ERICSSON
Home Products Services Technologies Support About Ericsson
rul_header_1x55.gif (60 bytes)
Ericsson Nikola Tesla > Podaci o kompaniji > "REVIJA" > Br. 1-2/2002.
Revija - Časopis Dioničkog društva
Časopis REVIJA
t.gif (43 bytes)
t.gif (43 bytes)
U ovome broju:

largeArrow_blue.gif (75 bytes) Darko Šobar, Kristijan Galeković:
ENGINE rješenja za govornu, podatkovnu i multimedijsku
komunikaciju

largeArrow_blue.gif (75 bytes) Domagoj Palata, Gabrijela Ivošević, Domagoj Turk:
Upravljanje ENGINE mrežom

largeArrow_blue.gif (75 bytes) Nedeljko Šparica:
Bežični širokopojasni pristupni sustav

Impressum

Upravljanje ENGINE mrežom

Ključne riječi

Sažetak

1. Uvod

2. Sustav za podršku upravljanja više-uslužnim mrežama (MN-OSS)

           2.1.1. Sustav za upravljanje greškama

    2.2. Konekcijski sloj - upravljanje

           2.2.1 Sustav za upravljanje vezama

           2.2.2. Sustav za nadzor performansi

           2.2.3 Sustav za upravljanje AXD komutacijom

           2.2.4 AXD konfiguracijsko pomagalo

    2.3. Komunikacijski i kontrolni sloj - upravljanje

           2.3.1. Standardna podrška za telefonske usluge

           2.3.2. Napredna podrška za telefonske usluge

           2.3.3. Sustav za upravljanje performansama

    2.4. Zajedničke funkcije

           2.4.1. Konfiguriranje telefonske usluge

           2.4.2. Podrška za upravljanje

    2.5. Pristupni sloj - potpora

           2.5.1. Engine Access Ramp

           2.5.2. AXE komutacijski čvor

           2.5.3. Zhone sustav upravljanja

    2.6. Access Enabler - dodatni paket

    2.7. Sustav za upravljanje tradicionalnom 
           AXE mrežom

3. Nadzor mreže i pouzdanosti usluge

    3.1. Nadzor mreže i pouzdanosti usluge - 
          osnovni skup rješenja

    3.3. Usluge upravljanja mrežom

4. Administracija i posluživanje korisnika

5. Usluge upravljanja mrežom

     5.1 Savjetovanje

     5.2 Uspostavljanje

     5.4. Spajanje koncepta u rješenje

6. Zaključak

7. Kazalo pojmova

8. Popis kratica

Literatura

Ključne riječi:
Nadzor i upravljanje u telekomunikacijama 
Upravljanje mrežom 
Osiguravanje kvalitete usluge Service Assurance
Ugovor o razini kvalitete usluge 
Administracija korisnika 
Posluživanje korisnika 
Administracija pretplatničkih usluga 
Sustav za podršku upravljanja više-uslužnim mrežama 
Stručne usluge 
Usluge upravljanja mrežom 
Pouzdanost usluge 
Upravljanje greškama 
Upravljanje performansama 
Upravljanje konfiguracijom 
Upravljanje otklanjanjem grešaka 
Upravljanje sigurnošću 
Sustav za upravljanje vezama 
Sustav za nadzor performansi 

Sažetak

ENGINE familija proizvoda i usluga sastoji se od široke lepeze mrežnih rješenja nove generacije. Mrežno rješenje ENGINE Integral operatorima stavlja na raspolaganje alate potrebne za implementaciju više-uslužne mreže utemeljene na paketnom prijenosu. Sveobuhvatno i efikasno rješenje za upravljanje ENGINE Integral mrežom uključuje sustav za podršku upravljanja više-uslužnim mrežama, sustav za upravljanje mrežom i osiguravanje kvalitete usluge, sustav za administraciju korisnika i posluživanje korisnika. Opisano rješenje sustava za upravljanje prikazuje kako je omogućeno upravljanje ENGINE mrežom i tako upotpunjava scenarij mreže nove generacije.

1. Uvod

kazalovrh stranice

Glavna svrha sustava za nadzor i upravljanje oduvijek je bilo smanjenje troškova. Danas sustavi za nadzor i upravljanje, uz automatizaciju i smanjenje broja procesa, omogućavaju brzo uvođenje novih usluga, što operatorima osigurava povećanu dobit.
Upravo zbog toga sustavi za nadzor i upravljanje imaju važnu ulogu u mrežama nove generacije. Ericssonov koncept više-uslužne mreže, ENGINE, uključuje nadzor i upravljanje koji operatorima omogućava brzo uvođenje novih usluga u mrežu i njihovu ponudu postojećim i novim korisnicima.
Sustav za nadzor i upravljanje ENGINE mrežom osigurava kvalitetu usluga, smanjuje vrijeme potrebno za njihovo uvođenje i neprekidno prati rad mreže. Jednako tako, rješenja za nadzor i upravljanje uključuju i naplatu govornih, podatkovnih i IP (Internet Protocol) usluga, za poslovne i male korisnike.
ENGINE koncept omogućava operatorima ispunjavanje korisničkih zahtjeva koji traže podršku za nove multimedijske usluge na polju zabave, edukacije i informiranja. Ispunjavanje ovih zahtjeva traži otvoreniju i prilagodljiviju arhitekturu mreže, a to je moguće postići migracijom iz odvojenih jedno-uslužnih mreža u jednu više-uslužnu mrežu. Poštujući navedene zahtjeve, ENGINE arhitektura je otvorena, a sastavljena je od nezavisnih horizontalno-integriranih slojeva, kako je prikazano na slici 1. Ideja na kojoj se zasniva ENGINE arhitektura sadržana je u odvajanju kontrolnog i pristupnog dijela. To je ključno svojstvo na kojemu se temelji daljnji razvoj mreže, a ono omogućava migraciju tehnologije i usluga u fazama prema potrebama operatora. Sadržaj i korisničke aplikacije smještene su na rubovima mreže i pristupa im se preko mrežnih usluga.

Sljedeći sloj sadrži komunikacijske i kontrolne poslužitelje koji nadziru uvođenje i korištenje usluga i resursa unutar mreže. Prospojni dio, koji uključuje i okosnicu mreže, zadužen je za prijenos paketa. Pristupni sloj spaja krajnje korisnike na više-uslužnu mrežu.
Napredna rješenja za upravljanje mrežom pomažu operatorima u kontroli operativnih troškova i predvodnica su tehnološke evolucije, a također podržavaju razvoj mreže. Međutim, ne postoji jedinstveno rješenje koje bi zadovoljilo sve operatore i njihove poslovne procese, a najteži zadatak je kreirati rješenje koje se može prilagoditi svakom operatoru posebno, uvažavajući i podržavajući njegove poslovne specifičnosti. To je jedan od razloga zašto je ponuda sustava za upravljanje tako raznolika i zašto se procesi standardizacije na tom polju suočavaju s velikim problemima.
Zbog navedenih razloga TeleManagement Forum opisao je model za lakše snalaženje pri definiranju procesa upravljanja i nadzora mrežom i uslugama. Model FAB Isporuka (Fulfilment), Osiguranje (Assurance), Naplata (Billing) opisuje procese uključene u pružanje usluge kupcu sa stanovišta nadzora i upravljanja mrežom:

  • Isporuka - korektna isporuka naručitelju u dogovorenom vremenskom terminu;
  • Osiguranje - održavanje usluge, uključujući odgovor u vremenskom roku i informiranje kupca, praćenje, izvještavanje, upravljanje i poduzimanje akcija u cilju poboljšanja usluge;
  • Naplata - isporuka korektnih računa u zadanom vremenskom roku, stručna i uslužna podrška za upite korisnika o naplati.

