|
Naši kupci
Prije gotovo stoljeća
i po na različitim stranama svijeta nikle su dvije sasvim različite
kompanije, jedna telekomunikacijska koju je osnovao Šved L. M.
Ericsson i druga, za preradu nafte u Rijeci, najstarija rafinerija
u jugoistočnom dijelu Europe. U međuvremenu je Ericsson ušao u
Hrvatsku te se ukazala prilika da te dvije kompanije surađuju.
Pogodili ste, naravno, riječ je o suradnji Ericssona Nikole Tesle
i članice INA-Grupe, INA-Maziva Rijeka. O toj suradnji više
doznajemo od Predraga Domijana iz Ureda proizvodnje u riječkoj
rafineriji.
- Nedavno je u sklopu
pogona INA-Maziva Rijeka pušten u rad jedan od Ericssonovih
poslovnih komunikacijskih sustava. O kojem sustavu se radi i koje
su njegove karakteristike?
- U tvrtci INA-Maziva Rijeka odlučili smo uvesti interni mobilni
komunikacijski sustav budući da veći dio naših zaposlenika radi
u rafinerijskim pogonima te je uz korištenje fiksnih telefona često
izostajao pravovremeni dostup informacijama, pa stoga i
pravovremene i odgovarajuće aktivnosti. Odgovarajuće rješenje
pronašli smo u Ericssonovom DECT sustavu za mobilnu komunikaciju.
Taj sustav uz onu osnovnu karakteristiku, dostupnost naših
zaposlenika u svakom trenutku, u ma kojemu dijelu pogona
rafinerije se nalazili, odlikuje još jedna važna značajka -
sigurnost korištenja. Naime, pošto u pogonu rafinerije postoje
zone s povećanom mogućnošću eksplozije, tzv. S-zone, potrebno
je posebnu pažnju posvetiti korištenju bilo kakvih elektronskih
uređaja koji bi tijekom svojega rada mogli iskriti te tako
izazvati eksploziju. Ericssonov DECT sustav certificirala je
hrvatska S-agencija, čime je potvrđeno da su DECT mobilne
stanice sigurne za korištenje u S-zonama rafinerije.
U suradnji s Ericssonom Nikolom Teslom smo, dakle, postojeći
komunikacijski sustav MD110 nadogradili na verziju BC11, a u
sklopu toga unaprjeđenja implementirali smo DECT sustav s mogućnošću
korištenja pedesetak protu-eksplozivnih DT430 telefona.
- Uz sigurno korištenje
u specifičnim uvjetima u rafineriji nafte te bolju dostupnost,
koje su druge pogodnosti koje Ericssonov sustav podržava?
- Rješenje koje nam je ponudila kompanija Ericsson Nikola Tesla u
potpunosti je integrirano s postojećom telefonskom centralom
Ericsson MD 110, što je u našem odabiru isporučitelja internoga
kompanijskoga mobilnoga komunikacijskoga sustava predstavljalo
veliku prednost u odnosu na druge ponuđače. Uz to, za takav
sustav nismo od Državne agencije za telekomunikacije morali tražiti
odobrenje za korištenje frekvencija, a budući da je to usluga
koja se naplaćuje u konačnici je za nas rješenje Ericssona
Nikole Tesle bilo i troškovno učinkovito.
- U kojoj mjeri ste
zadovoljni suradnjom sa stručnjacima Ericssona Nikole Tesle?
- Rad na ovom projektu nije bio prvi put da se mi u tvrtci
INA-Maziva Rijeka susrećemo sa stručnjacima Ericssona Nikole
Tesle, a s obzirom na naša prethodna iskustva očekivali smo
vrhunsku i profesionalnu uslugu. Ta su naša, pa i moja osobna, očekivanja
bila opravdana. Suradnjom s kolegama, nadam se da tako mogu reći,
iz Ericssona Nikole Tesle sam izuzetno zadovoljan. Njihov odnos
prema realizaciji projekta i našim zahtjevima bio je korektan i
profesionalan te tehnički na zavidnom nivou.
- Od kada ta suradnja
datira i na čemu se ona temelji?
- Osobno, surađujem s Ericssonom Nikolom Teslom od 2001. godine
kada smo realizirali naš prvi zajednički projekt. Radilo se o
implementaciji FCT (Fixed Cellular Terminal) sustava koji podržava
smanjenje troškova telefonskih usluga pri ostvarenju telefonske
veze iz fiksne telekomunikacijske mreže prema mobilnoj (GSM) i
obratno. Korištenjem toga sustava postižu se značajne uštede
budući da se zapravo komunicira unutar samo jedne mrežne
skupine, u ovom slučaju mobile, a ne radi se o komunikaciji
unutar mobilne i fiksne mreže. Troškovi se smanjuju za otprilike
40%. Uz primjenu FCT uređaja u kombinaciji s VPN (Virtual Private
Network) sustavom HT-a mi, primjerice, postižemo uštedu u iznosu
od 70.000 kuna godišnje na pozivima prema mrežama 098 i 091.
Darko Kolovrat,
Sales Manager iz ETK Poslovnih sustava vodio je projekt
nadogradnje internoga komunikacijskoga sustava u kompaniji
INA-Maziva Rijeka. U svom kratkom komentaru on naglašava po čemu
je taj projekt bio poseban:
"Ugovor s
INA-Mazivima u Rijeci zahtijevao je od naše organizacije
maksimalno zalaganje i krajnje profesionalni pristup. Svoje
kompetencije imali smo prilike proširiti budući da smo u
sklopu nadogradnje postojećega komunikacijskoga sustava na BC11
reviziju, koja je u trenutku realizacije projekta bila najviša
inačica Ericssonovoga poslovnoga sustava, implementirali i bežični
DECT sustav s 36 baznih stanica i 50 protu-eksplozivnih
telefona, prvih takve vrste u Hrvatskoj. U realizaciji ovoga
projekta odlično smo surađivali s našim partnerom, tvrtkom
Steiner."
J. Lončar
|
|