ERICSSON
Home Products Services Technologies Support About Ericsson
rul_header_1x55.gif (60 bytes)
Ericsson Nikola Tesla > Podaci o kompaniji > "Komunikacije" > Komunikacije 8/9 - 2002.
"Komunikacije" t.gif (43 bytes)
"Komunikacije"
t.gif (43 bytes)
t.gif (43 bytes)
Najvažnije teme broja
Sadržaj broja
Naši poslovni partneri
t.gif (43 bytes)

Retel: čuda radimo danas, a za nemoguće dođite sutra

Velika poslovna samouvjerenost Retela, prvog certificiranog partnera Ericssona Nikole Tesle, koja se može iščitati u naslovu nije neutemeljena. Retel je, naime, kao privatno poduzeće nastalo iz prve obrtničke radionice telekomunikacijske struke u Zagrebu nanizao gotovo dva desetljeća uspješnoga rada i kontinuiranoga rasta. Danas ta tvrtka zapošljava 50 djelatnika visoke kvalifikacijske strukture, u projektiranju, prodaji, montaži i održavanju komunikacijskih sustava uglednih hrvatskih tvrtki i državnih institucija. Retel je u novije vrijeme, u suradnji s Ericssonom Nikolom Teslom, pridodao i izvoz svojih usluga u Rusiju.

Uselivši početkom ove godine u novi poslovni centar koji se proteže na 700 kvadratnih metara na uglu Ilice i Svetog Duha, stručnjaci Retela otvorili su novu stranicu svojega uspješnoga poslovanja. U vrijeme kada se poduzetnički duh na našim prostorima nije visoko cijenio probitačni Velimir Pavelić pokrenuo je još davne 1953. u Zagrebu prvu telekomunikacijsku obrtničku radionicu u okviru koje je počeo okupljati stručnjake dovoljno odvažne kako bi se samostalno uhvatili u koštac s tako složenim područjem kao što su telekomunikacije. Prije dvanaest godina Retel je registriran kao tvrtka s ograničenom odgovornošću za projektiranje, trgovinu, montažu i održavanje telekomunikacijske i informatičke opreme i poslovnih komunikacijskih mreža. Od 1992. u usponu tvrtke službeno sudjeluje i Ericsson Nikola Tesla budući da je te godine Retel postao ovlaštenim distributerom naše kompanije, a 1999 i ovlaštenim partnerom. O tomu direktor Retela, Petar Babić, jedan od onih koji je sudjelovao u stvaranju tvrtke od samih početaka, kaže:
"Uz našu orijentaciju prema visokoj i garantiranoj kvaliteti usluga logično je da smo se u svom poslovanju povezali s tako značajnom tvrtkom kao što je Ericsson. Bio je to pravi izbor jer se tvrtka počela ubrzano razvijati upravo nakon što smo postali ovlašteni partner Ericssona Nikole Tesle. Drago mi je što se suradnja naših dviju kompanija s vremenom produbljivala. Kao zlatni partner Ericssona Nikole Tesle i kao sve snažniji distribucijski kanal Ericssonove tehnologije i kompetencija mi neprekidno povećavamo naše narudžbe opreme i usluga. Procjenjujemo da ćemo tijekom ove godine prema Ericssonu Nikoli Tesli ostvariti narudžbe koje će premašiti sve dosadašnje rezultate. U zadnjem periodu suradnja s Ericssonom Nikolom Teslom dobiva i drugu dimenziju - ona sve više postaje dvosmjerna, budući da se Ericsson Nikola Tesla sve češće pojavljuje u ulozi naručioca naših usluga i proizvoda."

- U svakom slučaju nastavi. Ništa na svijetu ne može nadoknaditi upornost.

Ray Kroc, osnivač McDonaldsa

Predanost poslu i krajnjem korisniku

Pravi sugovornik koji nam utemeljeno može govoriti o tomu koliko svoj posao u Retelu shvaćaju profesionalno i odgovorno svakako je Siniša Fučkar, voditelj projekata koji u toj tvrtki radi već petnaestak godina:
"I onda kada nas je bilo deset i danas kada nas je pedeset, uvijek smo nastojali zadovoljiti komunikacijske potrebe krajnjega korisnika na najefikasniji mogući način. Naša je obaveza za svakoga korisnika naći rješenje koje mu najbolje odgovara. I u tom segmentu pokazujemo inicijativu, pa kupcu savjetujemo i predlažemo odgovarajuće mjere osuvremenjivanja njihovih sustava ili mogućnostima nabave novih. Stoga kontinuirano pratimo razvoj novih tehnologija i proizvoda na području komunikacija. I u tomu su nam bili korisni kontakti sa stručnjacima Ericssona Nikole Tesle. Moje kolegice i kolege i ja bili smo često polaznici tečajeva u ETK Centru za razvoj kompetencija. Transfer znanja iz Ericssna Nikole Tesle u Retel ostvaren je i zapošljavanjem nekolicine vrsnih stručnjaka ETK u našu tvrtku. Ali, došao je trenutak da dio svojih znanja vratimo u vidu prezentacije o novostima na listi proizvoda nekih naših drugih partnera, koju za Ericssonove stručnjake za komunikacijska rješenja i prodaju upravo pripremamo."

Kvalitetu usluga koje isporučuje Retel prepoznali su i u Sony Ericssonu, pa će Retel u budućnosti djelovati i kao ovlašteni serviser Sony Ericssonovih mobilnih uređaja. I tom je sporazumu pridonijelo bogato Retelovo iskustvo u prodaji, montaži i servisiranju telekomunikacijske opreme. Na jednak je način visoka razina profesionalnosti Retelovih stručnjaka pridonijela uspješno realiziranim poslovima na području Ruske federacije. I tu je suradnja s Ericssonom Nikolom Teslom odigrala važnu ulogu.

Alen Štefanić, voditelj komunikacija u Retelu, objašnjava:
"Naši su stručnjaci radili rame uz rame sa Ericssonovim stručnjacima za podršku poslovnih sustava na poslovima za rusko tržište. Nedavno smo zajedno realizirali nadogradnju BC7 u BC10 te pustili u rad kompletnu MD 110 od desetak LIM-ova u Blagoveščensku, zajednički smo rješavali softverske probleme u signalizacijskim blokovima na MD 110 u Kemerovu te radili na proširenju komunikacijskog sustava najvećega mobilnoga operatora u Rusiji, tvrtke MTS. Svi su ti poslovi pridonijeli poslovnom kredibilitetu Retela, te ga tako učinili konkurentnijim na tržištu."

Konzistentnost partnerstva

Za daljnje razvijanje uspješne suradnje Retela i Ericssona Nikole Tesle postoji obostrana volja. Petar Babić ističe kako je Retel primjenom strukturnog kabliranja i usvajanjem novih tehnologija u svom poslovanju integrirao telekomunikacijske i informatičke mreže u moderan sustav koji zadovoljava i najzahtjevnije korisnike. Imati takvoga partnera znači imati najbolju moguću podršku, pa će i Ericsson Nikola Tesla kao "veliki brat" u ovoj priči i dalje raditi na kvalitetnom razvijanju odnosa sa svojim cijenjenim partnerom.

J.Lončar

 

 

[Petar Babić, direktor Retela, u svome novom poslovnom centru]

Tehnička podrška

©Copyright    

10-10-2002