2. Sustav za podršku upravljanja više-uslužnim mrežama (MN-OSS)

kazalovrh stranice

Sustav za upravljanje ENGINE mrežom razvijen je tako da podržava sve tipove više-uslužnih mreža, od današnjih mreža utemeljenih na asinkronom načinu prijenosa (ATM - Asynchronous Transfer Mode) ili IP (Internet Protocol) mreža, do budućih multimedijskih mreža utemeljenih na IP tehnologiji. Sustav za nadzor i upravljanje ENGINE mrežom operatorima pruža potpuni nadzor i upravljanje ENGINE mrežom. Sastoji se od četiri glavna elementa, kako je prikazano na slici 2. Sustav za podršku upravljanja više-uslužne mreže (MN-OSS - Multi-Service Network Operations Support System) skup je naprednih alata za efikasno upravljanje mrežnom infrastrukturom. On osigurava sve bitne karakteristike sustava za upravljanje ENGINE mrežom kao i standardizirano sučelje za pristup nadređenom centralnom sustavu za nadzor s jednoga mjesta.

Sustav za nadzor mreže i pouzdanost usluge sadrži komponente koje omogućavaju napredno upravljanje i nadzor mreža u različitim domenama. On podržava otkrivanje i otklanjanje grešaka, nadzor performansi, upravljanje radnim procesima, evidenciju opreme, osiguranje kvalitete usluge i podržavanje zajamčene razine usluge.

Sustavi za administraciju i posluživanje korisnika međusobno su povezani i omogućavaju naprednu podršku za komunikaciju s korisnicima, obradu naloga, posluživanje korisnika i naplatu. Navedene funkcionalnosti sustava za nadzor mreže i pouzdanosti kvalitete usluge te sustava za administraciju i posluživanje korisnika podržane su u mrežama izgrađenim od Ericssonove opreme te u mrežama izgrađenim od opreme drugih proizvođača.

Zajedno s prethodno spomenutim uslugama nadzora i upravljanja, stručne usluge nude znanja potrebna za integraciju, osiguravajući na taj način uspješnu implementaciju i podršku sustava, kako bi on bio dostupan za korištenje operatorima više-uslužnih mreža. Usluge upravljanja mrežom nude detaljnu i sveobuhvatnu podršku u svim segmentima prateći promjene u poslovnim procesima u organizaciji, nudeći izobrazbu i podršku sustava. Kombinirajući znanja u područjima Savjetovanje (Advice), Uspostavljanje (Establish), Upravljanje i korištenje (Manage & Operate), nudi se operatorima stručna podrška na polju planiranja, dizajniranja, migracije, implementacije i upravljanja novim i postojećim uslugama.

Sustav za podršku upravljanja više-uslužnim mrežama (MN-OSS) omogućava upravljanje ENGINE mrežom te napredno upravljanje uslugama. Osnova ovog paketa je jedinstveni sustav za upravljanje greškama koji obuhvaća sve slojeve ENGINE više-uslužne mreže. On nudi platformu utemeljenu na industrijskom standardu koja omogućava integraciju alarma iz svih elemenata ENGINE Integral mreže, prikupljanje, obradu te prosljeđivanje tarifnih podataka sustavu za naplatu i aktivaciju usluga za komunikacijski i kontrolni sloj te efikasno upravljanje performansama i konfiguriranje na pristupnom, konekcijskom i kontrolnom sloju (slika 3.).

Potpora za ATM konekcijski sloj koristi jedinstveni sustav za upravljanje greškama i paletu aplikacija sustava za upravljanje konfiguracijom i performansama mreže. Sustav omogućava i efikasno obavljanje programske nadogradnje, korisničke i sigurnosne administracije.

Mjerenje performansi se može podešavati i pratiti, a prikupljeni podaci su lako dostupni i obradivi. Funkcije upravljanja performansama u telefonskom poslužitelju, više-uslužnim pristupnicima (Multi-Service Gateway) i centralnim ATM čvorovima osiguravaju operatorima kratkoročni nadzor nad performansama, zajedno s pouzdanim statističkim podacima koji se mogu iskoristiti za dugoročno planiranje mreže. Na taj način operator može pronaći "uska grla" u svojoj mreži i osigurati kvalitetu usluge.

Za upravljanje telefonskim uslugama na komunikacijskom i kontrolnom sloju (tzv. komunikacijskom i sadržajnom sloju) koristi se isti sustav za upravljanje greškama. Ovisno o broju AXE čvorova i potrebama za naprednim funkcijama može se odabrati standardna ili napredna podrška za telefonske usluge. Standardna podrška za telefonske usluge sadrži funkcionalnosti za upravljanje konfiguracijom dok napredna podrška za telefonske usluge pridodaje upravljanje nad programskom podrškom i upravljanje performansama. Lokalnim centralama u pristupnom sloju se također upravlja pomoću napredne podrške za telefonske usluge.

Sustav za podršku pristupu (Access Support Enabler) upravlja čvorovima u pristupnom sloju, na primjer ENGINE Access Ramp i Zhone čvorovima. Isti sustav za upravljanje greškama koristi se i za ostale slojeve, te sve pristupne čvorove. Određeni dio alata MN-OSS-a nalazi se u upotrebi prilikom upravljanja i nadzora uskopojasnoga dijela mrežnih čvorova. Podrška za upravljanje i nadzor pristupnim dijelom ENGINE mreže dalje će se razvijati u budućim verzijama MN-OSS-a, gdje će biti podržan i optički (Edge) i bežični (Mini link BAS) pristup.

