|
Institut za telekomunikacije Ericssona Nikole Tesle
Kako
bi svoje djelovanje uskladio s trenutačnim potrebama na globalnom
telekomunikacijskom tržištu te se uskladio s Ericssonovom matričnom
organizacijom ostavivši tradicionalnu poslovnu hijerarhiju za
sobom, Institut za telekomunikacije Ericssona Nikole Tesle, krajem
kolovoza, najavio je internu reorganizaciju. Novi organizacijski
ustroj implementiran je 8. rujna 2003., a o strategiji i novom načinu
rada Instituta saznajemo više od Björna Dellasa, direktora te
organizacijske cjeline u kojoj radi gotovo polovica zaposlenika naše
kompanije.
-
Zašto je bio potreban novi organizacijski ustroj Instituta za
telekomunikacije u našoj kompaniji?
-
Postoje četiri razloga zbog kojih smo pribjegli novoj
organizaciji: Prvo, tu je jednostavna činjenica da je
organizacija Instituta već počela poprimati nove obrise u lipnju
ove godine kada je dio naših stručnjaka zajedno s nekolicinom
kolega iz Centra za komunikacijska rješenja, usluge i logistiku
prešao u jedinicu za e-sustave. Glavna je zadaća te jedinice
uspostavljanje linije proizvoda i usluga koje će Ericsson Nikola
Tesla nuditi u području e- sustava. Smatrali smo da kompetencije
stručnjaka iz Instituta za telekomunikacije moraju predstavljati
nezaobilaznu sastavnicu u realizaciji vizije te nove jedinice koja
Ericsson Nikolu Teslu stavlja u ulogu odabranoga partnera za
e-sustave za hrvatsku Vladu i velike kompanije na domaćem tržištu
te na području Istočne i Srednje Europe.
Drugo, moramo u obzir uzeti i organizacijske promjene koje su se
dogodile u našoj kompaniji i u korporaciji Ericsson. Zadnje
organizacijske promjene uveli smo u Institutu u travnju ove
godine, a od tada smo imali tri kruga transfera projekata u našoj
sredini, koje su izmijenile našu ulogu u Ericssonovoj istraživačko-razvojnoj
zajednici. Naše su odgovornosti povećane budući da smo sada
jedini Ericssonov centar koji pokriva područje signalizacije za
AXE platformu. Uz to djelujemo i kao centar za dizajn u područjima
fiksne telefonije i mrežnoga povezivanja za Cello paketne
platforme (CPP). Širenje naših aktivnosti može se najbolje
ilustrirati činjenicom da smo prethodno projekte vodili iz
jednoga odjela Instituta, a danas imamo odgovornosti za projekte
takve složenosti da oni angažiraju naše cjelokupne resurse.
Upravo stoga smo u našoj novoj organizaciji otvorili Projektni
ured koji sada nosi cjelovitu odgovornost za upravljanje
projektima. Kada je riječ o promjenama u Ericssonu, valja
napomenuti da su se i organizacije s kojima je Institut do sada
poslovao dosta izmijenile. Svjesni smo toga da to nije kraj, da će
se promjene nastaviti. Moramo biti spremni na to pa smo stoga
napustili tradicionalnu hijerarhijsku organizaciju i oslonili se
na matrični ustroj koji će pridonijeti našoj fleksibilnosti i
samim time povećati našu snagu.
Zatim, želimo pokazati kako smo otvoreni za nova područja
poslovanja koja zadiru izvan tradicionalnih Ericssonovih područja
razvoja proizvoda i usluga. Stoga smo osmislili i prihvatili novu
strategiju usmjerenu na iznalaženje novih poslovnih prilika na tržištu.
Na određeni način, naše aktivnosti u području e-sustava već
predstavljaju prve korake prema novim područjima te možemo
ustvrditi kako je naša strategija već počela donositi nove
rezultate.
Konačno, postoji i potreba za određenim poboljšanjima koja je
iskazana u zadnjim rezultatima ankete Dialog o zadovoljstvu naših
zaposlenika. Naši mladi stručnjaci posvećeni su svojemu poslu
te bismo im željeli osigurati priliku da se suoče s novim
prilikama za dokazivanje i izazovima kojima svijet
telekomunikacija obiluje. Nadam se da ćemo uz novu organizaciju
povećati razinu motiviranosti stručnjaka koji rade u Institutu.
