ERICSSON
Home Products Services Technologies Support About Ericsson
rul_header_1x55.gif (60 bytes)
Ericsson Nikola Tesla > Podaci o kompaniji > "Komunikacije" > Komunikacije 03/2004.
"Komunikacije" t.gif (43 bytes)
"Komunikacije"
t.gif (43 bytes)
t.gif (43 bytes)
Najvažnije teme broja
Sadržaj broja
Ericssonova globalna mreža za cjelovita
komunikacijska rješenja
t.gif (43 bytes)


Novi korak prema izvrsnosti

Gordana Kovačević, potpredsjednica Ericssona Nikole Tesle i Ericssonove tržišne jedinice Srednja Europa odgovorna za područje cjelovitih komunikacijskih rješenja odgovara na pitanja o trenutačnoj ulozi centara izvrsnosti na tom području u Europi, Srednjem Istoku i Africi (EMEA) te o novim koracima koji se poduzimaju kako bi se ta virtualna mreža unaprijedila i proširila na globalni plan.

- Prošle godine na području Ericssonove EMEA regije zaživio je koncept centara izvrsnosti za cjelovita komunikacijska rješenja. Kako u ovom trenutku sagledavate unaprjeđenja koje je takav način rada unio u Ericssonovo poslovanje? Je li o tomu bilo riječi na zadnjem Solutions Forumu održanom u Stockholmu u veljači?

- Kao što je poznato te više puta prezentirano i kroz "Komunikacije", centri izvrsnosti za cjelovita komunikacijska rješenja su umrežena, moderna organizacija koju u ovom trenutku čine stručnjaci iz 14 od 25 Ericssonovih tržišnih jedinica, a koja je bazirana na upravljanju i razmjeni znanja, optimalnom korištenju stručnih resursa i razvoju organizacijske kulture obilježene kontinuiranim učenjem (learning organization). Radi se o promjenama prilagodljivoj virtualnoj organizaciji koja je pokazala iznimno dobre rezultate tijekom prošle godine kroz kreiranje cjelovitih rješenja za naše kupce i partnere i kroz optimizaciju operativnih troškova, što je rezultiralo porastom profitabilnosti i prodaje. Ujedno, prošla je godina bila u znaku implementacije modela, prepoznavanja sredina koje mogu imati ulogu centara znanja za pojedina područja, definiranja alata za uspoređivanje s drugim istovrsnim organizacijama (benchmarking), ali prije svega intenzivnoga rada na zajedničkim projektima. Uspjeli smo korištenjem znanja i resursa u Ericssonovoj zajednici koja se bavi cjelovitim komunikacijskim rješenjima realizirati sve, pa i najzahtjevnije, potrebe naših kupaca neovisno o kojoj je zemlji riječ. Bilo je iznimno važno u godinama recesije na telekomunikacijskom tržištu udružiti sve stručne i kreativne snage te proaktivnim i fleksibilnim pristupom osigurati i troškovnu efikasnost.
Isto tako, bila je to godina snažnog pozicioniranja ETK kao jednog od tri centra izvrsnosti za regiju Srednje i Istočne Europe, Srednjeg Istoka i Afrike (CEMA). Taj centar je preuzeo lidersku ulogu u ovom konceptu, a kroz uvedena mjerenja i uspoređivanje s drugima u našem okruženju pokazao je izvrsne rezultate.
Do sada smo organizirali tri Solutions Foruma. Na prvom takvom skupu u Zagrebu pokazala se potreba za snažnom sinergijom u domeni centara izvrsnosti za cjelovita komunikacijska rješenja i tada su postavljeni temelji nove suradnje bazirane na znanju i vrijednostima, kao i model rada iz kojega je proizašao koncept centara izvrsnosti.
Drugi Solutions Forum koji je održan krajem prošle godine u Stockholmu obilježila je potreba za još snažnijim povezivanjem centara izvrsnosti i timova za cjelovita rješenja u pojedinim tržišnim jedinicama regije s poslovnim jedinicama (BU) te rad na zajedničkim komunikacijskim rješenjima, programima i projektima usmjerenim prema poslovnom rastu.
Treći Forum održan je u veljači ove godine u Stockholmu, uz aktivno sudjelovanje svih poslovnih jedinica i tržišnih jedinica Europe, Srednjega Istoka i Afrike, kojima su se ovaj put pridružili i kolege iz tržišnih jedinica Brazil i Amerika. Forum je donio i nove ideje oko razvoja koncepta centara izvrsnosti u sljedećem koraku, kroz uključenje ostalih tržišnih jedinica, kako bi se uistinu uspostavila globalna kompanija znanja.
Kao što vidite, stalno tražimo nova područja i nove vrijednosti međusobne suradnje u postizanju operativne izvrsnosti, učeći od najboljih, ali i otvaramo dijalog o učinjenim propustima, vizualiziranjem projekata, timova i pojedinaca koji su najviše pridonijeli Ericssonovoj izvrsnosti. No, to je priča bez kraja i koliko god mislite da ste blizu cilju, dolaze nove ideje i otvaraju se nove mogućnosti.

