ERICSSON
Home Products Services Technologies Support About Ericsson
rul_header_1x55.gif (60 bytes)
Ericsson Nikola Tesla > Podaci o kompaniji > "Komunikacije" > Komunikacije 8/9 - 2002.
"Komunikacije" t.gif (43 bytes)
"Komunikacije"
t.gif (43 bytes)
t.gif (43 bytes)
Najvažnije teme broja
Sadržaj broja
Naglasci iz rujanskoga intervjua Kurta Hellströma
t.gif (43 bytes)

On se opet smije

Švedski tjednik Veckans Affärer objavio je početkom rujna razgovor s Kurtom Hellströmom, predsjednikom i generalnim direktorom korporacije Ericsson. U nastavku možete pročitati najznačajnije poruke čelnoga Ericssonovoga čovjeka o trenutačnoj situaciji u globalnim telekomunikacijama i korporaciji Ericsson.

Kurt Hellström ne sustaje u svojemu nastojanju da Ericsson učini uspješnijom kompanijom. "Da prije godinu dana nismo nastavili optimizirati resurse danas više ne bismo postojali", priznaje Kurt Hellström u spomenutom razgovoru za novine.

Nedavna turneja Kurta Hellströma i Michaela Treschowa, predsjednika Uprave Ericssona, po najznačajnijim Ericssonovim tržištima urodila je iznosom koji premašuje 3,3 milijarde eura koliko se planiralo podići u akciji otkupa dionica. Taj je novac namijenjen saniranju "krvarećega" telekom giganta. Tijekom turneje čelni Ericssonov dvojac imao je priliku objasniti zašto vjeruje u oporavak telekom industrije.

Što je Kurt Hellström u razgovoru za novine rekao o:

a) zajedničkom ulaganju sa Sonyem:
"O proizvodima koji će na tržište biti lansirani tijekom idućih šest mjeseci ovisi budućnost naših zajedničkih ulaganja sa Sonyjem u području mobilnih telefona. Oni moraju pokazati da su na pravom putu. Treba puno vremena da novi proizvod osvoji tržište. Nove proizvode Sony Ericssona možemo očekivati tijekom idućega tromjesečja. To će razdoblje biti test za Sony Ericssson. Početkom iduće godine znat ćemo kako su oni prihvaćeni na tržištu. Ukoliko rezultati ne budu povoljni, morat ćemo se drugačije odrediti prema suradnji sa Sonyem."

b) komunikacijama 2,5 generacije:
"Na CDMA području moramo osvojiti veći udio u tržištu te smanjiti troškove ili ćemo sasvim nestati s tržišta. Trebali bismo razmišljati samo o vodećoj poziciji i ne zadovoljiti se manjim udjelom u tržištu," kaže Kurt Hellström.
"Mi neprekidno držimo svoje tržišne takmace na oku," dodaje on uz lukavi osmijeh.

c) budućnosti telekomunikacija:
"Vjerujem da su telekomunikacije industrija kojoj predstoji rast i razvoj. Ta će se industrija vratiti među vodeće. Ne vidim razloga zašto bismo prestali ulagati u telekomunikacije kada samo 15% svjetskoga stanovništva ima telefonske pretplate."

d) telekom tržištu:
"Trenutačno Ericsson prima sve manje narudžbi. Umjesto potpisivanja velikih ugovora, kupci su oprezni te njihove sadašnje investicije iznose polovicu ili čak trećinu iznosa koje su prije investirali. Ipak, i u takvim uvjetima sklapamo značajne poslove," kaže Kurt Hellström. A u takvom razmišljanju ima i pozitivnih strana. Jedna od njih je smanjeni pritisak na cijene.
"Navikli smo na pritiske za smanjivanje cijena između 10% i 15%. No, sada izgleda da se ne očekuje niti 10% popusta. U tom pogledu imali smo mirnije razdoblje."
Prema uvjerenju Kurta Hellströma, glavne aktivnosti koje će Ericsson izvući iz problema odnose se na mobilne sustave, premda će se 2,5 sustavi tek morati iskazati u punom svjetlu, zatim na mobilne telefone, ENGINE koncept za fiksne više-uslužne mreže i globalne usluge.
Ericsson više ne investira u starije tehnologije za mobilne uređaje poput TDMA i PDC te klasične AXE centrale.

e) uslugama:
Kurt Hellström je veoma optimističan kada je riječ o globalnim uslugama koje isporučuje Ericsson. On ističe kako Ericsson na tom području posluje profitabilno i bilježi kontinuirani rast. Trenutačno usluge u ukupnom poslovanju zauzimaju 28%, a prije samo nekoliko tromjesečja taj je udio iznosio 24%.
Kurt Hellström kaže:
"U prošlosti nudili smo samo svoje usluge, a sada isporučujemo i profesionalne usluge te brinemo o performansama mreža naših kupaca. Sve više ljudi u tomu sagledava prednosti. Pad poslovanja u telekomunikacijama nagnao je mnoge operatore da kreiraju novu strukturu troškova te definiraju učinkovitije načine za rad svojih mreža. Mi smo već dugo uključeni u taj posao, premda je za njega pravo vrijeme došlo tek sada. Uz trenutačno stanje u industriji sve je više ljudi otvoreno za takva rješenja. "

f) trećoj generaciji telekomunikacija:
Kurt Hellström vjeruje da će čak i kada 3G tehnologija postane sasvim svakodnevna stvar druga generacija mobilne telefonije, prvenstveno GSM, imati 50% udjela u Ericssonovoj ukupnoj prodaji.
"Usredotočili smo se na GSM područje koje će na kraju uključivati i UMTS," on objašnjava.
Kurt Hellström otklanja razmišljanja da je Ericsson previše svojega ugleda i javnoga povjerenja potrošio na uspjeh treće generacije komunikacija.
"Ne bih rekao da je komercijalna eksploatacija treće generacije komunikacija zakasnila. Nikada nismo davali bilo kakva obećanja da će do sada 3G ući u komercijalnu primjenu," objašnjava on.

g) otpuštanjima zaposlenika:
Ericsson će uskoro imati manje od 60 tisuća zaposlenika. Kurt Hellström objašnjava gotovo se ispričavajući:
"Nažalost, ne vidim druge mogućnosti. Ako su troškovi poslovanja previsoki, samo je jedna stvar koju možemo učiniti. Ima mnogo ljudi koji smatraju da provodimo preoštre mjere optimizacije. Ali, da nismo prije godinu dana pokrenuli Program povećanja djelotvornosti danas nas ne bi ovdje uopće bilo. Naravno, takve mjere nitko ne želi provoditi, no mi se i dalje dobro držimo te smo u ovom trenutku jači od mnogih drugih telekomunikacijskih kompanija. Nemamo iluzija o brzom izlasku iz krize. Ali, svoju smo poziciju u globalnim telekomunikacijama uspjeli obraniti te ju čak i učvrstiti. U ovom trenutku svoju poziciju učvršćujemo akcijom otkupa dionica. Ima onih koji vjeruju da je za telekom industriju rast završen te da će ova industrijska grana postati dosadnim poslom u budućnosti. Međutim, ja vjerujem da će telekomunikacije ponovno početi rasti i razvijati se. A mi ćemo, po svemu sudeći, uspjeti prebroditi ovo krizno razdoblje."

Pripremila J.Lončar

 

 

[Kurt Hellström]

Tehnička podrška

©Copyright    

10-10-2002