ERICSSON
Home Products Services Technologies Support About Ericsson
rul_header_1x55.gif (60 bytes)
Ericsson Nikola Tesla > Podaci o kompaniji > "Komunikacije" > Komunikacije 11/12 - 2003.
"Komunikacije" t.gif (43 bytes)
"Komunikacije"
t.gif (43 bytes)
t.gif (43 bytes)
Najvažnije teme broja
Sadržaj broja
Ambiciozni cilj: nadmašiti očekivanja
t.gif (43 bytes)


Centar za komunikacijska rješenja, usluge i logistiku na kraju 2003.

Zaposlenici ETK Centra za komunikacijska rješenja, usluge i logistiku imali su prilike 28. studenoga od čelnih ljudi jedinice te gostiju iz drugih dijelova organizacije čuti pregršt zanimljivosti o postignućima tijekom ove godine te planovima za iduću godinu. Budući da je riječ o jedinici s više od 450 stručnjaka koji su do studenoga ove godine radili na gotovo devet stotina ugovora realiziranih na dvadeset i jednom tržištu uz stalnu fokusiranost na nova strateška rješenja i nove poslovne mogućnosti, bilo je iznimno korisno i zanimljivo steći cjeloviti uvid u ovogodišnje aktivnosti, a još zanimljivija bila su predviđanja trendova za iduću godinu. Od Centra za komunikacijska rješenja, usluge i logistiku se, naime, očekuje da nadmaši očekivanja.

Djelotvornoga obavljanja radnih zadaća nema bez razumijevanja trendova u širem okružju u kojemu djelujemo. Imajući to na umu, direktorica Centra za komunikacijska rješenja, usluge i logistiku, Gordana Kovačević, svoje je obraćanje stručnjacima te jedinice počela s naznakama kretanja na globalnom telekomunikacijskom tržištu, u Ericssonu i našoj kompaniji. Uz organizacijske promjene koje stupaju na snagu početkom iduće godine, naglasila je ona, Ericsson će postati manji, brži i jači te će se tako lakše moći učvrstiti kao predvodnik na globalnom telekomunikacijskom tržištu obilježenom prekomjernom ponudom koja isporučiteljima telekomunikacija nameće operativnu izvrsnost kao preduvjet za uspjeh. U ponovnoj uspostavi ravnoteže na tržištu ključnu ulogu odigrat će krajnji korisnici kao pokretači poslovnoga rasta pa je stoga preduvjet za uspjeh telekom kompanija dobra suradnja operativnih jedinica, kao što je ETK Centar za komunikacijska rješenja, usluge i logistiku, s prodajno-marketinškim jedinicama koje su u direktnom kontaktu s kupcima. Tom trendu naš Centar već se počeo prilagođavati, zaključila je Gordana Kovačević te je u nastavku izlaganja navela najznačajnije uspjehe koje je Centar ostvario tijekom 2003.

U ukupnom ovogodišnjem poslovanju Ericssona Nikole Tesle, Centar je imao iznimno značajnu ulogu kao nositelj jednoga od tri centara izvrsnosti za cjelovita komunikacijska rješenja na području Europe, Srednjega Istoka i Afrike. To drugim riječima znači da je Centar uspio ostvariti jedan od svojih najvažnijih ovogodišnjih ciljeva - postizanje operativne izvrsnosti. Objedinjavanjem područja cjelovitih komunikacijskih rješenja, usluga i logistike postignuta je snažna sinergija tih aktivnosti uz timski rad kao ključni način realizacije svih projekata. Razvoj kompetencija bio je usmjeren na nove tehnologije čije dobro poznavanje će u skoroj budućnosti stručnjacima Centra nedvojbeno osigurati nove poslove. U ovom trenutku, primjerice, 18% zaposlenika te najveće jedinice u našoj kompaniji osposobljeno je za rad na UMTS projektima. U području više-uslužnih mreža Centar je i ove godine zadržao odgovornosti na globalnoj razini, a u području usluga pozicionirao se kao središte kompetencija za Srednju Europu. U korporaciji su zapaženi i rezultati Ericsson Mobility World organizacije koja djeluje u sklopu Centra kao dio globalne mreže stručnjaka za razvoj aplikacija utemeljenih na tehnologijama mobilnoga Interneta. I u području poslovnih sustava postignuti su dobri rezultati, a u fokusu su i ovdje bile najsuvremenije verzije sustava koje podržavaju mobilnost i pristup Internetu. Bila je to i prilika da se prezentiraju mišljenja kolega iz drugih Ericssonovih tržišnih jedinica i lokalnih kompanija o kvaliteti naših stručnjaka.
Jedno od izuzetno značajnijih postignuća svakako je i uspješan ulazak u područje e-sustava na čemu je G. Kovačević posebno čestitala cijelom timu za e-sustave.

