ERICSSON
Home Products Services Technologies Support About Ericsson
rul_header_1x55.gif (60 bytes)
Ericsson Nikola Tesla > Podaci o kompaniji > "Komunikacije" > Komunikacije 10 - 2002.
"Komunikacije" t.gif (43 bytes)
"Komunikacije"
t.gif (43 bytes)
t.gif (43 bytes)
Najvažnije teme broja
Sadržaj broja
Nabavljanje - "frontmen" kompanije prema dobavljačima
t.gif (43 bytes)

ETK/B/P - NABAVLJANJE

Dugoročni poslovni odnos s istim partnerom uvijek ima svoje prednosti. U takvom odnosu moguće je planiranje, dogovaranje, utvrđivanje rokova, analiziranje troškova i ostvarenje većih ušteda, poboljšanje vezano uz potrebe i mogućnosti druge strane i sl., što rađa međusobno povjerenje i sigurnost. Sve se to pozitivno odražava na poslovne rezultate.
Zato i naša Nabava, u skladu s Ericssonovom i kompanijskom politikom nabavljanja, njeguje upravo takav pristup, kaže Zdenka Čulina, rukovoditeljica Nabave, male organizacijske jedinice koja djeluje u sastavu ETK/B, a "frontmen" je kompanije prema dobavljačima.

Područje rada Nabave jest provođenje nabavnih smernica, politike i procedura; kordinacija nabave; primjena SAP R/3 u poslovnome procesu; upravljanje podacima o proizvodima i osiguranje certifikata; ugovori i cjenici; pravna regulacija uvozno-izvozne i carinske procedure; podnošenje izvještaja te razvoj kompetencija potrebnih za uspješno obavljanje poslova nabave.

Kategorizacija poslovnih partnera

Dobavljač je svatko od koga naša kompanija naručuje robu i usluge bilo da je riječ o opremi koju plasiramo našim kupcima, prevozu, uredskome materijalu, poduzećima koja sudjeluju u uređivanju i opremanju naših radnih mjesta i prostora pa sve do restorana u koje izvodimo svoje poslovne partnere ili izvođača na Obiteljskome danu na Jarunu, tumači Zdenka Čulina.

Ericsson Nikola Tesla bilježi već brojku od 782 aktivna dobavljača u 2002.godini. Svi dobavljači  registrirani su u programskome paketu SAP R/3 za naručivanje i računovodstvo u Vendor database. Od ukupnoga broja 22% je s domaćega, 12% s inozemnih tržišta, a 66% s internoga Ericssonova tržišta.

Široka paleta dobavljača s kojima poslujemo kategorizirana je kao proizvodni, neproizvodni i ostali. Većina njih isporučuje standardizirane proizvode i usluge, ali postoje i oni koje svrastavamo u kategoriju nestandardiziranih usluga, nastavlja naša sugovornica.

Jedan od ciljeva Nabave svakako je smanjenje ukupnoga broja dobavljača kako bi se s manjim brojem pravnih osoba lakše, ali istodobno, intenzivnije i obimnije, poslovalo. Dobavljači s kojima naša kompanije više posluje svrstani su u kategoriju preferiranih, ali postoje i nepreferirani dobavljači.

Preferirani dobavljači su tvrtke navedene u odobrenoj Ericssonovoj listi i oni s kojima je sklopljen Opći nabavni ugovor. Tim ugovorom definira se način naručivanja, cijena, način plaćanje, bonusi i kriteriji koje preferirani dobavljač naše kompanije mora zadovoljiti i sl. Tvrtke certificirane prema ISO standardima o kvaliteti i zaštiti okoliša imaju prednost ukoliko su ostali uvjeti isti. Dobavljači proizvoda i usluga koji ne utječu bitno na kvalitetu proizvoda namijenjenih kupcu i poslovanju naše kompanije općenito, kategoriziraju se kao nepreferirani dobavljači.

Izbor dobavljača

Izbor dobaljača u velokoj tržišnoj konkurenciji sigurno nije lak posao. Kako Nabava pristupa tom problemu, pitali smo Zdenku Čulinu. Da bi se realizirala bilo koja potreba u poslovnome procesu ETK traži se više ponuda, uz unaprijed definirane važne kriterije koje treba zadovoljiti. Kriterije određuje vlasnik proizvoda ili usluge tj. naručitelj unutar kompanije. Zadatak je Nabave naći takvoga dobavljača uz uvjet da je cjenovno i poslovno najpovoljniji. Posebna pažnja poklanja se, dakle, komercijalnim i financijskim uvjetima, kvaliteti robe i usluga, odnosu prema okolišu, položaju dobavljača na tržištu, čimenicima kao što su prethodno iskustvo i sl.

Iz ovoga što smo saznali možemo zaključiti da Nabava ima vrlo odgovornu zadaću u poslovnome procesu ETK. Zadatak ove službe jest davanje podrške savjeta i smjernica naručiteljima iz naše kompanije vezanih uz kupovinu tehnologije, proizvoda i usluga i proces nabavljanja. Cilj je postići kratkoročnu i dugoročnu profitabilnost ETK uz pomoć djelotvornoga snabdjevanja.

D. Kobsa

 

 

[Mali, vrijedni i složni tim Nabave]

Tehnička podrška

©Copyright    

13-11-2002