|
Internet pravo
Prema
jednom američkom istraživanju prošle je godine, nažalost,
svaki šesti on-line kupac (16%) bio žrtva zlouporabe kreditne
kartice. To je čak 12 puta više nego u običnim trgovinama.
Ovakva trgovinska prijevara iznosila je u 2001. više od 700
milijuna dolara što je čak 19 puta više od od svih off-line
prijevara.
Ispitani
kupci su izjavili da bi više kupovali on-line kad bi bili sigurni
da su informacije na njihovim karticama dobro zaštićene. Međutim,
mnogi nisu voljni prihvatiti dodatne mjere zaštite koje nude
organizacije koje izdaju kreditne kartice. Samo njih 12% je
izjavilo da koriste zaštitne mjere koje nudi npr. Visa i
Mastercard. Većina prihvaća korištenje lozinke, dok ostale
mjere zaštite poput smart card, PKI i dr. nisu baš skloni
prihvatiti.
Smatra se
da bi kompanije koje izdaju kreditne kartice trebale trgovcima
sniziti pristojbe kako bi ih potaknuli na prihvaćanje dodatnih
novih sigurnosnih mjera. Još uvijek odgovornost za prijevarnu
on-line transakciju tereti trgovce. Osim toga, diskontne stope za
on-line transakcije kreditnom karticom su od 30 do 60% više nego
kod kupnje fizičkom karticom u dućanu. U studenome 2002.
Mastercard planira ponuditi rješenje prema kojemu bi izdavatelji
kartica, a ne trgovci, bili odgovorni za sve UCAF zaštićene
transakcije. I Visa namjerava to učiniti sljedeće godine. Međutim,
diskontne stope ostaju i dalje više za on-line transakcije.
Kompanije za kartično poslovanje morale bi sniziti naknadu za
autoriziranu on-line transakciju, tako da ona bude jednaka onoj
kada fizički koristimo karticu u trgovini. Tek se tada može očekivati
da trgovci posebnim nagradama počnu poticati kupce na korištenje
sustava autorizacije, a to se očekuje tek negdje 2005.godine.
N.
Fikeys Krmić |
|