ERICSSON
Home Products Services Technologies Support About Ericsson
rul_header_1x55.gif (60 bytes)
Ericsson Nikola Tesla > Podaci o kompaniji > "Komunikacije" > Komunikacije 3 - 2002.
"Komunikacije" t.gif (43 bytes)
"Komunikacije"
t.gif (43 bytes)
t.gif (43 bytes)
Najvažnije teme broja
Sadržaj broja
Nova, vruća tržišta
t.gif (43 bytes)
Prenosimo

Prema Gartneru više će od polovice danas postojećih kompanija na tržištu informacijskih i komunikacijskih tehnologija do kraja sljedeće godine propasti ili biti preuzeto od jačih konkurenata.

Poruka je to članka iz časopisa Banka (poseban prilog), od veljače ove godine, iz kojega prenosimo najinteresantnije ocjene.

Gartner, jedna od vodećih kompanija na području tržišnih analiza i predviđanja, objavila je top-listu najvažnijih predviđanja za 2002. godinu u informatičkoj industriji i u investicijama kompanija u informacijske sustave.

Prethodna godina donijela je svijetu najprije završetak velikoga kraha dot–com kompanija, koji je počeo godinu dana ranije. Potom je uslijedio teroristički napad 11. rujna, udar od kojega se industrija, ipak iznenađujuće brzo, oporavila. Sve to donijelo je prilično loše rezultate cijelome informacijsko–komunikacijskome sektoru diljem svijeta. Izravna su posljedica bili brojni bankroti, otpuštanja viška zaposlenika, kupovanja i spajanja. Srećom Hrvatska nije bila dio takvoga trenda. Osnovni su razlozi takvoga kontra – trenda u Hrvatskoj poboljšanje likvidnosti i solventnosti većih kompanija te općenito vrlo niska razina investicija u informatizaciju, koja je konačno krenula s mrtve točke i polako se odmiče od dna.

Promjene i trendovi, koji se prema Gartnerovim predviđanjima očekuju u svijetu informacijskih i komunikacijskih tehnologija tijekom sljedeće godine, mogu se ukratko opisati u nekoliko riječi: ništa pretjerano dobro, ali, na svu sreću, ni pretjerano loše. Konsolidacija otpočeta tijekom prošle godine, nastavit će se i u ovoj te sljedećoj godini. Procjenjuje se kako će gotovo polovica od sada postojećih kompanija ili propasti ili biti preuzeta od većih i snažnijih konkurenata.

Trendovi rasta tržišta

U drugome dijelu ove godine i u sljedećoj godini očekuje se vraćanje povjerenja kupaca, pa bi porast investicija u tehnologiju trebao biti 7%, odnosno 10% .

Lagani pad zabilježen je u prošloj godini kod proizvođača opreme (hardvera) i komunikacijske strukture, dok je tržište softvera, otprilike, na istoj razini kao i godinu dana ranije. Za oba ta tržišta predviđa se lagani porast tijekom sljedeće dvije godine. Blagi, kontinuirani porast zabilježila su sva tri segmenta usluga (podrška, telekomunikacijske i projektno – implementacijske ).

  Porast 2000 Porast 2001 Porast 2002 Porast 2003
 
Telekomunikacijska oprema 22% -4% 6% 7%
Računalna oprema (hadver ) 20% -11% -2% 7%
Softver 16% -1% 3% 7%
Poluvodiči 32% -34% 3% 30%
Projektno – implementacijske usluge 11% 7% 7% 10%
Usluge podrške i održavanja 9% 8% 10% 12%
Telekomunikacijske usluge 11% 13% 10% 10%
Ukupno 16% 0% 7% 10%

“Vrući“ segmenti

Segmenti u kojima se očekuje porast veći od prosjeka su infrastruktura za mobilne komunikacije, interaktivni Voice–response sustavi za Call centre, Thin–client uređaji, usluge upravljanja sustavima i poslovnim procesima, sigurnost, aplikativne platforme, aplikacijska integracija i Middleware te rješenja za zajednički rad i upravljanje sadržajem.

S druge strane, područja manje atraktivna od prosjeka uključuju konzalting, e–commerce, Enterprise Resourse Planning (ERP) i Customer Relationship Management (CRM) sustave, osobna računala i pripadajući softver, radne stanice, fiksnu mrežnu infrastrukturu i poslovne komunikacije. Najveće iznenađenje u ovim predviđanjima su definitivno e–commerce i CRM, dva segmenta u koja se, kao u budućnost poslovanja u svijetu, donedavno zaklinjala cijela zapadna civilizacija.

Dobri pokazatelji zdravoga razvoja su atraktivnost usluga upravljanja sustavima (outsourcing) te tržište platformi za kolaboraciju i upravljanje sadržajem. Outsourcing, odnosno prepuštanje upravljanja informacijskim sustavom kompanije vanjskome subjektu, svakako je među vodećim trendovima današnjice, a uzimat će sve više maha.

Gartner iznosi i neke poruke za dobavljače. U prvome redu neće više biti oslonca na tržišne formule uspješne u prošlosti. Modeli ponašanja kupaca mijenjaju se vrlo brzo, a oslanjanje na snažan brand više neće biti dovoljno. Ponuda kupcu mora sadržavati vrijednost u brzom povratu investicije (ROI) ili sniženome ukupnom trošku vlasništva. Treba biti spreman za trenutak kada se tržište počne oporavljati, a ključ uspjeha bit će sigurna rješenja, brza i jednostavna za implementaciju u “vrućim “ i novim segmentima tržišta.

Pogled sa strane investitora

Tri su glavna pravca na koje će usmjeriti većina novih investicija u informacijske i komunikacijske sustave u gospodarstvu platforme za zajednički rad (collaboration), platforme za sigurnost i privatnost, te u aplikacijsku integraciju.

Područja upravljanja znanjem (Knowledge Menagement) i upravljanja sadržajem (Content Menagement) dva su područja koja će u budućnosti imati veliku ulogu i tu će se tijekom sljedećih nekoliko godina događati najveće tehnološke promjene.

U svakome slučaju, budućnost velikih igrača na informacijsko–komunikacijskoj pozornici daleko je izvjesnija od budućnosti malih koji će se, u iduće dvije godine, morati jako pomučiti da bi uopće opstali na tržištu. Nakon toga, vjerojatno, slijede i malo bolji dani.

 

 

 

Tehnička podrška

©Copyright    

10-06-2002