Novosti


Ericsson ConsumerLab: Deset glavnih potrošačkih trendova 2030. – Internet osjeta

  Kategorije: Trendovi

• Potrošači koji brzo usvajaju nove tehnologije već do 2030. očekuju Internet osjeta koji omogućava novu ekonomiju usluga zasnovanu na digitalnim osjetilnim iskustvima • S ljudskim mozgom kao korisničkim sučeljem, potrošači očekuju da će uređaji odgovarati na misli, kreirajući tako novu paradigmu interakcije • Većina potrošača vjeruje da će usluge Interneta osjeta povećati ekološku održivost društva

Potrošači očekuju da će cijeli niz korisnih usluga od povezane tehnologije u interakciji s našim osjetima vida, sluha, okusa, njuha i dodira biti uobičajen već do 2030. Očekivanja potrošača vezana za Internet osjeta su među izdvojenim očekivanjima u devetom izdanju Ericsson ConsumerLab izvještaja o glavnim potrošačkim trendovima (ConsumerLab Hot Consumer Trends 2030).

Tehnologije poput umjetne inteligencije, virtualne i proširene stvarnosti, 5G i automatizacije omogućit će razvoj Interneta osjeta. Potrošači predviđaju da će se do 2030. iskustva zasnovana na zaslonu sve više nadmetati s multi-senzornim iskustvima koja će biti teško odijeliti od stvarnosti.

Nastao na temelju opsežnog istraživanja, ovaj izvještaj predstavlja očekivanja i predviđanja 46 milijuna korisnika koji brzo usvajaju nove tehnologije.

Glavni pokretači Interneta osjeta su sveprisutna zabava i online kupovina, klimatska kriza i potreba da se smanji utjecaj na klimu.

Dr Pernilla Jonsson, rukovoditeljica Ericsson Consumer & IndustryLaba i koautorica izvještaja kaže: „Govorimo o promjeni, od sadašnje internetske povezanosti koja se temelji na pametnim uređajima do sveprisutnih iskustava koja su rezultat povezanosti naših osjeta. Ovaj izvještaj istražuje što bi to moglo značiti za potrošače s naočalama za proširenu stvarnost kao polazišnom točkom. Nismo očekivali da će potrošači već sada u tolikoj mjeri predviđati opsežne promjene u našim svakodnevnim životima, koje će biti pokretane povezanošću osjeta uz pomoć umjetne inteligencije, virtualne i proširene stvarnosti, 5G mreža i automatizacija.“

Dr.sc. Michael Björn, rukovoditelj programa istraživanja u Ericsson Consumer & IndustryLabu, također koautor izvještaja ističe: „Često zamišljamo budućnost, gledano iz sadašnjeg trenutka, kao linearni razvoj. No, već sada trebamo uzeti u obzir kakve ćemo sve prilike i izazove imati u svijetu u kojem su svi ljudski osjeti digitalizirani. To bi se, na primjer, moglo značajno odraziti na klimatske aktivnosti i smanjenje ugljičnog otiska. Mnoge se aktivnosti mogu digitalizirati kako bi se smanjio njihov ugljični otisak. Mogli biste ići na posao, na odmor, ili putovati svijetom, sve u svom domu. Potrošači očekuju da će se industrija pozabaviti pitanjima individualne privatnosti u Internetu osjeta. Na primjer, potencijalnom zabrinutošću da će biti moguće manipulirati našim osjetima za kupovinu roba ili usluga. Ljudi će očekivati osiguravanje potrebne zaštite i garancija.“

Deset glavnih potrošačkih trendova za 2030. su:

  1. Vaš mozak je korisničko sučelje
    Pedeset i devet posto korisnika vjeruje da će moći vidjeti prikaz rute na karti na naočalama za virtualnu stvarnost (VS) ako samo misle na destinaciju.
  2. Zvuči poput mene
    Koristeći mikrofon, 67 posto korisnika vjeruje da će moći preuzeti bilo čiji glas toliko uvjerljivo da zavaraju čak i članove obitelji.
  3. Okus koji poželiš
    Četrdeset i pet posto njih predviđa uređaj za usta koji digitalno poboljšava sve što jedeš , tako da bilo koja hrana može imati okus tvoje omiljene poslastice.
  4. Digitalna aroma
    Njih približno 6 od 10 očekuje da će moći digitalno posjetiti šume ili lokacije u prirodi, uključujući osjećanje svih prirodnih mirisa s tih mjesta.
  5. Potpuni dodir
    Njih preko 6 od 10 očekuje pametne telefone s ekranima koji dočaravaju oblik i teksturu digitalnih ikona i gumbića koje pritišću.
  6. Stopljena stvarnost
    Najkasnije do 2030. svjetovi VS igara neće se moći razlikovati od fizičke stvarnosti, predviđa 7 od 10 potrošača.
  7. Potvrđeno kao stvarno
    “Lažne vijesti” bi mogle nestati – polovina ispitanika kaže da će već do 2030. postati popularne usluge vijesti koje sadrže opsežne provjere činjenica.
  8. Korisnici nakon razrješavanja pitanja privatnosti
    Polovina ispitanika su “korisnici nakon privatnosti” koji očekuju da će se pitanja privatnosti razriješiti u potpunosti kako bi oni mogli sigurno koristiti dobrobiti svijeta kojeg pokreću podaci.
  9. Povezana održivost
    Uz Internet usluga zasnovanih na osjetima društvo će postati više ekološki održivo, smatra 6 od 10 potrošača.
  10. Usluge s osjetima
    Četrdeset i pet posto korisnika predviđa digitalne prodajne centre koji će im omogućiti korištenje svih pet osjeta prilikom kupovine.

Uvidi predstavljeni u izvještaju zasnovani su na globalnim istraživačkim aktivnostima Ericsson ConsumerLaba koje traju preko 24 godine. Primarno se oslanjaju na podatke iz internetske ankete naprednih korisnika interneta u 15 gradova širom svijeta provedene tijekom listopada 2019. Gradovi su Bangkok, Delhi, Jakarta, Johannesburg, London, Mexico City, Moskva, New York, San Francisco, São Paulo, Šangaj, Singapur, Stockholm, Sydney i Tokio.

Cijeli izvještaj (eng.) je dostupan na Ericssonovim internetskim stranicama.

Kompanijske komunikacije Ericssona Nikole Tesle


PovezanoInfografika 

   

Pretraga novosti


   

Filter po kategorijama


   

Tagovi



  Na vrh stranice