2.1.1. Sustav za upravljanje greškama

kazalovrh stranice

Učinkovit sustav za upravljanje greškama je bitan za cjelokupan rad mreže. Brzina u rješavanju problema potrebna je za zadobivanje povjerenja krajnjeg korisnika na današnjem kompetitivnom tržištu. Stručnost u rješavanju problema omogućava efikasno razumijevanje trenutačne situacije u mreži. Funkcije sustava za upravljanje omogućavaju integrirani pregled stanja ENGINE mreže u stvarnom vremenu. Sustav za nadzor više-uslužne mreže (NSM-Network Surveillance Multi-service) efikasno prikuplja alarme u više-uslužnoj mreži i integrira alarme iz svih mrežnih elemenata kroz sve slojeve mreže. Aplikacija uključuje prezentaciju mrežne topologije s alarmnim statusima, uključujući i odgovarajuću listu grešaka koju je propisao TM Forum. U sklopu NSM sustava moguća je korelacija alarma koja je predstavljena kao zasebna usluga. Paket usluga za optimizaciju procesiranja alarma uključen je u sustav upravljanja mrežama i osiguranja pouzdanosti usluga.
Sustav za upravljanje greškama operatora upozorava na problem i podržava donošenje odluka o rješavanju situacije i pravilnih akcija. Sustav omogućava i lako prilagođavanje promjenama na sučeljima mrežnih elemenata i promjenama samoga modela mreže. Utemeljen je na Evidian OpenMaster sustavu i ima sučelje prema Ericssonovoj Trouble Manager aplikaciji što omogućava da se nakon identifikacije problema, automatski ili uz posredništvo operatora generira radni nalog kojim se po potrebi upozorava terenski tehničar i odgovorna osoba za brigu o korisniku.

2.2. Konekcijski sloj - upravljanje

kazalovrh stranice

U sklopu MN-OSS sustava prepoznajemo četiri osnovne aplikacije za upravljanje konekcijskim slojem (kao što je prikazano na slici 4.). Sustav za upravljanje vezama (CMG - Connection Manager), Sustav za nadzor performansi (PMR - Performance Monitor), Sustav za upravljanje AXD komutacijom (AMS-AXD 301/AXD 305 Management System) i AXD konfiguracijsko pomagalo (ACT- AXD Configuration Tool).

2.2.1 Sustav za upravljanje vezama

Sustav za upravljanje vezama (CMG) je osnova za česta podešavanja, modifikacije ili uklanjanje veza kada ukupni broj veza premašuje par stotina. Sustav omogućava operatoru korištenje naprednih mogućnosti ENGINE ATM okosnice mreže kako bi se optimizirali dostupni mrežni resursi. CMG je aplikacija za aktivaciju usluga koja omogućava automatsko upravljanje vezama s kraja na kraj, uključujući veze iz ENGINE Access Ramp.
CMG rješava tradicionalni problem upravljanja velikim brojem veza u velikoj, kompleksnoj ATM mreži, automatski upravljajući procesom osiguranja veza. Lokalno obavljanje zadataka prethodno je iziskivalo tjedne, a sada se to može završiti u nekoliko minuta uz pomoć alata centraliziranoga sustava. CMG izvršava dizajniranje veze određujući mrežne elemente, rezervirajući odgovarajuće mrežne resurse i distribuirajući zahtjeve za konfiguracijama mrežnih elemenata prema svakom specificiranom elementu. CMG nadzire veze praćenjem "stanja" i performansi veza i izvještavanjem o događajima na vezi, greškama i devijacijama u odnosu na kvalitetu usluge.

2.2.2. Sustav za nadzor performansi

Sustav za nadzor performansi (PMR - Performance Monitor) je aplikacija za upravljanje ATM performansama podataka generiranih iz više-uslužnih pristupnika. Sustav za nadzor performansi sastoji se od dva podmodula: sustav za upravljanje podacima (Performance Data Manager) i sustav za upravljanje izvještajima (Performance Presentation Manager).
Sustav za upravljanje podacima (Performance Data Manager) upravlja komunikacijom s mrežnim elementima koristeći FTP protokol (File Transfer Protokol) i SNMP protokol (Simple Network Management Protokol), obrađuje podatke o performansama i pohranjuje informacije u standardnom formatu u bazu podataka. Uspoređivanje unaprijed definiranih granica za pojedine indikatore performansi može se obaviti prije pohranjivanja u bazu podataka - u slučaju prelaska granice generira se alarm ili se alarm hvata kao SNMP poruka. Jedno ili više mjerenja može biti sačuvano kao ponovno iskoristiv postupak za trenutačna ili rasporedom zakazana mjerenja.
Sustav za upravljanje izvještajima (Performance Presentation Manager) je alat za prezentiranje podataka u grafičkom ili tabelarnom formatu. Analiza performansi može biti prezentirana kao statistički izvještaj ili kao grafovi koji prikazuju stanje "gotovo u stvarnom vremenu". Korisnici mogu definirati objekte i odgovarajuće kalkulacije iz baze podataka objekata, npr. "iskoristivost širine pojasa".

2.2.3 Sustav za upravljanje AXD komutacijom

Komutacija AXD 301/AXD 305 posjeduje ugrađeni osnovni sustav za upravljanje baziran na web poslužitelju unutar AMS sustava u elementima AXD 301/AXD 305. Sustav obuhvaća funkcionalnosti za nadzor i upravljanje elementom mreže i ima otvoreno sučelje prema centraliziranom sustavu za nadzor i upravljanje. AMS sustavu se može pristupiti preko web pretraživača, što je omogućeno preko elegantnog grafičkog sučelja utemeljenoga na formama. AXD osnovni sustav za upravljanje posjeduje i administrativne alate za upravljanje sigurnošću uključujući identitet korisnika, korisničke lozinke, pravo pristupa korisnika i izravni pristup dokumentaciji o radu i održavanju. Alat također dozvoljava administratoru da definira parametre za izlaz tarifnih podataka prema posredniku sustava za naplatu.

2.2.4 AXD konfiguracijsko pomagalo

AXD konfiguracijsko pomagalo ACT je alat za upravljanje konfiguracijom i programskom podrškom za AXD301/AXD305 koji olakšava istovremeno provođenje aktivnosti na čvorovima.
ACT posjeduje mogućnost distribuiranja programske podrške i programskih korekcija cjelokupnoj mreži te mogućnost upravljanja konfiguracijom korisnika i postavkama sustava za upravljanje. Sistem administrator koristi ACT za konfiguriranje korisnika i njihovih profila u AXD301 ili AXD305 mreži. ACT se također koristi za zakazivanje rasporeda snimanja sigurnosnih kopija i njihovih obnavljanja.

2.3. Komunikacijski i kontrolni sloj - upravljanje

kazalovrh stranice

Razlikujemo dva osnovna paketa za podršku upravljanju telefonskim uslugama: standardnu podršku za telefonske usluge i naprednu podršku za telefonske usluge.

