ERICSSON
Home Products Services Technologies Support About Ericsson
rul_header_1x55.gif (60 bytes)
Ericsson Nikola Tesla > Podaci o kompaniji > "Komunikacije" > Komunikacije 5 - 2002.
"Komunikacije" t.gif (43 bytes)
"Komunikacije"
t.gif (43 bytes)
t.gif (43 bytes)
Najvažnije teme broja
Sadržaj broja
Ugovor o pružanju usluga podrške za NMT mrežu
t.gif (43 bytes)
KAM HT - 11 godina uspješne suradnje na HT Mobitel (NMT) mreži

HT Mobitel mreža (NMT) bilježi već 11 godina uspješnoga komercijalnog rada u Hrvatskoj. Iako su mnogi operatori u Europi bili prisiljeni popustiti pred očitim prednostima GSM standarda i ugasiti tzv. analognu mrežu, Hrvatski Telekom je među malobrojnima i dalje zadržao taj sustav, ponajprije zahvaljujući svojim vjernim korisnicima. Dapače, mreža se ne samo održava već i sustavno unaprjeđuje novim uslugama u suradnji s našom kompanijom.

Ericsson Nikola Tesla je, kao isporučitelj cjelokupne opreme i rješenja za NMT sustav pušten u rad još 1991. godine, potpisao nedavno s Hrvatskim Telekomom ugovor o pružanju usluga podrške za eksploatacijsko održavanje HT Mobitel sustava (Nordic Mobile Telephony - NMT) za 2002. godinu. Riječ je o ugovoru koji naš KAM HT obnavlja već drugu godinu za redom, a postoji velika vjerojatnost da će se takav posao ugovarati i u narednim godinama do kada će NMT mreža biti "živa". Ipak, ugovor o pružanju usluga podrške za 2002. godinu ima svoje posebne značajke i važan je kako za našu kompaniju tako i za Hrvatski Telekom kao operatora.

Održavanje i unaprjeđenje NMT mreže

U skladu s potpisanim ugovorom Ericsson Nikola Tesla će pružati usluge podrške održavanja (popravak i zamjena, programska podrška, usluga hitne podrške) hardvera i softvera za sve elemente HT Mobitel (NMT) mreže i to na temelju svih dosadašnjih potpisanih i realiziranih ugovora. Također je ugovorena i hardverska te softverska nadogradnja potrebna za implementaciju funkcije SIS (Subscriber Identity Security).
Ugovorom između Ericssona Nikole Tesle i Hrvatskoga Telekoma osigurava se daljnje poboljšanje kvalitete i usluga u NMT mreži, te daljnje povećanje pouzdanosti rada i korektivnoga održavanja raspoloživih NMT kapaciteta. Na taj način Hrvatski Telekom kao operator dokazuje svoju punu orijentaciju prema zadovoljenju svih potreba svojih vjernih korisnika NMT telefonije. Implementirajući novu funkcionalnost SIS pruža im dodatnu sigurnost i komoditet. Istodobno, urbana središta poput Zagreba, Rijeke, Splita i Osijeka sada imaju još kvalitetniju HT mobitel uslugu zahvaljujući tome što će se u mrežu ugraditi/zamijeniti i dodatni broj radijskih kanala.
Treba također naglasiti da je HT Mobitel mreža danas podignuta na najvišu razinu funkcionalnosti NMT standarda - Norden fazu 70 (revizija 7.1), Procesorska revizija komutacijskoga podsustava je APZ 212 25/51, APT 210 08/1002, a ulazno izlazne jedinice su IOG 20C. Registar matičnih pretplatnika (HLR) je podignut na reviziju HLR 3.0, a procesorska revizija je APZ P5 CN-M3.

Kapacitet komutacijskoga sustava se ne mijenja, dakle, ostaje i dalje na razini 130 tisuća korisnika. Međutim, povećava se i znatno poboljšava kvaliteta radijskoga podsustava kroz konsolidaciju i korektivno održavanje osnovnih postaja.
Da bi se samo ilustriralo koliko se i nadalje polaže na optimizaciju cjelokupne Mobitel mreže, navedimo da je početkom 2002. teritorijalna pokrivenost u zatvorenom prostoru Mobitel signalom dosegnula 91,2 % uz 93,8 % populacijske pokrivenosti.

Hrvatska - zemlja s najvećim porastom NMT mreže u Europi

Povodom potpisivanja ugovora o pružanju usluga podrške za 2002. godinu izjavu za naše "Komunikacije" dali su Željko Salopek, direktor Sektora za upravljanje resursima i sustavima u HT-u i Josip Šemanjski, Sales Manager za mobilne mreže u KAM HT-u.

"Na kongresu NMT-a u Pragu 2000. godine Hrvatska je proglašena zemljom s najvećim porastom NMT mreže u Europi tijekom 2000. godine. To nikako nije slučajno. Vjernost i zadovoljstvo korisnika HT Mobitel mreže nije i ne može biti jednosmjeran odnos, jer su takvi uvijek osuđeni na propast. Za ovakav način suživota potrebni su obostrani napor i suradnja te povjerenje i profesionalni odnos među partnerima", kaže Ž. Salopek i dodaje: "S jedne strane tu je inicijalni napor operatora, Hrvatskoga Telekoma, a s druge strane riječ je o kvalitetnoj suradnji s isporučiteljem opreme i rješenja, Ericssonom Nikolom Teslom koji neprekidno prati i podiže kvalitetu tehnološkoga standarda NMT. Ta suradnja među partnerima je kontinuirani proces, a rezultat je neprekidni nadzor i održavanje instaliranih NMT kapaciteta te stvarna prilagodba zahtjevima korisnika na domaćem tržištu".

J. Šemanjski je konstatirao: "Rezultat takve suradnje najbolje se mjeri i apsolutno dokazuje kroz jedan jedini parametar, a to je zadovoljstvo krajnjih korisnika pruženom uslugom, održavanjem mreže i implementacijom novih usluga i beneficija za korisnike. Upravo takav uzajamni partnerski odnos između ETK i HT-a omogućio je obilježavanje 11 godina postojanja i vrlo isplativoga komercijalnog rada ove mreže. Doista je rijedak primjer da isporučitelj telekom opreme može održavati i unaprjeđivati cijeli jedan sustav i nakon 11 godina".
Na kraju još treba dodati da će, paralelno s održavanjem i unaprjeđenjem NMT mreže, Hrvatski Telekom omogućiti svakome svom pretplatniku najpovoljnije uvjete za migraciju u GSM okruženje ili neku drugu tehnologiju, jer to je globalni proces. Na putu migracije i Ericsson Nikola Tesla prepoznat će i reagirati u dijelu svojih zadatka i odgovornosti.
Ipak, kao i uvijek do sada, zadnju riječ o "životu" HT Mobitel mreže imat će sami korisnici u Hrvatskoj.

D. K.

 

 

[Željko Salopek (desno) i Josip Šemanjski]

Tehnička podrška

©Copyright    

10-06-2002