ERICSSON
Home Products Services Technologies Support About Ericsson
rul_header_1x55.gif (60 bytes)
Ericsson Nikola Tesla > Podaci o kompaniji > "Komunikacije" > Komunikacije 4 - 2003.
"Komunikacije" t.gif (43 bytes)
"Komunikacije"
t.gif (43 bytes)
t.gif (43 bytes)
Najvažnije teme broja
Sadržaj broja
Stručni tim koji može popuniti kino dvoranu
t.gif (43 bytes)

Organizacijske promjene u Ericssonu Nikoli Tesli

Kolektivni intelektualni kapital novoosnovanoga Centra za komunikacijska rješenja, usluge i logistiku (Operations) u Ericssonu Nikoli Tesli impresivan je. Gotovo 500 stručnjaka koji djeluju na zahtjevnom području cjelovitih komunikacijskih rješenja, usluga i logistike raspolaže sa zavidnom razinom ukupnih profesionalnih kompetencija. Sličnoga tima koji je u stanju podržati i realizirati sve faze u produkciji cjelovitih komunikacijskih rješenja nema u cijeloj korporaciji Ericsson, a usuđujemo se reći niti u jednoj drugoj telekomunikacijskoj kompaniji u svijetu. Velika je to prednost koja ETK Centru za komunikacijska rješenja, usluge i logistiku otvara nove poslovne mogućnosti, no snaga i veličina tima su, ujedno, i izazov jer za punu iskoristivost tima iziskuju regionalne i globalne poslove.

Ideja o objedinjavanju jedinice za Usluge, jedinice za Naručivanje i logistiku i Centra za komunikacijska rješenja i podršku prodaji načelno je realizirana sredinom prošle godine, no od 1. travnja na snagu je stupila nova organizacija u kojoj je ta ideja do kraja usvojena. Gordana Kovačević, potpredsjednica Ericssona Nikole Tesle i direktorica toga novoosnovanoga Centra i njen rukovodeći tim održali su za svoje djelatnike prezentaciju nove organizacije 27. ožujka u dva dijela. Zašto u dva dijela? Razlog je vrlo jednostavan: kompanijina Velika dvorana ne prima pet stotina ljudi koliko broji trenutačno najveća jedinica unutar Ericssona Nikole Tesle.

"Idući put unajmit ćemo kino-dvoranu i okupiti se svi zajedno", našalila se na početku Gordana Kovačević. U uvodnom dijelu prezentacije ona je navela potrebu za stvaranjem i vođenjem prilagodljive organizacije kao glavni trenutačni izazov vodstva bilo koje Ericssonove organizacije, kako bi se korporaciji osigurao status odabranoga isporučitelja komunikacijskih rješenja i usluga pridobivanjem većih i boljih poslova te usredotočenošću na sve što radimo uz kontinuiranu troškovnu učinkovitost. To je izazov s kojim su se Gordana Kovačević i stručnjaci Centra spremni suočiti.

"S moje točke gledišta to možemo ostvariti prvenstveno učinkovitim vodstvom i uz jasnu stratešku usredotočenost te bržim organizacijskim djelovanjem, učenjem, razmjenom znanja i inovacijama", naglasila je tijekom prezentacije direktorica Centra.
U nastavku ona je okupljenim djelatnicima objasnila i to kako se je u strateškim promišljanjima iskristalizirala i željena pozicija organizacije: biti lokalni, regionalni i globalni ekspertni centar za cjelovita komunikacijska rješenja. To konkretno znači da će naši stručnjaci morati uprijeti sve svoje profesionalne snage kako bi Centar u kojemu rade zadržao svoju vodeću poziciju kao stup jednoga od Centara izvrsnosti za komunikacijska rješenja na području Europe, Srednjega Istoka i Afrike. Na istom tržišnom području u fiksnoj telefoniji Ericsson Nikola Tesla predstavit će se i kao globalni isporučitelj komunikacijskih usluga i vrstan integrator. Također, to znači da će se naši stručnjaci nastojati nametnuti kao centar kompetencija na UMTS području, da će Mobility World Centar koji djeluje u sklopu nove organizacije nastojati zadržati svoju trenutačnu ulogu te da će se velik trud uložiti u proširivanje odgovornosti prema mobilnim poslovnim sustavima.

Jasno definirane uloge i odgovornosti

Prilagodljivost, spremno prihvaćanje promjena i praćenje novih tržišnih trendova ne znači da pojedine uloge u stručnom timu nisu jasno definirane te da su odgovornosti raspršene u neprepoznatljivu bujicu zadaća i ciljeva. Premda je nova organizacijska struktura ETK Centra za komunikacijska rješenja, usluge i logistiku usmjerena na postizanje protočnosti i podržava interno pregrupiranje prema zahtjevima posla, ona jasno određuje zaduženja i područja rada, a jedna od njenih specifičnosti odnosi se na činjenicu da su uloge unutar tima, uključujući i one rukovodeće, višestruke čime je osigurana bolja interna umreženost i povezanost svih dijelova organizacije.
U drugom dijelu susreta stručnjaka Centra za komunikacijska rješenja, usluge i logistiku okupljenima su se obratili linijski rukovoditelji pojedinih organizacijskih cjelina kratko se predstavivši te iznijevši načelne ciljeve na čiju realizaciju će biti usmjereno njihovo djelovanje.