2.3.1. Standardna podrška za telefonske usluge

Standardna podrška za telefonske usluge (Standard Telephony Service Support) uključuje alate za upravljanje konfiguracijom i greškama poslužitelja telefonskog prometa preko direktnog TCP/IP sučelja (koji se sastoji od AXE telefonske centrale i AXD 301 ATM čvora):

  • AXE pretraživač dokumentacije (AXE Library Explorer) omogućava korisniku dostup različitim verzijama priručnika o radu i održavanju AXE sustava. Ovakav pristup zamjenjuje staru web bazu priručnika koja se sastojala od velikoga broja različitih datoteka.
    AXE pretraživač dokumentacije osigurava upotrebu korektne dokumentacije i poduzimanja korektnih akcija budući da je dokumentacija centralno administrirana.
  • WinFIOL je standardni Ericssonov alat za rukovanje naredbama koje se odnose na AXE dio poslužitelja telefonskog prometa. WinFIOL alat integriran je u sustav za podršku upravljanja više-uslužnim mrežama te podržava zadatke poput instalacije, konfiguracije, funkcijskih promjena i administracije korisnika s centralne lokacije. WinFIOL je vrlo koristan za poduzimanje akcija i pronalaženja dodatnih informacija o mrežnim elementima korištenjem MML naredbi. MML komunikacija s mrežnim elementima omogućena je putem istog sustava kao i druge mrežne aktivnosti. Izvršavanjem datoteke s naredbama se povećava efikasnost i kvaliteta često izvođenih mrežnih aktivnosti.
    WinFIOL radi na svakom klijentu i omogućava pristup svakom pojedinačnom mrežnom elementu. WinFIOL je integriran s aplikacijom AXE Library Explorer, što omogućava korisniku direktan dostup do dokumentacije za određenu naredbu.
  • AXD 301/AXD305 posjeduje ugrađeni osnovni sustav za upravljanje putem web poslužitelja naziva AMS AXD 301 Sustav za upravljanje (Management System).
  • Upravljanje spontanim izvještajima (Spontaneous Report Manager) je specijalna funkcija koja omogućava prikupljanje spontanih izvještaja s mrežnih elemenata. Korisnik je obaviješten kada je takav izvještaj primljen te ga on u zasebnom prozoru može pregledavati.
  • Upravljanje datotekama koje sadrže naredbe (Command File Manager) omogućava izvršenje tih naredbi. U ovom slučaju radi se o osnovnim naredbama, koje se mogu izvršiti u unaprijed određeno vrijeme.
  • AXE upravljanje analizom broja (ANAM-AXE Number Analysis Manager) unaprjeđuje rad s tablicama za analizu B-broja, tablicama za predanalizu B-broja i tablicama za slučajeve preusmjeravanja. To rezultira s rjeđim neispravnostima uspostave poziva, smanjivanju smetnji u mreži, smanjivanju pogrešno generiranih podataka i bržem odgovoru na žalbe korisnika.
  • Ericssonov sustav za usmjeravanje s najmanjim troškom (ELCR - Ericsson Least Cost Routing) dozvoljava brzu adaptaciju tabela za usmjeravanje u mrežnim elementima, a operatorima omogućava da iskoriste najpovoljnije cijene na veleprodajnom tržištu, iako se ELCR može koristiti za izmjenu telekomunikacijskih putova i iz drugih razloga, kao što su kvaliteta i promjene u količini prometa. Kada se identificiraju promjene parametara ELCR dozvoljava operatoru da mijenja plan usmjeravanja skoro trenutačno, pošto ELCR komunicira s mrežnim elementima pomoću jezika koji omogućava komunikaciju čovjeka i uređaja (MML - Man Machine Language) i regenerira parametre mrežnih čvorova kroz MN-OSS mrežne veze.

2.3.2. Napredna podrška za telefonske usluge

kazalovrh stranice

Napredna podrška za telefonske usluge (Advanced Telephony Service Support) uključuje široku paletu aplikacija za upravljanje MML naredbama, skriptama i datotekama. Nadalje, opcionalne aplikacije za upravljanje programskom podrškom i analizom broja mogu biti dodane.

Nekoliko alata omogućava upravljanje konfiguracijom mrežnih elemenata i same mreže:
AXE pretraživač dokumentacije, WinFIOL, AMS, ANAM, Upravljanje spontanim izvještajima, Upravljanje datotekama s naredbama i ELCR su također uključeni u podršku upravljanja konfiguracijom, kao i u paket Standardne podrške za telefonske usluge.

Osim već spomenutih razlikujemo i sljedeće alate:

  • Upravljanje aktivnostima (Activity Manager) omogućava operatoru jednostavno definiranje rasporeda aktivnosti upravljanja koristeći grafičko sučelje.
  • Sve komande upućene mrežnim elementima, svi primljeni trenutačni ili odgođeni odgovori mreže kao i svi spontani izvještaji su pohranjeni. Pretraživač dnevnika komandi (Command Log Search) omogućava pretraživanje dnevnika komandi i odgovora.
  • Udaljeno rukovanje datotekama (Remote File Handler) omogućava operatoru prenošenje datoteka između sustava za nadzor i upravljanje i vanjskoga sustava u grafičkom okruženju, uključujući mrežne elemente, kao i druge sustave za nadzor i upravljanje.
  • Napredno upravljanje datotekama koje sadrže naredbe (OPS - Operation Procedure Support) proširuje mogućnosti izvođenja komandnih datoteka, povećava kvalitetu, produktivnost u organizaciji i omogućava bolju iskoristivost raspršenog stručnog osoblja u organizaciji operatora. OPS omogućava veću fleksibilnost i sigurnost pri kreiranju i izvođenju komandnih datoteka pošto je podržana kontrola toka komandi, kao i interaktivna komunikacija između sustava i korisnika.
  • Upravljanje programskim paketom (AXS-AXE Software Manager) sadrži alate za kontrolu i upravljanje programskom podrškom u AXE mreži. Taj sustav također omogućava distribuciju programske podrške prema udaljenom mrežnom elementu i podršku prilikom aktivacije novoga paketa programske podrške.

2.3.3. Sustav za upravljanje performansama

kazalovrh stranice

Upravljanje performansama omogućava operatoru nadzor performansi mreže i pruža pouzdanu statistiku za dugoročno planiranje mreže. Pritom omogućava i predviđanje uskih grla u mreži i pomaže pri održavanju željene kvalitete usluge.

Upravljanje performansama pomaže operatoru pri predviđanju ključnih trendova performansi, mjerenju ponašanja pretplatnika, mjerenju rezultata promocijskih kampanja i prikupljanja informacija o korištenju novih usluga. Na taj način operatoru omogućava povećanje dobiti i optimizira iznajmljene linije i općenito optimizira mrežne resurse i performanse mreže. Upravljanje performansama također omogućava planiranje i pripremanje za situacije kao što su dani s vršnim prometom, planirana iskapčanja mrežnih resursa i masovni pozivi. Analizator sustava (Analyzer) prikuplja rezultate mjerenja s telefonskih poslužitelja i pohranjuje podatke u skladu s modelom kojega su definirali korisnici. Podaci se smještaju u relacijsku bazu podataka iz koje mogu biti dohvaćeni iz drugih aplikacija. Analizator sustava podržava aplikacije s mrežnim Internet sučeljem koje omogućavaju korisniku definiranje rasporeda za izvještaje, npr. tjedne ili mjesečne izvještaje, i prikazuje ih u različitim formatima. Predefinirani izvještaji pokrivaju široko područje operatorovih osnovnih potreba. Nadalje, svi podaci u bazi podataka dostupni su kroz SQL (Standard Query Language) sučelje za definiranje specifičnih izvještaja. Funkcija nadzora će odmah upozoriti ako je neka od unaprijed definiranih granica od posebnog interesa prijeđena i omogućiti operatoru da brzo poduzme korektivne akcije. Sustav kršenjem definiranih granica šalje alarm na nekoliko različitih načina, ovisno o konfiguraciji sustava.

