ERICSSON
Home Products Services Technologies Support About Ericsson
rul_header_1x55.gif (60 bytes)
Ericsson Nikola Tesla > Podaci o kompaniji > "Komunikacije" > Komunikacije 10 - 2002.
"Komunikacije" t.gif (43 bytes)
"Komunikacije"
t.gif (43 bytes)
t.gif (43 bytes)
Najvažnije teme broja
Sadržaj broja
Motiviranje uz brzinu, prilagodljivost, usredotočenost i 
prijateljski pristup
t.gif (43 bytes)

Ljudski potencijali u tržišnoj jedinici Srednja Europa

Uloga jedinice za Ljudske potencijale koja djeluje na razini Srednje Europe veoma je zahtjevna: valja motivirati ljude da kreativno i odano rade svoj posao u veoma teškom poslovnom okružju kroz koje se u zadnje vrijeme probija telekomunikacijska industrija. "Međutim, uz usredotočenost, prilagodljivost i prijateljski pristup udružene s brzinom, regionalna jedinica za Ljudske potencijale svakoga dana je jedan korak bliže cilju," kaže Ana Jožinec, direktorica za Ljudske potencijale u Srednjoj Europi.

Glavna zadaća jedinice za Ljudske potencijale u Srednjoj Europi je podrška djelotvornom upravljanju resursima na razini tržišne jedinice. U razdoblju u kojemu se broj zaposlenika smanjuje zbog neizbježne optimizacije ljudskih resursa uzrokovane trendom pada poslovanja u telekomunikacijskoj industriji, uloga te funkcije kontinuirano dobiva na važnosti. Koliko daleko su odmakli na svome putu prema cilju tijekom godine dana? Ana Jožinec je zadovoljna postignutim rezultatima te ima jasno definirane planove za poboljšanja u budućnosti.
"U svakoj od regionalnih organizacijskih cjelina djeluje tim profesionalaca iz područja upravljanja ljudskim potencijalima koji, uz veliku posvećenost poslu, čine sve što mogu kako bi izašli u susret izazovu - pružiti vrhunsku podršku regionalnim operativnim funkcijama. Složni smo u naporima da se vratimo na profitabilno poslovanje u Regiji usprkos trenutačnim poteškoćama u našoj industriji. Od kada je uspostavljena tržišna jedinica Srednja Europa uspjeli smo organizirati usklađenu i djelotvornu regionalnu jedinicu za Upravljanje ljudskim potencijalima koja se odražava u uspješnoj implementaciji sustava za upravljanje ljudskim potencijalima (Human Resources Management System - HRMS) u cijeloj Regiji. Taj će nam alat omogućiti povećanje kvalitete naše usluge te usklađivanje procesa u lokanim kompanijama u Srednjoj Europi. Sada se upravo pripremamo za lansiranje zajedničkoga DIALOG projekta na regionalnoj razini koje će uslijediti 4. studenoga 2002. Od projekta veoma mnogo očekujemo budući da su trenutačna previranja u industriji zasigurno imala utjecaja na zadovoljstvo naših zaposlenika i način njihova razmišljanja. Sigurna sam da će nam ovo ispitivanje mišljenja dati dragocjeni uvid u trenutačno raspoloženje Ericssonovih zaposlenika u Regiji."

Uz profesionalni pristup i najteže zadaće se uspješno rješavaju
Biti danomice u izravnome dodiru sa zaposlenicima kompanije, u razdoblju u kojem se stvari ne odvijaju onako kako bismo mi to željeli, stvara dodatni pritisak na stručnjake za upravljanje ljudskim potencijalima:
"Jedna od popratnih pojava koja se izrodila iz trenutačne situacije je činjenica da se moramo osloniti isključivo na vlastite snage unutar Regije. Ne možemo više koristiti skupu pomoć vanjskih agencija. Zbog toga su razmjena iskustava i znanja te podrška koju jedni drugima možemo osigurati unutar Regije veoma važni. Uspostavljajući principe djelotvornoga regionalnoga korištenja resursa mi izgrađujemo i vlastite kompetencije.
Regionalni stručnjaci za upravljanje ljudskim potencijalima moraju u ovome trenutku nekim svojim kolegama prenijeti loše vijesti. Većina nas koji djelujemo u regionalnoj jedinici za Ljudske potencijale do sada je iskusila samo poslovni rast te ima puno više iskustva sa zapošljavanjem i razvijanjem ljudskih potencijala no sa smanjenjem broja zaposlenika. Međutim, činimo sve što možemo kako bismo na profesionalan način ispunili svoje obaveze, očuvali Ericssonov ugled te pokazali maksimalno poštovanje prema ljudima koje je direktno pogodio proces optimizacije resursa u Regiji. Veoma sam ponosna na stav koji moji kolege projiciraju u svom svakodnevnom poslu i rezultate njihova rada," ističe Ana Jožinec.

