoblikovati naš integrirani sustav upravljanja kvalitetom, okolišem i zaštitom na radu i zaštitom zdravlja zaposlenika (dio ETK Sustava upravljanja radom). Tom prilikom u ETK SUR će biti uključeni neki novo razvijeni postupci, te će više postojećih sličnih postupaka biti integrirano u jedan postupak, tako da broj dokumenata neće biti povećan. To će biti dovršeno krajem lipnja, a tijekom srpnja očekujemo periodičnu prosudbu prema normi ISO 9001:2000 koju će provesti certifikator Det Norske Veritas.

Ažurnost informacija i prosudba s udaljenosti

Na ETK intranet stranicama za kvalitetu moraju biti pravovremeno objavljivane uvijek najnovije informacije, i to sukladno promjenama u kompaniji i provedbi Programa kvalitete. Svi zaposlenici kompanije na taj način na web stranici za kvalitetu putem lijevoga izbornika mogu doći do najnovijih informacija o politici kvalitete, organizaciji za kvalitetu, odgovornostima koordinatora za kvalitetu, rezultatima samoprocjenjivanja, izobrazbi za kvalitetu, internim prosudbama, programu kvalitete, prezentacijama za izobrazbu i rezultatima internih prosudbi.

Tim najviših menadžera naše kompanije tijekom lipnja izvršiti će devetu samoprocjenu prema modelu izvrsnosti Europske zaklade za upravljanje kvalitetom (EFQM). Statistički obrađeni rezultati bit će objavljeni na kompanijskim intranet i Internet stranicama za kvalitetu kako bi svi zaposlenici, ali i drugi zainteresirani izvan ETK, dobili povratnu informaciju o našim postignućima. Brzim publiciranjem rezultata ostvarivanja Programa kvalitete i planiranih internih prosudbi u našim organizacijskim jedinicama ostvarujemo mogućnost budućih prosudbi s udaljenosti prilikom globalne certifikacijske prosudbe sustava upravljanja kvalitetom ISO 9001:2000. Takav pristup prosudbama već je bio primijenjen prilikom nedavne globalne certifikacijske prosudbe sustava upravljanja okolišem ISO 14001 u koji je bila uključena i tržišna jedinica Srednja Europa (MUCE), čiji je član i naša kompanija.

Poboljšavanje poslovne izvrsnosti

Nakon prošlogodišnje ocjene našega dokumenta podnijetoga u procesu kandidature za certifikat "Prepoznat po izvrsnosti" te razgovora s mnogim zaposlenicima, tim prosuditelja EFQM organizacije ukazao nam je jasno na vrijedne mogućnosti za povećanje poslovne izvrsnosti. U vezi toga i ove godine planiramo daljnji napredak u mjerenju zadovoljstva vanjskih i unutarnjih kupaca, kao i češću primjenu sustavnoga uspoređivanja s najboljima u klasi (benchmarking). Kao i svake godine, tako ćemo i ovogodišnju samoprocjenu prema EFQM modelu izvrsnosti iskoristiti za prepoznavanje potencijala za poboljšavanje i to ćemo uvrstiti u sljedeći program kvalitete.

Provođenjem integrirane i istodobne interne prosudbe u 12 naših jedinica prema normama sustava upravljanja kvalitetom, okolišem i zaštitom na radu i zaštitom zdravlja zaposlenika prepoznat ćemo također vrijedne mogućnosti za poboljšavanje poslovanja. Plan i program internih prosudbi u 2004. godini objavljen je na našoj web stranici za kvalitetu.

Kvaliteta dobavljača/partnera

U 2004. godini prosudit ćemo sustav upravljanja kvalitetom kod 12 naših značajnijih dobavljača i partnera. Dosadašnje prosudbe prema normi ISO 9001:2000 i upućivanje dobavljača na primjenu norme za sustav upravljanja okolišem ISO 14001 pokazali su se uspješnim. Neki od prosuđenih dobavljača izgradili su učinkovite sustave upravljanja kvalitetom i okolišem te su ih dali certificirati akreditiranim organizacijama. Pored toga, prosudbe dobavljača, kojima je poslovni prostor iznajmila naša kompanija, koristimo i za detaljnije razgovore o ponašanju na zajedničkoj lokaciji.

Odnosi s društvenom zajednicom

Naša kompanija želi imati što bolje odnose s društvenom zajednicom. U tom smislu mnogi su naši stručnjaci već uključeni u rad tehničkih odbora Državnoga zavoda za normizaciju i mjeriteljstvo. Kompanija je također stalno zastupljena u radu ISO Foruma Croaticum u Hrvatskoj gospodarskoj komori, i to s vrlo dobro prihvaćenim prezentacijama i diskusijama naših zaposlenika. Naši stručnjaci tijekom godine također objavljuju značajan broj radova u stručnim časopisima i na konferencijama.

Program kvalitete za 2004. godinu objavljen je na ETK intranet stranici www.etk.ericsson.se/ginfo/quality/hr. Samo zajedničkim naporima možemo ga uspješno ostvariti.

Dr. Ivica Oslić

 

 

 

Tehnička podrška

©Copyright    

03-03-2004