ERICSSON
Home Products Services Technologies Support About Ericsson
rul_header_1x55.gif (60 bytes)
Ericsson Nikola Tesla > Podaci o kompaniji > "Komunikacije" > Komunikacije 11/12 - 2003.
"Komunikacije" t.gif (43 bytes)
"Komunikacije"
t.gif (43 bytes)
t.gif (43 bytes)
Najvažnije teme broja
Sadržaj broja
Razumjeti kupca
t.gif (43 bytes)


Razvoj kompetencija

Kupac je kralj. Ukažemo li kupcu na mogućnosti za ostvarenje njegova poslovnoga rasta, stvorit ćemo preduvjete i za vlastiti prosperitet. Graditi partnerstvo s kupcima naš je prioritet. U središtu naše poslovne strategije nalaze se naši kupci. Zadovoljenje potreba i želja naših kupaca primarni je kompanijin cilj. Sve su to tvrdnje koje svaki iole ozbiljni isporučitelj telekomunikacija smatra neizostavnim zakonitostima svojega poslovnoga pristupa. No, to je teorija, a praksa…

"Kod nas praksa znači da sve radi, ali nitko ne zna zašto," pohvalio se zaposlenik jedne uspješne kompanije kolegi iz druge, jednako uspješne kompanije. Ovaj uzvrati: "Da, a mi se više bavimo teorijom - svi sve znaju, ali ništa ne radi." Slušao je njihov razgovor treći kolega, također iz veoma uspješne kompanije, te ponosno ustvrdi: "Mi u našoj kompaniji kombiniramo teoriju i praksu - ništa ne radi, a nitko ne zna zašto." Naravno, niti jedan od ove trojke nije zaposlen u kompaniji Ericsson Nikola Tesla. Zašto? Jer u toj kompaniji u sklopu seminara "Kako bolje razumjeti kupca" (Operator Understanding) i u teoriji i u praksi zaposlenici savladavaju vještinu razumijevanja kupca koji želi uspjeti na zahtjevnom telekomunikacijskom tržištu čiji razvoj diktiraju krajnji korisnici. Kako? Spoznajom da stručna znanja o tehnologijama nisu dovoljna. Važno je naučiti slušati ono što kupac iskazuje o svojim potrebama, a najdjelotvorniji način da se to nauči je "staviti se u cipele" kupca. U slučaju Ericssona Nikole Tesle riječ je mahom o telekomunikacijskim operatorima. Dakle, od 25. do 27. studenoga pedeset polaznika, većim dijelom iz naše kompanije, uz dva gosta iz tržišne jedinice Srednja Europa, podijeljeni u deset grupa imali su zamišljene uloge u menadžment timovima zamišljenih operatora aktivnih na zamišljenom tržištu. Svaki dan bio je jedna godina, a cilj je svake grupe bio ostvariti što uspješnije poslovanje. Na kraju su analizirane strategije koje su pojedini operatori primjenjivali u "poslovanju" te su proglašene i najuspješnije kompanije.

Organizacija tečaja

Tečaj je organiziran u sklopu aktivnosti kompanijine jedinice za Upravljanje ljudskim potencijalima. Predavači, stručnjaci iz agencije Business Training System (BTS) koja već niz godina surađuje s Ericssonom u kreiranju sličnih programa, Jenny Strömberg, Birgitta Rydell i Ahmet Önal tečaj su učinili jednako korisnim koliko i zabavnim.

Tečaj je, kako se iz njegova naziva dade naslutiti, bio usredotočen na razumijevanje poslovnih procesa kupaca i partnera te na kreiranje učinkovitih financijskih i strateških planova u poslovnom okružju koje je odražavalo trenutačnu situaciju na telekom tržištu.

Rober Lakovnik, rukovoditelj za razvoj kompetencija u jedinici za Upravljanje ljudskim potencijalima koji je brinuo o organizaciji tečaja ističe:

"Uspjeli smo po drugi put u našoj kompaniji organizirati tečaj za pedesetak zaposlenika, premda ga je BTS agencija primarno kreirala za upola manje polaznika. Time smo postigli znatno povoljniju cijenu tečaja, uz zadržavanje visoke razine kvalitete izvedbe, što je veoma važno u ovim vremenima kada je troškovna učinkovitost prioritet. Stručni tim predavača izvrsno je odigrao svoju ulogu te su polaznici, kako je vidljivo iz anketnoga upitnika kojega su ispunili na kraju tečaja, bili veoma zadovoljni."

J. Lončar

 

 

[Nema dobre suradnje bez razumijevanja, tvrde Jenny Strömberg, Birgitta Rydell i Ahmet Önal.]

Tehnička podrška

©Copyright    

16-12-2003