|
Premda se ponekad tako čini, suradnja Ericssona Nikole Tesle s
malim hrvatskim tvrtkama i nije tako novi koncept
plasmana Ericsonovih poslovnih sustava na domaćem tržištu.
Tvrtka KabelNET, donedavna poznata kao tvrtka SEM, sa sjedištem u
Splitu poslovala je s našom kompanijom tijekom zadnjih petnaestak
godina, a to, priznat ćete, i
nije kratki partnerski staž. Krajem prošle godine tvrtka
KabelNET, kako uostalom kazuje i njeno novo ime, postala je
koncesionar za kabelsku televiziju. I za ulazak u to novo područje
podršku je potražila u Ericssonu Nikoli Tesli. O toj suradnji više
saznajemo od Stjepana Utrobičića, direktora KabelNETA.
Od
1986. godine, od kada postoji, tvrtka Kabel-NET u svom je
poslovanju kontinuirano bila partnerski vezana uz Ericsson Nikolu
Teslu. Suradnja diva koji zapošljava više od tisuću ljudi i
male tvrtke u kojoj u ovom trenutku radi svega dvadesetak stručnjaka
doima se, na prvi pogled, kao neravnopravno odmjeravanje snaga.
No, u ovom slučajuuopće nije riječ o takvoj usporedbi, već o
suradnji
putem koje Ericsson Nikola Tesla u nastupu na tržištu kompenzira
relativnu tromost velike organizacije, a KabelNET dobiva oslonac
prepoznatljivoga Ericssonova zaštitnoga znaka koji mu olakšava
poslovanje. Potvrđuje to i sam direktor splitske tvrtke, Stjepan
Utrobičić:
"Maloj
kompaniji kakva je KabelNet velika je čast surađivati s tako značajnom
hrvatskom kompanijom poput Ericssona Nikole Tesle. Naš nastup na
tržištu daleko je uvjerljiviji spomenemo li da radimo kao
Ericssonov certificirani partner. Ericssonov zaštitni znak ima
tradiciju i prepoznatljiv je na tržištu. Poslovanju naše tvrtke
to daje novu kvalitetu."
Brza
reakcija na tržišne promjene znači biti korak ispred ostalih
Biti
malen ima i svojih prednosti - to znači moći se brzo prilagoditi
novim uvjetima na tržištu.
KabelNET je dobar primjer takvoga pravila. Kada su u toj tvrtki
shvatili da uz prodaju poslovnih sus-tava mogu svoj djelokrug rada
proširiti na novo područje poslovanja, nisu oklijevali. Tako je
prošle godine KabelNET zatražio i dobio koncesiju za kabelsku
televiziju. U tom trenutku tvrtka je bila prvi koncesionar
kabelske televizije u Hrvatskoj. Uz podršku Ericssona Nikole
Tesle izgrađen je jedan od najmodernijih sustava kabelske
televizije u regiji. I za našu kompaniju taj je posao značio
ulazak u novo područje, ali uz kompetencije naših stručnjaka i
povezanost s krajnjim korisnicima koju je osigurala tvrtka
KabelNET, projekt je uspješno ostvaren.
Stjepan Utrobičić objašnjava:
"Budući
da je u području prodaje Ericssonovih poslovnih sustava došlo do
stagnacije i zasićenja tržišta u zadnje vrijeme nismo
ostvarivali očekivane rezultate te smo se okrenuli novoj
djelatnosti - ka-belskoj televiziji. U trenutku u kojemu smo zatražili
koncesiju to je područje poslovanja u našoj zemlji bilo na samim
počecima. Doduše, ni danas se situacija nije bitno promijenila.
Kabelska mreža se kod nas tek počela izgrađivati, no vjerujem
da vrijeme za širenje toga posla tek dolazi. Naša je prednost u
tomu što smo na tržište istupili među prvima te ostvarili značajnu
prednost pred konkurencijom.
