|
Tržišna jedinica Srednja EuropaViše od četrdeset KAM-ova i čelnih ljudi Ericssonove tržišne jedinice
Srednja Europa okupilo se, tijekom 11. i 12. ožujka u zagrebačkome Sheratonu, na
Seminaru posvećenome marketingu i prodaji. “Teška vremena iziskuju hrabrost i
samouvjerenost”, bio je zaključak koji se, kroz niz rasprava tijekom toga dvodnevnoga
druženja, nametnuo svima prisutnima, a kojega je na kraju svojega izlaganja istaknuo i Åke
Enell, direktor tržišne jedinice Srednja Europa. Prisutni su izrazili optimizam i
vjeru da se trenutačnim poteškoćama u regiji može doskočiti, jer bilo je i priča o
uspjehu.
Najnoviji korak prema
ustrojavanju Ericssonove tržišne jedinice Srednja Europa u efikasnu virtualnu
organizaciju te stvaranju preduvjeta za iskorištavanje sinergije svih resursa u regiji
učinjen je u Zagrebu tijekom Seminara o marketingu i prodaji kojemu su prisustvovali
Ericssonovi KAM-ovi iz svih srednjoeuropskih zemalja te članovi rukovodećega tima za tu
tržišnu jedinicu.
Cilj Seminara bio je omogućiti stručnjacima koji rade “na terenu”, direktno s
kupcima, razmjenu iskustava, tj. iz priča o uspjehu saznati kako valja raditi, a iz onih
manje uspješnih što valja izbjegavati. Uz to, KAM-ovi su se putem prezentacije članova
rukovodećega tima za tržišnu jedinicu Srednja Europa upoznali s pojedinostima
funkcioniranja te virtualne organizacije i s načinima na koje će ih podržati pojedine
funkcije na regionalnoj razini. U fokusu je bio i razvoj poslovanja unutar regije.
Istaknuto je kako glavne poteškoće u ostvarivanju poslovnoga rasta u regiji mogu
proisteći iz nesigurne makro-ekonomske situacije i opreznosti telekom operatora kada je
riječ o novim ulaganjima.
Kako doskočiti trenutačnim
poteškoćama
Sudionici Seminara su izrazili
veliki optimizam i vjeru da se teškoćama kroz koje u cijelomu svijetu, pa i u Srednjoj
Europi, prolazi telekom industrija može doskočiti tradicionalnom Ericssonovom
profesionalnošću i ustrajnošću. Konkretne prilike za rast poslovanja, koje svakako
valja iskoristiti, su usredotočivanje na prodaju usluga te povećanje prodaje u području
mobilnih sustava druge i treće generacije i višeuslužnih mreža.
Optimalno korištenje regionalnih resursa i njihove sinergije je prioritet kroz koji će
se nastojati povećati troškovna djelotvornost i stvoriti unutarnji preduvjeti za
suočavanje s novim tržišnim izazovima.
Stvaranje partnerstva s kupcem temelj je poslovne strategije kojoj valja pribjeći kako bi
se osigurao poslovni uspjeh, a to znači da zajedno s našim kupcima u regiji moramo
stvarati preduvjete za njihov poslovni rast. Osiguramo li našim kupcima poslovni uzlet i
sami sebi ćemo sagraditi put koji vodi uspješnom poslovanju. Bile su to ključne poruke
koje su se mogle čuti tijekom Seminara čija se najveća vrijednost, kako su se složili
svi prisutni, odrazila u stvaranju timskoga duha na regionalnoj razini.
Bit ćemo zamijećeni u
Ericssonu
Åke Enell, direktor tržišne jedinice Srednja Europa:
- Iznimno je važno iskoristiti
priliku koju smo dobili za stvaranje djelotvorne organizacije u Srednjoj Europi. Ovaj
Seminar o marketingu i prodaji veoma važan je korak na tome putu. On predstavlja priliku
za rasplamsavanje iskre timskoga rada koji će neminovno dovesti do pronalaženja
rješenja za naše trenutačne poteškoće. Siguran sam kako ćemo zajedničkim naporima,
ustrajnošću, profesionalnošću i predanošću radu ostvariti dobre rezultate na
području tržišta Srednje Europe i po tomu biti zamijećeni u Ericssonovoj grupi.
