Dežurni menadžer - inovator
U
organizaciji koja posluje na dinamičnome i zahtjevnom tržištu
telekomunikacija potreba za kvalitetnim menadžerima je velika.
Ericsson Nikola Tesla posebnu brigu posvećuje prepoznavanju menadžerskih
kandidata i razvoju menadžera. Naša je kompanija jedna od prvih
u korporaciji pokrenula Centar za procjenjivanje i usavršavanje
rukovoditelja čije je djelovanje dio strategije planiranoga
razvoja menadžera. Kao član Ericssonove grupe i Ericsson Nikola
Tesla odgaja profil menadžera koji je usklađen s korporativnom
kulturom i strategijom.
Jedna od osnovnih značajki Ericssonova menadžera je
inventivnost. To je i logično za kompaniju okrenutu suvremenim
komunikacijskim tehnologijama, kompaniju koja je uvijek bila
predvodnik u telekom industriji. U kojoj mjeri i na koji način je
inventivnost prisutna u rukovođenju u Ericssonu Nikoli Tesli? Iz
kojih parametara kompanijina poslovanja ona proizlazi i u čemu se
ona očituje? Zašto je inventivnost u vođenju poslova toliko značajna
za uspješno poslovanje kompanije? Na ova pitanja ukratko odgovara
naš "dežurni" menadžer - Branko Dronjić, direktor
jedinice za Usluge u Ericssonu Nikoli Tesli.
Radite
li u telekomunikacijama pomanjkanje inovacija znači sigurnu
propast. Logično je pri tomu da stručnjaci koji rade na području
telekomunikacija moraju biti ne samo stručni, već i kreativni.
Ali menadžer? Zašto bi menadžer u telekomunikacijskoj kompaniji
nužno morao biti kreativan?
Branko
Dronjić objašnjava:
"Zato
što stara pravila više ne funkcioniraju. Okružje u kojemu
poslujemo se izmijenilo, pa mu se i telekomunikacijske kompanije,
ali rekao bih i kompanije u drugim područjima, moraju
prilagoditi. Uz razvoj nove ekonomije potreba za inventivnim menadžmentom
postala je conditio sine qua non uspješnoga poslovanja. Ona
zahtijeva rad na sebi i rad na kupcima koji podrazumijeva
otvorenost, prilagodljivost, poticanje stvaralačkoga načina mišljenja
te primjenu suvremenih tehnika menadžmenta. Ukalupljenost u
organizacijske kućice i strogu hijerarhiju unutar organizacije
valja zaboraviti jer postaje sve teže poslovati profitabilno u
složenoj i slojevitoj organizaciji. Treba se usredotočiti na
postizanje fluidnosti i izgradnju kompetencija.
Važan
čimbenik toga procesa je upravljanje informacijama. Nova
ekonomija je u velikoj mjeri informacijska ekonomija. Zato je
zamjena informacija za energiju usmjerenu na proizvod utemeljen na
znanju u fokusu inventivnoga menadžera. Inventivni menadžer mora
umjeti prepoznati prave partnere za razmjenu informacija.
Preduvjet za to je snalaženje u "kreativnom neredu" i
samopouzdano funkcioniranje unutar umrežene grupe. To je nemoguće
bez inovativnosti.
Inovativnost
je stoga jedna od najznačajnijih karakteristika suvremenoga menadžera.
Inovativna organizacija orijentirana je prema poslovnim prilikama
i izgradnji znanja, a prilagođava se promjenama okruženja u
kojemu djeluje. Inovativnost podrazumijeva spremnost na rad u
novim područjima. Ona slijedi djelotvorna i jednostavna pravila
te njeguje poduzetnički duh. Otuda potreba za inventivnošću
suvremenoga menadžera.
Svi
mi koji radimo u Ericssonu Nikoli Tesli već sudjelujemo u procesu
uvođenja promjena u naš poslovni sustav i već smo mnogo toga
naučili o tomu što on podrazumijeva, ali vjerujem da smo tek na
početku te da nam tek predstoje značajni koraci koji će nas
odvesti prema kompaniji koja posluje prema smjernicama
inventivnoga menadžmenta."
J.
Lončar |