ERICSSON
Home Products Services Technologies Support About Ericsson
rul_header_1x55.gif (60 bytes)
Ericsson Nikola Tesla > Podaci o kompaniji > "Komunikacije" > Komunikacije 11 - 2002.
"Komunikacije" t.gif (43 bytes)
"Komunikacije"
t.gif (43 bytes)
t.gif (43 bytes)
Najvažnije teme broja
Sadržaj broja
KabelNet - tvrtka koja Hrvatsku uvodi u budućnost
t.gif (43 bytes)

Premda se ponekad tako čini, suradnja Ericssona Nikole Tesle s malim hrvatskim tvrtkama i nije tako novi koncept
plasmana Ericsonovih poslovnih sustava na domaćem tržištu. Tvrtka KabelNET, donedavna poznata kao tvrtka SEM, sa sjedištem u Splitu poslovala je s našom kompanijom tijekom zadnjih petnaestak godina, a to, priznat ćete, i
nije kratki partnerski staž. Krajem prošle godine tvrtka KabelNET, kako uostalom kazuje i njeno novo ime, postala je koncesionar za kabelsku televiziju. I za ulazak u to novo područje podršku je potražila u Ericssonu Nikoli Tesli. O toj suradnji više saznajemo od Stjepana Utrobičića, direktora KabelNETA.

Od 1986. godine, od kada postoji, tvrtka Kabel-NET u svom je poslovanju kontinuirano bila partnerski vezana uz Ericsson Nikolu Teslu. Suradnja diva koji zapošljava više od tisuću ljudi i male tvrtke u kojoj u ovom trenutku radi svega dvadesetak stručnjaka doima se, na prvi pogled, kao neravnopravno odmjeravanje snaga. No, u ovom slučajuuopće nije riječ o takvoj usporedbi, već o suradnji
putem koje Ericsson Nikola Tesla u nastupu na tržištu kompenzira relativnu tromost velike organizacije, a KabelNET dobiva oslonac prepoznatljivoga Ericssonova zaštitnoga znaka koji mu olakšava poslovanje. Potvrđuje to i sam direktor splitske tvrtke, Stjepan Utrobičić:

"Maloj kompaniji kakva je KabelNet velika je čast surađivati s tako značajnom hrvatskom kompanijom poput Ericssona Nikole Tesle. Naš nastup na tržištu daleko je uvjerljiviji spomenemo li da radimo kao Ericssonov certificirani partner. Ericssonov zaštitni znak ima tradiciju i prepoznatljiv je na tržištu. Poslovanju naše tvrtke to daje novu kvalitetu."

Brza reakcija na tržišne promjene znači biti korak ispred ostalih

Biti malen ima i svojih prednosti - to znači moći se brzo prilagoditi novim uvjetima na tržištu.
KabelNET je dobar primjer takvoga pravila. Kada su u toj tvrtki shvatili da uz prodaju poslovnih sus-tava mogu svoj djelokrug rada proširiti na novo područje poslovanja, nisu oklijevali. Tako je prošle godine KabelNET zatražio i dobio koncesiju za kabelsku televiziju. U tom trenutku tvrtka je bila prvi koncesionar kabelske televizije u Hrvatskoj. Uz podršku Ericssona Nikole Tesle izgrađen je jedan od najmodernijih sustava kabelske televizije u regiji. I za našu kompaniju taj je posao značio ulazak u novo područje, ali uz kompetencije naših stručnjaka i povezanost s krajnjim korisnicima koju je osigurala tvrtka KabelNET, projekt je uspješno ostvaren.
Stjepan Utrobičić objašnjava:

