ERICSSON
Home Products Services Technologies Support About Ericsson
rul_header_1x55.gif (60 bytes)
Ericsson Nikola Tesla > Podaci o kompaniji > "Komunikacije" > Komunikacije 11 - 2002.
"Komunikacije" t.gif (43 bytes)
"Komunikacije"
t.gif (43 bytes)
t.gif (43 bytes)
Najvažnije teme broja
Sadržaj broja
Projekti Ericssona Nikole Tesle za e-Hrvatsku
t.gif (43 bytes)

Pozicioniranje kompanije u skladu s poslovnim trendovima

O kojemu god području poslovanja se radilo uvijek postoje mogućnosti za poboljšanja i razvoj u odnosu na trenutačno stanje pa možemo reći da je u širem kontekstu razvoj poslovanja svačiji posao. Kako bi se osigurao kvalitetniji pristup pri sagledavanju zahtjeva poslovnoga okruženja u Ericssonu Nikoli Tesli nije formirana klasična nego virtualna organizacija sastavljena od stručnjaka iz pojedinih kompanijinih jedinica koji, uz svoje redovne zadatke, dio radnoga vremena posvećuju pitanjima vezanima uz razvoj poslovanja. Uz to što se na taj način bolje povezuju strateška i operativna komponenta u poslovanju kompanije, osigurava se i bolja koordinacija u fazi implementacije. Tijekom godine dana, od kada je takav koncept zaživio u Ericssonu Nikoli Tesli, pokrenuto je više inicijativa koje bi trebale uskladiti neka područja kompanijinoga poslovanja sa segmentacijom i razvojem tržišta. Više o tomu saznajemo od Seada Kotla, rukovoditelja za Razvoj poslovanja i marketing.

Prednost je virtualne umrežene organizacije to što ona osigurava prisustvo stručnjaka iz različitih područja, a da ih ne odvaja od njihovih matičnih organizacija. Kako je multifunkcionalnost jedno od najznačajnijih obilježja suvremenoga timskog rada koje omogućava uspješno obavljanje složenih poslova, nije slučajno što se upravo na tom principu temelje aktivnosti vezane uz razvoj poslovanja u Ericssonu Nikoli Tesli. Iznalaženje novih poslovnih prilika u kontekstu repozicioniranja kompanije ima značajan utjecaj na definiranje budućih područja poslovanja kompanije. Sead Kotlo komentira:

"Svjedoci smo globalnoga zaokreta prema novome svijetu telekomunikacija koji podrazumijeva konvergiranje područja kao što su telekomunikacije, računalna industrija i mediji. Taj je zaokret, između ostaloga, obilježen rapidnim širenjem Interneta uz postupno nestajanje granica između javnih i privatnih te fiksnih i mobilnih mreža. Što bi u takvoj situaciji trebalo biti osnovno područje poslovanja kompanije koja se etablirala kao vodeći dobavljač telekomunikacija? Mi u Ericssonu Nikoli Tesli veoma dobro znamo s kojim kompetencijama i potencijalima ulazimo u to novo doba konvergiranih industrija i tehnologija. No, mislim da također moramo biti svjesni da ono što je naše osnovno područje poslovanja danas, upravo zbog promjena koje će nametnuti objedinjavanje navedenih područja, ne mora i najvjerojatnije neće biti naše osnovno područje poslovanja za nekih desetak godina. Za to se treba pripremati već danas. Drugim riječima, moramo se repozicionirati u skladu s novom situacijom i prepoznatim trendovima.
No, ljudi koji rade u linijskim organizacijama, opterećeni tekućim poslovima, ne mogu odvajati dovoljno vremena za kontinuirana promišljanja o strategiji i o dugoročnom razvoju. To je jedna od glavnih zadaća kompanijine virtualne organizacije koja djeluje na području razvoja poslovanja - potaknuti kompaniju, uz aktivno sudjelovanje svih organizacijskih cjelina, da se spremno uključi u novo komunikacijsko doba. "

