|
Ericsson Nikola Tesla - jedan od tri centra za cjelovita
komunikacijska rješenja i podršku prodaji u EMEA-i
Na
sastanku menadžment tima tržišnoga područja Europa, Srednji
Istok i Azija (EMEA) održanoga sredinom listopada u Stockholmu
definirana su tri centra izvrsnosti za komunikacijska rješenja i
podršku prodaji. Jedan od njih nalazit će se u tržišnoj
jedinici Srednja Europa, odnosno u Ericssonu Nikoli Tesli, drugi
će biti u tržišnoj jedinici Italija, a treći u tržišnoj
jedinici Sjeverozapadna Europa. Rad ova tri centra izvrsnosti
koordinirat će Gordana Kovačević, potpredsjednica tržišne
jedinice Srednja Europa za komunikacijska rješenja i podršku
prodaji te potpredsjednica naše kompanije koja je, na razini tržišnoga
područja EMEA, vodila projekt "Synergy in EMEA" iz
kojega je i nastao organizacijski koncept triju centara
izvrsnosti.
Najmanje
i najveće vrijednosti su i najrjeđe, a osrednjost je najviše
zastupljena, prisjetimo li se Gausove krivulje. Međutim, nove
prilike na tržištu telekomunikacija iziskuju od nas promjenu u
pristupu: vremena prosječnosti su prošla, priznaje se jedino
izvrsnost. Mjesta na tržištu ima samo za one najbolje. A kada je
riječ o cjelovitim komunikacijskim rješenjima u Europi, Srednjem
Istoku i Africi, Ericsson Nikola Tesla spada među najbolje.
Utemeljenost ove tvrdnje lako je dokazati.
U lipnju ove godine Mats Dahlin, direktor tržišnoga područja
Europa, Srednji Istok i Afrika pozvao je Gordanu Kovačević da
preuzme ulogu voditeljice projekta koji je pokrenut s ciljem da se
stvore preduvjeti za maksimalno iskorištavanje sinergije na području
komunikacijskih rješenja i podrške prodaji. Jedan od razloga zašto
je baš to područje definirano kao prioritetno jest činjenica da
specijalisti za cjelovita komunikacijska rješenja imaju veliki
utjecaj na povećanje poslovanja. Stručnjaci u tom području,
zbog svojih kompetencija o rješenjima, mogu prepoznati potrebe
kupaca, partnera i krajnjih korisnika te kreirati optimalna i
kvalitetna rješenja. Naravno, suradnja sa stručnjacima za određene
proizvode ili kupce, odnosno KAM i NAM organizacijom, te stručnjacima
za razvoj poslovanja pri tomu je preduvjet bez kojega se ne može.
Sinergija
u punom zamahu
Gordana
Kovačević prihvatila se stoga u sklopu projekta "Synergy in
EMEA" organiziranja niza radionica za predstavnike četrnaest
tržišnih jedinica u Europi, Srednjem Istoku i Africi odgovornih
za aktivnosti na području komunikacijskih rješenja i podrške
prodaji, s dvojakim ciljem:
"U projekt smo ušli s ciljem da definiramo načine povećanja
poslovanja na našem tržišnom području te, da koristeći
sinergiju snaga, resursa i kompetencija, smanjimo operativne troškove.
U samom početku nastojali smo se međusobno dobro upoznati te
upoznati situaciju na svim tržištima u Europi, Srednjem Istoku i
Africi i tipove rješenja koja se implementiraju na pojedinim tržištima.
Posebnu pozornost pri tomu posvetili smo suradnji s poslovnim
jedinicama. Budući da smo se u svom pristupu pridržavali
Ericssonovoga procesa učenja (Ericsson Learning Process) nakon
ove uvodne faze posvetili smo se analizi trenutačne situacije te
ubrzano prionuli definiranju aktivnosti i njihovoj još bržoj
implementaciji. Za ovakve projekte iznimno je važno postići
kratko vrijeme implementacije, odnosno primijeniti "quick
win" strategiju. Beskonačni sastanci i dugo dopisivanje nisu
dolazili u obzir. U početku ove faze usmjerili smo se na
aktivnosti koje je bilo moguće riješiti u kratkom razdoblju. Na
taj način smo u rekordnom roku pokrenuli umreženu virtualnu
organizaciju i tada definirali područja u kojima jedni drugima možemo
pomoći te razmjenjivali dobra, ali i ona loša iskustva koja ne
treba 'gurati pod tepih', već iz njih treba izvući pouku.
Uvjerila sam se da najbrža i najznačajnija poboljšanja možete
postići onda kada prepoznate razloge svojih neuspjeha."
