|
34. Međunarodni sajam informacijske tehnologije,
telekomunikacija i novih medija - INFO 2002
Pod
pokroviteljstvom Povjerenstva za internetizaciju Vlade Republike
Hrvatske te uz VIPnet d.o.o. u ulozi kompanije partnera, na
Zagrebačkome je Velesajmu, sredinom studenoga, održan INFO 2002.
Nastup tristotinjak izlagača iz zemlje i inozemstva upotpunile su
stručne konferencije, radionice i simpoziji dajući ovom sajmu
status najvažnijega regionalnog poslovnog događaja te vodeće
marketinške platforme u sferi komunikacijsko-informacijskih
tehnologija i e-poslovanja u Jugoistočnoj Europi.
Osvajanje priznanja za visoku razinu ukupnoga nastupa na INFO-u
2002, samo je još jedna u nizu potvrda da je kompanija Ericsson
Nikola Tesla i ovaj put opravdala očekivanja kupaca, poslovnih
partnera i posjetitelja.
Sadržaji
na izložbenom prostoru ETK
Kojem
cilju streme suvremene informacijske i komunikacijske tehnologije?
Kada će mobilni Internet postati dijelom naše svakodnevice? Koja
su nam širokopojasna komunikacijska rješenja već danas
dostupna, a koja će tek za par godina postati sastavnim dijelom
naših poslovnih i privatnih života? Gdje je u tome sveobuhvatnom
integracijskom i razvojnom procesu korporacija Ericsson kao jedan
od svjetskih lidera u komunikacijama, a gdje
mi kao "obični" pojedinci na lokalnom tranzicijskom tržištu?
Koju novu kvalitetu sav taj hi-tech unosi u prosječno-korisnički
vremenski prenapregnuti dnevni raspored? I naposljetku, ali ne
manje važno - čemu će nam sve to?
Na ta i mnoga druga pitanja pokušali su tijekom ovogodišnjega
INFO-a odgovoriti stručnjaci naše kompanije i korporacije na
izložbenome prostoru Ericssona Nikole Tesle te na ostalim
raznorodnim popratnim skupovima. Faktografski rečeno naša je
kompanija, kao sastavni dio korporacije Ericsson, prezentirala dio
ponude cjelovitih komunikacijskih rješenja i usluga za operatore,
ISP-ove i poslovne korisnike, a posebni naglasak stavljen je na
mobilne aplikacije i višeuslužne širokopojasne mreže. Svojim
nastupom Ericsson Nikola Tesla potvrdio je čvrstu orijentaciju k
izgradnji partnerskih odnosa sa strateškim partnerima,
prezentirajući Future home u suradnji s Hrvatskim Telekomom te šaroliki
svijet mobilnih aplikacija u suradnji s VIPnetom.
Posebno zanimanje posjetitelja pobudila je prezentacija Ericsson
Mobility World-a pripremljena u suradnji s nekoliko partnerskih
tvrtki. Sve one uključene su u Ericssonovu inicijativu čiji je
cilj omogućiti suradnju proizvođača, operatora i ponuditelja
usluga na razvoju aplikacija za mobilni Internet i to za potrebe
kupaca iz čitave regije. Posjetitelji su u tzv. Application Area
području mogli uživo isprobati različite funkcionalnosti
prilagođene suvremenome stilu života te prisustvovati
prezentacijama trenutačno "vrućih tema" vezanih uz
e-learning, poslovne aplikacije, 3G, LBS, MMS i sl.
Zavaljeni u udoban naslonjač s(p)retniji su gosti mogli osjetiti
djelić atmosfere doma budućnosti u kojemu su pokazane atraktivne
mogućnosti ADSL tehnologije temeljene na Ericssonovom rješenju,
uključujući mrežnu i korisničku opremu.
Interes poslovnih korisnika bio je usmjeren prema grupi aplikacija
za podršku poslovanju te prema Ericssonovom rješenju za siguran
pristup korporacijskome LAN-u neovisno o pristupnoj mreži.