Nove poslovne prilike mijenjaju naše područje rada

Tijekom nepunih godinu dana, od kada djeluje virtualna organizacija za razvoj poslovanja u našoj kompaniji, okolnosti u okružju u kojemu djeluje Ericsson Nikola Tesla uvjetovale su pokretanje nekoliko projekata u području koje do sada nije ulazilo u definiciju našega osnovnog poslovanja. Naime, u nastojanju da unaprijedi i modernizira djelovanje nekih strateški važnih sustava koji bi, ujedno, ubrzali i proces integracije u međunarodnu zajednicu, Hrvatska je pokrenula niz projekata od državnoga značaja. Riječ je o informatizaciji pojedinih državnih službi poput zdravstva, pravosudnoga sustava ili školstva. Transparentnost tih sustava međunarodna zajednica smatra ključnim preduvjetom za priključivanje Hrvatske svjetskim tokovima te je u tom smislu našoj zemlji spremna pružiti odgovarajuću podršku putem kredita Svjetske banke i Europske banke za razvoj. U Ericssonu Nikoli Tesli takav je razvoj situacije prepoznat kao niz novih poslovnih prilika.
"Očigledno je da u procesu prilagođavanja tržišnim uvjetima koje je nužno za uspješno poslovanje moramo ponekad redefinirati svoje područje poslovanja. Ukoliko analize potencijalnoga obujma poslovanja i poslovnih prilika na području u kojemu do sada nismo bili prisutni pokažu da je u interesu kompanije ući u to područje, tada se kompanija mora moći prestrojiti u hodu te u skladu s novim prilikama utvrditi mijenja li se i do koje mjere se mijenja njeno područje poslovanja.
U tom su smislu koncipirane naše aktivnosti vezane uz projekte u sklopu informatizacije Hrvatske. U području e-zdravstva raspisana su dva natječaja - jedan je vezan uz informatizaciju primarne zdravstvene zaštite - PZZ, dok je drugi vezan uz integrirani bolnički informatički sustav - IBIS. Ericsson Nikola Tesla sudjeluje u oba natječaja kao kandidat za ulogu sistem integratora, a rezultate očekujemo uskoro. Natječaj za informatizaciju hrvatskoga pravosudnoga sustava još nije raspisan, ali znamo da se on priprema te smo već pokrenuli neke aktivnosti s ciljem prikupljanja relevantnih podataka koji su potrebni u procesu donošenja odluke. Ukoliko se donese odluka o uključenju u taj projekt, želimo da naša kompanija bude što spremnija," objašnjava Sead Kotlo.

Snaga Ericssona Nikole Tesle

Uloga sistem integratora za koju se kandidira naša kompanija u sklopu projekata za informatizaciju Hrvatske veoma je zahtjevna. Logično je zapitati se ima li naša kompanija dovoljno snage, stručnih potencijala i iskustva kako bi se valjano uhvatila u koštac s tako složenom zadaćom. Sead Kotlo ne dvoumi se oko pozitivnoga odgovora:
"Zbog više razloga vjerujem da u Hrvatskoj nema kompanije koja bi tako dobro mogla kao sistem integrator voditi tako složeni projekt kao što je informatizacija državne uprave. Na domaćem su tržištu, naravno, prisutne i druge ugledne svjetske kompanije, no kompetitivne prednosti Ericssona Nikole Tesle su izrazite. Naša je kompanija jedina u Hrvatskoj koja ima iskustva sa cjelovitim komunikacijskim rješenjima od pristupa, preko temeljne mreže i usluga do aplikacija. Naravno, svjesni smo da u svakom segmentu nismo podjednako dobri. Stoga smo spremni ući u partnerstva s dobavljačima koji mogu ponuditi bolje rješenje u određenom dijelu posla. No, kada je riječ o cjelovitim rješenjima, naše bogato iskustvo u tom području garancija je za uspjeh projekta. Osim toga, mi jedini imamo kritičnu masu lokalno raspoloživih kvalitetnih stručnjaka koji su sposobni ostvariti takav složeni projekt u cijelosti te kasnije, nakon realizacije projekta, pružati usluge održavanja ili nadogradnje sustava. Uz integraciju Ericssonovih proizvoda imamo i veliko iskustvo u integriranju proizvoda ostalih svjetskih proizvođača. Dosadašnji rad naših stručnjaka u regionalni

J. Lončar

 

 

[Zbog promjena koje donosi novo doba konvergiranih industrija i tehnologija najvjerojatnije će se promijeniti i naše osnovno područje poslovanja, tvrdi Sead Kotlo, rukovoditelj za Razvoj poslovanja i marketing u Ericssonu Nikoli Tesli.]

Tehnička podrška

©Copyright    

28-11-2002