2.4. Zajedničke funkcije

kazalovrh stranice

2.4.1. Konfiguriranje telefonske usluge

Konfiguriranje telefonske usluge (TSC - Telephony Service Configuration) omogućava podršku poluautomatske konfiguracije, dodavanja i uklanjanja poslužitelja telefonskog prometa i više-uslužnog pristupnika ENGINE mreži. Uz to omogućava i izravni pristup dokumentaciji, kao i dostup specifičnim procedurama za konfiguriranje telefonskih usluga u više-uslužnoj ENGINE mreži uključujući akcije koje treba izvršiti i na poslužitelju telefonskih usluga i na više-uslužnom pristupniku te konfiguriranje signalizacije između njih. Konfiguracija signalizacije uključuje postavljanje H.248 veza između poslužitelja telefonskih usluga i više-uslužnog pristupnika, ali i signalizacijskih veza između poslužitelja telefonskih usluga i pristupnih uređaja (RSS, A901, PRA, V5.2, ISUP/TUP) kada su prenošene preko ATM mreže. Dokumentacija u sklopu TSC aplikacije uključuje precizne upute o korištenju standardnih alata za konfiguraciju poslužitelja telefonskih usluga i više-uslužnog pristupnika te time olakšava poslove konfiguracije umanjujući potrebe operatora za daljnjom obukom.

2.4.2. Podrška za upravljanje

Podrška za upravljanje (Task Procedure Support) je osmišljena kako bi olakšala operatoru upravljanje mrežom putem jasnih uputa o najboljem načinu korištenja sustava za izvršenje pojedinoga zadatka. Task Procedure Support je alat koji sadrži listu zadataka koji mogu biti obavljeni koristeći podršku za telefonske usluge. Odabirom pojedinog zadatka alat vodi korisnika ka željenom rezultatu koristeći druge alate čije je pozivanje programski integrirano u pojedinoj proceduri.

2.5. Pristupni sloj - potpora

kazalovrh stranice

2.5.1. Engine Access Ramp

Za širokopojasne usluge, Engine Access Ramp iskorištava investicije u postojeću mrežu bakrenih parica radi osiguranja prijenosa govora i brzoga prijenosa podataka rezidencijalnim korisnicima i visoko zahtjevnih usluga malim i srednjim poduzećima i njihovim korisnicima preko Asymmetric Digital Subscriber Line/Symmetric High bit-rate Digital Subscriber Line tehnologija.
Funkcionalnost omogućena širokopojasnim upravljanjem putem MN-OSS uključuje potpunu integraciju alarma s Access Ramp u Network Surveilance Multiservice, grafičku integraciju (Screen Integration) upravljanja konfiguracijom i performansama za Access Ramp (AR-EM) i ATM utemeljenoga upravljanja konekcijama za Access Ramp u CMG.
Access Ramp uskopojasne usluge, npr. PSTN i ISDN su upravljane kao dio AXE. To znači da Access Ramp elementima upravlja AXE 10 sustav preko kanala za upravljanje kroz ATM mrežu, iako oni nisu za nj fizički vezani.

2.5.2. AXE komutacijski čvor

Upravljanje uskopojasnim uslugama se odvija preko AXE sustava. AXE komutacijski čvorovi u pristupnim mrežama upravljani su pomoću aplikacija unutar Napredne podrške za telefonske usluge.

2.5.3. Zhone sustav upravljanja

Ericsson i Zhone Technologies Inc. su dugodogišnji strateški partneri na polju više-uslužnog širokopojasnog pristupa.
Na listi proizvoda kompanije Zhone nalaze se proizvodi kao što je Integrated Access Device (IAD), Digital Subscriber Line Access Multiplexer (DSLAM), Broadband Access Node (BAN) i Voice over DSL (VoDSL) GW. Zhone sustav upravljanja (ZMS - Zhone Management System) je sustav za upravljanje Zhone proizvodima i uključuje paletu aplikacija koje upravljaju otklanjanjem grešaka, konfiguracijom, performansama, sigurnošću i pretplatničkim računom.

2.6. Access Enabler - dodatni paket

kazalovrh stranice

Opcionalni Access dodatni paket za MN-OSS, nudi podršku za širokopojasni pristup u sklopu rješenja za mala i srednja poduzeća. Access Enabler sadrži potporu za brojne pristupne čvorove, npr. Zhone Voice Gateway za VoDSL, ML-BAS za radio pristup i HL 950 za usluge vezane uz iznajmljene linije. Aplikacije NSM i CMG (ML-BAS samo konekcija) podržavaju pristupne čvorove. U pojedinim slučajevima omogućena je integracija sustava za nadzor i upravljanja nižom razinom u grafičkom sučelju.

2.7. Sustav za upravljanje tradicionalnom AXE mrežom

Kada mreža migrira iz postojeće AXE bazirane mreže u Engine baziranu mrežu moguće je istovremeno postojanje obje mreže u nekom periodu. Različite funkcionalnosti Standardne podrške za telefonske usluge u MN-OSS omogućavaju robusnu platformu za upravljanje postojećim AXE čvorovima (vidi sliku 5.).
Već poznate AXE upravljačke funkcije iz XM i Synergizer postoje u MN-OSS i koriste se za sve tipove AXE sustava (telefonski poslužitelji, lokalne AXE, tranzitne AXE).

2.8. Opcionalni paketi

MN-OSS paket kao opciju nudi mogućnost sakupljanja podataka o tarifi. To čini tako što sigurno i s jednoga mjesta potpuno automatizirano prikuplja podatke vezane uz korištenje pojedine usluge, obrađuje te podatke i zatim ih prenosi nadređenim sustavima kao što su sustavi za tarifiranje i naplatu, sustavi za otkrivanje prijevara, sustavi za pohranu podataka i dr. Druga opcija koja se nudi u MN-OSS-u je mogućnost upravljanja uslugom preko nadređenih sustava. Nadređeni sustav generira parametre za uspostavu određene usluge, a MN-OSS prevodi to u instrukcije koje se šalju do ciljanog mrežnog elementa. Sve mogućnosti i karakteristike se kontinuirano nadograđuju i prilagođuju se ENGINE rješenju slijedeći razvoj ENGINE mreže.

