|
Ericsson Nikola Tesla održao konferenciju za novinare
Ericsson
Nikola Tesla je 11. ožujka održao konferenciju za novinare na
kojoj su javnosti prezentirani preliminarni poslovni rezultati za
2003. i očekivanja u 2004. godini. Hrvatski mediji su pokazali
iznimno velik interes za ishod prošlogodišnjega poslovanja naše
kompanije te su se na konferenciji pojavili u većem broju, a već
iste večeri i sljedećega dana i na televiziji i u tiskovinama
objavljeno je niz priloga s temom konferencije.
Åke
Enell, predsjednik Ericssona Nikole Tesle, u uvodnom dijelu
je, nakon poziva moderatorice skupa, Snježane Bahtijari,
direktorice Kompanijskih komunikacija, predstavio rezultate prošlogodišnjega
poslovanja korporacije Ericsson te postignuća naše kompanije u
2003., uz kratki komentar očekivanja za ovu godinu:
"U
cijelosti gledano, 2003. donijela je kompaniji mnogo uspješnih
projekata, aktivnosti, pa i priznanja, među kojima se posebno
ističe priznanje Europske zaklade za upravljanje kvalitetom
Prepoznat po izvrsnosti (Recognized for Excellence). Kompanija će
i u ovoj godini nastaviti tim putem na kojemu će posebno važno
biti postizanje stabilizacije dotoka knjiženih narudžbi, razvoj
kompetencija i povećanje operativne učinkovitosti. Svjesni smo
da poslujemo u okruženju i vremenu velikih izazova, ali u ovoj
godini otvara se prostor za značajne strateške pomake među
kojima je svakako najvažniji izazov u području mobilnih sustava
treće generacije (3G) u Hrvatskoj. Tim će izazovima na putu
poslovne izvrsnosti kompanija, koja ove godine slavi 55 godina
uspješnoga poslovanja, znati odgovoriti."
Okruženje
u kojemu je Ericsson Nikola Tesla djelovao u 2003.
Postavši
članicom Ericssonove grupe kompanija Ericsson Nikola Tesla od
1995. dijeli korporativnu sudbinu te su za ocjenu njenoga
poslovanja važna cjelokupna Ericssonova postignuća. Tijekom četvrtoga
prošlogodišnjega tromjesečja Ericsson je profitabilno poslovao,
istaknuo je Åke Enell. Budući da je to bilo drugo pozitivno
tromjesečje za redom može se reći kako je Ericsson ostvario
svoj cilj: postizanje financijske stabilnosti. Korporaciji sada
predstoji borba za održavanje pozitivnoga poslovnoga trenda.
Njegov je glavni pokretač bilo tržište mobilne komunikacijske
infrastrukture koje je tijekom 2003. počelo značajno rasti.
Njemu su se pridružili i porast obujma prometa te novi val
investicija u proširenja i poboljšanja performansi
telekomunikacijskih mreža. Novonastali uvjeti na tržištu
mobilnih komunikacija, uz interne mjere povećanja troškovne učinkovitosti
i smanjenja operativnih troškova, rezultirali su pozitivnim
poslovanjem korporacije Ericsson, a u daljnjem djelovanju Ericsson
će se osloniti na svoju vodeću ulogu u području 2G i 3G
tehnologija, sustava i usluga na globalnom tržištu. U Ericssonu
se predviđa kako će tijekom 2004. tržište mobilnih
komunikacija nastaviti rasti, a u uslužnom segmentu velike nade
polažu se na porast profesionalnih komunikacijskih usluga.
Poslovanje
Ericssona Nikole Tesle u takvom okruženju bilo je više no
zadovoljavajuće. Očekivani pad knjiženih narudžbi kompenziran
je smanjenjem operativnih troškova, a uz neto prodaju koja se
otprilike kreće na prošlogodišnjoj razini i pozitivni novčani
tok te dobit prije oporezivanja veću za 20% u odnosu na prethodnu
godinu, može se reći kako je Ericsson Nikola Tesla u prošloj
godini bio uspješan. I tijekom 2003. kompanija je djelovala kao
jedan od najznačajnijih domaćih izvoznika znanja - udio izvoza u
ukupnom poslovanju prošle godine iznosio je 80%.
Na što
ukazuju financijski pokazatelji
Maria
Radtke, direktorica Financija, predstavila je ključne
pokazatelje kompanijinoga poslovanja u 2003.
Ericsson Nikola Tesla ostvario je tijekom prošle godine prodaju
koja je u kunskoj vrijednosti na razini 2002. Međutim, s obzirom
na pad tečajne vrijednosti dolara to znači da je, kada je o količini
isporučenih komunikacijskih rješenja, sustava i usluga riječ,
zapravo ostvaren rast prodaje. Omjer knjiženih narudžbi i neto
prodaje ostvarenih tijekom 2003. manji je od 1, što znači da
Ericssonu Nikoli Tesli predstoji razdoblje smanjenja prodaje. Knjižene
narudžbe u 2003. pale su za 32% u odnosu na prethodnu godinu.
