ERICSSON
Home Products Services Technologies Support About Ericsson
rul_header_1x55.gif (60 bytes)
Ericsson Nikola Tesla > Podaci o kompaniji > "Komunikacije" > Komunikacije 4 - 2002.
"Komunikacije" t.gif (43 bytes)
"Komunikacije"
t.gif (43 bytes)
t.gif (43 bytes)
Najvažnije teme broja
Sadržaj broja
Modeli podjele dobiti
t.gif (43 bytes)
Mobilni Internet

Damir Bušić, menadžer Ericsson Mobility World centra u Hrvatskoj približio nam je trendove u raspodjeli dobiti među svima koji sudjeluju u lancu pružanja usluga korisnicima mobilnoga Interneta. Sa sve većim brojem usluga mobilnoga Interneta, tradicionalni poslovni model, temeljen na prijenosu glasa proširuje se novim ulogama. To su uloge. pružatelji sadržaja (content provider), agregatori sadržaja (content aggregator), pružatelji aplikacijskih usluga (application service provider) i pružatelji mobilnoga portala (mobile portal provider). Neke od tih uloga su u početnim fazama razvoja novih usluga (multimedijalne poruke, usluge pozicioniranja...) bile unutar samih mobilnih operatora. Porastom broja usluga dolazi do njihova profiliranja i razdvajanja, kaže D. Bušić. Dosadašnja iskustva pokazuju da postoje različiti modeli podjele dobiti. U nekim slučajevima pružatelji sadržaja daju sadržaj besplatno ili čak plaćaju da bi se pojavili na mobilnim portalima. U drugim slučajevima operator plaća fiksnu mjesečnu pristojbu pružatelju sadržaja ili zajedno dogovaraju podjelu dobiti.
Model podjele dobiti između pružatelja sadržaja i mobilnoga operatora pokazao se kao najstimulativniji model koji potiče inovacije, dijeli rizik i nagrađuje davatelja sadržaja. Unatoč svojoj jednostavnosti najveći izazov toga modela leži u odluci koliko vrijedi doprinos svakoga od tih igrača. Primjer i-mode usluge u Japanu, gdje operator dobiva 9% dobitka, a ostatak odlazi pružatelju sadržaja, pokazuje da se takvom distribucijom dobiti generira veliki broj novih usluga, povećava prosječni prihod po korisniku (ARPU) operatora i pružatelja sadržaja, a na kraju postiže i veće zadovoljstvo krajnjih korisnika, konstatira D. Bušić.

S. Marušić

 

 

 

Tehnička podrška

©Copyright    

10-06-2002