Razvoj kompetencija
Oduvijek
se u Ericssonu Nikoli Tesli razvoj kompetencija smatrao iznimno važnim.
Stoga se znanja potrebna za uspješno poslovanje u području
telekomunikacija sustavno usavršavaju u okviru brižno i jasno
strukturiranoga procesa razvoja kompetencija. Što na tom području
ima novoga? Čitajte u nastavku…
Kontinuiranim
stjecanjem novih potrebnih kompetencija u Ericssonu Nikoli Tesli
osigurava se visoka razina stručnosti, profesionalnosti i
kvalitete usluga. Jedna od bitnih odrednica naše kompanijske
kulture odnosi se na poticanje razmjene i dostupnosti znanja.
Robert
Lakovnik, menadžer za kompetencije u jedinici za Upravljanje
ljudskim potencijalima obrazlaže:
"Tijekom
ove godine u program razvoja kompetencija koji se odvija na
Fakultetu elektrotehnike i računarstva uključeno je više od
sedamdeset stručnjaka naše kompanije. Svakoga mjeseca održavaju
se tečajevi s određenom temom, a svaki program izobrazbe završava
ispitom i certifikatom. Zanimljivo je da, budući da je Ericsson
Nikola Tesla pouzdanom komunikacijskom infrastrukturom povezan s
Fakultetom, izvještaj o rezultatima provjere dobivamo i prije no
što se naši zaposlenici uspiju vratiti u kompaniju, te ih
objavljujemo na kompanijskom intranetu. Taj nam sustav praćenja
rezultata omogućava transparentno i djelotvorno upravljanje
razvojem kompetencija."
Ericssonov
novi pristup razvoju kompetencija
Unatrag
godinu dana Ericssonovi zaposlenici mogu "prelistavati"
i Rječnik kompetencija (Competence Dictionary) postavljen na
korporativnim intranet stranicama koji definira kompetencije od
interesa za cijelu korporaciju. Briga o vlastitom razvoju jedna je
od osnovnih zadaća svakoga zaposlenika Ericssona Nikole Tesle te
se od svakoga od njih očekuje aktivan pristup planiranju i određivanju
smjera vlastite izobrazbe. Kako bi se taj proces pojednostavnio i
kako bi se realizirao uz minimalno troškova na korporativnoj se
razini kao dio sustava upravljanja ljudskim resursima počeo
uvoditi softverski alat za planiranje kompetencija.
Ericsson
Nikola Tesla jedna je od prvih lokalnih Ericssonovih kompanija
koja se prihvatila uvođenja toga modela.
Robert
Lakovnik koji je odgovoran za implementaciju alata za planiranje
kompetencija ističe njegove prednosti:
"Model
planiranja kompetencija koristi se preko web sučelja, a svakom
zaposleniku on omogućava da sudjeluje u planiranju svojega usavršavanja.
Uz to, taj model ima i drugu veoma važnu ulogu: on služi kao
pouzdana baza podataka o razini kompetencija na individualnoj
razini i razini pojedinih jedinica te tako podiže kvalitetu
upravljanja lokalnim, regionalnim i korporativnim ljudskim
resursima. Posebnu prednost tu vidim za mlade stručnjake koji su
spremni na neko vrijeme raditi na korporativnim projektima u
inozemstvu te koji posjeduju kompetencije interesantne i van
okvira naše kompanije. Rad na internacionalnim projektima
djelotvoran je način kaljenja mladih stručnjaka koji se u
pravilu vraćaju u kompaniju obogaćeni novim znanjima, iskustvima
te samopouzdanjem i sve to ugrađuju u još uspješnije djelovanje
svoje matične kompanije. Tu, dakle, nalazim višestruku
korist."
Spomenuti
softverski alat počeo se primjenjivati u okrilju ETK Centra za
komunikacijska rješenja i podršku prodaji, a Marijana Đuzel,
menadžer za kompetencije, prokomentirala je to na sljedeći način:
"Za
prepoznavanje i djelotvorno korištenje svih potencijala koje
posjedujemo iznimno je bitno poznavati kompetencije kojima raspolažemo.
Važno je i prepoznati nove trendove u skladu s kojima se trebamo
usavršavati. U svakom slučaju, težimo sustavu planiranja
kompetencija koji će naša znanja i potencijale učiniti
transparentnima na lokalnoj, regionalnoj i korporativnoj razini i
koji će upravljanje kompetencijama učiniti djelotvornijim.
Navedeni CP modul, tj. HRMS softverski alat tek smo počeli
implementirati i to za unos osnovnih podataka iz životopisa. Kako
su u implementaciju uključeni svi naši zaposlenici, oni bi vam o
tome također mogli nešto reći. "
Slijedom
Marijanine preporuke, zamolili smo Nenada Zubčića
zaposlenoga u Centru za komunikacijska rješenja i podršku
prodaji koji je već imao prilike koristiti softverski alat za
planiranje kompetencija da svoje iskustvo podijeli s nama:
"Alat
je vrlo jednostavan za korištenje. Budući da smo i prije vodili
evidenciju o stručnom usavršavanju nije bio velik problem pretočiti
već postojeće podatke u novi sustav. Jedino što mi je oduzelo
više vremena bilo je popisati sve projekte u kojima sam do sada
sudjelovao, s točnim datumima njihovoga početka i završetka,
jer o tomu prethodno nisam vodio evidenciju. Zgodno je imati sve
te podatke na jednom mjestu. Volio bih kada bi postojala i mogućnost
ekstrahiranja i lokalnoga pohranjivanja dokumenta na vlastito računalo
kako se ne bi uvijek kada trebate neki podatak morali centralno
povezivati. S druge strane, postojanje jedinstvene baze podataka o
kompetencijama i iskustvima olakšat će rad menadžerima i omogućiti
efikasnije korištenje resursa."
J.Lončar
Razmislite
o ovim porukama…
- Učenje
nije obavezno no isto tako nije obavezan ni opstanak.
W.
Eward Deming, profesor na MIT
-
Na koncu konca sve se poslovne operacije mogu svesti na tri
riječi: ljudi, proizvod, profit. Prije svega i najprije -
ljudi.
Lee
Iacocca |
|