3. Nadzor mreže i pouzdanosti usluge

kazalovrh stranice

Rješenja za nadzor mreže i pouzdanost usluge omogućavaju izgradnju jedinstvenog i integriranog rješenja za nadzor i upravljanje više-uslužnim mrežama koje su utemeljene na različitim tehnologijama i opremi različitih proizvođača, kao što je prikazano na slici 6.
Rješenje podržava potrebe operatora koji nude usluge pristupa i potrebe pružatelja usluga koji treba efikasno upravljati kvalitetom usluge prema svojim korisnicima.
Rješenja pokrivaju sve zahtjeve koje nameće operator, od rukovanja opremom do stručnih pravila za prikupljanje alarma. Rješenje ima otvorena sučelja prema nižim sustavima za nadzor i upravljanje i sustavima koji su ugrađeni u sam mrežni element, a ima i sučelje prema višim sustavima za administraciju i posluživanje korisnika.
Rješenja za administraciju i posluživanje korisnika sažeta su u osnovni skup rješenja koja se sastoje od osnovnih funkcionalnosti administracije korisnika te brojnih dodatnih rješenja koja omogućavaju napredne funkcije, npr. posluživanje korisnika, administraciju prometa, testiranje.

3.1. Nadzor mreže i pouzdanosti usluge - osnovni skup rješenja

kazalovrh stranice

Zadaća osnovnog skupa rješenja je pretvaranje osnovnih zahtjeva koje ima ponuđač usluge vezano uz upravljanje mrežom u kvalitetno poslovno rješenje. To se postiže kombinacijom Ericssonovih kompetencija i proizvoda provjerene kvalitete koje je proizveo Ericsson ili neki od njegovih strateških partnera.
Osnovni skup rješenja nadzora i upravljanja te osiguravanja kvalitete usluge sastoji se od funkcijskih područja s jednom ili više aplikacija koje u procesu nadzora i upravljanja mrežom moraju obuhvatiti sljedeće:

  • Upravljanje greškama
    Prikupljanje i prezentiranje alarma iz mreže i dijelova sustava za nadzor i upravljanje. Prikupljeni alarmi se uspoređuju, filtriraju i koreliraju prema pravilima posebno definiranim u sustavu u svrhu otkrivanja osnovnog uzroka prijavljene greške.
  • Upravljanje otklanjanjem grešaka
    Automatizira se proces rješavanja problema uzrokovanih greškama u sustavu. Sustav omogućava definiranje i analizu greške, a potom iniciranje otklanjanja greške te praćenje cijelog procesa. Greške se automatski, poluautomatski ili manualno upućuju sustavu te iniciraju kreiranje problemske kartice, zadataka te radnih naloga. Oni se bilježe u sustav te distribuiraju najprikladnijoj osobi ili timu za otklanjanje specifične greške ili iniciraju automatsko otklanjanje greške prije definiranom programskom procedurom.
  • Upravljanje konfiguracijom
    Integracija sustava za otklanjanje grešaka sa sustavom za administraciju inventara omogućava potpunu kontrolu nad setom rezervnih dijelova i daje tehničkom osoblju potpunu sliku o instaliranom sklopovlju i programskoj podršci na određenoj lokaciji. U isto vrijeme sustav omogućava efikasniju aktivaciju usluga u mreži. Sustav daje kompletan fizički i logički pregled mreže. Automatski se u sustavu provodi administracija inventara, opreme, izvršenih instalacija i zahvata na mrežnim elementima te se prati raspoloživa oprema u setovima rezervnih dijelova kao i infrastruktura u operatorovoj organizaciji. Sustav također daje pregled topologije mreže za sustav za nadzor i upravljanje i omogućava manualnu ili automatsku analizu utjecaja kvarova na pojedinu uslugu. Na specifičan zahtjev Ericsson može ponuditi sustav za upravljanje konekcijama s kraja na kraj u kompleksnim mrežama s više domena obuhvaćajući opremu različitih proizvođača. Sustav sadrži fizički i logički pregled mreže, koordinira upravljanje konekcijama s kraja na kraj i delegira pojedine sustave za upravljanje konekcijama na nižoj razini za uspostavu konekcija u njihovoj domeni.
  • Upravljanje performansama
    Sustav za upravljanje performansama prati relevantne mrežne parametre omogućavajući njihovu analizu i dajući integrirani pregled performansi mreže te na taj način omogućava planiranje mreže i budućih usluga. Sustav prikuplja podatke iz sustava za nadzor i upravljanje na nižoj razini ili direktno iz mrežnih elemenata, obrađuje ih i kreira izvještaje o korištenju mreže u kraćem vremenskom periodu te trendove korištenja mreže i pritom omogućava indikaciju potencijalnih problema u mreži (uska grla). Prekoračenjem predefiniranih granica za pojedine indikatore performansi kreiraju se alarmi koji mogu biti proslijeđeni sustavu za upravljanje greškama omogućavajući pravovremenu reakciju prije nego što se ugrozi pojedina usluga u mreži.

3.2. Nadzor mreže i pouzdanosti usluge - dodatni skup rješenja

kazalovrh stranice

Zadaća dodatnog skupa rješenja je ponuditi napredne funkcije koje uključuju:

  • Osiguravanje usluge s kraja na kraj
    Ovakav sustav omogućava osiguravanje nadzora nad kompletnom uspostavom i radom usluge osiguravajući na taj način njenu zajamčenu kvalitetu. Osiguravanje usluge s kraja na kraj je najveći izazov, pošto pojedine usluge mogu biti implementirane preko nekoliko domena i tehnologija pa čak i preko mreža nekoliko operatora. Osiguravanje usluge s kraja na kraj zahtijeva korelaciju između domene nadzora i upravljanja mrežom i domene upravljanja uslugama i korisničkim aplikacijama. Kao preduvjet osiguranja usluge s kraja na kraj mora postojati politika kvalitete usluge i mehanizam koji kontrolira na koji način osnovne usluge utječu na usluge na višem nivou. Samim time uvođenje sustava za upravljanje ugovorima (Service Level Agreement Manager) postaje neizbježno.
  • Upravljanje prometom
    Sustav upravljanja prometom omogućava aktivno upravljanje prometom u vlastitoj mreži i prema partnerima u realnom vremenu, optimizirajući na taj način iskoristivost mreže i isporuku usluge. Integrirane aplikacije za centralizirani nadzor, analizu i upravljanje pružaju efikasnu podršku kroz upravljanje performansama, efikasan nadzor prometa i upravljanje prometom. Sustav objedinjava sljedeće aplikacije:
    - Nadzor prometa
    - Analizu trendova
    - Upravljanje prometom
    - Osvježavanje mrežnog modela.

Ukoliko se analizom iz prikupljenih podataka uoči tendencija degradacije usluge, upravljačke funkcije odmah unose promjene prioriteta usluge, odnosno preusmjeravaju tok prometa prema dijelu mreže sa slobodnim kapacitetom.