Zamjenik direktorice Centra, Branko Dronjić, u svom je kratkom obraćanju skupu posebno naglasio kako je tim toliko velik i po svojim kompetencijama toliko snažan da mora i može opstati na zahtjevnom telekomunikacijskom tržištu uz osiguranje lokalnih te regionalnih i globalnih poslova, za što će na području komunikacijskih rješenja kroz Centar izvrsnosti, u novoj organizaciji biti odgovorna Snježana Ivezić-Torbarina. Na tom području glavni je cilj iskoristiti sve mogućnosti koje se otvaraju konceptom Centara izvrsnosti i širim marketiranjem naših kompetencija i usluga te tako pribaviti što više poslova za naše stručnjake.

Hrvoje Benčić predstavio je organizaciju za komunikacijska rješenja i podršku prodaji kojoj će biti na čelu te kao način rada istaknuo tijesnu suradnju s KAM organizacijom i kupcima kako bi se osiguralo uspješnije poslovanje i Ericssona Nikole Tesle i kupaca. Osnovne ciljeve servisne organizacije predstavio je Srećko Lepri koji će njom i rukovoditi, a kao glavnu zadaću jedinice on je istaknuo ulogu odabranoga i djelotvornoga isporučitelja komunikacijskih usluga koji ne samo da zadovoljava sve potrebe svojih kupaca, već se trudi i proniknuti u njihove buduće potrebe. Ankica Kurelja, kao i do sada, bit će odgovorna za Naručivanje i logistiku. Niti ime jedinice se, dakle, nije promijenilo, no prema riječima rukovoditeljice, djelokrug rada će biti širi i složeniji. Ubuduće će se više pažnje posvećivati kvalitetnijem prognoziranju o zaključivanju ugovora budući da će kompanija snositi troškove proistekle iz krivoga prognoziranja. U sklopu najveće kompanijine jedinice djelovat će i Globalni centar za isporuku usluga (Global Service Delivery Center - G(SD) Center). Njime će rukovoditi Dario Runje koji je upozorio kako odstupanja od dosadašnje prakse neće biti: aktivnosti će biti usmjerene na povećanje djelotvornosti i troškovne učinkovitosti. Za upravljanje projektima bit će odgovorna Ljiljana Čondrić koja će u svom radu iskoristiti bogato iskustvo na vođenju projektnoga ureda na razini tržišne jedinice Srednja Europa. Povećanje zadovoljstva kupaca jedan je od glavnih ciljeva prema kojemu će svoje aktivnosti određivati stručnjaci za upravljanje projektima kupaca.

Složenost poslova koje će obavljati stručnjaci Centra za komunikacijska rješenja, usluge i logistiku očituje se i u djelovanju četiri područja fokusa: upravljanje proizvodima za koji će odgovorna biti Marija Kalačić Živković, konzalting usluge za koje će odgovoran biti Hrvoje Benčić, područje rješenja , aplikacija i sistemske integracije u servisnoj mreži (SNA&SI) kojim će rukovoditi Damir Bušić, a upravljanje "Manage" uslugama će biti u fokusu Saše Vojvodića.

Smjernice djelovanja

U promišljanju postavki po kojima je krojena nova organizacija na području cjelovitih komunikacijskih rješenja i usluga timski je rad apostrofiran kao uvjet bez kojega se ne može. To je, uostalom, u zaključnoj riječi ustvrdila i Gordana Kovačević:
"Snaga ovoga tima koja se mjeri u znanju i iskustvu je ogromna. Nema toga što zajedno ne bismo mogli napraviti. Kao gomila pojedinaca ili izoliranih grupa nećemo se moći uhvatiti u koštac sa svim zadaćama koje nam predstoje. Stoga je važno da svaki od nas prepozna svoje mjesto u timu, da promisli o zajedničkim ciljevima te da svoje težnje uklopi u kolektivna nastojanja da budemo što bolji, što uspješniji te da našim kupcima osiguramo prosperitet. Uz usredotočenost na potrebe i povećanje zadovoljstva krajnjih korisnika stvorit ćemo preduvjete za vlastiti rast i rast naših poslovnih partnera i kupaca. Kreiranje cjelovitih komunikacijskih rješenja složen je posao te samo oni koji djeluju kao skladan i stručan tim taj posao mogu učinkovito obavljati. Ja osobno ne sumnjam da ćemo u tomu uspjeti i uvjerena sam da Centru za komunikacijska rješenja, usluge i logistiku predstoji period dokazivanja na regionalnoj i globalnoj telekomunikacijskoj sceni."

J. Lončar

 

 

[Centar za komunikacijska rješenja, usluge i logistiku (Operations) u Ericssonu Nikoli Tesli može podržati i realizirati sve faze u produkciji cjelovitih komunikacijskih rješenja te je spreman za nove izazove na lokalnom, regionalnom i globalnom telekom tržištu.]

Tehnička podrška

©Copyright    

30-04-2003