|
Pozicioniranje kompanije u skladu s poslovnim trendovima
O
kojemu god području poslovanja se radilo uvijek postoje mogućnosti
za poboljšanja i razvoj u odnosu na trenutačno stanje pa možemo
reći da je u širem kontekstu razvoj poslovanja svačiji posao.
Kako bi se osigurao kvalitetniji pristup pri sagledavanju zahtjeva
poslovnoga okruženja u Ericssonu Nikoli Tesli nije formirana
klasična nego virtualna organizacija sastavljena od stručnjaka
iz pojedinih kompanijinih jedinica koji, uz svoje redovne zadatke,
dio radnoga vremena posvećuju pitanjima vezanima uz razvoj
poslovanja. Uz to što se na taj način bolje povezuju strateška
i operativna komponenta u poslovanju kompanije, osigurava se i
bolja koordinacija u fazi implementacije. Tijekom godine dana, od
kada je takav koncept zaživio u Ericssonu Nikoli Tesli, pokrenuto
je više inicijativa koje bi trebale uskladiti neka područja
kompanijinoga poslovanja sa segmentacijom i razvojem tržišta. Više
o tomu saznajemo od Seada Kotla, rukovoditelja za Razvoj
poslovanja i marketing.
Prednost
je virtualne umrežene organizacije to što ona osigurava
prisustvo stručnjaka iz različitih područja, a da ih ne odvaja
od njihovih matičnih organizacija. Kako je multifunkcionalnost
jedno od najznačajnijih obilježja suvremenoga timskog rada koje
omogućava uspješno obavljanje složenih poslova, nije slučajno
što se upravo na tom principu temelje aktivnosti vezane uz razvoj
poslovanja u Ericssonu Nikoli Tesli. Iznalaženje novih poslovnih
prilika u kontekstu repozicioniranja kompanije ima značajan
utjecaj na definiranje budućih područja poslovanja kompanije.
Sead Kotlo komentira:
"Svjedoci
smo globalnoga zaokreta prema novome svijetu telekomunikacija koji
podrazumijeva konvergiranje područja kao što su
telekomunikacije, računalna industrija i mediji. Taj je zaokret,
između ostaloga, obilježen rapidnim širenjem Interneta uz
postupno nestajanje granica između javnih i privatnih te fiksnih
i mobilnih mreža. Što bi u takvoj situaciji trebalo biti osnovno
područje poslovanja kompanije koja se etablirala kao vodeći
dobavljač telekomunikacija? Mi u Ericssonu Nikoli Tesli veoma
dobro znamo s kojim kompetencijama i potencijalima ulazimo u to
novo doba konvergiranih industrija i tehnologija. No, mislim da
također moramo biti svjesni da ono što je naše osnovno područje
poslovanja danas, upravo zbog promjena koje će nametnuti
objedinjavanje navedenih područja, ne mora i najvjerojatnije neće
biti naše osnovno područje poslovanja za nekih desetak godina.
Za to se treba pripremati već danas. Drugim riječima, moramo se
repozicionirati u skladu s novom situacijom i prepoznatim
trendovima.
No, ljudi koji rade u linijskim organizacijama, opterećeni tekućim
poslovima, ne mogu odvajati dovoljno vremena za kontinuirana promišljanja
o strategiji i o dugoročnom razvoju. To je jedna od glavnih zadaća
kompanijine virtualne organizacije koja djeluje na području
razvoja poslovanja - potaknuti kompaniju, uz aktivno sudjelovanje
svih organizacijskih cjelina, da se spremno uključi u novo
komunikacijsko doba. "
Nove
poslovne prilike mijenjaju naše područje rada
Tijekom
nepunih godinu dana, od kada djeluje virtualna organizacija za
razvoj poslovanja u našoj kompaniji, okolnosti u okružju u
kojemu djeluje Ericsson Nikola Tesla uvjetovale su pokretanje
nekoliko projekata u području koje do sada nije ulazilo u
definiciju našega osnovnog poslovanja. Naime, u nastojanju da
unaprijedi i modernizira djelovanje nekih strateški važnih
sustava koji bi, ujedno, ubrzali i proces integracije u međunarodnu
zajednicu, Hrvatska je pokrenula niz projekata od državnoga značaja.
