ERICSSON
Home Products Services Technologies Support About Ericsson
rul_header_1x55.gif (60 bytes)
Ericsson Nikola Tesla > Podaci o kompaniji > "Komunikacije" > Komunikacije 10 - 2002.
"Komunikacije" t.gif (43 bytes)
"Komunikacije"
t.gif (43 bytes)
t.gif (43 bytes)
Najvažnije teme broja
Sadržaj broja
Inovativnost kao preduvjet postojanja
t.gif (43 bytes)

Dežurni menadžer - inovator

U organizaciji koja posluje na dinamičnome i zahtjevnom tržištu telekomunikacija potreba za kvalitetnim menadžerima je velika. Ericsson Nikola Tesla posebnu brigu posvećuje prepoznavanju menadžerskih kandidata i razvoju menadžera. Naša je kompanija jedna od prvih u korporaciji pokrenula Centar za procjenjivanje i usavršavanje rukovoditelja čije je djelovanje dio strategije planiranoga razvoja menadžera. Kao član Ericssonove grupe i Ericsson Nikola Tesla odgaja profil menadžera koji je usklađen s korporativnom kulturom i strategijom.
Jedna od osnovnih značajki Ericssonova menadžera je inventivnost. To je i logično za kompaniju okrenutu suvremenim komunikacijskim tehnologijama, kompaniju koja je uvijek bila predvodnik u telekom industriji. U kojoj mjeri i na koji način je inventivnost prisutna u rukovođenju u Ericssonu Nikoli Tesli? Iz kojih parametara kompanijina poslovanja ona proizlazi i u čemu se ona očituje? Zašto je inventivnost u vođenju poslova toliko značajna za uspješno poslovanje kompanije? Na ova pitanja ukratko odgovara naš "dežurni" menadžer - Branko Dronjić, direktor jedinice za Usluge u Ericssonu Nikoli Tesli.

Radite li u telekomunikacijama pomanjkanje inovacija znači sigurnu propast. Logično je pri tomu da stručnjaci koji rade na području telekomunikacija moraju biti ne samo stručni, već i kreativni. Ali menadžer? Zašto bi menadžer u telekomunikacijskoj kompaniji nužno morao biti kreativan?

Branko Dronjić objašnjava:

"Zato što stara pravila više ne funkcioniraju. Okružje u kojemu poslujemo se izmijenilo, pa mu se i telekomunikacijske kompanije, ali rekao bih i kompanije u drugim područjima, moraju prilagoditi. Uz razvoj nove ekonomije potreba za inventivnim menadžmentom postala je conditio sine qua non uspješnoga poslovanja. Ona zahtijeva rad na sebi i rad na kupcima koji podrazumijeva otvorenost, prilagodljivost, poticanje stvaralačkoga načina mišljenja te primjenu suvremenih tehnika menadžmenta. Ukalupljenost u organizacijske kućice i strogu hijerarhiju unutar organizacije valja zaboraviti jer postaje sve teže poslovati profitabilno u složenoj i slojevitoj organizaciji. Treba se usredotočiti na postizanje fluidnosti i izgradnju kompetencija.

Važan čimbenik toga procesa je upravljanje informacijama. Nova ekonomija je u velikoj mjeri informacijska ekonomija. Zato je zamjena informacija za energiju usmjerenu na proizvod utemeljen na znanju u fokusu inventivnoga menadžera. Inventivni menadžer mora umjeti prepoznati prave partnere za razmjenu informacija. Preduvjet za to je snalaženje u "kreativnom neredu" i samopouzdano funkcioniranje unutar umrežene grupe. To je nemoguće bez inovativnosti.

Inovativnost je stoga jedna od najznačajnijih karakteristika suvremenoga menadžera. Inovativna organizacija orijentirana je prema poslovnim prilikama i izgradnji znanja, a prilagođava se promjenama okruženja u kojemu djeluje. Inovativnost podrazumijeva spremnost na rad u novim područjima. Ona slijedi djelotvorna i jednostavna pravila te njeguje poduzetnički duh. Otuda potreba za inventivnošću suvremenoga menadžera.

Svi mi koji radimo u Ericssonu Nikoli Tesli već sudjelujemo u procesu uvođenja promjena u naš poslovni sustav i već smo mnogo toga naučili o tomu što on podrazumijeva, ali vjerujem da smo tek na početku te da nam tek predstoje značajni koraci koji će nas odvesti prema kompaniji koja posluje prema smjernicama inventivnoga menadžmenta."

J. Lončar

 

 

[Branko Dronjić, direktor jedinice za Usluge u Ericssonu Nikoli Tesli naglašava da stara pravila više ne funkcioniraju. Inovativna organizacija slijedi djelotvorna i jednostavna pravila te njeguje poduzetnički duh.]

Tehnička podrška

©Copyright    

12-11-2002