Promišljanja
o povećanju poslovanja i uštedama u operativnome radu na području
komunikacijskih rješenja i podrške prodaji pretvorila su se u
osmišljavanje novoga organizacijskoga koncepta u kojemu su
sudjelovali predstavnici tržišnih jedinica Europe, Srednjega
Istoka i Afrike, ali i sâm Mats Dahlin, te Rory Buckley koji je
odgovoran za MUx organizaciju na tom području te predstavnici
poslovnih jedinica Sustavi i Transportne mreže. Naravno, Gordana
je bila ta koja je predlagala kriterije i usmjeravala događanja i
zaključke prema konceptu u koji čvrsto vjeruje. Tijekom tih
promišljanja tri su se tržišne jedinice nametnule kao centri
izvrsnosti - Italija, Sjeverozapadna Europa s centrom u Velikoj
Britaniji te Srednja Europa u kojoj će nositelj aktivnosti biti
Ericsson Nikola Tesla.
Zašto
je odabran naziv "centar izvrsnosti"
U procesu
definiranja profila suvremene, dinamične, umrežene organizacije
u početku se nametao izraz "hub", ali od njega se ubrzo
odustalo. Gordana Kovačević objašnjava zašto:
"Izraz 'hub' odbacili smo jer on upućuje na fiksnu,
tradicionalnu, hijerarhijski utemeljenu organizaciju. Osobno sam
bila sklonija govoriti o umreženoj virtualnoj organizaciji
orijentiranoj prema rezultatima, optimalnom korištenju resursa i
znanja te promoviranju pravih vrijednosti umjesto hijerarhijskih
razina u organizaciji."
Svaki od
centara izvrsnosti za komunikacijska rješenja i podršku prodaji
u Europi, Srednjem Istoku i Africi pokrivat će nekoliko tržišnih
jedinica, no oni će međusobno surađivati te će razmjenjivati
znanja, iskustva i formirati stručne timove na projektnoj osnovi
prema potrebama posla, odnosno, tržišta. Centar izvrsnosti
lociran u Srednjoj Europi bit će odgovoran za tržišta Istočne
Europe i Srednje Azije, Jugoistočne Europe, Srednjega Istoka te
Sjeverne i Južne Afrike, a uključivat će stručnjake iz svih
navedenih tržišnih jedinica. Budući da je Ericsson Nikola Tesla
prepoznat kao najjači centar za komunikacijska rješenja na tom
području, naša će kompanija imati važnu ulogu, a Gordani Kovačević
pripala je odgovorna dužnost koordinacije svih triju centara
izvrsnosti.
"Mi u Ericssonu Nikoli Tesli već imamo određena iskustva s
istim modelom umrežene virtualne organizacije koju smo
uspostavili u Srednjoj i Istočnoj Europi, a potom i na razini tržišnoga
područja Srednja i Istočna Europa, Srednji Istok i Afrika
(CEMA). Primjena istoga koncepta, koji se već pokazao veoma uspješnim,
na EMEA razini najnoviji je korak. Centar u Srednjoj Europi,
odnosno u našoj kompaniji, surađivat će s druga dva centra
izvrsnosti, a to znači da će naši stručnjaci imati prilike
raditi na čitavom tržišnom području Europe, Srednjega Istoka i
Afrike. Optimizacija resursa, iznalaženje poslovnih prilika,
razvijanje i briga o relevantnim kompetencijama bit će glavna
zadaća lidera koji će voditi svaki od centara izvrsnosti."
Uz ulogu koordinatora svih triju centara Gordana Kovačević, koja
će za taj posao odgovarati direktno direktoru tržišnoga područja
EMEA, Matsu Dahlinu, preuzet će i odgovornost za jedan od centara
izvrsnosti te odgovornost za predlaganje čelnih ljudi preostala
dva centra. U dosadašnjem tijeku događanja vezanih za
uspostavljanje organizacije na razini tržišnoga područja
definiran je i Upravni odbor kojega čine predstavnici pojedinih
tržišnih i poslovnih jedinica.