  • Upravljanje procesima testiranja
    Sustav pruža podršku pri procesima aktiviranja usluge i omogućavanja usluge korisnicima upotrebom testnih alata. Sustav se također koristi za prikupljanje performansi dijelova mreže u svrhu osiguravanja usluge s kraja na kraj

3.3. Usluge upravljanja mrežom

kazalovrh stranice

Prijedlog rješenja za uslugu upravljanja ENGINE mrežom čini prilagodljiv pristup podršci više-uslužne ENGINE mreže nove generacije. Predloženo rješenje obuhvaća:

  • Procese integracije na području telekomunikacija - pomoć operatorima u razvoju potrebnih mogućnosti kroz planiranje, ugradnju i migraciju telekomunikacijskih rješenja
  • Nadzor i upravljanje telekomunikacijskim sustavima - nudi operatorima mogućnost izdvajanja procesa upravljanja i nadzora mreže iz svojih poslovnih procesa.

Ericssonova usluga upravljanja ENGINE mrežom uključuje savjete o organizaciji procesa, realizaciji procesa te upravljanju i nadzoru više-uslužnih mreža.

4. Administracija i posluživanje korisnika

kazalovrh stranice

Administracija i posluživanje korisnika u ENGINE više-uslužnoj mreži može se realizirati kao potpuno rješenje ili kao dio rješenja.
Iako je klasično rješenje za administraciju i posluživanje korisnika u ENGINE mreži razvijeno upravo za ovaj tip mreže, lako se može prilagoditi okruženju gdje je uključena oprema različitih proizvođača. Modularna arhitektura čini rješenje prilagodljivim i skalabilnim te tako osigurava podršku za promjene i nove zahtjeve koje operator postavlja. Promjene se mogu odnositi na samu organizaciju ili na infrastrukturu mreže.
Administracija i posluživanje korisnika pokriva u užem smislu tri glavna područja koja određuju poslovne potrebe (vidi sliku 7.).

Ona se mogu lako i jednostavno uklopiti u postojeću strukturu mreže :

  • Sustav za podršku kupcima i naplatu (Billing & Customer Care) - podržava rad centara za odnose s kupcima, a to uključuje sustav za podršku komunikacije s kupcem, obradu naloga, centar za pomoć pretplatnicima, obradu i ispostavu računa, osiguravanje dobiti, kompenzaciju te nagodbu za korištenje usluga s operatorima koji imaju potpisan među-operatorski ugovor.
  • Posluživanje korisnika (Service Provisioning) - uspostava usluge i nadzor za vrijeme uspostave usluge. Rješenje za posluživanje korisnika osmišljeno je u dvoslojnoj arhitekturi. Postoji, dakle, razina za posluživanje i razina za aktivaciju usluga.
    Razina za posluživanje upravlja procesima posluživanja i izvršava ih. Osnovne funkcije uključuju:
    - dizajniranje procesa - definiranje procesa, održavanje, modifikaciju te testiranje procesa;
    - realizaciju procesa - administriranje i izvršavanje zadataka u procesu, uključujući i nadzor procesa i otklanjanje pogrešaka;
    - integracija drugih sustava i aplikacija u procese.
    Razina posluživanja podržava sve vrste usluga od jednostavnih do vrlo kompleksnih, komunicirajući po potrebi s drugim sustavima, npr. bazom podataka opreme i sustavom za upravljanje procesima i resursima.
    Aktivacijska razina služi za posredovanje prilikom prevođenja zadataka upravljanja uslugama (konfiguracija, uključenje, isključenje) u specifične komande koje se upućuju prema mrežnim elementima. Osnovne funkcije uključuju:
    - definiranje specifične logike upravljanja uslugama (definiranje prevođenja logike zahtjeva u specifične komande prema određenom mrežnom elementu);
    - posredovanje, izvršenje logike upravljanja uslugama (prevođenje komandi i njihovo izvršenje prema određenom mrežnom elementu);
    - prilagođenje sučelja prema određenom mrežnom elementu.
    Aktivacijska razina omogućava razini za posluživanje viši stupanj apstrakcije, što olakšava automatizaciju direktnog upravljanja uslugama smanjujući kompleksnost razine posluživanja korisnika.
  • Prikupljanje podataka o korištenju usluge (Billing Mediation) - sakupljanje podataka o tarifi i korištenju usluge kroz cijelu mrežu. Uporabom naprednih predradnji, kao što su filtriranje, uspoređivanje i sabiranje, podaci se pripremaju i prilagođavaju za prosljeđivanje drugim sustavima. Tipični sustavi koji koriste ove podatke su sustavi za obradu i naplatu, sustavi za obradu među-operatorskog prometa, sustavi koji pomažu pri odlučivanju i određivanju poslovnih procesa.

5. Usluge upravljanja mrežom

kazalovrh stranice

Prijedlog rješenja za uslugu upravljanja ENGINE mrežom čini prilagodljiv pristup podršci više-uslužne ENGINE mreže nove generacije. Predloženo rješenje obuhvaća sljedeće:

  • Procese integracije na polju telekomunikacija - pomoć operatorima u razvoju potrebnih mogućnosti kroz planiranje, ugradnju i migraciju telekomunikacijskih rješenja;
  • Nadzor i upravljanje telekomunikacijskim sustavima - nudi operatorima mogućnost izdvajanja procesa upravljanja i nadzora mreže iz svojih poslovnih procesa.
  • Ericssonova usluga upravljanja ENGINE mrežom uključuje savjete o organizaciji procesa, realizaciji procesa te upravljanju i nadzoru više-uslužne mreže.

Pristup Savjetovanje (Advice), Uspostavljanje (Establish), Upravljanje i korištenje (Manage and Operate) primjenjiv je za postojeće i nove operatore (vidi sliku 8). Ovisno o posebnim prilikama i zahtjevima kreira se pogodno rješenje koje će zadovoljiti te potrebe.

5.1 Savjetovanje

kazalovrh stranice

Pri uspostavi ili promjeni telekomunikacijskih procesa potrebno je uzeti u obzir organizaciju i procese nadzora i upravljanja. Uspješni i efikasni telekomunikacijski procesi zahtijevaju znanja o ljudima, procesima i sustavima za upravljanje. U ovoj fazi, konzultantsko savjetovanje koristi se kao pomoć kupcima u definiraju potreba i prioriteta i na taj način možemo ponuditi prikladno rješenje koje odgovara traženim potrebama.

5.2 Uspostavljanje

Sljedeći korak je uspostavljanje usluge. Nužna je podrška za planiranje i ugradnju novih usluga ili upravljanje promjenama u organizaciji, izobrazbi osoblja, metodama i procesima koji se koriste za upravljanje i nadzor telekomunikacijske opreme.
Podržani koncept u ovoj fazi je Integracija koji nudi široki spektar konzultantskih usluga kako bi se operatoru pomoglo u izboru najkorisnijeg i najučinkovitijeg rješenja. Koncept pokriva planiranje, dizajniranje i realizaciju novog rješenja te migraciju postojećih procesa.

