ERICSSON
Home Products Services Technologies Support About Ericsson
rul_header_1x55.gif (60 bytes)
Ericsson Nikola Tesla > Podaci o kompaniji > "Komunikacije" > Komunikacije 10 - 2002.
"Komunikacije" t.gif (43 bytes)
"Komunikacije"
t.gif (43 bytes)
t.gif (43 bytes)
Najvažnije teme broja
Sadržaj broja
Izvrsnost - temelj nove umrežene organizacije
t.gif (43 bytes)

Ericsson Nikola Tesla - jedan od tri centra za cjelovita komunikacijska rješenja i podršku prodaji u EMEA-i

Na sastanku menadžment tima tržišnoga područja Europa, Srednji Istok i Azija (EMEA) održanoga sredinom listopada u Stockholmu definirana su tri centra izvrsnosti za komunikacijska rješenja i podršku prodaji. Jedan od njih nalazit će se u tržišnoj jedinici Srednja Europa, odnosno u Ericssonu Nikoli Tesli, drugi će biti u tržišnoj jedinici Italija, a treći u tržišnoj jedinici Sjeverozapadna Europa. Rad ova tri centra izvrsnosti koordinirat će Gordana Kovačević, potpredsjednica tržišne jedinice Srednja Europa za komunikacijska rješenja i podršku prodaji te potpredsjednica naše kompanije koja je, na razini tržišnoga područja EMEA, vodila projekt "Synergy in EMEA" iz kojega je i nastao organizacijski koncept triju centara izvrsnosti.

Najmanje i najveće vrijednosti su i najrjeđe, a osrednjost je najviše zastupljena, prisjetimo li se Gausove krivulje. Međutim, nove prilike na tržištu telekomunikacija iziskuju od nas promjenu u pristupu: vremena prosječnosti su prošla, priznaje se jedino izvrsnost. Mjesta na tržištu ima samo za one najbolje. A kada je riječ o cjelovitim komunikacijskim rješenjima u Europi, Srednjem Istoku i Africi, Ericsson Nikola Tesla spada među najbolje. Utemeljenost ove tvrdnje lako je dokazati.
U lipnju ove godine Mats Dahlin, direktor tržišnoga područja Europa, Srednji Istok i Afrika pozvao je Gordanu Kovačević da preuzme ulogu voditeljice projekta koji je pokrenut s ciljem da se stvore preduvjeti za maksimalno iskorištavanje sinergije na području komunikacijskih rješenja i podrške prodaji. Jedan od razloga zašto je baš to područje definirano kao prioritetno jest činjenica da specijalisti za cjelovita komunikacijska rješenja imaju veliki utjecaj na povećanje poslovanja. Stručnjaci u tom području, zbog svojih kompetencija o rješenjima, mogu prepoznati potrebe kupaca, partnera i krajnjih korisnika te kreirati optimalna i kvalitetna rješenja. Naravno, suradnja sa stručnjacima za određene proizvode ili kupce, odnosno KAM i NAM organizacijom, te stručnjacima za razvoj poslovanja pri tomu je preduvjet bez kojega se ne može.

Sinergija u punom zamahu

Gordana Kovačević prihvatila se stoga u sklopu projekta "Synergy in EMEA" organiziranja niza radionica za predstavnike četrnaest tržišnih jedinica u Europi, Srednjem Istoku i Africi odgovornih za aktivnosti na području komunikacijskih rješenja i podrške prodaji, s dvojakim ciljem:
"U projekt smo ušli s ciljem da definiramo načine povećanja poslovanja na našem tržišnom području te, da koristeći sinergiju snaga, resursa i kompetencija, smanjimo operativne troškove. U samom početku nastojali smo se međusobno dobro upoznati te upoznati situaciju na svim tržištima u Europi, Srednjem Istoku i Africi i tipove rješenja koja se implementiraju na pojedinim tržištima. Posebnu pozornost pri tomu posvetili smo suradnji s poslovnim jedinicama. Budući da smo se u svom pristupu pridržavali Ericssonovoga procesa učenja (Ericsson Learning Process) nakon ove uvodne faze posvetili smo se analizi trenutačne situacije te ubrzano prionuli definiranju aktivnosti i njihovoj još bržoj implementaciji. Za ovakve projekte iznimno je važno postići kratko vrijeme implementacije, odnosno primijeniti "quick win" strategiju. Beskonačni sastanci i dugo dopisivanje nisu dolazili u obzir. U početku ove faze usmjerili smo se na aktivnosti koje je bilo moguće riješiti u kratkom razdoblju. Na taj način smo u rekordnom roku pokrenuli umreženu virtualnu organizaciju i tada definirali područja u kojima jedni drugima možemo pomoći te razmjenjivali dobra, ali i ona loša iskustva koja ne treba 'gurati pod tepih', već iz njih treba izvući pouku. Uvjerila sam se da najbrža i najznačajnija poboljšanja možete postići onda kada prepoznate razloge svojih neuspjeha."