Suvremena
organizacijska kultura u modernoj organizaciji
Jedna od
najtežih zadaća koje je imala Gordana Kovačević u procesu
inauguriranja koncepta nove virtualne organizacije, čija se
potpuna implementacija planira do kraja tekuće godine, odnosila
se na definiranje kriterija koje svaki od centara izvrsnosti mora
zadovoljiti. Ona obrazlaže:
"U tom smo segmentu morali biti veoma oprezni, jer
definiranjem kriterija izvrsnosti postavili smo temelje čitave
organizacije. Drago mi je što mogu reći kako su moji prijedlozi
naišli na pozitivne reakcije kod sudionika projekta te što smo
uspjeli zacrtati glavne odlike organizacije po mjeri suvremene
teorije o menadžmentu. Primarni uvjet kojega su centri izvrsnosti
morali zadovoljiti bila je odgovarajuća razina i struktura
kompetencija. Teška su vremena i nužno je izbjegavati ulaganja u
razvoj kompetencija na jednome mjestu, ako one već postoje i mogu
se iskoristiti na drugom mjestu. Pri tom je bilo veoma važno da
zaposlenici imaju višestruke kompetencije te da mogu raditi s više
različitih tipova proizvoda. To je nužno jer stručnjaci u području
komunikacijskih rješenja moraju biti sposobni definirati različite
scenarije kako bi se operatoru ponudio onaj optimalni, cjelovit i
maksimalno usklađen s njegovim potrebama. U odluci o tomu koja tržišna
jedinica će preuzeti ulogu centra izvrsnosti također sam
isticala i organizacijsku kulturu, orijentiranost prema kupcu, želju
i posvećenost cilju - da dijelimo znanje i resurse izvan granica
tržišnih jedinica i linijskih organizacija. Vi možete imati
organizaciju s vrhunskim stručnjacima, ali ako su oni ograničili
svoj poslovni svjetonazor linijskim organizacijama u kojima rade i
ako su naučeni raditi samo s jednim tipom kupca, oni ograničavaju
i svoje poslovne mogućnosti. A upravo to smo u pokretanju centara
izvrsnosti željeli izbjeći. Prilikom definiranja kriterija za
centre izvrsnosti analizirali smo i moguće prijetnje
implementaciji centara. U otvorenim diskusijama istakla sam što
je manjkavo u pojedinoj tržišnoj jedinici. Bio je to svojevrsni
poslovni rizik, ali kolege s kojima sam surađivala dokazali su se
kao pravi profesionalci te su moje utemeljene argumente prihvatili
s ciljem da nađemo put prema poboljšanjima."
Priznanje
za stručnost, ustrajnost i viziju
Odgovornost
koju je Gordana Kovačević u ovom složenom i za Ericsson strateški
važnom projektu preuzela veliko je priznanje za njen predani višegodišnji
rad u Ericssonu, odnosno u području telekomunikacija. Uvijek u
potrazi za novim izazovima kojima valja udovoljiti, jer sve manje
od toga jednostavno nije njen način rada. Ona istražuje granice
mogućnosti i konstruktivno primjenjuje nova saznanja u praksi:
"Ja sam osoba koja uvijek teži nečem novom. Statičnost mi
ne odgovara. Čim vidim mogućnosti za poboljšanja, moram istražiti
u kojoj mjeri su te mogućnosti primjenjive u stvarnosti. Model
organizacije na području komunikacijskih rješenja na tržištima
Europe, Srednjega Istoka i Afrike dao je dobre rezultate u nešto
manjim okvirima, pa mi je drago što će se dobra iskustva
primjenjivati i šire, što će se, dakle, pozitivni pomaci koji
dijelom kreću i iz Ericssona Nikole Tesle proširiti u Ericssonu.
Vrijeme hijerarhijskih organizacija je za nama, moramo se
orijentirati na projekte i timove stručnjaka koji su spremni međusobno
surađivati bez obzira na to kojoj linijskoj organizaciji
pripadaju. To je put kojim Ericsson treba krenuti kako bi osnažio
u ovim teškim vremenima. Uloga koju će Ericsson Nikola Tesla
imati u novoj organizaciji priznanje je stručnosti našega
cjelokupnog tima za komunikacijska rješenja i podršku prodaji.
Preuzimanje globalnih odgovornosti 'zaradili' smo visokom razinom
profesionalnosti, fleksibilnosti i vizijom suvremenih komunikacija
u kojima smo definirali svoju ulogu. Naš zadatak neće biti lak,
ali njegovo ispunjenje preduvjet je našega daljnjeg razvoja. Naš
je zadatak da u svome poslu budemo izvrsni, jer danas oni najbolji
najduže ostaju na tržištu."
Biti
priznat kao centar izvrsnosti u vrijeme optimizacija, redukcija i
prilagodbi znači biti istaknut kao stjegonoša napretka, znači
biti mjerilo po kojemu se ravnaju svi drugi sudionici poslovnoga
procesa. Ericsson Nikola Tesla ušao je u društvo izvrsnih,
prvenstveno zahvaljujući svojim stručnim i profesionalnim
timovima i postignutim rezultatima. Usredotočenost na nove
poslovne prilike i optimizaciju operativnih troškova, na razvoj
relevantnih kompetencija i realno sagledavanje vlastitoga mjesta u
svijetu telekomunikacija učinili su nas ključnim sudionicima
uspješnoga poslovanja i u trenutačno nepovoljnim tržišnim
uvjetima.
J.
Lončar |
|