Novosti


Veliki izazovi u izvještavanju o održivosti

  Kategorije: Događanja

Od 2018. godine, nefinancijsko izvještavanje postalo je obveza svih velikih kompanija, a od 2024. širi se i na male i srednje te sve financijske institucije i kompanije. Bit će to ključan preduvjet za financiranje projekata i poslovanje u skladu s ciljevima održivog razvoja. Na Liderovoj konferenciji “Održive financije” prezentirana je i pozitivna praksa Ericssona Nikole Tesle.

Ovakvo održivo financiranje uzima u obzir okolišne (environmental), društvene (social) i upravljačke (governance) čimbenike prilikom donošenja odluka o ulaganju. Svi uključeni slažu se da ESG izvještavanje dugoročno predstavlja dobrobit ne samo za okoliš i društvo već i za dugoročnu otpornost kompanija, no u ovom trenutku poduzetnici se pribojavaju složenog prikupljanja raznorodnih podataka i opsežnog informiranja.

Detektirati i približiti sve izazove i prilike koje donosi ESG bila je zadaća Liderove konferencije “Održive financije”.  Sada je ključno poznavati aktualne uredbe, direktive i smjernice EU, poruka je stručnjaka, jer je Unija vrlo odlučna u smanjenju štetnih emisija za 55 posto do 2030. i potpune neutralnosti do 2050. godine, kako stoji u Zelenom planu EU.

Trenutačno ESG izvještaji sadrže dva okolišna kriterija, ublaženje i prilagodbu klimatskim promjenama, dok će od 2023. izvještaji sadržavati još četiri – održivu uporabu i zaštitu vodnih i morskih resursa, prijelaz na kružno gospodarstvo, sprečavanje i kontrolu onečišćenja, zaštitu i obnovu bioraznolikosti i ekosustava. Pri tome se moraju poštovati dva načela ESG-a, etičnost i transparentnost. Najveći izazov tvrtkama bit će implementacija CSRD-a (Corporate Sustainability Reporting Directive) jer ona zaokružuje sve pokazatelje i KPI-jeve, a za regulatore najveći izazov bit će sprječavanje greenwashinga tj. označavanje ulaganja „zelenim“ iako ona to nisu.

Kroz tematske panele prikazane su i pozitivne prakse vodećih hrvatskih kompanija i financijskih institucija. U panelu o društvenom kriteriju, Antonija Lončar, direktorica Marketinga, komunikacija i društveno odgovornog poslovanja Ericssona Nikole Tesle, osvrnula se na društvenu odgovornost kao stratešku odrednicu kompanije koja je utkana u sve poslovne aktivnosti, o čemu Grupa integrirano izvještava od daleke 1999. godine. „Put u digitalno desetljeće EU do 2030. godine, kao važne komponente održivog razvoja, oslanja se na razvoj digitalnih vještina, digitalne infrastrukture te digitalizacije poslovanja i javnih usluga.. Primjerice, kad govorimo o segmentu digitalnih vještina na razini EU trenutno imamo 8,5 milijuna ICT stručnjaka, a do 2030. taj broj treba biti 20 milijuna. S obzirom na vlastitu snagu u znanju, kompetencijama i tehnološkom liderstvu, potičemo pozitivne promjene u društvu upravo poticanje mladih za STEAM zanimanja, suradnju sa akademskom zajednicom, partnerstva sa lokalnom zajednicom i dr. Tu vidimo svoju odgovornost i priliku za doprinos. Jednako tako,  informacijsko-komunikacijske tehnologije imaju transformatorsku ulogu u podršci ostalim sektorima gospodarstva usklađujući poslovni rast i racionalno korištenje resursa te snažno mogu doprinijeti smanjenju emisije ugljikovog dioksida, kao i zaštiti čistog zraka, pitke vode i drugih prirodnih resursa.  I za tu agendu dajemo kvalitetan doprinos kroz razvoj rješenja koja duboko slijede načela održivosti.“

Kompanijske komunikacije Ericssona Nikole Tesle

   

Pretraga novosti


   

Filter po kategorijama


   

Tagovi



  Na vrh stranice