ERICSSON
Home Products Services Technologies Support About Ericsson
rul_header_1x55.gif (60 bytes)
Ericsson Nikola Tesla > Podaci o kompaniji > "Komunikacije" > Komunikacije 8/9 - 2002.
"Komunikacije" t.gif (43 bytes)
"Komunikacije"
t.gif (43 bytes)
t.gif (43 bytes)
Najvažnije teme broja
Sadržaj broja
Shvaćam li kritiku kao poticaj?
t.gif (43 bytes)

RAZMIŠLJAMO O TEMI

Nije se još rodio onaj tko je baš uvijek i u svemu bio u pravu. Ponekad i sami shvatimo da smo pogriješili, ali vrlo često to saznamo iz reakcija ljudi s kojima živimo ili radimo. Prihvatiti kritiku nije lako, ali shvatimo li ju kao poticaj da se bolje prilagodimo okružju u kojemu živimo, ona postaje put prema usavršavanju. U okviru Ericssonove smjernice korporativne kulture koja se odnosi na poštovanje prema ljudima, konstruktivna kritika shvaća se upravo tako: kao poticaj na usavršavanje. Evo na tu temu razmišljanja nekih naših zaposlenika.

Zorica Nježić: Treba biti pravedan i objektivan

- Kritika je sastavni dio našega života. Ona nas usmjerava u čarobnoj igri socijalizacije koja počinje od trenutka kada se rodimo i taje čitav naš život te ima veliku ulogu u našem sazrijevanju. Stoga je dobrodošla kao putokaz kroz sve životne situacije, bez obzira je li riječ o poslu ili privatnome životu. Onaj tko ne zna primiti kritiku ima problema sâm sa sobom. Važno je pri tome da onaj tko vas kritizira bude pravedan i objektivan te da ista pravila vrijede za sve u grupi. To bi područje, naročito kada je riječ o poslovnome okruženju, valjalo konstruktivno unaprjeđivati i kada je riječ o kritici među ravnopravnim članovima tima i kada je riječ o slučaju kritiziranja nadređenih ili podređenih. Tome trebamo svi pridonijeti svojom otvorenošću, dobrom namjerom i objektivnim pristupom te prihvaćanjem kritike kao mogućnosti za poboljšanja. Iskrene namjere također olakšavaju prihvaćanje kritike, a na zlonamjerne primjedbe ne treba se obazirati.

Ljiljana Radatović: Valja poći od sebe

- U situacijama kada netko kritizira nečiji rad ili ponašanje, smatram da je važno kako se kritika iznosi. Važno je u toj kritici iskazati, odnosno, prepoznati dobronamjernost. Kritika kojoj je jedina svrha ukazati na nečiju nesposobnost sigurno je neugodna, a time često i neučinkovita. Ponekad bi, npr., bilo dobro da onaj tko iznosi kritiku spomene i neku svoju vlastitu slabost te tako pokaže da ni on nije nepogrješiv. Mislim da takav uvod u razgovor, koji je u pravilu neugodan, može olakšati situaciju sugovornicima.

Saša Crnojević: Konstruktivna kritika naprijed, ostale - stoj!

- Konstruktivnu kritiku prihvaćam, od onih iza koje se kriju loše namjere zazirem. Kada netko kritizira moje mišljenje ili ponašanje nastojim razmisliti o poruci te ispraviti pogreške. Najčešće se pokaže da se radi o stvarima kojih uopće nisam bio niti svjestan. Stoga kritika može biti snažan poticaj da se promijenim nabolje. Više volim kada me kritiziraju u četiri oka. Ako se to, pak, dogodi pred drugim ljudima, uvijek nastojim vratiti istom mjerom premda, zapravo, ne volim kritizirati druge. Više volim ponuditi savjet.

Snježana Rosandić: Slušajte svoj unutarnji osjećaj

- Kritika u svakom slučaju može biti poticajna. Kritike bliskih prijatelja i suradnika, ljudi čije mišljenje poštujem, cijenim i o njima dobro razmislim. U ostalim slučajevima rukovodim se osobnim osjećajem. S godinama sam nekako izoštrila šesto čulo za prepoznavanje dobrih i loših namjera. Ukoliko se radi o kritici koja mi je upućena s dobrim namjerama, prihvatim je i u tome se slučaju ne osjećam povrijeđenom. Ali, ako je kritika nepravedna, neutemeljena ili izrečena u ljutnji, jednostavno ju ignoriram.

Livio Plavec: Najviše cijenim kritiku koja dolazi od prijatelja

- U načinu na koji doživljavam kritiku najvažnije mi je od koga ona dolazi. Mišljenje površnoga poznanika prihvaćam s rezervom. Ako je riječ o kritici koju mi upućuje prijatelj, blizak suradnik ili član obitelji, nastojim proniknuti u razloge zbog kojih se ta osoba odlučila kritizirati me. Jer, ruku na srce, vjerujem da niti onima koji kritiziraju nije lako. To baš i nije situacija koju bi si čovjek poželio. Ja razmišljam ovako: kada se netko već potrudio da ti ukaže na negativnosti u tvome ponašanju, onda bi ti barem trebao o tomu ozbiljno razmisliti i pokušati sagledati stvar s druge strane - to te može samo obogatiti.

- Da biste izbjegli kritike, ne činite ništa, budite ništa.

Elbert Hubbard, osnivač Roycroft Pressa

Pripremila J.Lončar

 

 

[Zorica Nježić]

[Ljiljana Radatović]

[Saša Crnojević]

[Snježana Rosandić]

[Livio Plavec]

Tehnička podrška

©Copyright    

11-10-2002