|
Ljudski potencijali u tržišnoj jedinici Srednja Europa
Uloga
jedinice za Ljudske potencijale koja djeluje na razini Srednje
Europe veoma je zahtjevna: valja motivirati ljude da kreativno i
odano rade svoj posao u veoma teškom poslovnom okružju kroz koje
se u zadnje vrijeme probija telekomunikacijska industrija.
"Međutim, uz usredotočenost, prilagodljivost i prijateljski
pristup udružene s brzinom, regionalna jedinica za Ljudske
potencijale svakoga dana je jedan korak bliže cilju," kaže
Ana Jožinec, direktorica za Ljudske potencijale u Srednjoj
Europi.
Glavna
zadaća jedinice za Ljudske potencijale u Srednjoj Europi je podrška
djelotvornom upravljanju resursima na razini tržišne jedinice. U
razdoblju u kojemu se broj zaposlenika smanjuje zbog neizbježne
optimizacije ljudskih resursa uzrokovane trendom pada poslovanja u
telekomunikacijskoj industriji, uloga te funkcije kontinuirano
dobiva na važnosti. Koliko daleko su odmakli na svome putu prema
cilju tijekom godine dana? Ana Jožinec je zadovoljna postignutim
rezultatima te ima jasno definirane planove za poboljšanja u budućnosti.
"U svakoj od regionalnih organizacijskih cjelina djeluje tim
profesionalaca iz područja upravljanja ljudskim potencijalima
koji, uz veliku posvećenost poslu, čine sve što mogu kako bi
izašli u susret izazovu - pružiti vrhunsku podršku regionalnim
operativnim funkcijama. Složni smo u naporima da se vratimo na
profitabilno poslovanje u Regiji usprkos trenutačnim poteškoćama
u našoj industriji. Od kada je uspostavljena tržišna jedinica
Srednja Europa uspjeli smo organizirati usklađenu i djelotvornu
regionalnu jedinicu za Upravljanje ljudskim potencijalima koja se
odražava u uspješnoj implementaciji sustava za upravljanje
ljudskim potencijalima (Human Resources Management System - HRMS)
u cijeloj Regiji. Taj će nam alat omogućiti povećanje kvalitete
naše usluge te usklađivanje procesa u lokanim kompanijama u
Srednjoj Europi. Sada se upravo pripremamo za lansiranje zajedničkoga
DIALOG projekta na regionalnoj razini koje će uslijediti 4.
studenoga 2002. Od projekta veoma mnogo očekujemo budući da su
trenutačna previranja u industriji zasigurno imala utjecaja na
zadovoljstvo naših zaposlenika i način njihova razmišljanja.
Sigurna sam da će nam ovo ispitivanje mišljenja dati dragocjeni
uvid u trenutačno raspoloženje Ericssonovih zaposlenika u
Regiji."
Uz
profesionalni pristup i najteže zadaće se uspješno rješavaju
Biti danomice u izravnome dodiru sa zaposlenicima kompanije, u
razdoblju u kojem se stvari ne odvijaju onako kako bismo mi to željeli,
stvara dodatni pritisak na stručnjake za upravljanje ljudskim
potencijalima:
"Jedna od popratnih pojava koja se izrodila iz trenutačne
situacije je činjenica da se moramo osloniti isključivo na
vlastite snage unutar Regije. Ne možemo više koristiti skupu
pomoć vanjskih agencija. Zbog toga su razmjena iskustava i znanja
te podrška koju jedni drugima možemo osigurati unutar Regije
veoma važni. Uspostavljajući principe djelotvornoga regionalnoga
korištenja resursa mi izgrađujemo i vlastite kompetencije.
Regionalni stručnjaci za upravljanje ljudskim potencijalima
moraju u ovome trenutku nekim svojim kolegama prenijeti loše
vijesti. Većina nas koji djelujemo u regionalnoj jedinici za
Ljudske potencijale do sada je iskusila samo poslovni rast te ima
puno više iskustva sa zapošljavanjem i razvijanjem ljudskih
potencijala no sa smanjenjem broja zaposlenika. Međutim, činimo
sve što možemo kako bismo na profesionalan način ispunili svoje
obaveze, očuvali Ericssonov ugled te pokazali maksimalno poštovanje
prema ljudima koje je direktno pogodio proces optimizacije resursa
u Regiji. Veoma sam ponosna na stav koji moji kolege projiciraju u
svom svakodnevnom poslu i rezultate njihova rada," ističe
Ana Jožinec.