5.3 Upravljanje i korištenje

U fazi korištenja nudimo korisniku osiguravanje kvalitete usluge u mreži i nastojimo formirati organizaciju koja će moći pratiti performanse mreže, sustava i pružanje usluga.
Podržani koncept u ovoj fazi je Upravljanje i nadzor. Ovaj koncept nudi operatorima mogućnost izdvajanja procesa kako bi postigli tržišnu konkurentnost i usredotočili se na poslove od strateške važnosti. Koncept pruža mogućnost izdvajanja procesa za nadzor i upravljanje mrežom, uzimajući u obzir ljudske i tehničke resurse.

5.4. Spajanje koncepta u rješenje

Koncept za uspostavljanje i upravljanje omogućava i druge kombinacije, odnosno primjene. Jedna takva kombinacija je - kreiraj, izgradi, predaj. Omogućen je nadzor nad složenim projektima i na taj način osigurani su stručni resursi za pravovremeno uvođenje usluge te bržu izobrazbu osoblja koje će činiti novu organizaciju. Koncept nudi rješenje koje zadovoljava izgradnju nove organizacije, podršku za sustave i procese, upravljanje mrežom kako bi se održala kvaliteta usluge i prijenos znanja osoblju koje koristi ove sustave.

6. Zaključak

kazalovrh stranice

Sustav za upravljanje ENGINE mrežom ima jasno definirana sučelja, a unaprijed definirana integracija pojedinih komponenti ubrzava realizaciju. Otvorena i prilagodljiva arhitektura rješenja odlično podržava različite tehnologije, proizvođače i zahtjeve. Dodatno, Ericsson aktivno potiče rane razgovore s operatorima o poslovnim potrebama i ciljevima od strateške važnosti, kako bi se skratilo vrijeme od idejne zamisli do krajnje realizacije. Sustav za upravljanje ENGINE mrežom omogućava operatorima brzo uvođenje nove usluge i ponudu te usluge novim i postojećim korisnicima.
Visoka kvaliteta usluge ključ je postizanja visokog zadovoljstva korisnika. Sustav za upravljanje ENGINE mrežom pomaže pri postizanju visoke kvalitete usluge skraćujući vrijeme potrebno za njeno uvođenje. To je moguće stoga što se utvrđuje uzrok pogrešaka i brzo ih se otklanja jedinstvenim sustavom koji nadzire cijelu mrežu. Osoblje zaduženo za nadzor i upravljanje usredotočeno je na najkritičnije greške koje se utvrđuju prikupljanjem i filtriranjem svih grešaka prikupljenih u mreži.
Upravljanje performansama otkriva narušavanje kvalitete usluge u mreži. Ukoliko postoji potreba za popravkom ili zamjenom, taj podatak se dojavljuje prije nego što nastupi ozbiljnije narušavanje usluge. Promatranjem specifičnih uzoraka mogu se dijagnosticirati potencijalni problemi u radu mreže. Usluga naplate ključna je za posao operatora. Uvođenjem IP baziranih usluga administracija korisnika i usluga postaje sve važnija i kompleksnija. Funkcija naplate u sustavima za nadzor i upravljanje ENGINE mrežom podržava združene govorne, podatkovne i IP usluge prema malim i poslovnim korisnicima. Ericssonova strategija sastoji se u kreiranju dostupnoga, skalabilnoga i sigurnoga rješenja sastavljenoga od najkvalitetnijih komponenti. Na taj se način operatorima osigurava vrhunsko rješenje.
Središnji sustav za nadzor i upravljanje smanjuje broj osoblja potrebnog za upravljanje mrežom povećavajući njenu produktivnost. Glavna odlika ENGINE koncepta je razvoj uz maksimalno iskorištavanje postojećih kapaciteta. To se odnosi na sva rješenja sustava za nadzor i upravljanje - onih za operatore koji započinju rad s IP rješenjima i za tradicionalne operatore čije mreže treba modernizirati.

7. Kazalo pojmova

kazalovrh stranice

Aktivacija usluge  Service Activation
Sustav za podršku komunikacije s korisnicima  Customer Relationship Management
Isporuka, Osiguranje i Naplata  FAB - Fulfillment, Assurance and Billing
Sustav za upravljanje ugovorima  SLA Manager
Baza podataka opreme  Inventory Database
Sustav za upravljanje procesima i resursima  Workflow and Workforce Management System
Poslužitelj telefonskog prometa  Telephony Server
Više-uslužni pristupnik  Multi-Service Gateway
Temeljna mreža  Backbone network
Prospojni sloj  Connectivity Layer
Komunikacijski i kontrolni poslužitelji  Communication Applications & Control
Govorni pristupnik  Voice Gateway
Savjetovanje  Advice
Uspostavljanje  Establish
Upravljanje i korištenje  Manage & Operate
Standardna podrška za telefonske usluge  Standard Telephony Service Support
Napredna podrška za telefonske usluge  Advanced Telephony Service Support

8. Popis kratica

kazalovrh stranice

MN-OSS  Multi-Service Network Operations Support System
NM&SA  Network Management & Service Assurance
TCP/IP  Transmission Control Protocol/Internet Protocol
FAB  Fulfillment, Assurance, Billing
ATM  Asynchronous Transfer Mode
NSM  Network Surveillance Multi-Service
TM  Trouble Manager
PMR  Performance Monitor
CMG  Connection Manager
ACT  AXD Configuration Tool
AMS  AXD 301/AXD 305 Management System
PDM  Performance Data Manager
PPM  Performance Presentation Manager
FTP  File Transfer Protocol
SNMP  Simple Network Management Protocol
MML  Man Machine Language
ANAM  AXE Number Analysis Manager
ELCR  Ericsson Least Cost Routing
OPS  Operation Procedure Support
AXS  AXE Software Manager
SQL  Standard Query Language
TSC  Telephony Service Configuration
AR-EM  Access Ramp-Element Manager
BAN  Broadband Access Node
IAD  Integrated Access Device
ADSL  Asymmetric Digital Subscriber Line
SHDSL  Symmetric High bit-rate Digital Subscriber Line Technology
DSLAM  Digital Subscriber Line Access Multiplexer
VoDSL  Voice over Digital Subscriber Line
ZMS  Zhone Management System
XM  eXchange Manager

Literatura

[1] Ericsson interni materijali

[2] Ericsson Intranet

[3] Insulander, J. Telecom management for ENGINE, Ericsson review 2001, No 3

kazalovrh stranice

t.gif (43 bytes)

 

  ENGINE Više-uslužna mreža

Rješenja za upravljanje ENGINE mrežom

Podržavanje svih slojeva u  ENGINE mreži

Konekcijski sloj uključuje sustave za upravljanje konfiguracijom i performansama

  Upravljanje ENGINE mrežom i AXEmrežom pomoću MN-OSS

  Funkcionalna područja nadzora i upravljanja u telekomunikacijama

  Funkcionalna područja Administracije i posluživanja korisnika

  Usluge upravljanja mrežom

Tehnička podrška

©Copyright    

21-11-2007