Ujedno, velika nam je satisfakcija što Hrvatsku u tom segmentu
uvodimo u budućnost. Suradnja s Ericssonom Nikolom Teslom pri
tomu nam je bila od velike pomoći, iako je u toj kompaniji u početku
bilo oklijevanja s obzirom na opravdanost novoga posla koji ne
pripada osnovnome području kompanijina poslovanja. Međutim, u
Ericssonu Nikoli Tesli formiran je tim stručnjaka koji nas
kvalitetno prati te smo sada suradnjom iznimno zadovoljni. Na tom
području prepoznajemo mogućnost za jačanje sura-dnje te priliku
da svom poslovanju i djelovanju Ericssona Nikole Tesle zajednički
dodamo novu di-menziju. Naravno, okretanje novoj djelatnosti ne
znači da namjeravamo napustiti onu staru.
Šestorica naših stručnjaka i dalje se bavi poslovnim sustavima.
Smatramo da se naše aktivnosti na tom području i području
kabelske televizije uzajamno nadopunjuju."
Ujedinjeni
u postizanju zadovoljstva kupaca
Još je
jedna zajednička crta koja povezuje KabelNET i Ericsson Nikolu
Teslu: orijentacija na kvalitetno, brzo i djelotvorno
zadovoljavanje želja i potreba krajnjih korisnika. U tomu su obje
kompanije suglasne te na tom principu grade svoj partnerski odnos.
Pri tomu je razvoj kompetencija i jednoj i drugoj kompaniji veoma
značajan jer je bez novih stručnih znanja nemoguće pratiti i
primijeniti nove tehnologije. Stoga zaposlenici KabelNET-a svoja
stručna znanja često upotpunjuju u Centru za razvoj kompetencija
Ericssona Nikole Tesle.
Uz postizanje zadovoljstva kupaca za daljnje je jačanje suradnje
dviju tvrtki važno i kontinuirano njegovanje uzajamnoga
zadovoljstva suradnjom.
Mogućnosti za poboljšanja, kao i u svemu drugomu, i tu ima.
"Suradnju s Ericssonom Nikolom Teslom iznimno cijenimo te na
tim solidnim partnerskim odnosima, dobrim dijelom, gradimo svoju
egzistenciju. Područja na kojima u KabelNET-u ipak vidimo
prostora za unaprjeđenje suradnje su prije svega podrška u
marketingu te bolje razumijevanje problema partnera koji djeluju u
manjim i gospodarski slabije razvijenim regijama. Premda smo
svjesni da Ericssonu Nikoli Tesli zbog veličine organizacije
treba više vremena da reagira na novu situaciju na tržištu nego
manjim tvrtkama, vjerujemo da se i u tom segmentu može i mora više
napraviti. Stalni porast udjela kojega u prodaji poslovnih sustava
ostvarujemo mi, partneri, pokazatelj je boljih odnosa između
partnera i Ericssona Nikole Tesle. Očekujemo da će se naši
odnosi razvijati u tom pravcu," komentira Stjepan Utrobičić.
Prednosti koje proizlaze iz suradnje Ericssona Nikole Tesle i
KableNET-a značajno pridonose uspje-šnijem poslovanju obje
kompanije. Nema sumnje da će njihovi timovi stručnjaka koji rade
na zajedničkim projektima učiniti sve kako bi se slabosti na
koje ukazuje S. Utrobičić nadvladale te kako bi u skoroj budućnosti
poslovi u koje te dvije kompanije ulaze kao partneri dobili novi
uzlet. Uz obostranu opredijeljenost za kvalitetu, kontinuirani
razvoj kompetencija i kupca u središtu poslovne strategije jedini
put koji stoji pred ovim partnerstvom je put prema poslovnom
rastu. Dobra volja i spremnost na otvoreni razgovor postoje s obje
strane. Nije li upravo to čvrsti temelj dobroga partnerstva?
J.
Lončar
|
|