- Kada se i iz kojih razloga počelo promišljati o širenju koncepta centara izvrsnosti na globalni plan, odnosno, na sva područja na kojima je Ericsson prisutan? S kojim postojećim i novim ciljevima se koncept centara izvrsnosti primjenjuje i na globalnom planu?

- Više puta sam govorila da se izazovi koji se danas postavljaju pred poslovne lidere sastoje u stvaranju i vođenju prilagodljivih dinamičnih organizacija u svijetu nepredvidivih promjena. Ako želimo odgovoriti na pitanje koje vrijednosti karakteriziraju prilagodljivu organizaciju moj odgovor je: timski rad, preuzimanje rizika i eksperimentiranje, kontinuirano učenje, razmjena znanja, iskrenost i povjerenje. To je, ujedno, imperativ u postizanju poslovne i operativne izvrsnosti velikih globalnih, ali i regionalnih i lokalnih igrača. Logično je da Ericsson kao svjetski lider na području telekomunikacija, ali i Ericsson Nikola Tesla kao regionalni lider i snažna hrvatska kompanija, ovo imaju stalno u fokusu.
Upravo na tim osnovama i vrijednostima definirani su i vođeni centri izvrsnosti za cjelovita komunikacijska rješenja.
Model rada primijenjen kroz centre izvrsnosti pokazao je dobre rezultate na jednom širokom području, u Europi, Srednjem Istoku i Africi, i prirodno se nametnula potreba i pitanje zašto ne primijeniti naučeno i šire, tj. na stvaranju još snažnije umrežene globalne organizacije. Ideja se sastoji u definiranju globalne umrežene organizacije za cjelovita komunikacijska rješenja koja će djelovati na principima razvoja znanja, povjerenja, želje za međusobnom razmjenom vrijednosti, proaktivnoga pristupa i timskoga rada. Očekujem da će ciljevi biti slični onima s kojima smo krenuli u stvaranje centara izvrsnosti u Europi, Srednjem Istoku i Africi, ali da će oni biti i obogaćeni dosadašnjim iskustvima.

- Kada je taj koncept prihvaćen i na koji način će funkcionirati na globalnom planu? Tko su ključni ljudi u korporaciji koji su odgovorni za definiranje i primjenu koncepta globalne mreže za cjelovita rješenja na svim Ericssonovim tržištima?

- U ovoj fazi definiran je tim koji će na tomu raditi. U timu su predsjednici pojedinih tržišnih jedinica - Åke Enell za Srednju Europu, Steinar Tveit za nordijske i baltičke zemlje te Cesare Avenia, za Italiju, koji su sada članovi Upravnoga odbora projekta centara izvrsnosti na EMEA razini, zatim Nils Torstenson, predstavnik poslovne jedinice Sustavi (BUSY), Fredrik Strand i Roger Orrstenius, kao predstavnici poslovne jedinice za Globalne usluge (BUGS) i ja kao lider centra izvrsnosti za CEMA regiju i koordinator ovog koncepta za EMEA regiju.
Zadatak tima je predložiti globalno rješenje na temelju iskustva postojećih centara izvrsnosti.

- Koji su faktori rizika u primjeni novog koncepta na globalnom planu?

- Kod organizacija ovoga tipa izuzetnu ulogu ima povjerenje svih sudionika u procesu, otvoreni pristup u prepoznavanju manjkavosti u pojedinim tržišnim ili poslovnim jedinicama te poslovnim procesima i otvoreni dijalog o njima, uz neprekidno traženje područja za poboljšanja.
Ova ideja ne može uspjeti bez mreže ljudi posvećenih njezinoj realizaciji.
Zatvorena organizacijska kultura u pojedinim tržišnim jedinicama ili lokalnim kompanijama može biti prijetnja stvaranju snažne globalne organizacije, odnosno, zahtijeva znatno više vremena za implementaciju.
Zatvorenost sudionika u lokalne i linijske organizacije unutar tržišnih jedinica iz različitih razloga, neminovno zatvara i protok novih ideja i znanja kao i uključivanje te razmjenu najboljih stručnih resursa, neovisno od kuda oni dolaze. To ograničava postizanje globalne poslovne i operativne izvrsnosti u cijelosti.
Globalna organizacija za cjelovita komunikacijska rješenja bit će snažna i uspješna koliko su snažni i najlošiji sudionici u ovom timu, a to se kroz benchmarking procese i alate prepoznaje, a kroz učenje od najboljih poboljšava. Uspjeh primjene toga modela globalno zahtijeva da organizacije budu izvanredne u razmjeni znanja uz snažno povjerenje među svim sudionicima procesa. Često, međutim, postoje otpori u protočnosti znanja, odnosno, nedostatak "kulture davanja". Ponekad se znanje smatra rezultatom osobne konkurentnosti i sigurnosti i to je karakteristično za organizacije koje su vođene politikom i borbom za vlast, a ne vrijednostima. No, to se prepoznaje, otvoreno se o tomu razgovara, pokušava promijeniti, a ako ne postoji drugi način, takvi se pristupi izoliraju iz tima. U umreženim organizacijama koje se temelje na znanju, ključna je vrijednost razmjena tog znanja, čime se stvara okolina za uspjeh.

