|
Retel: čuda radimo danas, a za nemoguće dođite sutra
Velika
poslovna samouvjerenost Retela, prvog certificiranog partnera
Ericssona Nikole Tesle, koja se može iščitati u naslovu nije
neutemeljena. Retel je, naime, kao privatno poduzeće nastalo iz
prve obrtničke radionice telekomunikacijske struke u Zagrebu
nanizao gotovo dva desetljeća uspješnoga rada i kontinuiranoga
rasta. Danas ta tvrtka zapošljava 50 djelatnika visoke
kvalifikacijske strukture, u projektiranju, prodaji, montaži i
održavanju komunikacijskih sustava uglednih hrvatskih tvrtki i državnih
institucija. Retel je u novije vrijeme, u suradnji s Ericssonom
Nikolom Teslom, pridodao i izvoz svojih usluga u Rusiju.
Uselivši
početkom ove godine u novi poslovni centar koji se proteže na
700 kvadratnih metara na uglu Ilice i Svetog Duha, stručnjaci
Retela otvorili su novu stranicu svojega uspješnoga poslovanja. U
vrijeme kada se poduzetnički duh na našim prostorima nije visoko
cijenio probitačni Velimir Pavelić pokrenuo je još davne 1953.
u Zagrebu prvu telekomunikacijsku obrtničku radionicu u okviru
koje je počeo okupljati stručnjake dovoljno odvažne kako bi se
samostalno uhvatili u koštac s tako složenim područjem kao što
su telekomunikacije. Prije dvanaest godina Retel je registriran
kao tvrtka s ograničenom odgovornošću za projektiranje,
trgovinu, montažu i održavanje telekomunikacijske i informatičke
opreme i poslovnih komunikacijskih mreža. Od 1992. u usponu
tvrtke službeno sudjeluje i Ericsson Nikola Tesla budući da je
te godine Retel postao ovlaštenim distributerom naše kompanije,
a 1999 i ovlaštenim partnerom. O tomu direktor Retela, Petar
Babić, jedan od onih koji je sudjelovao u stvaranju tvrtke od
samih početaka, kaže:
"Uz našu orijentaciju prema visokoj i garantiranoj kvaliteti
usluga logično je da smo se u svom poslovanju povezali s tako značajnom
tvrtkom kao što je Ericsson. Bio je to pravi izbor jer se tvrtka
počela ubrzano razvijati upravo nakon što smo postali ovlašteni
partner Ericssona Nikole Tesle. Drago mi je što se suradnja naših
dviju kompanija s vremenom produbljivala. Kao zlatni partner
Ericssona Nikole Tesle i kao sve snažniji distribucijski kanal
Ericssonove tehnologije i kompetencija mi neprekidno povećavamo
naše narudžbe opreme i usluga. Procjenjujemo da ćemo tijekom
ove godine prema Ericssonu Nikoli Tesli ostvariti narudžbe koje
će premašiti sve dosadašnje rezultate. U zadnjem periodu
suradnja s Ericssonom Nikolom Teslom dobiva i drugu dimenziju -
ona sve više postaje dvosmjerna, budući da se Ericsson Nikola
Tesla sve češće pojavljuje u ulozi naručioca naših usluga i
proizvoda."
-
U svakom slučaju nastavi. Ništa na svijetu ne može
nadoknaditi upornost.
Ray
Kroc, osnivač McDonaldsa |
Predanost
poslu i krajnjem korisniku
Pravi
sugovornik koji nam utemeljeno može govoriti o tomu koliko svoj
posao u Retelu shvaćaju profesionalno i odgovorno svakako je Siniša
Fučkar, voditelj projekata koji u toj tvrtki radi već
petnaestak godina:
"I onda kada nas je bilo deset i danas kada nas je pedeset,
uvijek smo nastojali zadovoljiti komunikacijske potrebe krajnjega
korisnika na najefikasniji mogući način. Naša je obaveza za
svakoga korisnika naći rješenje koje mu najbolje odgovara. I u
tom segmentu pokazujemo inicijativu, pa kupcu savjetujemo i predlažemo
odgovarajuće mjere osuvremenjivanja njihovih sustava ili mogućnostima
nabave novih. Stoga kontinuirano pratimo razvoj novih tehnologija
i proizvoda na području komunikacija. I u tomu su nam bili
korisni kontakti sa stručnjacima Ericssona Nikole Tesle. Moje
kolegice i kolege i ja bili smo često polaznici tečajeva u ETK
Centru za razvoj kompetencija. Transfer znanja iz Ericssna Nikole
Tesle u Retel ostvaren je i zapošljavanjem nekolicine vrsnih stručnjaka
ETK u našu tvrtku. Ali, došao je trenutak da dio svojih znanja
vratimo u vidu prezentacije o novostima na listi proizvoda nekih
naših drugih partnera, koju za Ericssonove stručnjake za
komunikacijska rješenja i prodaju upravo pripremamo."
Kvalitetu
usluga koje isporučuje Retel prepoznali su i u Sony Ericssonu, pa
će Retel u budućnosti djelovati i kao ovlašteni serviser Sony
Ericssonovih mobilnih uređaja. I tom je sporazumu pridonijelo
bogato Retelovo iskustvo u prodaji, montaži i servisiranju
telekomunikacijske opreme. Na jednak je način visoka razina
profesionalnosti Retelovih stručnjaka pridonijela uspješno
realiziranim poslovima na području Ruske federacije. I tu je
suradnja s Ericssonom Nikolom Teslom odigrala važnu ulogu.
Alen
Štefanić, voditelj komunikacija u Retelu, objašnjava:
"Naši su stručnjaci radili rame uz rame sa Ericssonovim
stručnjacima za podršku poslovnih sustava na poslovima za rusko
tržište. Nedavno smo zajedno realizirali nadogradnju BC7 u BC10
te pustili u rad kompletnu MD 110 od desetak LIM-ova u Blagoveščensku,
zajednički smo rješavali softverske probleme u signalizacijskim
blokovima na MD 110 u Kemerovu te radili na proširenju
komunikacijskog sustava najvećega mobilnoga operatora u Rusiji,
tvrtke MTS. Svi su ti poslovi pridonijeli poslovnom kredibilitetu
Retela, te ga tako učinili konkurentnijim na tržištu."
Konzistentnost
partnerstva
Za
daljnje razvijanje uspješne suradnje Retela i Ericssona Nikole
Tesle postoji obostrana volja. Petar Babić ističe kako je Retel
primjenom strukturnog kabliranja i usvajanjem novih tehnologija u
svom poslovanju integrirao telekomunikacijske i informatičke mreže
u moderan sustav koji zadovoljava i najzahtjevnije korisnike.
Imati takvoga partnera znači imati najbolju moguću podršku, pa
će i Ericsson Nikola Tesla kao "veliki brat" u ovoj priči
i dalje raditi na kvalitetnom razvijanju odnosa sa svojim
cijenjenim partnerom.
J.Lončar |
|