Ericsson Nikola Tesla prvi je Ericssonov Enterprise partner u
svijetu certificiran za ovo složeno rješenje koje, uz veliku
sigurnost, visoke brzine prijenosa i roaming između različitih
pristupnih mreža, mobilnim profesionalcima omogućuje potpunu
funkcionalnost korištenja podataka i aplikacija izvan ureda.
Fleksibilnost, jednostavnost i standardizirano sučelje osigurale
su ovom recentnom proizvodu i prvi pilot projekt ugovoren između
INA-e i kompanijskih Poslovnih sustava.
Posebnu pozornost novinarskih ekipa iz različitih medija, uključujući
i televiziju, privukao je prototip interaktivnoga posredničkog
sustava u funkciji e-learninga, razvijen i ispitan u suradnji
kompanijskoga Instituta za telekomunikacije sa zagrebačkim
FER-om.
Punim sadržajnim i medijskim pogotkom pokazala se i prezentacija
UMTS by Ericsson kojom su na stručan, ali i atraktivan način
pojašnjenje nove mogućnosti 3G mobilnih komunikacija i
Ericssonova globalna, vodeća uloga u tome području. Aktualnost
teme dodatno je podgrijala i vremenska podudarnost s najavom
raspisivanja UMTS licenci za Hrvatsku, za prvo tromjesečje
slijedeće godine. Sreća? Ili planiranje i znanje?! Prosudite
sami.
Posjeti
Na
kompanijskome izložbenim prostoru bilo je vrlo
"prometno" tijekom cijeloga INFO sajma. Živost su
stvarala nebrojena mlada lica na nezaobilaznim Internet kioscima i
mnogi posjeti naših kupaca, poslovnih partnera, istaknutih političara,
gospodarstvenika, predstavnika medija i široke publike. Između
ostalih, posjetili su nas i čelnici naših strateških partnera: Hamid
Nazeman, direktor Product Marketinga i Norbert Schmidt,
pomoćnik izvršnog direktora i član uprave za mobilno poslovanje
Hrvatskoga Telekoma te Christian Metz, direktor marketinga
VIPneta.
Izložbeni prostor sa zanimanjem su razgledali dr. Zdravko
Tomac, potpredsjednik Hrvatskoga sabora, dr. Vladimir
Strugar, ministar prosvjete i športa, Davorin Spevec,
direktor Zagrebačkoga Velesajma, polaznici ratne škole Vojnoga učilišta
"Petar Zrinski" na čelu sa zapovjednikom general
pukovnikom Franjom Feldijem, predstavnici FINA-e, brojni učenici
i studenti među kojima su bili i studenti FER-a iz Zagreba i
Tuzle te mnogi drugi.
Tijekom cijeloga INFO-a zamjetna je bila prisutnost mnoštva
poslovnih partnera kompanijskih KAM-ova, koji su naš izložbeni
prostor iskoristili kao prigodno mjesto za poslovne kontakte.
Zadovoljstvo pri posjetu izrazio je i Åke Enell,
predsjednik kompanije te gotovo svi članovi najvišega menadžment
tima ETK.
Tijekom svih pet dana trajanja novinari i snimatelji bili su
svakodnevni gosti našega izložbenog prostora. Svi su oni, kao i
brojni drugi posjetitelji, naišli na spremnu ekipu naših
profesionalaca, predvođenih Snježanom Bahtijari,
direktoricom Kompanijskih komunikacija koji su im pružili
maksimalnu podršku i dali sve tražene informacije. Poseban
interes za naš nastup na INFO-u pokazali su bosansko-hercegovački
mediji čiji su novinari i TV ekipa u suradnji s Ericssonom iz
BiH, organizirano posjetili ovogodišnji sajam. To je nastavak
suradnje koju su Kompanijske komunikacije počele prije nekoliko
mjeseci, a čiji je cilj približiti Ericssonovu tehnologiju i
kompetencije tamošnjoj javnosti.
