ERICSSON
Home Products Services Technologies Support About Ericsson
rul_header_1x55.gif (60 bytes)
Ericsson Nikola Tesla > Podaci o kompaniji > "Komunikacije" > Komunikacije 8/9 - 2002.
"Komunikacije" t.gif (43 bytes)
"Komunikacije"
t.gif (43 bytes)
t.gif (43 bytes)
Najvažnije teme broja
Sadržaj broja
ETK uskoro kandidat za Europsko priznanje za izvrsnost
t.gif (43 bytes)

Područje kvalitete
  • Na nedavnom sastanku proširenoga tima naših viših menadžera razmotreni su i rezultati samoprocjene prema EFQM modelu izvrsnosti
  • Zaključeno je da u 2003. godini ETK treba kandidirati za priznanje "Recognised for Excellence" Europske zaklade za kvalitetu (EFQM)

U prošlome broju Komunikacija objavljeni su osnovni rezultati ovogodišnje samoprocjene prema EFQM modelu izvrsnosti. Nešto šira informacija o našem postignuću također je objavljena i na ETK intranet i Internet stranicama. Krajem kolovoza prošireni tim naših viših menadžera održao je poslovni sastanak na kojemu su se, između ostaloga, detaljnije informirali o samoprocjeni, i to naročito o uočenim vrijednim mogućnostima poboljšavanja već i sada uspješnoga poslovanja.

Mogućnosti poboljšavanja

Premda postignutih 690 bodova, od mogućih 1000, predstavlja odličan rezultat, ipak su samoprocjenom otkrivene brojnije mogućnosti poboljšavanja našega poslovanja. Izdvajamo one koje po određenim kriterijima spadaju u vrednije mogućnosti poboljšavanja:

  • Rezultat pojedinoga aspekta je ispod prosječnog (69%) rezultata za ETK
  • Aspekt i pripadajuća odgovarajuća pitanja slabije su ocijenjeni barem od tri člana tima najviših menadžera (samo 0% ili 33%)
  • Uočeni su veliki rasponi u ocjenama pojedinih članova tima najviših menadžera
  • Potencijal za poboljšavanje sukladan je ciljevima ETK i već dobivenim rezultatima internoga ocjenjivanja temeljenoga na riziku.

Poštujući te kriterije izdvojeno je pet aspekata (od devet koji čine model) sa 16 mogućnosti za poboljšavanje. To su aspekti: rezultati kupaca, partnerstva i procesi, procesi, zaposlenici te konačno politika i strategija. Na sastanku je imenovan uži tim visokih menadžera koji treba detaljno razmotriti svih 16 mogućnosti poboljšavanja i zatim odabrati nekoliko najvrednijih za plan poboljšavanja.

Europske razine izvrsnosti

S namjerom poticanja što većega broja europskih kompanija na korištenje EFQM modela izvrsnosti, ustanovljene su tri razine izvrsnosti. To su:

  1. Predanost kvaliteti (Committed to Excellence) - ta razina ukazuje da je kompanija tek započela koristiti neki model izvrsnosti i da je tek savladala početne prepreke.
  2. Priznata po kvaliteti (Recognized for Quality) - vrlo dobro vođena kompanija na putu prema izvrsnosti, može postići više od 400 bodova
  3. Razina europske nagrade za kvalitetu - u pogledu kvalitete vodeća kompanija u svijetu.

Na sastanku tima najviših menadžera ETK odlučeno je naša kompanija pripremi aplikacijsku brošuru od 50 stranica za kandidiranje za drugu razinu europske kvalitete. Naime, već odavno smo bolji od prve razine, ali još uvijek nismo dovoljno dobri za treću, najvišu razinu. Ta odluka znači veliki izazov za ETK, jer treba sastaviti dobru brošuru prema EFQM uputama i to s podacima za najmanje 3 godine. Nakon objektivne ocjene brošure, posjetiti će nas tim ovlaštenih auditora koji će objektivno kvantificirati naša postignuća na putu prema izvrsnosti. Dobiveni certifikat "Recognized for Excellence", očekujem da ćemo ga dobiti u prvom pokušaju, moći ćemo intenzivno koristiti u marketinške svrhe, odnosno slati uz ponude našim potencijalnim kupcima.

Dr. Ivica Oslić

 

 

Tehnička podrška

©Copyright    

10-10-2002