Odabrali
smo put koji vodi ka boljitku
U procesu
optimiziranja resursa u Srednjoj Europi posebna pozornost posvećuje
se očuvanju odgovarajuće strukture. Ovdje funkcija za
Upravljanje ljudskim resursima služi kao značajan instrument
podrške regionalnom rukovodećem timu u nastojanjima da se poveća
obujam poslovanja, uz prave ljude, na pravim radnim mjestima.
"Uz mnoge ljude koji moraju napustiti organizaciju, a da
istodobno količina posla kojega valja obaviti ostaje ista, logično
je da se povećava pritisak odgovornosti i obaveza po zaposleniku.
Optimizacija ljudskih potencijala ima dvojak učinak - ona pogađa
ljude koji odlaze iz Ericssona, ali mijenja i radnu rutinu onih
koji ostaju u kompaniji. Kako bismo na najbolji način udovoljili
svojim poslovnim zadaćama, trenutačna situacija od nas iziskuje
domišljato planiranje i definiranje prioritetnih aktivnosti. Stručnjaci
za upravljanje ljudskim potencijalima moraju osigurati da ljudi
koji su dovoljno stručni i koji imaju dovoljno profesionalne
snage za nastavak poslovanja i u otežanim uvjetima budu na pravim
mjestima, mjestima na kojima najviše mogu pridonijeti daljnjem
razvoju poslovanja. Stoga ćemo nastaviti podržavati naše
zaposlenike u Regiji u razvoju njihovih kompetencija. Procesu
planiranja rukovoditelja posvećujemo posebnu pozornost
usmjeravajući se na zadržavanje i razvijanje onih s izraženim
talentom, a u fokus ćemo staviti usmjerenost na rezultate",
ističe Ana Jožinec.
Transformacija
Sudjelovanje
u formiranju organizacije veoma je ozbiljan posao. Kroz svoje
aktivnosti jedinica za Upravljanje ljudskim potencijalima u
Srednjoj Europi uspostavila je temelje za novi način rada u
Regiji. Kako bi se na pravi način uhvatila u koštac s tom zadaćom
regionalna jedinica za Upravljanje ljudskim potencijalima se u
ovom trenutku transformira iz tradicionalne kadrovske funkcije,
opterećene administrativnim poslovima, u suvremenu organizaciju
za podršku poslovanju koja će moći osigurati sofisticirane
usluge u području upravljanja ljudskim resursima:
"Nove poslovne okolnosti također zahtijevaju promjenu
vlastitoga pristupa poslu te definiranje novih načina rada kako
bismo podržali poslovni rast. Taj je proces već počeo na
korporativnoj razini, a mi u Srednjoj Europi smo mu se pridružili.
Novi način rada podrazumijeva puno manje administracije i puno više
komunikacije među članovima regionalne zajednice. U tu ćemo
svrhu koristiti alate poput HRMS-a te učiniti timski rad u Regiji
temeljnim principom našega funkcioniranja. Manje vremena ćemo
posvećivati ažuriranju raznih baza podataka, a veći dio svojega
profesionalnoga angažmana usmjerit ćemo na pružanje
konzultantskih usluga. Razvoj naših vlastitih kompetencija ključni
je element u uspostavljanju takve prakse. Mislimo da, i više no
što je to do sada bio slučaj, možemo pridonijeti važnim područjima
kao što je orijentacija na rezultate rada ili prepoznavanje stručnih
timova na razini Regije. Da, regionalna jedinica za Upravljanje
ljudskim potencijalima na pravom je putu kako bi preuzela ulogu
poslovnoga partnera drugih regionalnih funkcija i kako bi
pridonijela poslovnom rastu Ericssona u Regiji."
J.
Lončar |
|