|
Spiritus Movens
Novi
ustroj ETK Centra za komunikacijska rješenja, usluge, logistiku i
e-sustave obuhvaća i aktivnosti u području uslužnih mreža i
aplikacija te integracije sustava (Service Network and Application
& System Integration), a važan dio posla odnosi se i na
usluge održavanja i nadgledanja isporučenih sustava (Manage). U
toj domeni djeluju dva složna tima stručnjaka predvođena
Damirom Bušićem i Sašom Vojvodićem, a dokaz da se radi o
tijesnoj suradnji je i zajednički team building upriličen 23.
veljače na Sljemenu s kojega su se javili zajedničkim odgovorima
na novinarska pitanja.
-
Rad u području uslužnih mreža i aplikacija te integracije
sustava (Service Network and Application & System
Integration), odnosno u području održavanja i nadgledanja isporučenih
sustava (Manage) zasigurno podrazumijeva mnogo toga. O čemu je
konkretno riječ?.
- Service Network and Application & System Integration
aktivnosti obuhvaćaju dizajn rješenja, implementaciju te
integraciju mreža ili sustava u okolinu koja se sastoji od
raznolike opreme. Cilj nam je pojednostaviti i ubrzati uvođenje
novih usluga i upravljanje mrežama kako bismo operatorima
stvorili preduvjete za profitabilnije poslovanje, vodeći računa
o potrebama krajnjih korisnika. Danas razvoj telekomunikacijskih
tehnologija podrazumijeva migraciju iz područja u kojemu dominira
glasovna komunikacija ka puno široj vrsti komunikacije. Danas se
mobilni terminali koriste za razmjenu elektroničkih poruka,
slika, melodija, za usluge pozicioniranja, za dostup informacijama
i sl. Operatori kod uvođenja novih usluga ovise o nekoliko čimbenika
kao što su telekom dobavljači, IT dobavljači, industrija
glazbe, razvoj aplikacija te isporučitelji mobilnoga sadržaja.
Telekom industrija transformira se iz područja koje su
karakterizirali rast i tehnologija, u područje usmjereno na povećanje
dobiti uz što manja ulaganja. Problemi s kojim se operatori susreću
su postojeći sustavi koji ne podržavaju uvođenje nove usluge,
nužnost puno kompleksnije uslužne okoline te brze isplativosti
novih usluga. Tu su i zahtjevi krajnih korisnika koji žele
jednostavan dostup do novih usluga usklađenih s njihovim
potrebama. Ericsson ima jedinstvenu poziciju kako bi podržao
operatore u rješavanju tih zahtjeva imajući široke kompetencije
u području uslužnih mreža i upravljanja mrežama, uključujući
razvoj vlastitih proizvoda, integracijske usluge te tzv. 3rd party
rješenja. Osim toga, Ericsson ima i stručne kompetencije za
dizajniranje, implementaciju, integraciju te održavanje uslužnih,
jezgrenih i pristupnih mreža. ETK SNA&SI organizacija zajedno
s Ericsson Mobility World centrom predstavlja lokalno uporište
kompetencija u tom području koje podržava kompanijine kupce pružajući
im usluge identificiranja novih usluga, definiranja rješenja te
implementacije i integracije projekata svih veličina.
Usluge održavanja i nadgledanja prethodno modificiranog i
integriranog produkta (Manage), prirodni su dodatak svakom
kupljenom proizvodu. U našem slučaju one su ne samo prirodne,
nego i esencijalne jer se okolina (pod kojom podrazumijevamo
usluge, sadržaj, sučelja, produkte i mreže) mijenja doslovce
svakodnevno. U tom smislu standardno održavanje proizvoda
zamijenjeno je održavanjem životnoga ciklusa rješenja, a ne
proizvoda, te stalnim modifikacijama uzrokovanim "živom"
okolinom.
-
Koliko je u Vašem djelokrugu posla važan timski rad? U čemu se
to očituje?
