|
Naši kupci
Privredna
banka Zagreb d. d. jedna je od najvećih i najuglednijih novčarskih
institucija u Republici Hrvatskoj, s dugim kontinuitetom
bankarskoga poslovanja. Suradnja PBZ d.d. i Ericssona Nikole Tesle
zpočela je 1998. kada se Banka odlučila realizirati svoju
suvremenu korporativnu telekomunikacijsku mrežu. Na javnome natječaju
za ponuđača telefonskih centrala i telekomunikacijske opreme
Banka je za isporučitelja odabrala našu kompaniju koja je u svim
segmentima ispunjavala zadane uvjete. O višegodišnjoj uspješnoj
suradnji Ericssona Nikole Tesle s tim korisnikom Ericssonova
poslovnoga sustava razgovarali smo s Darkom Šeronjom,
rukovoditeljem Direkcije za komunikacijsku mrežu u Sektoru za
informatičku tehnologiju Privredne banke Zagreb, Nenadom Jurasom,
voditeljem LAN odjela te Srećkom Jurinom i Zoranom Rosom, sistem
inženjerima za telekomunikacije.
- Kako
je Privredna banka Zagreb počela surađivati s Ericssonom
Nikolom Teslom?
Suradnja
PBZ d.d. i ETK počela je 1998. kada je Banka krenula u
realizaciju projekta stvaranja nove korporativne
telekomunikacijske mreže. Članovi projektnoga tima Direkcije za
komunikacijsku mrežu su u suradnji sa stručnjacima ETK osmislili
i razvili koncept i viziju buduće telekomunikacijske mreže Banke
koja je do danas u cijelosti implementirana. Tijekom projektiranja
vodilo se računa i o daljnjem razvoju mreže u skladu s razvojem
tehnologija. ETK je ocijenjen kao vrlo ozbiljan partner zbog
respektabilnoga ugleda u svijetu i zbog domaćih stručnjaka koji
mogu ponuditi rješenja i podršku u svakome trenutku. Prije
suradnje s ETK-om telekomunikacijska infrastruktura u Banci bila
je u poražavajućem stanju koje se odražavalo u lošim
instalacijama u upravnim zgradama, jednoj telefonskoj liniji na
desetak korisnika, zastarjelosti postojećih telefonskih centrala.
Prva digitalna telefonska centrala tipa MD110, verzije BC9,
instalirana je na Ksaveru 209 u Zagrebu, a zatim su instalirane
centrale na lokacijama Rački 6, Kralja Držislava 5, Ilica 5, A.
Vukovar 271 i Savska 28. Ukupno je u Zagrebu tijekom 1999., 2000.
i 20001. godine instalirano otprilike 1500 telefonskih linija, od
toga 300 digitalnih brojeva. U drugoj fazi projekta instalirane su
centrale u podružnicama Slavonski Brod i Rijeka, a u trećoj fazi
centrale su dobile podružnice Karlovac, Varaždin, Varaždin II,
Gospić, Split, Imotski, Valpovo i Ivanić Grad, Kutina, Poreč,
Sisak, Rijeka-Riadria banka, te još dvije upravne lokacije u
Zagrebu - Trg žrtava fašizma i Ribnjak. Također je nabavljena i
testna centrala za pilot projekt usmjeren na primjenu IP
telefonije. Danas Banka raspolaže s otprilike 3000 aktivnih
telefonskih priključaka preko telefonskih centrala MD110, a taj
broj je i dalje u porastu.
- U
čemu se ogleda trenutačni poslovni odnos PBZ i ETK? Koju
Ericssonovu opremu i usluge koristite i na kojim područjima?
Za
navedene centrale MD110, Direkcija za komunikacijsku mrežu
preporučila je Sektoru općih poslova da prilikom opremanja
poslovnica u zemlji također ostvari suradnju s ETK-om na
poslovima vezanim uz BusinessPhone centrale. Implementacijom ISDN
linija, Business Phone centrale predstavljaju praktično rješenje
i uklapaju se u budući VoIP projekt koji Banka dugoročno želi
implementirati u svoju poslovnu mrežu.