Aktivno graditi komunikacijske
kanale
Kjell Persson, savjetnik za tržišnu jedinicu Srednja Europa i direktor za
komunikacije u regiji:
- Najveći značaj Seminara nalazim
u želji sudionika za druženjem te izmjenom iskustva i mišljenja o trenutačnoj
situaciji unutar naše tržišne jedinice. Čak se i stanke za odmor koriste veoma
aktivno, pa možemo reći da radimo kontinuirano. Kada sam inicirao Seminar bio sam vođen
idejom da stručnjacima iz područja marketinga i prodaje u regiji ponudimo pregršt
informacija koje trebaju u svome poslu. Efikasno interno komuniciranje nesumnjivo je jedan
od glavnih preduvjeta za poslovni rast, a važnu ulogu svakako ima i dobra komunikacija s
našim kupcima. Nadam se da će to biti jedna od poruka koju će sudionici ponijeti sa
sobom te da će aktivno graditi komunikacijske kanale kako bi osnažili Ericssonov ugled u
javnosti i na taj način pridonijeli boljim poslovnim rezultatima.
Stvaranje pobjedničkoga duha,
nove snage i zajedništva
Gordana Kovačević, direktorica za komunikacijska rješenja i podršku prodaji u
regiji:
- Kako poslovne prilike i
mogućnosti pretvoriti u stvarne projekte udruživši snage unutar regije? Odgovoriti na
to pitanje bio je, po meni, jedan od glavnih zadataka ovoga Seminara, kao i odgovor na
trenutačno složenu situaciju u telekomunikacijama. Mislim da je tijekom ovoga
dvodnevnoga druženja čelnih ljudi regije u Zagrebu taj zadatak, uz izvanrednu priliku da
se okupimo, bolje upoznamo i naučimo jedni od drugih u potpunosti ostvaren.
Bila je to i prilika za upoznavanje sa strategijom i trendovima mobilnih i višenamjenskih
mreža i vrhunskim komunikacijskim rješenjima, uslugama i proizvodima koji zadovoljavaju
sadašnje i buduće potrebe naših kupaca. Upravo stoga prezentirani su Mobility World,
System Integration, Professional Services i druge novosti iz toga područja.
Stvoreni su preduvjeti i mogućnosti da se potencijal i značajna količina znanja u
regiji što bolje pretoče u pogodnosti za naše kupce i za Ericsson u cjelini. Nepobitna
korist seminara je i stvaranje pobjedničkoga duha, nove snage i zajedništva.
Prema uslugama s dodatnom
vrijednošću
Carl - Olof Bergquist, direktor za usluge u regiji:
- Veoma cijenim informacije koje
sam od KAM-ova dobio u Zagrebu. Za mene je bilo veoma korisno saznati nešto više o
njihovu djelovanju. Posebno me raduje što se veliki broj KAM-ova raspitivao o uslugama s
dodatnom vrijednošću. To je područje posebnoga interesa i sa stanovišta regionalne
jedinice za usluge. S naše strane, sudjelovanje u Seminaru nastojimo iskoristiti kako
bismo prisutnima što jasnije predočili načine na koje ćemo surađivati s KAM-ovima,
kako bismo zajednički postigli bolju učinkovitost. Nadam se da će KAM-ovi koji
prisustvuju Seminaru smatrati korisnom našu prezentaciju organizacije usluga na
regionalnoj razini te listu usluga koje možemo osigurati našim kupcima. Nema sumnje da
ćemo sa Seminara svi otići obogaćeni novim iskustvima i znanjima.
Uz dobru strategiju vratit ćemo
se jači no ikada prije
Bjorn Magnusson, direktor za razvoj poslovanja i marketing u regiji:
- U ovome trenutku prava
vrijednost u našim rukama je organizacija koju smo uspjeli stvoriti. U toj novoj
organizaciji postoji i niz novih sučelja, pa ljude u regiji moramo informirati o njihovu
postojanju i, općenito, o funkcioniranju naše nove regionalne zajednice. Seminar je
važan i stoga što je stručnjake za prodaju i marketing stavio u situaciju u kojoj su se
mogli upoznati kako bi kasnije uspješnije surađivali. Moja poruka je veoma jednostavna:
iza sebe smo ostavili nekoliko teških godina, ali nismo smanjili udio u tržištu. U tome
smo razdoblju zabilježili pad prodaje, ali takav trend prisutan je svugdje u svijetu kada
je riječ o području telekomunikacija. U takvoj situaciji ipak možemo održati ciljanu
razinu poslovanja i kontrolirati troškove. Uključeni smo u igru preživljavanja i uz
dobru strategiju vratit ćemo se jači no što smo bili ikada.