Promišljanja o povećanju poslovanja i uštedama u operativnome radu na području komunikacijskih rješenja i podrške prodaji pretvorila su se u osmišljavanje novoga organizacijskoga koncepta u kojemu su sudjelovali predstavnici tržišnih jedinica Europe, Srednjega Istoka i Afrike, ali i sâm Mats Dahlin, te Rory Buckley koji je odgovoran za MUx organizaciju na tom području te predstavnici poslovnih jedinica Sustavi i Transportne mreže. Naravno, Gordana je bila ta koja je predlagala kriterije i usmjeravala događanja i zaključke prema konceptu u koji čvrsto vjeruje. Tijekom tih promišljanja tri su se tržišne jedinice nametnule kao centri izvrsnosti - Italija, Sjeverozapadna Europa s centrom u Velikoj Britaniji te Srednja Europa u kojoj će nositelj aktivnosti biti Ericsson Nikola Tesla.

Zašto je odabran naziv "centar izvrsnosti"

U procesu definiranja profila suvremene, dinamične, umrežene organizacije u početku se nametao izraz "hub", ali od njega se ubrzo odustalo. Gordana Kovačević objašnjava zašto:
"Izraz 'hub' odbacili smo jer on upućuje na fiksnu, tradicionalnu, hijerarhijski utemeljenu organizaciju. Osobno sam bila sklonija govoriti o umreženoj virtualnoj organizaciji orijentiranoj prema rezultatima, optimalnom korištenju resursa i znanja te promoviranju pravih vrijednosti umjesto hijerarhijskih razina u organizaciji."

Svaki od centara izvrsnosti za komunikacijska rješenja i podršku prodaji u Europi, Srednjem Istoku i Africi pokrivat će nekoliko tržišnih jedinica, no oni će međusobno surađivati te će razmjenjivati znanja, iskustva i formirati stručne timove na projektnoj osnovi prema potrebama posla, odnosno, tržišta. Centar izvrsnosti lociran u Srednjoj Europi bit će odgovoran za tržišta Istočne Europe i Srednje Azije, Jugoistočne Europe, Srednjega Istoka te Sjeverne i Južne Afrike, a uključivat će stručnjake iz svih navedenih tržišnih jedinica. Budući da je Ericsson Nikola Tesla prepoznat kao najjači centar za komunikacijska rješenja na tom području, naša će kompanija imati važnu ulogu, a Gordani Kovačević pripala je odgovorna dužnost koordinacije svih triju centara izvrsnosti.
"Mi u Ericssonu Nikoli Tesli već imamo određena iskustva s istim modelom umrežene virtualne organizacije koju smo uspostavili u Srednjoj i Istočnoj Europi, a potom i na razini tržišnoga područja Srednja i Istočna Europa, Srednji Istok i Afrika (CEMA). Primjena istoga koncepta, koji se već pokazao veoma uspješnim, na EMEA razini najnoviji je korak. Centar u Srednjoj Europi, odnosno u našoj kompaniji, surađivat će s druga dva centra izvrsnosti, a to znači da će naši stručnjaci imati prilike raditi na čitavom tržišnom području Europe, Srednjega Istoka i Afrike. Optimizacija resursa, iznalaženje poslovnih prilika, razvijanje i briga o relevantnim kompetencijama bit će glavna zadaća lidera koji će voditi svaki od centara izvrsnosti."
Uz ulogu koordinatora svih triju centara Gordana Kovačević, koja će za taj posao odgovarati direktno direktoru tržišnoga područja EMEA, Matsu Dahlinu, preuzet će i odgovornost za jedan od centara izvrsnosti te odgovornost za predlaganje čelnih ljudi preostala dva centra. U dosadašnjem tijeku događanja vezanih za uspostavljanje organizacije na razini tržišnoga područja definiran je i Upravni odbor kojega čine predstavnici pojedinih tržišnih i poslovnih jedinica.

