ERICSSON
Home Products Services Technologies Support About Ericsson
rul_header_1x55.gif (60 bytes)
Ericsson Nikola Tesla > Podaci o kompaniji > "Komunikacije" > Komunikacije 8/9 - 2002.
"Komunikacije" t.gif (43 bytes)
"Komunikacije"
t.gif (43 bytes)
t.gif (43 bytes)
Najvažnije teme broja
Sadržaj broja
Ericssonovo interno tržište znanja
t.gif (43 bytes)

Razvoj kompetencija

Oduvijek se u Ericssonu Nikoli Tesli razvoj kompetencija smatrao iznimno važnim. Stoga se znanja potrebna za uspješno poslovanje u području telekomunikacija sustavno usavršavaju u okviru brižno i jasno strukturiranoga procesa razvoja kompetencija. Što na tom području ima novoga? Čitajte u nastavku…

Kontinuiranim stjecanjem novih potrebnih kompetencija u Ericssonu Nikoli Tesli osigurava se visoka razina stručnosti, profesionalnosti i kvalitete usluga. Jedna od bitnih odrednica naše kompanijske kulture odnosi se na poticanje razmjene i dostupnosti znanja.

Robert Lakovnik, menadžer za kompetencije u jedinici za Upravljanje ljudskim potencijalima obrazlaže:

"Tijekom ove godine u program razvoja kompetencija koji se odvija na Fakultetu elektrotehnike i računarstva uključeno je više od sedamdeset stručnjaka naše kompanije. Svakoga mjeseca održavaju se tečajevi s određenom temom, a svaki program izobrazbe završava ispitom i certifikatom. Zanimljivo je da, budući da je Ericsson Nikola Tesla pouzdanom komunikacijskom infrastrukturom povezan s Fakultetom, izvještaj o rezultatima provjere dobivamo i prije no što se naši zaposlenici uspiju vratiti u kompaniju, te ih objavljujemo na kompanijskom intranetu. Taj nam sustav praćenja rezultata omogućava transparentno i djelotvorno upravljanje razvojem kompetencija."

Ericssonov novi pristup razvoju kompetencija

Unatrag godinu dana Ericssonovi zaposlenici mogu "prelistavati" i Rječnik kompetencija (Competence Dictionary) postavljen na korporativnim intranet stranicama koji definira kompetencije od interesa za cijelu korporaciju. Briga o vlastitom razvoju jedna je od osnovnih zadaća svakoga zaposlenika Ericssona Nikole Tesle te se od svakoga od njih očekuje aktivan pristup planiranju i određivanju smjera vlastite izobrazbe. Kako bi se taj proces pojednostavnio i kako bi se realizirao uz minimalno troškova na korporativnoj se razini kao dio sustava upravljanja ljudskim resursima počeo uvoditi softverski alat za planiranje kompetencija.

Ericsson Nikola Tesla jedna je od prvih lokalnih Ericssonovih kompanija koja se prihvatila uvođenja toga modela.

Robert Lakovnik koji je odgovoran za implementaciju alata za planiranje kompetencija ističe njegove prednosti:

"Model planiranja kompetencija koristi se preko web sučelja, a svakom zaposleniku on omogućava da sudjeluje u planiranju svojega usavršavanja. Uz to, taj model ima i drugu veoma važnu ulogu: on služi kao pouzdana baza podataka o razini kompetencija na individualnoj razini i razini pojedinih jedinica te tako podiže kvalitetu upravljanja lokalnim, regionalnim i korporativnim ljudskim resursima. Posebnu prednost tu vidim za mlade stručnjake koji su spremni na neko vrijeme raditi na korporativnim projektima u inozemstvu te koji posjeduju kompetencije interesantne i van okvira naše kompanije. Rad na internacionalnim projektima djelotvoran je način kaljenja mladih stručnjaka koji se u pravilu vraćaju u kompaniju obogaćeni novim znanjima, iskustvima te samopouzdanjem i sve to ugrađuju u još uspješnije djelovanje svoje matične kompanije. Tu, dakle, nalazim višestruku korist."

Spomenuti softverski alat počeo se primjenjivati u okrilju ETK Centra za komunikacijska rješenja i podršku prodaji, a Marijana Đuzel, menadžer za kompetencije, prokomentirala je to na sljedeći način:

"Za prepoznavanje i djelotvorno korištenje svih potencijala koje posjedujemo iznimno je bitno poznavati kompetencije kojima raspolažemo. Važno je i prepoznati nove trendove u skladu s kojima se trebamo usavršavati. U svakom slučaju, težimo sustavu planiranja kompetencija koji će naša znanja i potencijale učiniti transparentnima na lokalnoj, regionalnoj i korporativnoj razini i koji će upravljanje kompetencijama učiniti djelotvornijim. Navedeni CP modul, tj. HRMS softverski alat tek smo počeli implementirati i to za unos osnovnih podataka iz životopisa. Kako su u implementaciju uključeni svi naši zaposlenici, oni bi vam o tome također mogli nešto reći. "

Slijedom Marijanine preporuke, zamolili smo Nenada Zubčića zaposlenoga u Centru za komunikacijska rješenja i podršku prodaji koji je već imao prilike koristiti softverski alat za planiranje kompetencija da svoje iskustvo podijeli s nama:

"Alat je vrlo jednostavan za korištenje. Budući da smo i prije vodili evidenciju o stručnom usavršavanju nije bio velik problem pretočiti već postojeće podatke u novi sustav. Jedino što mi je oduzelo više vremena bilo je popisati sve projekte u kojima sam do sada sudjelovao, s točnim datumima njihovoga početka i završetka, jer o tomu prethodno nisam vodio evidenciju. Zgodno je imati sve te podatke na jednom mjestu. Volio bih kada bi postojala i mogućnost ekstrahiranja i lokalnoga pohranjivanja dokumenta na vlastito računalo kako se ne bi uvijek kada trebate neki podatak morali centralno povezivati. S druge strane, postojanje jedinstvene baze podataka o kompetencijama i iskustvima olakšat će rad menadžerima i omogućiti efikasnije korištenje resursa."

J.Lončar

Razmislite o ovim porukama…

- Učenje nije obavezno no isto tako nije obavezan ni opstanak.

W. Eward Deming, profesor na MIT

- Na koncu konca sve se poslovne operacije mogu svesti na tri riječi: ljudi, proizvod, profit. Prije svega i najprije - ljudi.

Lee Iacocca

 

 

[Robert Lakovnik]

Tehnička podrška

©Copyright    

10-10-2002