- Timski rad je naša svakodnevica. Bez njega se ne bi mogao ni
zamisliti ovako složen posao kakvoga obavljamo. Naši su projekti
različiti, a ta raznolikost naglašava potrebu za dobro
definiranim ulogama i procesima koji neće sputavati ljude u
kreativnosti, nego će ubrzati donošenje odluka i spriječiti
preklapanje ili odsustvo odgovornosti. Odluke se moraju donijeti u
vrlo kratkom vremenu pa se shodno tome osim tehničke stručnosti
od osoba uključenih u tim zahtijeva otvorenost u komuniciranju i
radu s ljudima, fleksibilnost, jasnoća izražavanja, širina
gledanja te osobnost.
Ono što naše timove čini drugačijim je razina znanja potrebnih
da se u konačnici pripremljeno rješenje dostavi kupcu. Prodaja u
našem slučaju ne ovisi u potpunosti o prethodnoj želji kupca
(npr. implementacija bazne stanice da se popuni nepokrivena zona),
koliko o našim sposobnostima da, shvaćanjem kupčeva poslovanja,
uz neophodno poznavanje trenutačno implementiranih rješenja na
mreži, prepoznamo buduće potrebe prije njih samih. Vrlo je važno
sagledati problematiku iz različitih perspektiva: kroz
perspektivu dizajna, integracije i održavanja, marketinga i, što
je najznačajnije, naše i kupčeve profitabilnosti.
-
Koja stručna znanja moraju posjedovati članovi timova?
- Stručna znanja se razlikuju po tipovima posla. Primjerice,
znanja koje mora imati Solution Arhitect uključuju poznavanje
osnovnih IT tehnologija i programskih jezika, poznavanje
Ericssonovih i 3rd party rješenja u području uslužnih mreža i
upravljanja mrežama te poznavanje poslovnih procesa.
Sistem integrator, prije svega, treba izvrsno poznavati
tehnologiju s kojim radi. Za pojedina rješenja potrebno znanje
vrlo teško možemo koncentrirati u jednoj osobi. Npr., ako
govorimo o MMS sustavu, govorimo o operativnom sustavu UNIX,
govorimo o relacijskoj bazi podataka Oracle, o proizvodima koji
omogućavaju visoku dostupnost sustava, o rasporedu opterećenja,
o poznavanju hardverske platforme SUN i, na kraju, o razini
aplikacije i sučelja MMS-a koja se promijenila tri puta u
posljednje dvije godine. Nije lako, morate priznati.
Tu je također i dizajn rješenja. Znanja u tom području sežu,
uz dio gore navedenog, do specifičnih programerskih sposobnosti.
Uz opće znanje mreža i aplikacija, detaljno poznavanje baza
podataka i programskih jezika neophodan je preduvjet za stvaranje
sistem integracijskoga tima.
Za razliku od standardne integracije pojedinog proizvoda, kod
sistemske integracije cjelokupnog rješenja poslovna osviještenost
člana tima važan je čimbenik na putu uspješne realizacije
svakog projekta.
-
Koliko je u Vašem poslu važna suradnja s drugim
organizacijskim cjelinama u kompaniji?
- Za profitabilno i rastuće poslovanje važna je suradnja s
marketinško-prodajnom organizacijom koju podržavamo u
prepoznavanju novih poslovnih prilika u području uslužnih mreža
i upravljanja telecom sustavima.
Za uspješnu realizaciju svakog projekta integracije sustava, rad
u projektnim timovima je vrlo bitan čimbenik, a kako sastav tima
isključivo ovisi o rješenju, on nije vezan uz linijsku strukturu
u kompaniji. U tom smislu, proces i projekt imaju nadređenu ulogu
standardnim linijskim strukturama, pa suradnja s drugim
kompanijinim jedinicama dolazi do punoga izražaja.
J.
Lončar
|
|