-
Kako se je konkretno izmijenila organizacija Instituta za
telekomunikacije?
-
Promjene su značajne. Nova organizacija obuhvaća Projektni ured,
tri različita programa te Istraživačko-razvojne operacije
(R&D Operations) kao noseće jedinice. Projektni ured mala je
jedinica, ali veoma važna budući da se u njenom okrilju, kako
sam već rekao, vodi briga o našim najznačajnijim projektima.
Ona će osigurati i zajednički fokus na realizaciju tih
projekata. Projektni ured vodi Branimir Zalar. Tri programa
koje sam spomenuo odnose se na sljedeće: Upravljanje pozivima i
signalizacija (CNES Programs) obuhvaćaju AXE dizajn, a za njih je
odgovoran Vjeran Radatović. Zatim, tu je i jedinica za
Paketne server platforme (PSP Programs) za koje je odgovorna Vlatka
Maričić. To je područje za koje vjerujemo da imamo i šire
kompetencije od onih koje su nužne za naše trenutačne Cello
poslove. Stoga s Ericssonom upravo pregovaramo o mogućnostima proširivanja
naših odgovornosti u tom segmentu. Uz to sada imamo i jedinicu za
Nove programe čija je zadaća pronalaženje novih poslova kroz
suradnju s različitim domaćim i stranim marketinško-prodajnim
organizacijama. Siniša Krajnović rukovodi Novim
programima. On je odgovoran i za Istraživačko-razvojne
operacije, jedinicu koja se sastoji od svih naših dosadašnjih
razvojnih odjela. To je područje na kojemu smo najviše
unaprijedili našu fleksibilnost te sada svaki od odjela nije
isključivo usredotočen na jednu vrstu posla. Zoran Jelaković
upravljat će jedinicom Podrška istraživačko-razvojnim
operacijama, a Darko Huljenić će, kao i do sada,
rukovoditi Istraživanjem.
-
Je li se način rada u Institutu za telekomunikacije promijenio
jednako drastično kao i nova organizacija?
-
Da, naš način rada također se promijenio, rekao bih, iz
korijena, s obzirom na to da smo našu tradicionalnu hijerarhijsku
organizaciju pretvorili u matričnu. I svoj način razmišljanja
moramo tomu prilagoditi, odnosno, moramo postati otvoreniji za
okružje u kojemu djelujemo. Za naše rukovoditelje organizirali
smo interne tečajeve i radionice iz područja suvremenoga menadžmenta
koje su posebno za nas osmislili i koje vode iskusni Ericssonovi
rukovoditelji i predavači. Rukovoditelji pojedinih odjela imaju
sada više odgovornosti za svoje ljude te su usredotočeni na
djelotvornije korištenje ljudskih resursa, budžetiranje, troškovnu
učinkovitost i razvoj kompetencija, dok su projekti i proizvodi u
nadležnosti projekt menadžera. Vodeći princip kojim se danas
rukovodimo u našem djelovanju je timski rad. Vjerujem da danas
timski rad donosi najbolje rezultate i da ljudi predano izvršavaju
zadaće koje im dajete s punim povjerenjem i za koje se smatraju
odgovornima. U našoj novoj organizaciji timski rad dvije su ključne
riječi. Svatko od nas ima određenu ulogu, međutim, stremimo
zajedničkom cilju i spremni smo u određenim situacijama jedni
drugima pružiti podršku. Volio bih istaknuti i to kako smo u
promišljanju svoje nove strategije zapravo krenuli od onih stvari
iz naše stare organizacije koje valja zadržati. Tu, prije svega,
mislim na našu sposobnost da postižemo rezultate visoke
kvalitete, na vrijeme i uz visok stupanj troškovne učinkovitosti.
-
Koje prednosti će donijeti nova organizacija?