Suvremena organizacijska kultura u modernoj organizaciji

Jedna od najtežih zadaća koje je imala Gordana Kovačević u procesu inauguriranja koncepta nove virtualne organizacije, čija se potpuna implementacija planira do kraja tekuće godine, odnosila se na definiranje kriterija koje svaki od centara izvrsnosti mora zadovoljiti. Ona obrazlaže:
"U tom smo segmentu morali biti veoma oprezni, jer definiranjem kriterija izvrsnosti postavili smo temelje čitave organizacije. Drago mi je što mogu reći kako su moji prijedlozi naišli na pozitivne reakcije kod sudionika projekta te što smo uspjeli zacrtati glavne odlike organizacije po mjeri suvremene teorije o menadžmentu. Primarni uvjet kojega su centri izvrsnosti morali zadovoljiti bila je odgovarajuća razina i struktura kompetencija. Teška su vremena i nužno je izbjegavati ulaganja u razvoj kompetencija na jednome mjestu, ako one već postoje i mogu se iskoristiti na drugom mjestu. Pri tom je bilo veoma važno da zaposlenici imaju višestruke kompetencije te da mogu raditi s više različitih tipova proizvoda. To je nužno jer stručnjaci u području komunikacijskih rješenja moraju biti sposobni definirati različite scenarije kako bi se operatoru ponudio onaj optimalni, cjelovit i maksimalno usklađen s njegovim potrebama. U odluci o tomu koja tržišna jedinica će preuzeti ulogu centra izvrsnosti također sam isticala i organizacijsku kulturu, orijentiranost prema kupcu, želju i posvećenost cilju - da dijelimo znanje i resurse izvan granica tržišnih jedinica i linijskih organizacija. Vi možete imati organizaciju s vrhunskim stručnjacima, ali ako su oni ograničili svoj poslovni svjetonazor linijskim organizacijama u kojima rade i ako su naučeni raditi samo s jednim tipom kupca, oni ograničavaju i svoje poslovne mogućnosti. A upravo to smo u pokretanju centara izvrsnosti željeli izbjeći. Prilikom definiranja kriterija za centre izvrsnosti analizirali smo i moguće prijetnje implementaciji centara. U otvorenim diskusijama istakla sam što je manjkavo u pojedinoj tržišnoj jedinici. Bio je to svojevrsni poslovni rizik, ali kolege s kojima sam surađivala dokazali su se kao pravi profesionalci te su moje utemeljene argumente prihvatili s ciljem da nađemo put prema poboljšanjima."

Priznanje za stručnost, ustrajnost i viziju

Odgovornost koju je Gordana Kovačević u ovom složenom i za Ericsson strateški važnom projektu preuzela veliko je priznanje za njen predani višegodišnji rad u Ericssonu, odnosno u području telekomunikacija. Uvijek u potrazi za novim izazovima kojima valja udovoljiti, jer sve manje od toga jednostavno nije njen način rada. Ona istražuje granice mogućnosti i konstruktivno primjenjuje nova saznanja u praksi:
"Ja sam osoba koja uvijek teži nečem novom. Statičnost mi ne odgovara. Čim vidim mogućnosti za poboljšanja, moram istražiti u kojoj mjeri su te mogućnosti primjenjive u stvarnosti. Model organizacije na području komunikacijskih rješenja na tržištima Europe, Srednjega Istoka i Afrike dao je dobre rezultate u nešto manjim okvirima, pa mi je drago što će se dobra iskustva primjenjivati i šire, što će se, dakle, pozitivni pomaci koji dijelom kreću i iz Ericssona Nikole Tesle proširiti u Ericssonu. Vrijeme hijerarhijskih organizacija je za nama, moramo se orijentirati na projekte i timove stručnjaka koji su spremni međusobno surađivati bez obzira na to kojoj linijskoj organizaciji pripadaju. To je put kojim Ericsson treba krenuti kako bi osnažio u ovim teškim vremenima. Uloga koju će Ericsson Nikola Tesla imati u novoj organizaciji priznanje je stručnosti našega cjelokupnog tima za komunikacijska rješenja i podršku prodaji. Preuzimanje globalnih odgovornosti 'zaradili' smo visokom razinom profesionalnosti, fleksibilnosti i vizijom suvremenih komunikacija u kojima smo definirali svoju ulogu. Naš zadatak neće biti lak, ali njegovo ispunjenje preduvjet je našega daljnjeg razvoja. Naš je zadatak da u svome poslu budemo izvrsni, jer danas oni najbolji najduže ostaju na tržištu."

Biti priznat kao centar izvrsnosti u vrijeme optimizacija, redukcija i prilagodbi znači biti istaknut kao stjegonoša napretka, znači biti mjerilo po kojemu se ravnaju svi drugi sudionici poslovnoga procesa. Ericsson Nikola Tesla ušao je u društvo izvrsnih, prvenstveno zahvaljujući svojim stručnim i profesionalnim timovima i postignutim rezultatima. Usredotočenost na nove poslovne prilike i optimizaciju operativnih troškova, na razvoj relevantnih kompetencija i realno sagledavanje vlastitoga mjesta u svijetu telekomunikacija učinili su nas ključnim sudionicima uspješnoga poslovanja i u trenutačno nepovoljnim tržišnim uvjetima.

J. Lončar

 

 

[Mr. Gordana Kovačević, potpredsjednica tržišne jedinice Srednja Europa za komunikacijska rješenja i podršku prodaji vjeruje u model umrežene virtualne organizacije orijentirane prema rezultatima, optimalnom korištenju resursa i znanja te promoviranju pravih vrijednosti.]

Tehnička podrška

©Copyright    

04-11-2002