|
HRMS - sustav za upravljanje ljudskim potencijalima
Upravljanje
ljudskim resursima iznimno je važna funkcija podrške u ukupnome
poslovnom procesu. Ericsson je zato odlučio uvesti informacijski
sustav za upravljanje ljudskim potencijalima (HRMS) u sve svoje
kompanije u svijetu. Odluka se sustavno provodi od 1999., a proces
bi u cijelosti trebao biti okončan do kraja sljedeće godine.
Sustav se temelji na SAP R/3, a za pojedine funkcije razvijeno je
i web sučelje. HRMS će se koristiti globalno i lokalno, a prošloga
mjeseca počela je njegova primjena u svim Ericssonovim
kompanijama u tržišnoj jedinici Srednja Europa. Važnu ulogu u
provođenju toga projekta imali su i stručnjaci naše kompanije
budući da se HRMS koristi u ETK već pune dvije godine.
Jedinstveni
informacijski sustav za upravljanje ljudskim potencijalima (HRMS -
Human Resources Management System) iduće godine mora se uvesti u
svih 140 Ericssonovih kompanija. Do sada je uveden u 75%
kompanija, među kojima su od nedavno i sve kompanije u tržišnoj
jedinici Srednja Europa. Spomenimo još i to da je HRMS dio šire
strategije uvođenja globalnih informacijskih sustava kako bi se u
svim poslovnim funkcijama na razini korporacije uvele jedinstvene,
standardizirane metode rada i procesi.
Uz HRMS, Ericsson u sve svoje kompanije uskoro planira uvesti i
kompatibilne sustave Market Unit Solution (MUS) te Ericsson
Business Procurement (EBP). Sustavi će se uvoditi po grupama
zemalja tzv. One Controlling Area (OCA), a tržišna jedinica
Srednja Europa je jedna od njih. Trenutačno se posebna pažnja
poklanja uvođenju HRMS-a, a uvođenje druga dva informacijska
sustava produženo je do kraja iduće godine.
Važna
uloga ETK stručnjaka u projektnome timu
Za uvođenje
sustava za upravljanje ljudskim potencijalima na razini Srednje
Europe formiran je tim stručnjaka, predstavnika svih kompanija.
Sponzor čitavoga projekta bila je Ana Jožinec,
direktorica za Upravljanje ljudskim potencijalima u ETK i na
razini tržišne jedinice Srednja Europa.
Za Project Managera za Ericsson na razini naše tržišne jedinice
imenovan je Miran Starešinčić, IS Manager, a za Process
Team Administratora, Jelena Vasilj-Humić, IS/IT
konzultant, oboje iz Ericssona Nikole Tesle. Naime, ETK unutar ove
grupacije Ericssonovih kompanija ima najveće kompetencije i
iskustvo s primjenom spomenutoga sustava. HRMS se u našoj
kompaniji koristi od rujna 2000. Dapače, još je prošle godine
Ericsson Nikola Tesla, uz Ericsson iz Meksika, pohvaljen za
najbolje korištenje HRMS-a u praksi na razini korporacije. Stoga
ne čudi ovakva organizacija projektnoga tima. Stručnjaci naše
kompanije pružili su veliku, konkretnu pomoć u uvođenju ovoga
projekta, a na tome će se angažirati i dalje sve dok HRMS u
potpunosti ne saživi u svim kompanijama Srednje Europe. Za pružanje
takve podrške zadužene su Jelena Vasilj-Humić, IS/IT konzultant
i Iva Lukić-Ćuže, zamjenica direktorice za Upravljanje
ljudskim potencijalima.
Karakteristike
sustava
Zadaća
je HRMS-a, temeljenoga na integrirajućem poslovno informacijskome
sustavu SAP R/3, podržati realizaciju Ericssonove temeljne
poslovne djelatnosti putem globalnoga izvora kompetencija uz brzo
i efikasno upravljanje resursima putem standardizirane baze
podataka o zaposlenicima. Sustav ima web sučelje, jednostavno za
dostup i korištenje te sučelje prema drugim sustavima važnim za
podatke o zaposlenicima poput Signuma (sustav za dodjelu ID-a),
Ericsson Global Directory (Outlooku) i sl. te drugim
informacijskim poslovnim sustavima (MORE, MUS, EBP). To omogućuje
da se jednom uneseni podaci u bazu automatski upisuju ili
mijenjaju u bazama drugih sustava. HRMS je prilagođen
Ericssonovim globalnim potrebama i "priznaje" samo
engleski jezik.
Softver HRMS-a ima pet glavnih dijelova, koji je svaki za sebe
detaljno razrađen. To su: osnovni podaci o zaposleniku (BPA -
Basic Personnel Administration), upravljanje organizacijom (OM -
Organizational Management), planiranje kompetencija (CP -
Competence Planning), zapošljavanje (REC - Recruitment), te
planiranje rukovoditelja (MP - Management Planning).
Zamišljen kao velika pomoć u planiranju i upravljanju ljudskim
potencijalima i organizacijom, ponajprije globalnoj i lokalnim službama,
podatke iz HRMS-a moći će koristiti i linijski menadžeri
(Managers Desktop), uži menadžment tim te zaposlenici (Employee
Self Service). Naravno, u HRMS je uvedena strukturalna
autorizacija što znači da sustav prepoznaje tko se i u kojoj
mjeri u hijerarhiji može koristiti podacima u bazi.
Prednosti
HRMS-a
Globalno
gledajući, informacijski sustav HRMS osigurava da funkcija
upravljanja ljudskim potencijalima postane još snažniji
integrirajući dio poslovnoga procesa, da se pri tome koristi
jedinstveni način rada, povećava kvalitetu i mogućnosti
statističke analize, pridonosi štednji, globalnoj razmjeni
informacija i korištenju dobroga informacijskoga alata za
upravljanje i planiranje ljudskim resursima širom svijeta.
Na lokalnoj, kompanijskoj razini HRMS povećava kvalitetu procesa
rada u području ljudskih resursa, pridonosi povezivanju HR službi
i linijske organizacije, povećava pristup podacima, predstavlja
dobar temelj za izvještavanje te podršku zaposlenicima.
Dodatne
radionice za pomoć u primjeni sustava
Nakon što
je riješeno više specifičnosti i održano nekoliko radionica za
predstavnike svih kompanija u tržišnoj jedinica Srednja Europa,
projekt je uspješno završen i to, zbog uvođenja HRMS-a u drugim
zemljama svijeta kao i drugih okolnosti, čak u kraćem roku od
predviđenoga.
Sada je u fazi implementacije. Podaci o svim zaposlenicima u našoj
tržišnoj jedinici već su uneseni, a do kraja godine će se
unijeti i drugi, ne tako važni podaci za funkcioniranje sustava.
Razrađeni su planovi za korištenje ostalih softverskih dijelova
poput Competence Planninga, Management Planninga i Recruitmenta, a
postupno se uvode sve predviđene funkcionalnosti.
U međuvremenu, svi kojima je to potrebno mogu dobiti stručnu
pomoć u našoj kompaniji. Tako je sredinom studenoga u Budimpešti
održan dodatni trening za predstavnike HR jedinica iz svih
kompanija u Srednjoj Europi. Radionicu su vodile Iva Lukić-Ćuže
i Jelena Vasilj-Humić, a na skupu su se nastojala
razjasniti sva pitanja i problemi pri korištenju HRMS-a.
Pred kompanijama naše tržišne jedinice je vrijeme za
temeljitije upoznavanje rada sustava, a preduvjet za to je jedino
njegovo intenzivno korištenje u svakodnevnoj praksi.
D.
Kobsa
|
|