ERICSSON
Home Products Services Technologies Support About Ericsson
rul_header_1x55.gif (60 bytes)
Ericsson Nikola Tesla > Podaci o kompaniji > "Komunikacije" > Komunikacije 11 - 2002.
"Komunikacije" t.gif (43 bytes)
"Komunikacije"
t.gif (43 bytes)
t.gif (43 bytes)
Najvažnije teme broja
Sadržaj broja
Kvaliteta i napredak
t.gif (43 bytes)

Četvrta hrvatska konferencija o kvaliteti

U Rovinju je, od 6. do 8. studenoga 2002., održana Četvrta hrvatska konferencija o kvaliteti na temu "Kvaliteta i napredak". Pokrovitelj konferencije, kojoj je prisustvovalo 230 stručnjaka iz zemlje i inozemstva, bio je predsjednik Republike Hrvatske. Predstavnici naše kompanije na spomenutoj konferenciji bili su Dubravka Bačun, Zlatko Pogačić, Siniša Ravlić i dr. Ivica Oslić. Predstavnici ETK imali su zapažena izlaganja.

Konferenciju je otvorio Željko Bunjevac, predsjednik Hrvatskoga društva za kvalitetu. Zatim je Frank Steer, predsjednik Europske organizacije za kvalitetu (EOQ) srdačno pozdravio sve sudionike konferencije istaknuvši važnost društvene odgovornosti pojedinca i poslovnoga svijeta u ovome području.
Rad se odvijao kroz plenarna izlaganja, četiri sekcije (ukupno 42 rada) i nekoliko prezentacija sponzora. Infomart-Zagreb d.o.o. uspješno je obavio tehnički dio organizacije konferencije.

Moguće poruke konferencije

Budući da sudionici konferencije nisu na kraju usvojili nikakve zaključke, poruke ili ciljeve za naredno razdoblje, pokušati ćemo vrlo sažeto prepričati neke bitne poruke autora radova. Prezentirano je više desetaka radova koje možemo svrstati u neku od sljedećih skupina:

  • Sustavi upravljanja (ISO 9001:2000, ISO 14001, OHSAS 18001, 18 radova
  • Mjeriteljstvo, statistika i uravnotežena karta postignuća (BSC), 5 radova
  • Zadovoljstvo kupaca i korisnika, 4 rada
  • Samoprocjenjivanje, 3 rada
  • Informacijski sustavi, 3 rada
  • Ostali radovi.

Sustavi upravljanja

Istarska županija je prva i jedina županija u Republici Hrvatskoj kojoj je prošle godine dodijeljen certifikat ISO 9001:2000. Razlog uvođenju sustava kvalitete bila je spoznaja o potrebi poboljšanja vlastite organizacije i djelovanja kako bi se što efikasnije zadovoljile potrebe građana i drugih korisnika usluga samoupravnoga dijela županije. Opredjeljenje za kvalitetu Istarske županije potvrdio je župan Ivan Jakovčić koji je pozdravio skup i prisustvovao otvaranju konferencije. Gosti iz Bosne i Hercegovine ugodno su iznenadili referatom o pripremama Općine Centar u Sarajevu za uvođenje sustava kvalitete u 2003.

Također je naglašavana mogućnost izgradnje integriranoga sustava upravljanja radi zadovoljavanja normi iz područja kvalitete, okoliša te zaštite na radu i zaštite zdravlja.

Mjeriteljstvo, statistika i BSC

Radovi iz područja mjeriteljstva ukazali su na neophodnost sudjelovanja naših laboratorija u međunarodnim usporedbenim mjerenjima kako bi se osigurala kompatibilnost hrvatskoga s europskim, odnosno svjetskim mjeriteljskim sustavom. To je također preduvjet za ostvarenje rada bez grešaka primjenom statističkih metoda zbirno zvanih 6 sigma. Uravnotežena karta postignuća (Business Score Card - BSC) obrađena je u 3 rada. Autori su ukazali na značenje BSC kao dijela procesa poslovnoga upravljanja u kompaniji. Normu ISO 9001:2000 u suštini je najbolje primijeniti grafičkim dokumentiranjem ključnih procesa i praćenjem postignuća u odnosu na zadane ciljeve putem BSC.

Zadovoljstvo kupaca i korisnika

Zahtjevi i očekivanja kupaca i korisnika mijenjaju se tijekom vremena. Zato kompanije sve više uvode mjerenje zadovoljstva kupaca poštujući njihovo poimanje vrijednosti proizvoda ili usluge. Vlastitu spremnost za brza prilagođivanja novim zahtjevima kupaca također treba stalno preispitivati. Na tim mjerenjima ne treba štedjeti jer su ona odlučujuća za budućnost kompanije!
Informacije o zadovoljstvu internih i eksternih, bivših, sadašnjih i potencijalnih kupaca moraju biti sustavno korištene za uvođenje potrebnih poboljšanja, o čemu treba informirati kupce. Nemojmo zaboraviti da je kvaliteta ono što odluči kupac!

Samoprocjenjivanje

Samoprocjenjivanje prema nekom od modela izvrsnosti je sustavan i dugoročan put prema poslovnoj izvrsnosti kompanije. Taj pristup neprestanom poboljšavanju omogućuje objektivno sagledavanje trenutačnoga položaja na dugom putu prema izvrsnosti, ali i uočavanje vrijednih mogućnosti za poboljšavanje kompanije. Uspješno provođenje samoprocjenjivanja i programa poboljšavanja ne može se zamisliti bez upornih menadžera i drugih zaposlenika kompanije. I za poboljšavanje treba vrijeme!

Informacijski sustavi

Upravljanje dokumentacijom kompanije danas je teško zamisliti bez odgovarajućega informacijskog sustava. On elegantno i uz prihvatljive troškove rješava raniji gotovo nerješiv problem ažurnoga izdavanja, distribucije, korištenja i povlačenja vrlo brojne dokumentacije. Budući da je naša ovisnost o informacijskoj i komunikacijskoj tehnologiji sve veća, neophodno je da se na nju gleda kao na imovinu koju treba štititi kao i sve druge vidove imovine.

I na kraju možemo zaključiti da su i predstavnici ETK dali zapažen doprinos radu konferencije.

D. Bačun i dr. I. Oslić

 

 

[Dubravka Bačun]

Tehnička podrška

©Copyright    

03-12-2002