Riječ je o informatizaciji pojedinih državnih službi poput
zdravstva, pravosudnoga sustava ili školstva. Transparentnost tih
sustava međunarodna zajednica smatra ključnim preduvjetom za
priključivanje Hrvatske svjetskim tokovima te je u tom smislu našoj
zemlji spremna pružiti odgovarajuću podršku putem kredita
Svjetske banke i Europske banke za razvoj. U Ericssonu Nikoli
Tesli takav je razvoj situacije prepoznat kao niz novih poslovnih
prilika.
"Očigledno je da u procesu prilagođavanja tržišnim
uvjetima koje je nužno za uspješno poslovanje moramo ponekad
redefinirati svoje područje poslovanja. Ukoliko analize
potencijalnoga obujma poslovanja i poslovnih prilika na području
u kojemu do sada nismo bili prisutni pokažu da je u interesu
kompanije ući u to područje, tada se kompanija mora moći
prestrojiti u hodu te u skladu s novim prilikama utvrditi mijenja
li se i do koje mjere se mijenja njeno područje poslovanja.
U tom su smislu koncipirane naše aktivnosti vezane uz projekte u
sklopu informatizacije Hrvatske. U području e-zdravstva raspisana
su dva natječaja - jedan je vezan uz informatizaciju primarne
zdravstvene zaštite - PZZ, dok je drugi vezan uz integrirani
bolnički informatički sustav - IBIS. Ericsson Nikola Tesla
sudjeluje u oba natječaja kao kandidat za ulogu sistem
integratora, a rezultate očekujemo uskoro. Natječaj za
informatizaciju hrvatskoga pravosudnoga sustava još nije
raspisan, ali znamo da se on priprema te smo već pokrenuli neke
aktivnosti s ciljem prikupljanja relevantnih podataka koji su
potrebni u procesu donošenja odluke. Ukoliko se donese odluka o
uključenju u taj projekt, želimo da naša kompanija bude što
spremnija," objašnjava Sead Kotlo.
Snaga
Ericssona Nikole Tesle
Uloga
sistem integratora za koju se kandidira naša kompanija u sklopu
projekata za informatizaciju Hrvatske veoma je zahtjevna. Logično
je zapitati se ima li naša kompanija dovoljno snage, stručnih
potencijala i iskustva kako bi se valjano uhvatila u koštac s
tako složenom zadaćom. Sead Kotlo ne dvoumi se oko pozitivnoga
odgovora:
"Zbog više razloga vjerujem da u Hrvatskoj nema kompanije
koja bi tako dobro mogla kao sistem integrator voditi tako složeni
projekt kao što je informatizacija državne uprave. Na domaćem
su tržištu, naravno, prisutne i druge ugledne svjetske
kompanije, no kompetitivne prednosti Ericssona Nikole Tesle su
izrazite. Naša je kompanija jedina u Hrvatskoj koja ima iskustva
sa cjelovitim komunikacijskim rješenjima od pristupa, preko
temeljne mreže i usluga do aplikacija. Naravno, svjesni smo da u
svakom segmentu nismo podjednako dobri. Stoga smo spremni ući u
partnerstva s dobavljačima koji mogu ponuditi bolje rješenje u
određenom dijelu posla. No, kada je riječ o cjelovitim rješenjima,
naše bogato iskustvo u tom području garancija je za uspjeh
projekta. Osim toga, mi jedini imamo kritičnu masu lokalno
raspoloživih kvalitetnih stručnjaka koji su sposobni ostvariti
takav složeni projekt u cijelosti te kasnije, nakon realizacije
projekta, pružati usluge održavanja ili nadogradnje sustava. Uz
integraciju Ericssonovih proizvoda imamo i veliko iskustvo u
integriranju proizvoda ostalih svjetskih proizvođača. Dosadašnji
rad naših stručnjaka u regionalni
J.
Lončar
|
|