MUX - novi prodajni kanal za fiksne komunikacije
Proces
reorganizacije Ericssona nastavio se u području fiksnih
komunikacija. U skladu s trenutačnim tržišnim uvjetima te svom
strateškom opredjeljenju da su najvažniji posao, troškovna učinkovitost
i usmjerenost na kupce, korporacija reorganizira prodaju i
marketing u području fiksnih komunikacija.
Nova
će organizacija obuhvaćati tri virtualne tržišne jedinice
(MUX) od kojih će svaka djelovati na jednom od sljedeća tri tržišna
područja (Market Areas):
a)
Azija i Pacifik
b) Europa, Srednji Istok i Afrika (EMEA)
c) Sjeverna i Južna Amerika.
Kako
bi svoje aktivnosti u području fiksnih komunikacija proaktivno
prilagodio sadašnjoj tržišnoj situaciji, Ericsson će
uspostaviti nove prodajne kanale za proizvode na tom području.
Tri tržišne jedinice postat će odgovorne za sav posao na području
fiksnih komunikacija, svaka u okvirima svojega tržišnoga područja.
Te virtualne tržišne jedinice s povećanom odgovornošću imaju
kraticu MUX. Sjedišta tržišnih jedinica nalazit će se u
Australiji, Velikoj Britaniji i Meksiku, a u svom radu oslanjat će
se na resurse unutar svoje tržišne jedinice.
Kada
je riječ o telekomunikacijama, tržišna situacija odrazila se u
dramatičnom padu narudžbi unutar fiksnih komunikacija, koja je
tradicionalno bila veoma profitabilno područje. Smanjenje
investicije operatora predstavljaju izazov za Engine i IP
proizvode, područja čiji bi uspjeh doveo do novih narudžbi i
ugovora. Trenutačno se najviše investira u širokopojasni
pristup, pa je to prilika za ostvarivanje rasta poslovanja. No, to
u ovom trenutku nije posao velikih razmjera. Svi ovi čimbenici
bili su brižno razmatrani prilikom donošenja odluke o
konsolidaciji poslovanja na području fiksnih komunikacija.
Komentirajući
konsolidaciju resursa u području fiksnih komunikacija Bert
Nordberg, direktor korporativne poslovne jedinice Sustavi
(BSYS) naglašava:
"Ključno je da se u ovom trenutku usredotočimo na naše
kupce i na daljnje povećanje troškovne učinkovitosti."
Gospodin Nordberg podsjeća kako regionalizirana distribucija nije
novina u Ericssonu:
"Ovaj smo model koristili i za konfiguraciju naših centara
orijentiranih na ključne kupce te prilikom definiranja tri centra
za isporuku od kojih svaki pokriva jedno određeno tržišno područje."
Direktorima
novih MUX jedinica imenovani su: Barry
Borzillo, Rory Buckley i Hans Vestberg.
Oni će i dalje biti odgovorni i za tržišne jedinice kojima su
upravljali i do sada - Australija i Novi Zeland, Sjeverozapadna
Europa i Meksiko.
Rukovoditelji
odgovorni za kupce (KAM-ovi) koji posluju u području fiksnih
komunikacija od sada će biti odgovorni MUX organizacijama te će
i dalje imati ključnu ulogu u stvaranju čvrstoga partnerskoga
odnosa s kupcima. MUX organizacija će, pak, biti dio postojeće
strukture tržišnih područja.
Ova
je organizacijska promjena uvedena s ciljem da se resursi usredotoče
na područje fiksnih komunikacija te da se olakša kontrola troškova
i povećaju šanse za profitabilno poslovanje. Stoga se na
korporacijskoj razini pretpostavlja da će nova organizacija
poslovanja u području fiksnih komunikacija rezultirati smanjenjem
resursa za prodaju i marketing. Direktori MUX jedinica će zajedno
s direktorima tržišnih jedinica (MU) odrediti kakve kompetencije
su u njihovoj regiji potrebne u skladu s prilikama za ostvarivanje
poslovanja s regionalnim kupcima.
Nova
će organizacija u cijelosti stupiti na snagu do 15. studenoga ove
godine.
Ericsson
Nikola Tesla ima potpisan ugovor sa MSN-om (višeuslužnim mrežama)
o tržišnoj odgovornosti za fiksne komunikacije za veliki broj
zemalja koji ističe sredinom prosinca nakon čega će biti
dogovoreni uvjeti za nastavak suradnje.
Međutim, nova će reorganizacija poslovanja u fiksnim
komunikacijama sigurno utjecati i na našu organizaciju, odnosno
način poslovanja. S obzirom na dokazanu kvalitetu i kompetencije
koje postoje u ETK u području fiksnih komunikacija, ključni
centar kompetencija za srednju i istočnu Europu, srednji istok i
Afriku bit će upravo u našoj kompaniji.
S obzirom da se potpuna implementacija novog MUX koncepta tek očekuje,
opširnije o konkretnom utjecaju na našu organizaciju, izvjestit
ćemo u skladu s daljnjim aktivnostima.
Kompanijske
komunikacije |