Izgradnju partnerstva s kupcima
Thomas Svanefalk, KAM za tržište Bosne i Hercegovine :
- Nove ideje o načinima na koje
možemo pristupiti našim kupcima i ostvariti porast prodaje je ono što sam nastojao
upiti tijekom Seminara. Ova dva dana svi smo bili u prilici proširiti svoje vidike s
lokalne na regionalnu razinu. Ovdje sam i stoga kako bih svoja dobra iskustva podijelio s
kolegama iz Srednje Europe te im pokazao kako se naš posao može raditi jednako dobro na
više različitih načina. U situaciji u kakvoj se sada nalazimo moramo se”ušuljati u
istu prostoriju” s našim konkurentima kada svoja rješenja prezentiraju kupcima i
nametnuti se kupcu. Takvo razmišljanje za nas u Ericssonu je novo, ali bismo ga što
prije trebali usvojiti i početi primjenjivati. Osobno također zagovaram snažnije
fokusiranje na izgradnju partnerstva s kupcima.
Mreža kontakata važna za
produktivniji rad
Ken Hymnelius, KAM Centertel/FT, Poljska
- Bila je ovo zgodna prilika za
upoznavanje kolega koji se bave prodajom i marketingom. Sada kada bolje znamo što točno
tko radi, mislim da ćemo bolje i djelotvornije surađivati. S resursima raspodijeljenim u
sedam zemalja nužno je uložiti dodatni napor u stvaranje mreže kontakata u svrhu
produktivnijega rada. To je veoma važno u ovim teškim vremenima. Okupljanje u Zagrebu
približilo nas je jednostavnoj, fleksibilnoj organizaciji kakvu želimo izgraditi kako
bismo ustrajali tijekom razdoblja ispunjenoga izazovima.
Obogaćeni novim spoznajama
Marian Bezak, KAM Eurotel, Slovačka:
- Smatram da je upoznavanje
ljudi u regiji koji imaju iste ciljeve, strategije i probleme kao i ja osobno najveća
prednost Seminara. Čitanje priča o uspjehu i proučavanje pojedinih projekata nema istu
snagu kao iskustvo “iz prve ruke” onih koji su u njima sudjelovali. Mislim da smo
jedni o drugima mnogo naučili tijekom Seminara te da će svatko od nas ponijeti neku novu
spoznaju koja će mu olakšati daljnji rad.
Prilike i izazovi u ovoj godini
Gunnar Wellander, KAM Oscar, Republika Češka:
- Bilo je zanimljivo sresti
kolege iz regije te se upoznati s prilikama i izazovima koji nas očekuju tijekom ove
godine. Siguran sam da će informacije koje smo u Zagrebu saznali povećati našu
djelotvornost. Sada znam kome se trebam obratiti za pojedina pitanja koja su me do sada
“mučila” u radu, a posjedovati takva znanja znači steći samopouzdanje i postati
spremnim za suočavanje s novim izazovima kojih u telekomunikacijama ne manjka.
Fokusiranje na profitabilnost
Laszlo Kovacs, KAM za tržište Mađarske:
- Premda sam neke od prezentacija
vidio već u prethodnim prilikama, Seminar o marketingu i prodaji u Srednjoj Europi
smatram veoma korisnim. Dragocjeno je dobiti pregled situacije na pojedinim lokalnim
tržištima u regiji. Posebno bih istaknuo jedan od zaključaka koji se tijekom ova dva
dana mogao čuti, a koji se odnosi na važnost fokusiranja na profitabilnost. Moramo
brižno birati one poslove koji će donijeti dobit, a ne se upuštati u nesigurne
projekte.
J. Lončar |
|