"Budući da je u području prodaje Ericssonovih poslovnih sustava došlo do stagnacije i zasićenja tržišta u zadnje vrijeme nismo ostvarivali očekivane rezultate te smo se okrenuli novoj djelatnosti - ka-belskoj televiziji. U trenutku u kojemu smo zatražili koncesiju to je područje poslovanja u našoj zemlji bilo na samim počecima. Doduše, ni danas se situacija nije bitno promijenila. Kabelska mreža se kod nas tek počela izgrađivati, no vjerujem da vrijeme za širenje toga posla tek dolazi. Naša je prednost u tomu što smo na tržište istupili među prvima te ostvarili značajnu prednost pred konkurencijom.
Ujedno, velika nam je satisfakcija što Hrvatsku u tom segmentu uvodimo u budućnost. Suradnja s Ericssonom Nikolom Teslom pri tomu nam je bila od velike pomoći, iako je u toj kompaniji u početku bilo oklijevanja s obzirom na opravdanost novoga posla koji ne pripada osnovnome području kompanijina poslovanja. Međutim, u Ericssonu Nikoli Tesli formiran je tim stručnjaka koji nas kvalitetno prati te smo sada suradnjom iznimno zadovoljni. Na tom području prepoznajemo mogućnost za jačanje sura-dnje te priliku da svom poslovanju i djelovanju Ericssona Nikole Tesle zajednički dodamo novu di-menziju. Naravno, okretanje novoj djelatnosti ne znači da namjeravamo napustiti onu staru.
Šestorica naših stručnjaka i dalje se bavi poslovnim sustavima. Smatramo da se naše aktivnosti na tom području i području kabelske televizije uzajamno nadopunjuju."

Ujedinjeni u postizanju zadovoljstva kupaca

Još je jedna zajednička crta koja povezuje KabelNET i Ericsson Nikolu Teslu: orijentacija na kvalitetno, brzo i djelotvorno zadovoljavanje želja i potreba krajnjih korisnika. U tomu su obje kompanije suglasne te na tom principu grade svoj partnerski odnos. Pri tomu je razvoj kompetencija i jednoj i drugoj kompaniji veoma značajan jer je bez novih stručnih znanja nemoguće pratiti i primijeniti nove tehnologije. Stoga zaposlenici KabelNET-a svoja stručna znanja često upotpunjuju u Centru za razvoj kompetencija Ericssona Nikole Tesle.
Uz postizanje zadovoljstva kupaca za daljnje je jačanje suradnje dviju tvrtki važno i kontinuirano njegovanje uzajamnoga zadovoljstva suradnjom.
Mogućnosti za poboljšanja, kao i u svemu drugomu, i tu ima.
"Suradnju s Ericssonom Nikolom Teslom iznimno cijenimo te na tim solidnim partnerskim odnosima, dobrim dijelom, gradimo svoju egzistenciju. Područja na kojima u KabelNET-u ipak vidimo prostora za unaprjeđenje suradnje su prije svega podrška u marketingu te bolje razumijevanje problema partnera koji djeluju u manjim i gospodarski slabije razvijenim regijama. Premda smo svjesni da Ericssonu Nikoli Tesli zbog veličine organizacije treba više vremena da reagira na novu situaciju na tržištu nego manjim tvrtkama, vjerujemo da se i u tom segmentu može i mora više napraviti. Stalni porast udjela kojega u prodaji poslovnih sustava ostvarujemo mi, partneri, pokazatelj je boljih odnosa između partnera i Ericssona Nikole Tesle. Očekujemo da će se naši odnosi razvijati u tom pravcu," komentira Stjepan Utrobičić.
Prednosti koje proizlaze iz suradnje Ericssona Nikole Tesle i KableNET-a značajno pridonose uspje-šnijem poslovanju obje kompanije. Nema sumnje da će njihovi timovi stručnjaka koji rade na zajedničkim projektima učiniti sve kako bi se slabosti na koje ukazuje S. Utrobičić nadvladale te kako bi u skoroj budućnosti poslovi u koje te dvije kompanije ulaze kao partneri dobili novi uzlet. Uz obostranu opredijeljenost za kvalitetu, kontinuirani razvoj kompetencija i kupca u središtu poslovne strategije jedini put koji stoji pred ovim partnerstvom je put prema poslovnom rastu. Dobra volja i spremnost na otvoreni razgovor postoje s obje strane. Nije li upravo to čvrsti temelj dobroga partnerstva?

J. Lončar

 

 

[Stjepan Utrobičić, direktor splitske tvrtke KabelNET]

Tehnička podrška

©Copyright    

02-12-2002