Neto prodaja je iznosila 1.404 milijuna kuna, a to je za 1% manje
od rezultata ostvarenoga u 2002. Dobit prije oporezivanja porasla
je za 20%, što iznosi 202 milijuna kuna.
Operativni
troškovi u 2003. održavani su na jednako niskoj razini kao i
prethodne godine, premda je pokrivanje rizičnih ulaganja
negativno utjecalo na ukupne troškove poslovanja. Ericsson Nikola
Tesla je tijekom prošle godine više no u prethodnim godinama
koristio financijske aktivnosti za ublažavanje posljedica
financijskih devijacija te su u konačnici ukupni troškovi, uključujući
i troškove financiranja, smanjeni u odnosu na 2002. za 4%.
Kompanija
je ostvarila pozitivan novčani tok u iznosu od 148 milijuna kuna,
što je za 208% više no u 2002. Takav je novčani tok omogućio
pokrivanje smanjenja vrijednosti temeljnoga kapitala u cijelosti.
Kada
je riječ o rezultatima na pojedinim tržištima, valja istaći
kako je menadžment Ericssona Nikole Tesle iznimno zadovoljan s
porastom prodaje na domaćem tržištu koje je zadržalo primat na
listi najvećih kompanijinih tržišta. Kompanija je na vrijeme
prepoznala potencijal u području informacijsko-komunikacijskih
tehnologija te se promovirala kao vrstan sistem integrator, što
joj je otvorilo vrata prema e-government projektima. Izvozna tržišta
pokazala su se stabilnima i tijekom 2003., a po rezultatima
prednjači Rusija, iza koje slijede Švedska, Bosna i Hercegovina,
Bjelorusija, Crna Gora, Ukrajina i Kazahstan. Izvoz na interno
korporativno tržište nešto je niži u odnosu na 2002., ali sudeći
po broju poslova koje je Ericsson Nikola Tesla s korporacijom
ugovorio u prvim ovogodišnjim mjesecima, suradnja će biti
zadovoljavajuća tijekom cijele 2004.
Na temelju dobrih financijskih rezultata Nadzorni odbor kompanije
podržao je i odobrio preporuku Uprave o isplati dividende od 17
kuna po dionici te je taj prijedlog uputio Glavnoj skupštini
Dioničkoga društva na razmatranje. Riječ je o povećanju
dividende za 22% u usporedbi s prošlom godinom.
O
kompanijinim tržištima
Milivoj
Pejković, viši savjetnik predsjednika za marketing i
prodaju, iznio je pojedinosti o poslovanju kompanije na njenim tržištima
- u Hrvatskoj, na tržištima susjednih zemalja, u zemljama Istočne
i Južne Europe, Centralne Azije te Afrike.
Neto prodaja na domaćem tržištu u 2003. iznosila je 51,4
milijuna dolara (29% ukupne neto prodaje). Rezultati poslovanja na
izvoznim tržištima kontinuirano su veoma dobri, a i u svom prošlogodišnjem
izvoznom poslovanju kompanija je uspješno poslovala. Tržišta
Zajednice nezavisnih zemalja kompaniji su donijela 76 milijuna
dolara (43% ukupne neto prodaje). U Bosni i Hercegovini te Crnoj
Gori ostvarena je neto prodaja od 47 milijuna dolara (26% ukupne
neto prodaje). Sa sjevernoafričkih i ostalih tržišta u
kompaniju se, pak, slilo 3,5 milijuna dolara (2% ukupne neto
prodaje).
Za
tržišni uspjeh u budućnosti od iznimne su važnosti nove
tehnologije i komunikacijska rješenja. Kada je o mobilnim
komunikacijskim sustavima, uslugama i rješenjima riječ, Ericsson
je vodeći na svjetskom tržištu uz najveći broj potpisanih 3G
ugovora. Na području fiksne telefonije Ericsson je čvrsto
pozicioniran u širokopojasnim pristupnim tehnologijama te kao
isporučitelj ENGINE rješenja za prijelaz s mreža za prijenos
govora prema mrežama za prijenos multimedijalnih sadržaja.
Ericsson Nikola Tesla, oslanjajući se na korporativnu snagu grupe
kojoj pripada i svoje kompetentne lokalne resurse ima preduvjete
za zadržavanje stabilne pozicije na podruju fiksne telefonije te
za ostvarivanje poslovnoga rasta na području mobilne telefonije.
Kao isporučitelj suvremenih rješenja za poslovne sustave,
Ericsson Nikola Tesla, naravno, promišlja i o perspektivama na
tom području. Radi se o segmentu velikih potencijala, ali ujedno
i velikih neizvjesnosti.
