Novosti


Ericsson ConsumerLab: Promjena mjesta – najnoviji trend gledanja TV i video sadržaja

  Kategorije: Trendovi


72% ispitanika svakog tjedna gleda TV i video sadržaje na mobilnim uređajima. Sadržaj gledaju u različitim vremenskim razdobljima, no nastavljajući gdje su stali na različitim uređajima i u različitim situacijama. Više od 40% ispitanika starijih od 65 godina gledaju sadržaje na zahtjev. Korisnici rangiraju „à la carte“ video sadržaj kao jedan od pet najvažnijih aspekata njihovog doživljaja gledanja.

Novi izvještaj Ericsson ConsumerLaba jasno prikazuje nove trendove u gledanju TV sadržaja.

Riječ je četvrtom izvještaju o korisničkim trendovima u TV području na godišnjoj razini. Između ostalih novosti, 72% ispitanika kaže da mobilne uređaje koristi za gledanje video sadržaja najmanje svaki tjedan, a 42% to čini izvan doma. Čak 75% ispitanika za vrijeme gledanja TV uređaja koristi mobilni telefon.

Novi trend je i da gledatelji neki sadržaj gledaju na više mjesta i u različita vremena. Ericsson ConsumerLab ovo naziva terminom "place-shifted viewing" (gledanje s promjenom mjesta). Također, 41% ispitanika u dobi od 65 do 69 godina gleda sadržaje na zahtjev ili s pomakom vremena više od jednom tjedno.

Anders Erlandsson, istraživač Ericsson ConsumerLaba kaže: "U počecima govora o mobilnim TV sadržajima pretpostavljalo se da će se oni prvenstveno sastojati od profesionalno napravljenih kraćih video isječaka, a ustvari je praksa pokazala da gledatelji gledaju kraće video sadržaje, ali na način da isječke stvaraju sami pauziranjem i nastavljanjem cjelovitih TV emisija i filmova kako im odgovara. Nastavlja se redefinicija televizije i videa među gledateljima. S obzirom da 82% ljudi koristi YouTube ili slične usluge barem jednom mjesečno, zapitali smo se da li gledanje recepta online u kuhinji računati kao 'gledanje TV-a' ili samo dobivanje uputa.“

Više od polovice ispitanika smatra njihovo računalo i internetsku vezu integralnim dijelom potrošačkih navika u području televizije i videa. Ovi alati gledateljima omogućuju da odaberu i kombiniraju što će, kako i kada gledati- poput odabira u restoranu.

Izazov je pred osiguravateljima rješenja: postati prvi po jednostavnosti korištenja,  a istovremeno biti „à la carte“ osiguravatelj TV rješenja koji odgovara na sve potrebe korisnika. Gledatelji rangiraju „à la carte“ TV rješenje kao peti najznačajniji aspekt njihovog doživljaja gledanja.
Sva raznolikost gledanja multimedijskog sadržaja je važna, a nijedna se ne ističe kao glavni favorit među gledateljima. U prošlosti smo svjedočili brzom rastu gledanja sadržaja na zahtjev. Trenutačno se ovaj trend smanjuje, no u dobnoj skupini od 55 do 59 godina, rast je vrlo velik –  od 2011. godine se bilježi 18% povećanje gledanja sadržaja na zahtjev više od jednom tjedno.

Još nije došlo vrijeme da zaboravimo na klasično gledanje televizije jer istraživanje pokazuje da linearna TV još uvijek ima važnu ulogu kod korisnika i nije zabilježeno manje učestalo gledanje televizije na ovaj način. Na primjer, čak 36% ispitanika kaže da je gledanje sportskih sadržaja uživo vrlo važan dio njihovih TV navika.

Istraživanje je provedeno u Brazilu, Kanadi, Čileu, Kini, Francuskoj, Njemačkoj, Italiji, Meksiku, Rusiji, Južnoj Koreji, Španjolskoj, Švedskoj, Tajvanu, UK te SAD. Obavljeno je 30 intervjua u kući u 4 glavna grada te 15.000 online intervjua s korisnicima širokopojasnih veza. Ericsson ConsumerLab proučava ponašanje i vrijednosti ljudi, uključujući načine na koje oni reagiraju i razmišljaju o ICT proizvodima i uslugama. Ericsson ova istraživanja koristi s ciljem stvaranja mrežnih rješenja i usluga koji će operatorima omogućiti ponudu atraktivnih usluga.

Kompanijske komunikacije Ericssona Nikole Tesle


   

Pretraga novosti


   

Filter po kategorijama


  Na vrh stranice