Nakon implementacije MD110 centrala, kao i kod svake opreme, najvažnija
za korisnika je kvaliteta podrške i servisa. PBZ je u tome području
zadovoljna razinom stručnosti kvalitete usluga. Banka očekuje
takvu podršku i na razini centrala BusinessPhone. Primjerice,
uspješno i brzo izvedenom softverskom nadogradnjom na MD110 s
revizije BC9 na BC10 na dva glavna čvora u Zagrebu (Rački 6 i
Av.Vukovar 271) te realizacijom prelaska s CAS na ISDN
signalizaciju prema javnoj HT mreži, stručnjaci ETK dokazali su
visoku kvalitetu podrške koju mogu pružiti. Trenutačno banka
ima instalirano 19 digitalnih telefonskih centrala MD110 (što je
ukupno 25 LIM-ova MD110 BC10), zatim Voice mail sustav-Envox, 12
FCT baznih stanica, 6 BusinessPhone 50 centrala i jednu
BusinessPhone 250 centralu.
- Što
nam možete reći o planovima i razmišljanjima o suradnji u
budućnosti?
Stručnjaci
Direkcije za komunikacijsku mrežu trenutačno u suradnji s izvođačima
od kojih PBZ kupuje komunikacijsku opremu osmišljavaju VoIP pilot
projekt za povezivanje poslovnica, podružnica i poslovnih zgrada
u jedinstveni komunikacijski sustav. Kao jedno od mogućih nameće
se rješenje s Ericssonovom opremom. Već su obavljeni prvi
sastanci tijekom kojih smo načelno dogovorili dvije faze. U prvoj
bi se spojile dvije centrale MD110 u Zagrebu preko Frame Relay
veze i pristupnika, a u drugoj bi fazi pomoću Ericssonove opreme
u Varaždinskoj regiji na MD110 u Podružnici Varaždin preko
Frame Relay veza testirali rješenja s Web switchevima 100 i 2000.
Ukoliko se pokaže da je ovo rješenje za Banku financijski
povoljno, da ne umanjuje kvalitetu poslovanja i komunikacija te
nakon usporedbe s rješenjima drugih proizvođača, Banka će u
nadolazećem razdoblju donijeti odluku o isplativosti takvoga rješenja
i eventualnoj implementaciji u PBZ komunikacijskoj mreži. PBZ
također s ETK-om priprema pilot projekt za DNA SWa za nadzor
telefonskih centrala i njegovoj integraciji s produktom HP
OpenViewom. U tijeku je testiranje novih FCT uređaja koji bi
zamijenili postojeće, a sama zamjena bi omogućila dvosmjernu
uspostavu veze (ne samo s fiksnih telefona na mobilni, već i
obratno). Završena su testiranja s Ericssonom i firmom Logos
d.o.o. (čije je rješenje Call Centra banka implementirala)
vezano uz integraciju MD110 i Logosovog rješenja na mogućnosti
distribucije korisnika Call Centra pomoću mreže MD110 u Zagrebu
s jedne na više lokacija.
- Kako
ocjenjujete opremu i usluge koje ETK isporučuje vašoj
tvrtci, odnosno, koliko ste zadovoljni suradnjom u cjelini?
Ericssonova
oprema koju koristi PBZ radi bez većih ispada, a ako do njih i dođe
podrška stručnjaka Ericssona Nikole Tesle je brza i kvalitetna.
Nismo do sada imali slučaj da su ispadi značajno ugrozili
poslovanje Banke. Nadamo se da će ETK održati ovako visoku
razinu pružanja usluga i da će pilot projekti s novom
Ericssonovom opremom i u budućnosti potvrditi opravdanost odluke
PBZ-a iz 1998. godine.
J.
Lončar |
|