Četvrta hrvatska konferencija o kvaliteti
U
Rovinju je, od 6. do 8. studenoga 2002., održana Četvrta
hrvatska konferencija o kvaliteti na temu "Kvaliteta i
napredak". Pokrovitelj konferencije, kojoj je prisustvovalo
230 stručnjaka iz zemlje i inozemstva, bio je predsjednik
Republike Hrvatske. Predstavnici naše kompanije na spomenutoj
konferenciji bili su Dubravka Bačun, Zlatko Pogačić, Siniša
Ravlić i dr. Ivica Oslić. Predstavnici ETK imali su zapažena
izlaganja.
Konferenciju
je otvorio Željko Bunjevac, predsjednik Hrvatskoga društva
za kvalitetu. Zatim je Frank Steer, predsjednik Europske
organizacije za kvalitetu (EOQ) srdačno pozdravio sve sudionike
konferencije istaknuvši važnost društvene odgovornosti
pojedinca i poslovnoga svijeta u ovome području.
Rad se odvijao kroz plenarna izlaganja, četiri sekcije (ukupno 42
rada) i nekoliko prezentacija sponzora. Infomart-Zagreb d.o.o.
uspješno je obavio tehnički dio organizacije konferencije.
Moguće
poruke konferencije
Budući
da sudionici konferencije nisu na kraju usvojili nikakve zaključke,
poruke ili ciljeve za naredno razdoblje, pokušati ćemo vrlo sažeto
prepričati neke bitne poruke autora radova. Prezentirano je više
desetaka radova koje možemo svrstati u neku od sljedećih
skupina:
- Sustavi
upravljanja (ISO 9001:2000, ISO 14001, OHSAS 18001, 18 radova
- Mjeriteljstvo,
statistika i uravnotežena karta postignuća (BSC), 5 radova
- Zadovoljstvo
kupaca i korisnika, 4 rada
- Samoprocjenjivanje,
3 rada
- Informacijski
sustavi, 3 rada
- Ostali
radovi.
Sustavi
upravljanja
Istarska
županija je prva i jedina županija u Republici Hrvatskoj kojoj
je prošle godine dodijeljen certifikat ISO 9001:2000. Razlog uvođenju
sustava kvalitete bila je spoznaja o potrebi poboljšanja vlastite
organizacije i djelovanja kako bi se što efikasnije zadovoljile
potrebe građana i drugih korisnika usluga samoupravnoga dijela županije.
Opredjeljenje za kvalitetu Istarske županije potvrdio je župan
Ivan Jakovčić koji je pozdravio skup i prisustvovao
otvaranju konferencije. Gosti iz Bosne i Hercegovine ugodno su
iznenadili referatom o pripremama Općine Centar u Sarajevu za uvođenje
sustava kvalitete u 2003.
Također
je naglašavana mogućnost izgradnje integriranoga sustava
upravljanja radi zadovoljavanja normi iz područja kvalitete,
okoliša te zaštite na radu i zaštite zdravlja.
Mjeriteljstvo,
statistika i BSC
Radovi iz
područja mjeriteljstva ukazali su na neophodnost sudjelovanja naših
laboratorija u međunarodnim usporedbenim mjerenjima kako bi se
osigurala kompatibilnost hrvatskoga s europskim, odnosno svjetskim
mjeriteljskim sustavom. To je također preduvjet za ostvarenje
rada bez grešaka primjenom statističkih metoda zbirno zvanih 6
sigma. Uravnotežena karta postignuća (Business Score Card - BSC)
obrađena je u 3 rada. Autori su ukazali na značenje BSC kao
dijela procesa poslovnoga upravljanja u kompaniji. Normu ISO
9001:2000 u suštini je najbolje primijeniti grafičkim
dokumentiranjem ključnih procesa i praćenjem postignuća u
odnosu na zadane ciljeve putem BSC.
Zadovoljstvo
kupaca i korisnika
Zahtjevi
i očekivanja kupaca i korisnika mijenjaju se tijekom vremena.
Zato kompanije sve više uvode mjerenje zadovoljstva kupaca poštujući
njihovo poimanje vrijednosti proizvoda ili usluge. Vlastitu
spremnost za brza prilagođivanja novim zahtjevima kupaca također
treba stalno preispitivati. Na tim mjerenjima ne treba štedjeti
jer su ona odlučujuća za budućnost kompanije!
Informacije o zadovoljstvu internih i eksternih, bivših, sadašnjih
i potencijalnih kupaca moraju biti sustavno korištene za uvođenje
potrebnih poboljšanja, o čemu treba informirati kupce. Nemojmo
zaboraviti da je kvaliteta ono što odluči kupac!
Samoprocjenjivanje
Samoprocjenjivanje
prema nekom od modela izvrsnosti je sustavan i dugoročan put
prema poslovnoj izvrsnosti kompanije. Taj pristup neprestanom
poboljšavanju omogućuje objektivno sagledavanje trenutačnoga
položaja na dugom putu prema izvrsnosti, ali i uočavanje
vrijednih mogućnosti za poboljšavanje kompanije. Uspješno provođenje
samoprocjenjivanja i programa poboljšavanja ne može se zamisliti
bez upornih menadžera i drugih zaposlenika kompanije. I za poboljšavanje
treba vrijeme!
Informacijski
sustavi
Upravljanje
dokumentacijom kompanije danas je teško zamisliti bez odgovarajućega
informacijskog sustava. On elegantno i uz prihvatljive troškove
rješava raniji gotovo nerješiv problem ažurnoga izdavanja,
distribucije, korištenja i povlačenja vrlo brojne dokumentacije.
Budući da je naša ovisnost o informacijskoj i komunikacijskoj
tehnologiji sve veća, neophodno je da se na nju gleda kao na
imovinu koju treba štititi kao i sve druge vidove imovine.
I na
kraju možemo zaključiti da su i predstavnici ETK dali zapažen
doprinos radu konferencije.
D.
Bačun i dr. I. Oslić
|