-
Jedna od najvažnijih prednosti i konkretan korak prema naprijed
koji smo uz novu organizaciju učinili činjenica je da će od
sada projekti biti vođeni s jednoga mjesta. Uz to, posebno
brinemo o povećanju menadžerskih kompetencija voditelja naših
projekata te se trudimo našem timu pribaviti kvalitetne poslove.
Za djelatnike Instituta nova organizacija također podrazumijeva
priliku za suočavanje s novim izazovima, novim područjima koja
postaju dio njihovih svakodnevnih zadaća. To je prednost koju
osjećamo i na individualnoj razini i kada je riječ o našim
zajedničkim ciljevima. Već smo iskusili prednosti koje proizlaze
iz timova sačinjenih od stručnjaka s različitim iskustvima,
znanjima i vještinama. Osim toga, nova organizacija pospješit će
proces donošenja odluka te vjerujem da su zaposlenici Instituta
već počeli osjećati što znači imati dovoljnu razinu
odgovornosti koja omogućuje obavljanje posla na najučinkovitiji
mogući način.
-
Kako se nova organizacija Instituta za telekomunikacije uklapa
u trenutačni ustroj Ericssona Nikole Tesle?
-
Uloga istraživačko-razvojne organizacije u našoj kompaniji nije
dramatično izmijenjena. Naša nova strategija usredotočena je na
potragu za novim poslovima koji su u skladu s našom sveobuhvatnom
strategijom. To govorim imajući u vidu sva naša tržišta -
Hrvatsku, izvozna tržišta te interno Ericssonovo tržište.
Drugim riječima, mi tražimo nove poslove svugdje gdje
ocjenjujemo da ćemo ih naći. U ovom trenutku, međutim, domaće
tržište posebno je zanimljivo zbog očiglednoga uzleta informatičko-komunikacijske
infrastrukture i usluga. U tom je području zabilježen i porast
investicija, koji je značajan i u usporedbi s drugim zemljama u
svijetu. U ovom trenutku za nas je od velike važnosti da pronađemo
načine zadovoljavanja toga rasta. To je izazov ne samo za nas, već
i za cijelu kompaniju. To je činjenica koja čvrsto povezuje naše
istraživačko-razvojne aktivnosti i naše druge operativne
aktivnosti u domeni Centra za komunikacijska rješenja, usluge i
logistiku te Marketinga i prodaje.
-
Ostvarivanje bliskih odnosa s kupcima preduvjet je uspješnoga
rada u današnjem turbulentnom tržišnom i poslovnom okružju.
Pretpostavlja li u tom kontekstu nova organizacija ETK Instituta
za telekomunikacije tješnju suradnju sa stručnjacima za
marketing i prodaju?
-
Da, doista, imajući na umu da se jasna granica između razvoja
proizvoda i integracije sustava danas sve više gubi, svjesni smo
da će veoma brzo kupci od nas zahtijevati da uz veću odgovornost
sudjelujemo u izgradnji njihovoga cjelokupnoga tehnološkoga okružja.
Pojasnit ću primjerom na što točno mislim: na području
e-sustava od nas se očekuje izravna podrška kupcu. Mi smo,
naime, zaduženi i za razvoj sustava, osiguravamo da sustav
zadovoljava sve zahtjeve koje je kupac definirao te ga
implementiramo i ispitamo prije no što ga predamo kupcu na korištenje.
Stručnjaci Instituta raspolažu znanjem koje je za realizaciju
svih ovih poslova potrebno. Postoji i pitanje integracije sustava,
što je također u domeni Instituta. Stoga ćemo biti od velike
koristi stručnjacima koji rade u području prodaje i marketinga
te ćemo im biti pri ruci za sve odgovore na upite kupaca o
tehnologiji koju im Ericsson stavlja na raspolaganje. U zadnje
vrijeme radili smo veoma mnogo dizajna za konkretne potrebe na tržištu
te smo svoje proizvode uskladili s potrebama koje postoje na različitim
tržišnim segmentima. Zajedno s kompanijinim Centrom za
komunikacijska rješenja, usluge i logistiku mi predstavljamo čvrstu
podršku marketingu i prodaji rješenja s proizvodne liste
Ericssona Nikole Tesle.
J.
Lončar
|
|