Očekujemo da će prezentacije novih tehnologija i rješenja te
intervju s Gordanom Kovačević, potpredsjednicom ETK i
direktoricom Centra za komunikacijska rješenja, usluge i
logistiku te Thomasom Svanefalkom, direktorom Izvoza 2 još
dodatno osnažiti percepciju Ericssona na ovom, za nas važnom,
izvoznom tržištu.
Prateći
sadržaji
Tijekom
INFO-a održani su brojni prateći skupovi u radu kojih su
sudjelovali i naši stručnjaci. Sandra Živković,
Marketing Manager u Poslovnim sustavima ETK i Miroslav Martinčić,
Product Manager za Call centre predstavili su na Petoj hrvatskoj
konferenciji o Call centrima "Solidus e - Care" -
Ericssonovo rješenje koje se temelji na MD 110 platformi i nudi
mnoge mobilne funkcije Call centra.
Željko Popović, Strategic Solution Manager ETK predstavio
je na Simpoziju o strategiji i implementaciji projekta
nacionalnoga informacijskog sustava u zdravstvu i telemedicini
Hrvatske Ericssonov koncept rješenja informacijskoga sustava za
zdravstvo. Naša je kompanija na ovom skupu preuzela i ulogu
jednog od glavnih sponzora. Osim ovom Simpoziju, naši su
djelatnici u većem broju prisustvovali i VIPnetovom simpoziju o
budućnosti komunikacija koji je okupio utjecajne predstavnike
gospodarskoga i političkog života te međunarodne stručnjake iz
područja telekomunikacija. Posebnu trajniju vrijednost našem
nastupu daje i već tradicionalni jedinstveni promotivni materijal
- CD s prikupljenim prezentacijama, brošurama o proizvodima i rješenjima
te promotivnim filmovima i prigodnim elektronskim poklonima za
posjetitelje koji je i ove godine pripremljen i produciran in
house. Također valja istaknuti da su svi važni dnevni događaji
vezani uz nastup ETK na INFO-u bili on line prezentirani na našim
intranet i Internet stranicama.
Priznanje
za visoku razinu ukupnoga nastupa
INFO 2002
bio je prema mišljenju većine posjetitelja još jedan u nizu
uspješnih nastupa Ericssona Nikole Tesle na međunarodnim stručnim
izložbama i sajmovima kojim naša kompanija potvrđuje svoje vodeće
mjesto u području suvremenih komunikacija na domaćem i
regionalnom tržištu. Posebno ističemo priznanje za visoku
razinu ukupnoga nastupa koje je naša kompanija osvojila u jakoj
međunarodnoj konkurenciji na najvećem sajmu te vrste u Jugoistočnoj
Europi. Uspješan nastup Ericssona Nikole Tesle na INFO-u 2002
neupitno je rezultat kompetentnoga, kreativnog i složnog timskog
rada stručnjaka iz mnogih organizacijskih cjelina naše
kompanije:
ponajprije Kompanijskih komunikacija, Centra za komunikacijska rješenja,
usluge i logistiku, Podrške poslovanju, Instituta za
telekomunikacije te kolega iz naših prodaja na domaćem i
inozemnim trčištima, bez čije je čvrste međusobne suradnje
gotovo nemoguće organizirati ovako složene javne nastupe.
No, osim pitanja postavljenih u uvodu ovoga članka temeljna
dvojba ovogodišnjega INFO-a nije kvaliteta pojedinačnih nastupa,
bilo našega ili naših konkurenata. Temeljno je pitanje može li
INFO kao manifestacija ostati gotovo nedodirljiv za tehnologiju i
rješenja koja promovira? Jer usprkos brojci od 50 tisuća
"fizički" prisutnih posjetitelja, broj onih koji su
sajam posjetili koristeći se Internetom potpuna je nepoznanica.
Baš kao što je manjkav i sadržaj koji je tim putem bio ponuđen.
Nije li vrijeme za promjenu scenarija i djelotvornije korištenje
tehnologija koje ta priredba približava medijima, poslovnim i
"običnim" smrtnicima. Čini se da je baš to temeljna
teza s kojom će se uskoro morati suočiti i organizatori INFO-a,
ali i većina nas izlagača.
Jasna
Glavaš
|
|