ERICSSON
Home Products Services Technologies Support About Ericsson
rul_header_1x55.gif (60 bytes)
Ericsson Nikola Tesla > Podaci o kompaniji > "Komunikacije" > Komunikacije 5 - 2002.
"Komunikacije" t.gif (43 bytes)
"Komunikacije"
t.gif (43 bytes)
t.gif (43 bytes)
Najvažnije teme broja
Sadržaj broja
Rzmišljamo o temi - zdravlje
t.gif (43 bytes)
Kompanijska ambulanta - novouređeni prostori i novi programi

Zdravlje počinjemo cijeniti tek kada ga izgubimo. Zdrav čovjek ima mnogo želja, a bolestan samo jednu - da ozdravi. Onaj tko je zdrav "kao dren" malo razmišlja o tomu kako je bolje spriječiti nego liječiti.
Jedno od mjesta na kojima se o zdravlju intenzivno razmišlja je naša kompanijska ambulanta u kojoj se liječi nešto više od dvije tisuće ljudi. Donedavno je u tome prostoru bila vreva majstora, odjekivao je zvuk raznih alata, širili su se mirisi svježe boje. Danas je to novouređeni i osuvremenjeni prostor, skladan oku i ugodan svima koji u njega zalaze.
Ali to nije sve. U suradnji s jedinicom za Zaštitu na radu i zaštitu zdravlja zaposlenika te jedinicom za Upravljanje ljudskim potencijalima Ericssona Nikole Tesle tim liječnika koji radi u kompanijskoj ambulanti osmislio je nekoliko usluga i preventivnih programa usmjerenih na bolju kvalitetu zaštite zdravlja naših zaposlenika. Kompanija se, dakle, ne samo načinom poslovanja, strukturom zaposlenika i listom proizvoda, već i dodatnim pogodnostima za zaposlenike koje uključuju ulaganje i brigu za njihovo zdravlje, prilagođava suvremenim tokovima 21. stoljeća. Evo nekih razmišljanja na tu temu:

Dr. Rašid Čatić:
Bolji uvjeti rada i smanjenje broja stresova na radnome mjestu

  • Briga o zdravlju zaposlenika Ericssona Nikole Tesle doživljava u zadnje vrijeme novi uzlet. Renovacija zgrade kompanijske ambulante samo je jedna od dimenzija poboljšanja. U suradnji sa stručnjacima kompanije koji su odgovorni za to područje provodimo i preventivne programe za zaštitu zdravlja zaposlenika ETK, ponajprije u sferi poboljšanja uvjeta rada. Primjena ergonomskih načela u radu u središtu je pozornosti, a veliki značaj pridaje se i analizi odnosa u pojedinim radnim sredinama te njihovom utjecaju na radnu sposobnost. Rezultati ankete Dialog, provedene u Ericssonu Nikoli Tesli, ukazuju na prilično visoku razinu stresa te ćemo se i tom problemu više posvetiti, prvenstveno kroz edukaciju o mogućim uzrocima štetnoga stresa i načinima saniranja posljedica.

Dr. Božena Kuk:
Preventiva

  • Nakon što su se sistematski pregledi, koje smo u novome paketu suradnje s kompanijom ponudili zaposlenicima Ericssona Nikole Tesle iznad pedeset godina starosti pokazali veoma korisnima u ranome dijagnosticiranju određenih zdravstvenih problema, odlučeno je da svim dobnim skupinama ponudimo istu uslugu. Poznato je da je preventiva najučinkovitija i najjeftinija metoda liječenja pa uskoro namjeravamo provesti anketu koja će biti obavezna za sve zaposlenike kompanije. Upitnik ćemo distribuirati elektronskim putem, skupiti tako podatke potrebne za podrobniju analizu uvjeta rada u kompaniji i na temelju toga predložiti određene mjere za kvalitetniju zaštitu zdravlja zaposlenika. Posebno ćemo se usredotočiti na dijelove tijela i tjelesne funkcije koje su najviše ugrožene pri radu s računalima. To je najčešći način rada u Ericssonu Nikoli Tesli, a najviše stradavaju vrat, glava, oči, sposobnost koncentracije i sl. Nadam se da ćemo i na taj način unaprijediti brigu o zdravlju zaposlenika kompanije, te da će novouređeni prostor naše ambulante biti mjesto na koje će pacijenti dolaziti s uvjerenjem da će tu naći kvalitetnu zdravstvenu njegu..

Dr. Vedran Gregurić:
U novouređenoj ambulanti i novi pacijenti

  • Ulaganja u opremu i prostor ambulante dovela su u moju stomatološku ordinaciju i nove pacijente. Već i ta činjenica dokaz je da bez osuvremenjivanja medicinske i stomatološke opreme i usluga nema napretka. To me raduje prije svega stoga što se u nizu sistematskih pregleda za one iznad pedesete godine života pokazalo da, nažalost, veći dio ljudi ne brine dovoljno o zdravlju zubi i usne šupljine te da prekasno dolaze na liječenje. S obzirom na restrikcije predviđene u tzv. "stomatološkoj košarici", mislim, da bi uvođenje sistematskih pregleda za zaposlenike Ericssona Nikole Tesle svih dobnih skupina bilo vrlo poticajno. To je, ujedno, i prilika da mi kao stručnjaci educiramo naše pacijente te ih upoznamo s mogućim problemima i načinima njihova saniranja.

Zadovoljan zaposlenik - zdrav zaposlenik

Nesumnjiva je prednost imati ustanovu i stručnjake za zdravstvenu zaštitu u kompanijskome krugu. Tako se ne samo štedi vrijeme zaposlenih već se, s obzirom na dobro poznavanje radnoga okruženja, može fokusirati na rješavanje određenih zdravstvenih tegoba, specifičnih za vrste zanimanja koje postoje u kompaniji. Ugroženost vida zbog dnevno višesatnoga rada za ekranom računala, gotovo cjelodnevno sjedenje na radnomu mjestu te izloženost stresu ističu se kao karakteristični problemi naše radne sredine. No, kao i u svemu drugomu, probleme možemo početi rješavati onda kada znamo što ih je uzrokovalo. Stoga valja iskoristiti nove usluge naše kompanijske ambulante te se redovito odazivati pozivima na sistematske preglede i uključivati se u programe zdravstvene skrbi.
Osluškujući razmišljanja naših zaposlenika doznajemo da je uređenje ambulante, uz nove usluge u sklopu projekta "Doktor na radnomu mjestu", značajan pomak prema razini standarda zdravstvene zaštite kakvu svi priželjkujemo.

J. Lončar

 

 

[Članovi liječničkih timova u kompanijskoj ambulanti]

Tehnička podrška

©Copyright    

10-06-2002