|
ETK/B/I
- IS/IT podrška poslovnim sustavima
U potpuno
informatiziranoj radnoj sredini, kakva je naša kompanija, svi
zaposleni imaju osobna računala, nužna za obavljanje njihova
posla. U ETK postoji oko tisuću stolnih i nekoliko stotina
prijenosnih osobnih računala (laptop), uglavnom marke Compaq,
koja su sva umrežena. S obzirom na tehnološke trendove i
korporacijske standarde koji moraju biti isti u svim Ericssonovim
kompanijama, osobna računala se nadograđuju ili mijenjaju svakih
nekoliko godina, kako bi se u njih mogli ugraditi sve moćniji
softveri u skladu s Ericsson Standard Office Environment (ESOE).
Uz to, zaposlenima, u slučaju greške u radu računala, treba pružiti
brzu i kvalificiranu pomoć. Sve to rade, u kompaniji svima dobro
znani djelatnici iz tima za PC Support, koji organizacijski
pripada u ETK/B/I, a u djelokrug odgovornosti Bojana Šabeca.
Rajko
Bačko (voditelj tima), Zdravko Ban, Zoran Havrle,
Davorin Mandić i Zlatko Pešice, članovi tima za
PC Support koji je osnovan još 1998., gotovo nikada nisu na
"svome" radnom mjestu. Njihovo radno mjesto je cijela naša
kompanija pa i šire. Opremljene jedino znanjem i Dect-ovima, možete
ih sresti u različitim radnim sredinama, jer neprekidno obilaze
svoje kupce - zaposlenike naše kompanije kojima treba pružiti
brzu softversku i hardversku pomoć za neometani i sigurniji rad
njihovih računala. Sada je to još izraženije jer je u ETK
upravo u tijeku podizanje svih, oko tisuću, osobnih računala na
razinu druge generacije ESOE okoline, ugradnjom Windowsa 2000.
Kako saznajemo ovaj višemjesečni posao dovršit će se do
sredine svibnja, a svi zaposlenici naše kompanije dobit će mogućnost
korištenja nekoliko desetaka istih lokalnih i globalnih
aplikacija, bolju antivirusnu zaštitu, veću sigurnost rada i lakše
održavanje osobnih računala, sukladno standardima na razini
cijele korporacije.
Treba naglasiti da je Davorin Mandić, unatrag dvije godine,
"posuđen" Poslovnim sustavima i isključivo se bavi
instalacijama i održavanjem Internet kioska tako da obiman posao
podrške osobnim računalima, u praksi, rade samo četvorica.
Biti u
trendu s novim znanjima
No, ni to
nije sve. Pred članovima tima za PC Support su i daleko složeniji
zahtjevi. Riječ je o podršci stručnjacima ETK koji imaju
specifične potrebe i posebna prijenosna računala za korištenje
aktivnih ploča kod prezentacija, spajanje multimedijskih usluga s
projektorima, povezivanje mobilnih telefona (npr. R380 i T68) s računalima
i potrebu njihove implementacija u ESOE okolinu, umrežavanje naših
"financijaša" u ZABA sustav itd.
U djelokrugu posla članova tima je i podrška korisnicima
RACOM-a, umrežavanje korisnika sa SAP informacijsko-poslovnim
sustavom ETK i još mnogo toga. Zato je jedan od najznačajnijih
zadataka tima za PC Support biti stalno u trendu i stjecati znanja
sukladno novim informacijsko-komunikacijskim tehnologijama koje se
stalno mijenjaju i unaprjeđuju.
Okrenutost
tržištu
Mali, ali
efikasan tim ima jasno definirane radne ciljeve: usklađenost
aktivnosti s dobavljačima i korisnicima osobnih računala u ETK,
stalno savladavanje novih IS/IT znanja, smanjenje cijena usluga,
povećanje produktivnosti rada i što veće zadovoljstvo
korisnika.
Jedan od njihovih zadataka jest pronalaženje novih kupaca za
svoje usluge na otvorenome tržištu. S obzirom na povoljnu cijenu
do sada su bili angažirani na implementaciji ESOE standarda u
Ericssonovim kompanijama u Tel Avivu (Bertina, Jugovac), Kijevu,
Sarajevu, Brnu i Pragu, a uskoro i u Ljubljani.
Zadovoljstvo
korisnika
U sustavu rada članova ovoga tima kategorija "zadovoljstvo
korisnika" je u samome vrhu liste prioriteta. Zato su svoj
rad organizirali tako da su dostupni "kupcima" svojih
usluga i dvanaest sati tijekom radnoga dana. Maksimalno su
skratili i vrijeme intervencije. Od dojave korisnika Help Desku u
kompaniji da treba pomoć, do prvoga kontakta telefonom u kojemu
se dogovara vrijeme dolaska, u pravilu ne prođe više od 20
minuta. Intervencije se obavljaju istoga dana, a prema njihovim
standardima, greška se na radnome mjestu korisnika mora otkloniti
u roku od pola do dva sata. Ukoliko posao traje duže, osobno računalo
se odnosi u servis.
Da bi se
postigla takva usklađenost neophodan je "uglazbljeni"
timski rad, što ovoj maloj i skladnoj grupi, očigledno ne
nedostaje. Uz to ističu i odličnu suradnju s ostalim kolegama u
IS/IT - Help Deskom te Server i Network timom kao i s IS/IT
koordinatorima u svim organizacijskim cjelinama kompanije, a
posebno s Brankom Katušićem iz ETK/P.
D.
Kobsa |
|