- Kako se koncept globalne mreže za cjelovita rješenja uklopio u korporativnu trenutačnu organizaciju? Kada će 'organizacija' biti osmišljena i uspostavljena?

- Za ovaj tip organizacije potrebno je dogovoriti model upravljanja i sponzorstvo. Model se uklapa u korporativnu organizaciju u cijelosti i, dapače, osnažuje ju. U sklopu tržišnih jedinica ostaje funkcija u domeni rješenja kupcima i podrške prodaji kao linijska organizacija, koje su međusobno povezane u globalnu mrežu za cjelovita komunikacijska rješenja kojom upravlja njen Upravni odbor (Steering Committee).
O tomu hoćemo li organizirati tri ili više centara izvrsnosti, ili koristiti veći broj međusobno umreženih centara znanja za različite tipove rješenja i kompetencija u ovom trenutku je prerano govoriti.

- ETK je imao značajnu ulogu u EMEA regiji kao okosnica jednoga od tri centra izvrsnosti za komunikacijska rješenja. Hoće li se uloga naše kompanije, odnosno, Centra za komunikacijska rješenja, usluge, logistiku i e-sustave značajno promijeniti s obzirom na širu primjenu ovog uspješnog modela?

- Ericsson Nikola Tesla je imao i dalje ima značajnu ulogu kao okosnica Centra izvrsnosti za Regiju Srednja, Istočna Europa, Srednji Istok i Afrika. Najviše vesele povratne informacije, koje stalno dobivam od gotovo svih tržišnih jedinica iz ovoga područja, u vezi izvrsnih rezultata naših stručnih timova, proaktivnom fleksibilnom pristupu, što je najbolji pokazatelj vrijednosti koju dajemo drugim tržišnim jedinicama tako pridonoseći postizanju globalne izvrsnosti.
Koristi koje u takvoj konstelaciji snaga ima naša kompanija su velike, jer na prirodan način, zbog naših znanja, ali i načina rada, zadržavamo regionalne i globalne odgovornosti koje imamo i preuzimamo važne liderske uloge u Ericssonu. Velike pogodnosti imaju i naši zaposlenici, jer imaju dostup do svjetskih znanja i iskustava te mogućnost rada na važnim internacionalnim projektima. No, najviše profitiraju naši kupci jer im možemo pružiti vrhunske usluge i ponuditi znanja i iskustva naših stručnjaka stečena na najzahtjevnijim projektima u svijetu. Jedan od primjera odnosi se na našu priliku da, koristeći i ovaj koncept, imamo velike šanse da u suradnji s poslovnim jedinicama preuzmemo lidersku ulogu za rješenja u području e-sustava, globalno promovirajući rješenja za informatizaciju zdravstva i tijela državnih uprava širom svijeta. Vjerujem da ćemo pametno iskoristiti pružene mogućnosti.
Isto tako, globalizacija mreže za cjelovita komunikacijska rješenja otvara Ericssonu Nikoli Tesli nove mogućnosti za širenje suradnje s tržišnim jedinicama u drugim regijama, u Aziji i Pacifiku te Americi, da i u tom procesu osiguramo sudjelovanje naših stručnih timova na dodatnim, značajnim internacionalnim projektima.
Danas smo dobro pozicionirani, prepoznati smo kao snažan Ericssonov centar za cjelovita komunikacijska rješenja i sigurna sam da se kroz globalni koncept možemo samo još bolje pozicionirati. Kroz kontinuirani proces učenja, ali i davanje novih ideja, imamo velike mogućnosti da zadržimo i proširimo lidersku poziciju.

J. Lončar

 

 

[Gordana Kovačević najavljuje plan o širenju mreže za cjelovita komunikacijska rješenja na svim Ericssonovim tržišnim jedinicama, dakle, na globalnom planu.]

Tehnička podrška

©Copyright    

29-03-2004