Vrhunska
cjelovita komunikacijska rješenja
Tijekom
prošle godine u korporativnoj regiji Europa, Srednji Istok i
Afrika zaživio je koncept centara izvrsnosti na području
cjelovitih komunikacijskih rješenja. ETK Centar za cjelovita
komunikacijska rješenja, usluge, logistiku i e-sustave u toj mreži
stručnjaka ima veoma značajnu ulogu, o čemu je hrvatskim
novinarima više rekla Gordana Kovačević, potpredsjednica
kompanije.
Gosti
na konferenciji tako su saznali da Centar za cjelovita
komunikacijska rješenja, usluge, logistiku i e-sustave djeluje
kao snažan lokalni, regionalni i globalni ekspertni tim. Stručnjaci
toga centra imaju bogato internacionalno iskustvo u više od 50
zemalja širom svijeta. Ta organizacijska jedinica djeluje kao
središte jednoga od tri Ericssonova centra izvrsnosti za
komunikacijska rješenja na području Europe, Srednjega Istoka i
Afrike koje obuhvaća 115 zemalja.
U sklopu te organizacije djeluje i Globalni centar za proizvodnju,
isporuku te integraciju softvera sa širokom lepezom referenci među
kojima su i one vezane uz globalne kupce.
Kao
ravnopravni član globalne korporativne mreže, koja okuplja tisuće
stručnjaka iz ovog područja te brojne partnere, u sklopu Centra
za komunikacijska rješenja, usluge i logistiku djeluje i Ericsson
Mobility World Centar Hrvatska. Njegova glavna zadaća je razvoj
aplikacija i usluga utemeljenih na mobilnom Internetu za potrebe
kompanijinih kupaca, u čemu su postignuta značajni rezultati
tijekom 2003.
Jedno
od iznimno značajnih prošlogodišnjih postignuća Centra svakako
je uspješan iskorak prema novim poslovnim mogućnostima i ulazak
u područje e-sustava, preciznije, u područje informatizacije
primarne zdravstvene zaštite u Hrvatskoj. Centar se pozicionirao
kao ekspertno središte i vrstan integrator koji može ponuditi
rješenja za informatizaciju velikih državnih sustava. Ericsson
Nikola Tesla jedna je od najsnažnijih kompanija u regiji koja
djeluje na području informacijsko-komunikacijskih tehnologija
(ICT).
Više
od 20% stručnjaka Centra osposobljeno je za rad s mobilnim mrežama
treće generacije, što potvrđuje kompanijinu orijentiranost
suvremenim komunikacijskim tehnologijama i spremnost da sudjeluje
u njihovoj implementaciji na domaćem tržištu.
Uspjeh
zahvaljujući profesionalnosti kompanijinih stručnjaka
U
svakom izvještaju o poslovanju Ericssona Nikole Tesle, pa i u
onom za prošlu godinu, ističe se kako su kompetentni i predani
stručnjaci zaslužni za višegodišnje dobre kompanijine poslovne
rezultate. Ana Jožinec, direktorica za Upravljanje
ljudskim potencijalima i organizaciju, predstavlja je i u ovoj
prilici naš stručni tim od otprilike tisuću ljudi: 80% članova
tima ima visoku stručnu spremu, a 8% među njima je magistara ili
doktora znanosti, prosječna dob zaposlenika kompanije je 38
godina, u kompaniji je 30% žena, a velik broj njih radi na
rukovodećim mjestima - 25% menadžera u kompaniji su žene.
Kompanija godinama gradi imidž najpoželjnijega poslodavca u
zemlji, a pogodnosti koje Ericsson Nikola Tesla osigurava svojim
zaposlenicima, između ostaloga, su mogućnost dodatnoga usavršavanja,
vrhunski radni uvjeti i fleksibilno radno vrijeme, program
procjenjivanja i usavršavanja rukovoditelja, nagrade za
individualni doprinos, regres i povoljni krediti. Uz znanje i
predani rad, kompaniji je uspjeh u poslovanju osigurala i
sinergija iskustava četiri generacije zaposlenika koji u njoj
rade, zaključila je Ana Jožinec.
Nastavljamo
putem poslovne izvrsnosti
U
završnoj riječi Åke Enell je naglasio kako je Ericsson
Nikola Tesla veoma važan član Ericssonove istraživačko-razvojne
zajednice te kako će se tijekom ove godine maksimalni napori uložiti
u zadržavanje te pozicije. Uz to, kompanija će se usredotočiti
na strategiju koja ju vodi putem poslovne izvrsnosti - daljnji
razvoj kompetencija, povećanje djelotvornosti, smanjenje
operativnih troškova i širenje poslovne platforme uz proaktivni
pristup novim mogućnostima za poslovanje.
Na
samom kraju uslijedila su novinarska pitanja, mahom usmjerena na
komentar o očekivanjima za ovu godinu te vezana uz kompanijine
dionice i status na burzi.
Zaključujemo kako je kompanija u 2003. svojim poslovanjem
izgradila solidnu platformu za nastavak uspješnoga poslovanja i u
ovoj godini. Uspjeh, međutim, neće doći sam po sebi, valjat će
se maksimalno potruditi.
J.
Lončar
|
|