Na putu prema izvrsnosti

U nizanju rezultata koje je Centar ostvario ove godine Gordani Kovačević pomogli su članovi menadžment tima jedinice. Snježana Ivezić-Torbarina govorila je o sudjelovanju stručnjaka Centra u regionalnoj MUX organizaciji, dakle o projektima na području fiksne telefonije istakavši kako se radi na formalizaciji njihovoga prisustva u projektima izvan Srednje i Istočne Europe. Damir Bušić ustvrdio je kako su planovi u području Internet aplikacija i rješenja tijekom 2003. u potpunosti ostvareni. Ono što je prioritet u budućnosti je ciljani razvoj kompetencija za što već postoje planovi razrađeni na individualnoj razini. Srećko Lepri rekao je nešto više o plasmanu usluga, istaknuvši kako je iskorištenost ljudskih resursa u tom području od 92% odličan rezultat. On je kao jednu od novina u ponudi Centra za razvoj kompetencija koji djeluje u sklopu jedinice za Usluge izdvojio Tečaj o timskom radu (Team Building Seminar) te pozvao sve prisutne rukovoditelje da ga iskoriste u povećanju učinkovitosti svojih timova. Ankica Kurelja spomenula je kako je do kraja jedanaestoga mjeseca 2003. Centar sudjelovao u realizaciji 872 ugovora na 21 tržištu širom svijeta, od kojih je 635 uspješno zaključenih, a ostali se uglavnom odnose na godišnje ugovore čija realizacija će trajati do kraja prosinca.
Na pitanje: "Kako dalje?" odgovorio je Branko Dronjić. Po njegovom mišljenju tajna uspjeha je u kontinuiranom poboljšavanju procesa i učinkovitom upravljanju promjenama. I za jedno i za drugo nužno je znanje te se uz usavršavanje u stručnom pogledu valja usavršavati i kada je riječ o unaprjeđenju poslovnih procesa i prilagođavanju uvjetima na tržištu, zaključio je svoje kratko izlaganje B. Dronjić.

Zajedno smo jači

Složeni projekti na području telekomunikacija uspješno se mogu realizirati tek uz odličnu suradnju stručnjaka za različita područja. Da je svijest o tomu prisutna u ETK Centru za komunikacijska rješenja, usluge i logistiku dokazuje i poziv gostima iz drugih kompanijinih organizacijskih jedinica koji su svojim prezentacijama upotpunili skup. Milan Živković, direktor za Razvoj poslovanja u jedinici za Marketing i prodaju iznio je ohrabrujuće podatke o tržišnim trendovima utemeljenima na projekcijama do 2006. godine. Oni ukazuju na značajnu stopu rasta ICT tržišta u Hrvatskoj, pri čemu mobilna telefonija ustrajno preuzima primat. Analize ukazuju i na značajan porast potreba za integracijskim uslugama na domaćem tržištu, što naša kompanija također mora iskoristiti, budući da u tom segmentu raspolaže sa snažnim stručnim timom. Pred nama je raspisivanje natječaja za UMTS koncesije te daljnja deregulacija i liberalizacija tržišta, uključujući i dolazak novih operatora. Velike prilike za kompaniju otvaraju se i u području e-sustava na kojemu smo se već dokazali kao vodeća domaća kompanija. Jedan od najbrže rastućih područja u telekomunikacijama su poslovni sustavi. Integracija IS/IT i telekomunikacijskih rješenja otvara nove poslovne prilike za Ericsson Nikolu Teslu, ustvrdio je M. Živković, naglasivši ključnu ulogu ETK Centra za komunikacijska rješenja, usluge i logistiku u realizaciji spomenutih mogućnosti.

