ERICSSON
Home Products Services Technologies Support About Ericsson
rul_header_1x55.gif (60 bytes)
Ericsson Nikola Tesla > Podaci o kompaniji > "Komunikacije" > Komunikacije 11 - 2002.
"Komunikacije" t.gif (43 bytes)
"Komunikacije"
t.gif (43 bytes)
t.gif (43 bytes)
Najvažnije teme broja
Sadržaj broja
Budućnost imaju oni koji o njoj razmišljaju
t.gif (43 bytes)

Dežurni menadžer - strateg

Budućnost pripada onima koji su u vrijeme velikih promjena spremni učiti, a oni koji misle da više nemaju što naučiti ostat će zatečeni u svijetu koji više ne postoji.
Eric Hoffer, američki filozof i sociolog (1902 - 1938)

Sposobnost organizacije da dalekosežno planira i aktivno se priprema za budućnost postala je jednom od temeljnih pretpostavki za uspjeh u suvremenom svijetu poslovanja. Krene li organizacija u krivom smjeru, u današnje vrijeme kada se promjene događaju učestalije i brže no ikada te obuhvaćaju sve šire područje, posljedice mogu ugroziti opstanak te organizacije na tržištu. Danas se rijetko pruža druga prilika. Stoga je iznimno važno odrediti dobar smjer poslovanja. Velika je odgovornost suvremenoga menadžera sadržana upravo u vještini usmjeravanja organizacije prema putu koji će joj osigurati poslovni uspjeh i rast.

Što je viša pozicija menadžera u kompanijskoj hijerarhiji, to je veća njegova odgovornost za strateško opredjeljenje kompanije. Mi smo, dakle, krenuli od samoga vrha te zamolili Åkea Enella, predsjednika naše kompanije, da za "Komunikacije" kratko prokomentira ulogu stratega u suvremenom poslovnom svijetu i u svijetu telekomunikacija:

"Vjerujem da je poznati američki general u Drugom svjetskom ratu, G. S. Patton, bio u pravu kada je tvrdio da je današnji dobar plan, bolji od sutrašnjega savršenog plana. Ako to primijenimo na tržište telekomunikacija onda treba biti svjestan da se situacija mijenja iz dana u dan i nužno je kontinuirano prilagođivanje akcija i strategija. Na vlastitoj koži osjetili smo što to točno podrazumijeva, pa u takvom razmišljanju ne nalazim neke revolucionarne novosti. Snaga koja u ovom razdoblju velikih iskušenja u telekomunikacijskoj industriji proizlazi iz dobre strategije zrcali se u umijeću menadžera-stratega da motivira ljude čija je zadaća da ju realiziraju. Smatram da je u ovom trenutku upravo to najvažnija zadaća čelnih ljudi u telekomunikacijama. Ne smijemo dozvoliti da se dobri strateški planovi izjalove, da se zdrave poslovne prilike propuste, da postoji višak resursa ili kompetencija u određenim područjima, a manjak u drugim, da ne uočimo megatrendove pored lokalnih interesa.
Menadžer strateg koji djeluje u području telekomunikacija ima i širu odgovornost - on sudjeluje u kreiranju globalnoga stila života jer je uvijek način komuniciranja u velikoj mjeri određivao način življenja. Dobar strateg u telekomunikacijama, znači, mora razmišljati ne samo o prosperitetu kompanije u kojoj radi, već i o prosperitetu društva, odnosno, zajednice u kojoj kompanija posluje. Pri tomu su iznimno važne dobre procjene i projekcije trendova u budućnosti. Tehnike prognoziranja koje se mogu koristiti su različite, a svaki će menadžer u ulozi stratega odabrati one koje smatra najpouzdanijima i najučinkovitijima. Primjerice, procjena komisije pri Vladi Velike Britanije koja je 1878. zaključila da Edisonov izum - električna žarulja, neće imati nikakve praktične koristi, pokazala se krivom. Svi oni koji su se poveli za tom procjenom izgubili su značajnu poslovnu priliku.
U današnje doba takva greška znači ispadanje iz igre. Mogućnost za grešku je velika budući da se uz snažni intenzitet i veliku brzinu promjena povećavaju i mogućnosti izbora, a samim tim se vjerojatnost da ćemo odabrati najbolje rješenje smanjuje. Zbog toga kratkoročna razmišljanja ne donose dobre rezultate. Nužno je definirati viziju koja će obuhvatiti sveukupno djelovanje kompanije te misiju koja će djelovanje kompanije usmjeriti prema željenome cilju i ostvarenju rezultata."

Poslovna strategija Ericssona Nikole Tesle

Svoje stavove o menadžeru-strategu predsjednik naše kompanije potkrijepio je i osvrtom na strategiju poslovanja na kojoj se temelje aktivnosti Ericssona Nikole Tesle:
"Sve ove suvremene principe teorije strateškoga menadžmenta nalazimo ostvarene u djelovanju kompanije Ericsson Nikola Tesla. To nam je osiguralo opstanak tamo gdje su drugi gubili tlo pod nogama, rast tamo gdje su drugi stagnirali ili bilježili trend pada, nastavak suradnje s postojećim poslovnim partnerima i uspostavu partnerskih odnosa s novim kupcima dok su drugi bilježili otkazivanje ugovora. U kompaniji smo uspjeli stvoriti ozračje u kojemu se budućnost ne sagledava kao opasnost i izvor problema, već kao dobru priliku za dokazivanje i izazov čijim svladavanjem treba dokazati vlastitu profesionalnu vrijednost. Rezultati, koje postižemo i u trenutačno turbulentnome telekomunikacijskom okružju, dokazuju da smo odabrali djelotvornu poslovnu strategiju na kojoj temeljimo svoje djelovanje. Mi znamo što hoćemo te imamo snage to i realizirati. Budućnost imaju oni koji o njoj razmišljaju sada. Među takve treba svrstati i Ericsson Nikolu Teslu. "

J. Lončar

 

 

[Ake Enell, predsjednik Ericssona Nikole Tesle, uvjeren je da suvremeni menadžer-strateg mora veliku pozornost posvetiti motiviranju ljudi čija je zadaća realizirati kompanijsku poslovnu strategiju.]

Tehnička podrška

©Copyright    

02-12-2002