Ericssonova vodeća pozicija u području 3G
O
Ericssonovoj vodećoj poziciji u svijetu u isporuci 3G tehnologije
svjedoči činjenica da je Ericsson već isporučio na globalno tržište
10 tisuća makro baznih stanica za komercijalni rad UMTS/WCDMA.
Ericsson je do sada isporučio komercijalni WCDMA sustav za 35
kupaca u više od 24 zemlje i drži 40% tržišnoga udjela od
procijenjenih narudžbi WCDMA u svijetu.
Ericssonova snažna makro WCDMA bazna stanica je prvi proizvod na
tržištu koji se temelji na arhitekturi koja omogućava
stupnjevito povećanje kapaciteta postojećih kabineta na ekonomičan
način. Paketska komutacija omogućava brzo uvođenje novih usluga
za korisnike i IP prijenos. Zbog takvih karakteristika Ericssonova
WCDMA makro bazna stanica dokazano je kvalitetni i atraktivni
izbor za buduće operatore.
Uz izgradnju mreže, Ericsson osigurava operatorima isporuku
usluga i terminala potrebnih za cjelovito 3G poslovanje. Mobilni
terminali više proizvođača, uključujući i Sony Ericsson,
efikasno rade u Ericssonovim mrežama.
Ericssonove mobilne platforme nude cjelovito end-to-end rješenje
za dual mode WCDMA/GSM koje mogu koristiti svi proizvođači
mobilnih telefona.
Dogovor
o umjerenim nadoknadama za WCDMA tehnologiju
Lideri
svjetske telekomunikacijske industrije NTT DoCoMo, Ericsson, Nokia
i Siemens te japanski proizvođači postigli su međusobni dogovor
o uvođenju umjerenih nadoknada za WCDMA tehnologiju u svijetu.
Dogovor uključuje pošteno i konkurentno određivanje licencnih
nadoknada za korisničku i infrastrukturnu opremu.
Dogovor spomenutih kompanija podrazumijeva plaćanje licenci
svakoj od njih, proporcionalno broju patenata čiji su vlasnici.
Sve ove kompanije zajedno imaju većinu postojećega
intelektualnog vlasništva nužnoga za WCDMA standarde koje
koristi 110 operatora širom svijeta. One su također vlasnici značajnoga
broja važnih patenata koji se koriste u CDMA2000 standardu.
Nastavak
suradnje Ericssona i japanskoga J-Phone
Zadnjega
dana lipnja 2002. vodeći japanski mobilni operator J-Phone, član
Vodafone grupe, nakon probnoga rada, startao je s 3G, trećom
generacijom mobilne telefonije u Tokiju i već je spreman za
daljnje širenje mreže.
J-Phone je nastavio strategiju brzoga proširenja 3G tehnologije i
na druga područja Japana i u tome se ponovno oslonio na Ericsson.
Početak komercijalnoga rada 3G mreže širom Japana očekuje se u
prosincu 2002.
Ericssonovo iskustvo s isporukom 2G (PDC) i tehnologije paketske
komutacije (PPDC) omogućilo je J-Phone-u izgradnju 3G mreže na
brži i ekonomičniji način. Ericsson je u ovome poslu isporučio
makro bazne stanice i novu verziju mikro baznih stanica koje su
posebno prilagođene i efikasne za urbana područja kao što su
podzemne željeznice i unutarnji prostori.
Normalno je da J-Phone izabrao Ericsson za svoga dugoročnog
partnera, jer je to isporučitelj koji uspješno, kvalitetno i
financijski povoljno može pomoći u brzome širenju 3G mreže u
Japanu, rekao je jedan od čelnika J-Phone-a.
Sony
Ericssonov T68i najprodavaniji model
Analize
govore da je prodaja mobilnih telefona s ugrađenim kamerama u
svijetu u ekspanziji. Snažni Nokijini konkurenti su azijske
kompanije Sharp, NEC, Panasonic, Toshiba, Casio i Samsung. Prodaja
njihovih modela s ugrađenom kamerom je u porastu, ali je Sony
Ericssonov T68i ipak najprodavaniji model u zadnjih devet mjeseci
ove godine.
Predviđa
se porast prodaje mobilnih telefona
Koreanski
Samsung , treći po veličini proizvođač mobilnih telefona u
svijetu, predviđa da će u 2003. godini globalno tržište
dosegnuti 435 milijuna mobilnih korisnika, što je porast za 5% u
odnosu na dosadašnja predviđanja. Prognozira se također da će
trećina od ukupnoga broja mobilnih terminala koji će se prodati
iduće godine imati zaslon u boji, a više od 6% i ugrađenu
kameru.
Hutchison
ima viziju snažnoga prodora 3G
Hutchison,
značajni partner Ericssona u Europi, ima viziju snažnoga prodora
3G u Velikoj Britaniji i Italiji. Hutchison prognozira ukupno 2
milijuna 3G korisnika u tim zemljama već do kraja 2003. Kako se očekuje
korisnike će privući videotelefonija, brži bežični dostup
Internetu, i video klipovi. Ciljevi ovoga operatora u Velikoj
Britaniji, ocrtavaju Hutchisonove ambicije za globalno poslovanje
i vrlo su slični planovima koje ima na drugim tržištima, uključujući
Australiju, Hong Kong i Italiju.
Pripremila:
D. Kobsa
|