ERICSSON
Home Products Services Technologies Support About Ericsson
rul_header_1x55.gif (60 bytes)
Ericsson Nikola Tesla > Podaci o kompaniji > "Komunikacije" > Komunikacije 11/12 - 2003.
"Komunikacije" t.gif (43 bytes)
"Komunikacije"
t.gif (43 bytes)
t.gif (43 bytes)
Najvažnije teme broja
Sadržaj broja
Društvena odgovornost gospodarstva
t.gif (43 bytes)


Zemlja*Čovjek*Okoliš

Poticaj za ovu temu bila je rasprava na nedavno održanim skupovima u Zagrebu, Okruglome stolu o "Socijalnoj odgovornosti - novim izazovom pred gospodarstvom ", održanome u HGK-Komora Zagreb te o "Socijalnoj odgovornosti gospodarstva", održanome u Novinarskome domu. Tom prilikom predstavljeno je Socijalno izvješće tvrtke Coca-Cola Beverages Hrvatska, prvo takve vrste u našoj zemlji.
Sve ove i slične aktivnosti znače da se i Hrvatska pridružuje Europskoj poslovnoj kampanji o društvenoj odgovornosti. Sudionici kampanje postavili su cilj da do 2005. godine 500.000 poslovnih organizacija kao i njihovih partnera uključe društvenu odgovornost u svoje temeljno poslovanje. Ciljevi kampanje su: uspostaviti kontakte među ljudima kako bi pokazali što se može postići poslovanjem na novi način; povećati svijest i primjenu načela društvene odgovornost kroz treninge te alatima za upravljanje i dijeljenjem znanja; proširiti raspravu o društvenoj odgovornosti i razvijati partnerstvo između poslovnoga svijeta i zainteresiranih strana.
Više informacija o kampanji može se naći na adresi www.csrcampaign.org.

Razumijemo li se?

Kako smo mi u Hrvatskoj maštoviti u svemu tako smo i pojam Social responsibility već u početku preveli na dva načina: kao socijalnu odgovornost i kao društvenu odgovornost. Ovisno o terminologiji koju je pojedini govornik rabio bilo je jasno iz kojega okruženja dolazi. Socijalna odgovornost povezuje se s socijalnom pomoći, donatorstvom, volonterstvom i uglavnom je bliža organizacijama koje se bave ugroženim skupina društva.
Predstavnici poslovnoga svijeta govorili su o društvenoj odgovornosti i pri tome govorili o nečemu sasvim različitom.

Društvena odgovornost, što je to?

Nema stroge definicije, nego postoji više tumačenja toga pojma. Za gospodarstvo je prihvatljivo tumačenje objavljeno u publikaciji Svjetskoga poslovnog savjeta za održivi razvoj, a ono glasi:
Društvena odgovornost je predanost poslovnoga svijeta održivom ekonomskom razvoju kojemu će pridonositi radeći sa zaposlenicima, njihovim obiteljima, lokalnom zajednicom i društvom u cjelini kako bi poboljšali kvalitetu njihova života.
Strategija poslovne odgovornosti za kompanije je očigledna poslovna korist i pozitivan doprinos zadovoljstvu društva.

O društvenoj odgovornost na primjeru Ericssona Nikole Tesle

Početkom godine na web stranicama Ericssona Nikole Tesle objavljena je nova politika društvene odgovornosti i održivosti, koja glasi:
Ericsson podržava održivi razvoj kao temelj budućnosti kako za današnje tako i za buduće generacije. Ericsson vjeruje da je komunikacija osnovna ljudska potreba i pravo. Kao vodeća kompanija u komunikacijskim tehnologijama dosljedno ćemo pridonositi većoj kvaliteti života i povećanju proizvodnosti kako bismo omogućili bolje iskorištavanje resursa u svijetu. Bit ćemo odgovoran član društva.

Društvena odgovornost očituje se i u tome da tvrtka kroz upravljanje poslovnim procesima rezultira općim pozitivnim utjecajem na društvo i to ponajprije kroz svoje temeljno poslovanje, ulaže li u razvoj poslovanja, ispunjava li propisane obveze i uplaćuje li sve doprinose, kako se odnosi prema predstavnicima zainteresiranih strana itd.
Tema je otvorena i sada je red na svakome od nas da svojim aktivnostima pridonese opaem boljitku društva.

D. Bačun

 

 

 

Tehnička podrška

©Copyright    

19-04-2007