S njim se složio drugi gost na skupu - Tihomir Šicel, odgovoran za suradnju s Hrvatskim Telekomom, koji je primio poziv da se obrati skupu budući da je način na koji rade Centar i KAM HT, kako je istakla G. Kovačević, ogledni primjer uspješne suradnje Centra i jedne KAM organizacije. T. Šicel posebnu pozornost posvetio je preokretu u odnosima između HT-a i naše kompanije za koji je trebalo promijeniti način razmišljanja. S početkom novih trendova u telekomunikacijama koji su naglasili ulogu usluga, naime, odnos prodavatelj - kupac zamijenila je zajednička briga o mreži, odnosno, uspostavljen je partnerski odnos kompanija koje zajednički donose odluke o unaprjeđenju operatorovoga sustava. T. Šicel najavio je pojačana zalaganja KAM-a HT na području mobilne telefonije te mobilnoga Interneta i porast prodaje tijekom iduće godine od 15-20%. Postignuti rezultati u realizaciji zajedničkih ciljeva, uz dobru suradnju između Centra i KAM-a kojega predvodi, zaključio je on na kraju, rezultat su vrhunske profesionalnosti članova oba tima.

Posebnu pozornost zaslužuju e-sustavi

Značajan uspjeh koji je postignut u sklopu e-sustava predstavio je Zoran Bojko, zamjenik rukovoditelja jedinice za e-sustave, te nedavno uspostavljene organizacije u našoj kompaniji. Cilj koji je postavljen za ovu godinu je ostvaren - reference na domaćem tržištu su "u džepu" nakon potpisivanja ugovora s Ministarstvom zdravstva o implementaciji integriranoga informacijskoga sustava primarne zdravstvene zaštite. O pilot projektu koji je prethodio tom ugovoru prisutni su nešto više čuli od Miroslava Končara, stručnjaka koji je u projekt bio uključen od samoga početa. Spomenimo samo to da je pilot sustav osmišljen u našoj kompaniji bio toliko uspješan da je u nekim ordinacijama još u uporabi, a tijekom njegova službenoga probnoga rada putem njega realizirano je otprilike 14.000 pregleda, izdano je oko 8.000 uputnica i 20.000 recepata za lijekove u vrijednosti koja premašuje 1,5 milijuna kuna.

Čeka nas puno posla u 2004.

Druženje u Velikoj dvorani završeno je objavljivanjem planova i izazova za iduću godinu: zadržati vodeću poziciju kao isporučitelj cjelovitih komunikacijskih rješenja i usluga, osnažiti svoju ulogu u području e-sustava, poslovnih sustava i usluga te ulogu sistem integratora, dalje razvijati kompetencije za poslovni konzalting te inovativni pristup i pobjedničku kulturu. Plan je prilično ambiciozan, zaključila je G. Kovačević, a u ostvarenju tih ciljeva kao i do sada će se voditi briga o prepoznavanju i nagrađivanju pojedinaca i timova koji su najviše pridonijeli poslovnom rezultatima i zajedničkom uspjehu. Prilika za to otvorena je svima.

J. Lončar

 

 

[Gordana Kovačevič, direktorica Centra za komunikacijska rješenja, usluge i logistiku: "Imamo ambiciozni plan, no ne dvojim da ga zajedničkim snagama možemo ostvariti."]

[Članovi menadžment tima jedinice spremni za svoju dionicu]

[Skup je održan u Velikoj dvorani u dvije sesije 28. studenoga.]

Tehnička podrška

©Copyright    

15-12-2003