|
Kompanijska
ambulanta - novouređeni prostori i novi programi
Zdravlje
počinjemo cijeniti tek kada ga izgubimo. Zdrav čovjek ima mnogo
želja, a bolestan samo jednu - da ozdravi. Onaj tko je zdrav
"kao dren" malo razmišlja o tomu kako je bolje spriječiti
nego liječiti.
Jedno od mjesta na kojima se o zdravlju intenzivno razmišlja je
naša kompanijska ambulanta u kojoj se liječi nešto više od
dvije tisuće ljudi. Donedavno je u tome prostoru bila vreva
majstora, odjekivao je zvuk raznih alata, širili su se mirisi
svježe boje. Danas je to novouređeni i osuvremenjeni prostor,
skladan oku i ugodan svima koji u njega zalaze.
Ali to nije sve. U suradnji s jedinicom za Zaštitu na radu i zaštitu
zdravlja zaposlenika te jedinicom za Upravljanje ljudskim
potencijalima Ericssona Nikole Tesle tim liječnika koji radi u
kompanijskoj ambulanti osmislio je nekoliko usluga i preventivnih
programa usmjerenih na bolju kvalitetu zaštite zdravlja naših
zaposlenika. Kompanija se, dakle, ne samo načinom poslovanja,
strukturom zaposlenika i listom proizvoda, već i dodatnim
pogodnostima za zaposlenike koje uključuju ulaganje i brigu za
njihovo zdravlje, prilagođava suvremenim tokovima 21. stoljeća.
Evo nekih razmišljanja na tu temu:
Dr. Rašid
Čatić:
Bolji uvjeti rada i smanjenje broja stresova na radnome mjestu
- Briga
o zdravlju zaposlenika Ericssona Nikole Tesle doživljava u
zadnje vrijeme novi uzlet. Renovacija zgrade kompanijske
ambulante samo je jedna od dimenzija poboljšanja. U suradnji
sa stručnjacima kompanije koji su odgovorni za to područje
provodimo i preventivne programe za zaštitu zdravlja
zaposlenika ETK, ponajprije u sferi poboljšanja uvjeta rada.
Primjena ergonomskih načela u radu u središtu je pozornosti,
a veliki značaj pridaje se i analizi odnosa u pojedinim
radnim sredinama te njihovom utjecaju na radnu sposobnost.
Rezultati ankete Dialog, provedene u Ericssonu Nikoli Tesli,
ukazuju na prilično visoku razinu stresa te ćemo se i tom
problemu više posvetiti, prvenstveno kroz edukaciju o mogućim
uzrocima štetnoga stresa i načinima saniranja posljedica.
Dr. Božena
Kuk:
Preventiva
- Nakon
što su se sistematski pregledi, koje smo u novome paketu
suradnje s kompanijom ponudili zaposlenicima Ericssona Nikole
Tesle iznad pedeset godina starosti pokazali veoma korisnima u
ranome dijagnosticiranju određenih zdravstvenih problema,
odlučeno je da svim dobnim skupinama ponudimo istu uslugu.
Poznato je da je preventiva najučinkovitija i najjeftinija
metoda liječenja pa uskoro namjeravamo provesti anketu koja
će biti obavezna za sve zaposlenike kompanije. Upitnik ćemo
distribuirati elektronskim putem, skupiti tako podatke
potrebne za podrobniju analizu uvjeta rada u kompaniji i na
temelju toga predložiti određene mjere za kvalitetniju zaštitu
zdravlja zaposlenika. Posebno ćemo se usredotočiti na
dijelove tijela i tjelesne funkcije koje su najviše ugrožene
pri radu s računalima. To je najčešći način rada u
Ericssonu Nikoli Tesli, a najviše stradavaju vrat, glava, oči,
sposobnost koncentracije i sl. Nadam se da ćemo i na taj način
unaprijediti brigu o zdravlju zaposlenika kompanije, te da će
novouređeni prostor naše ambulante biti mjesto na koje će
pacijenti dolaziti s uvjerenjem da će tu naći kvalitetnu
zdravstvenu njegu..
Dr.
Vedran Gregurić:
U novouređenoj ambulanti i novi pacijenti
- Ulaganja
u opremu i prostor ambulante dovela su u moju stomatološku
ordinaciju i nove pacijente. Već i ta činjenica dokaz je da bez
osuvremenjivanja medicinske i stomatološke opreme i usluga nema
napretka. To me raduje prije svega stoga što se u nizu
sistematskih pregleda za one iznad pedesete godine života
pokazalo da, nažalost, veći dio ljudi ne brine dovoljno o
zdravlju zubi i usne šupljine te da prekasno dolaze na liječenje.
S obzirom na restrikcije predviđene u tzv. "stomatološkoj
košarici", mislim, da bi uvođenje sistematskih pregleda za
zaposlenike Ericssona Nikole Tesle svih dobnih skupina bilo vrlo
poticajno. To je, ujedno, i prilika da mi kao stručnjaci
educiramo naše pacijente te ih upoznamo s mogućim problemima i
načinima njihova saniranja.
Zadovoljan
zaposlenik - zdrav zaposlenik
Nesumnjiva
je prednost imati ustanovu i stručnjake za zdravstvenu zaštitu u
kompanijskome krugu. Tako se ne samo štedi vrijeme zaposlenih već
se, s obzirom na dobro poznavanje radnoga okruženja, može
fokusirati na rješavanje određenih zdravstvenih tegoba, specifičnih
za vrste zanimanja koje postoje u kompaniji. Ugroženost vida zbog
dnevno višesatnoga rada za ekranom računala, gotovo cjelodnevno
sjedenje na radnomu mjestu te izloženost stresu ističu se kao
karakteristični problemi naše radne sredine. No, kao i u svemu
drugomu, probleme možemo početi rješavati onda kada znamo što
ih je uzrokovalo. Stoga valja iskoristiti nove usluge naše
kompanijske ambulante te se redovito odazivati pozivima na
sistematske preglede i uključivati se u programe zdravstvene
skrbi.
Osluškujući razmišljanja naših zaposlenika doznajemo da je uređenje
ambulante, uz nove usluge u sklopu projekta "Doktor na
radnomu mjestu", značajan pomak prema razini standarda
zdravstvene zaštite kakvu svi priželjkujemo.
J.
Lončar |
|