Odabrali smo put koji vodi ka boljitku

U procesu optimiziranja resursa u Srednjoj Europi posebna pozornost posvećuje se očuvanju odgovarajuće strukture. Ovdje funkcija za Upravljanje ljudskim resursima služi kao značajan instrument podrške regionalnom rukovodećem timu u nastojanjima da se poveća obujam poslovanja, uz prave ljude, na pravim radnim mjestima.
"Uz mnoge ljude koji moraju napustiti organizaciju, a da istodobno količina posla kojega valja obaviti ostaje ista, logično je da se povećava pritisak odgovornosti i obaveza po zaposleniku. Optimizacija ljudskih potencijala ima dvojak učinak - ona pogađa ljude koji odlaze iz Ericssona, ali mijenja i radnu rutinu onih koji ostaju u kompaniji. Kako bismo na najbolji način udovoljili svojim poslovnim zadaćama, trenutačna situacija od nas iziskuje domišljato planiranje i definiranje prioritetnih aktivnosti. Stručnjaci za upravljanje ljudskim potencijalima moraju osigurati da ljudi koji su dovoljno stručni i koji imaju dovoljno profesionalne snage za nastavak poslovanja i u otežanim uvjetima budu na pravim mjestima, mjestima na kojima najviše mogu pridonijeti daljnjem razvoju poslovanja. Stoga ćemo nastaviti podržavati naše zaposlenike u Regiji u razvoju njihovih kompetencija. Procesu planiranja rukovoditelja posvećujemo posebnu pozornost usmjeravajući se na zadržavanje i razvijanje onih s izraženim talentom, a u fokus ćemo staviti usmjerenost na rezultate", ističe Ana Jožinec.

Transformacija

Sudjelovanje u formiranju organizacije veoma je ozbiljan posao. Kroz svoje aktivnosti jedinica za Upravljanje ljudskim potencijalima u Srednjoj Europi uspostavila je temelje za novi način rada u Regiji. Kako bi se na pravi način uhvatila u koštac s tom zadaćom regionalna jedinica za Upravljanje ljudskim potencijalima se u ovom trenutku transformira iz tradicionalne kadrovske funkcije, opterećene administrativnim poslovima, u suvremenu organizaciju za podršku poslovanju koja će moći osigurati sofisticirane usluge u području upravljanja ljudskim resursima:
"Nove poslovne okolnosti također zahtijevaju promjenu vlastitoga pristupa poslu te definiranje novih načina rada kako bismo podržali poslovni rast. Taj je proces već počeo na korporativnoj razini, a mi u Srednjoj Europi smo mu se pridružili. Novi način rada podrazumijeva puno manje administracije i puno više komunikacije među članovima regionalne zajednice. U tu ćemo svrhu koristiti alate poput HRMS-a te učiniti timski rad u Regiji temeljnim principom našega funkcioniranja. Manje vremena ćemo posvećivati ažuriranju raznih baza podataka, a veći dio svojega profesionalnoga angažmana usmjerit ćemo na pružanje konzultantskih usluga. Razvoj naših vlastitih kompetencija ključni je element u uspostavljanju takve prakse. Mislimo da, i više no što je to do sada bio slučaj, možemo pridonijeti važnim područjima kao što je orijentacija na rezultate rada ili prepoznavanje stručnih timova na razini Regije. Da, regionalna jedinica za Upravljanje ljudskim potencijalima na pravom je putu kako bi preuzela ulogu poslovnoga partnera drugih regionalnih funkcija i kako bi pridonijela poslovnom rastu Ericssona u Regiji."

J. Lončar

 

 

[Ana Jožinec, direktorica za Ljudske potencijale u Srednjoj Europi]

Ana Jožinec, direktorica za Ljudske potencijale u Srednjoj Europi:
"Regionalna jedinica za Upravljanje ljudskim potencijalima na pravom je putu kako bi preuzela ulogu poslovnoga partnera drugih regionalnih funkcija i kako bi pridonijela poslovnom rastu Ericssona u Regiji."

Tehnička podrška

©Copyright    

04-11-2002