Novosti


TV and Media Report 2015: 35 posto TV i video sadržaja pogledano na zahtjev

  Kategorije: Trendovi


Nedavno objavljeni izvještaj Ericsson ConsumerLaba pokazuje da se usluge video sadržaja na zahtjev sve više koriste: svaki treći sat gledanja TV ili video sadržaja sada je vezan uz gledanje na zahtjev. Gledanje TV i video sadržaja na pametnim telefonima bilježi 71 postotno povećanje u odnosu na 2012. godinu; gotovo dvije trećine vremena koje tinejdžeri provode gledajući navedene sadržaje je putem mobilnog uređaja. Gledanje sadržaja koje su stvorili sami korisnici također je u porastu; gotovo svaki deseti korisnik gleda YouTube više od tri sata dnevno.

Ericssonovo najnovije godišnje izdanje Ericsson ConsumerLaba o TV i medijima temelji se na istraživanju koje predstavlja stavove i navike 680 milijuna korisnika što ga čini jednim od najznačajnijih istraživanja ove vrste.

Ključni nalaz istraživanja je da usluge video sadržaja na zahtjev sve uspješnije udovoljavaju potrebama gledatelja te im olakšavaju promjenu dosadašnjih navika. Korisnici sada 6 sati tjedno provode gledajući TV i video sadržaje na zahtjev; TV serije, programe i filmove, što je više nego dvostruko u odnosu na 2011. godinu. Ukoliko se dodaju snimljeni i sadržaji preneseni s mreže, danas se 35 posto svih TV i video gledanja odvija posredstvom usluga na zahtjev.

Došlo je do značajnog rasta u gledanju video sadržaja putem mobilnih uređaja: 61 posto korisnika ih danas gleda putem mobilnih telefona, što je porast od 71 posto u odnosu na 2012. godinu. Kada uzmemo u obzir i tablete te prijenosnike, gotovo dvije trećine vremena kojeg tinejdžeri provode gledajući TV i video sadržaje je putem mobilnih uređaja.

Istovremeno, platforme za sadržaje koje su stvorili sami korisnici (user-generated content –UGC) također pridonose ovom trendu. Gotovo svaki deseti korisnik gleda YouTube više od tri sata dnevno, a jedan od tri želi UGC sadržaje gledati na TV uređaju u svom domu. Uz to, sve veća popularnost platformi poput YouTube-a rezultirala je porastom zanimanja za edukacijske video sadržaje koje korisnici gledaju prosječno 73 minute tjedno.

Evo još nekih nalaza istraživanja:

Gledanje više TV epizoda uzastopce brzo je postalo jedna od važnih navika gledatelja. Ovo je posebno istaknuto kod pretplatnika na usluge video sadržaja na zahtjev koje osiguravaju npr. Netflix, Amazon Prime i HBO, jer 87 posto njihovih korisnika to čini barem jednom tjedno.

Pola gledatelja klasične TV kažu da ne mogu naći sadržaje koje će gledati na dnevnoj osnovi te da značajke vezane uz preporuke sadržaja nisu dovoljno pametno ili osobno osmišljene.

Dvadeset dva posto korisnika koji nikada nisu plaćali TV pretplatu, već plaćaju over-the-top (OTT) usluge vezane uz sadržaj.

Popularnost klasične TV ostaje i dalje velika, ponajviše zbog pristupa premium sadržajima te onima koji idu uživo, poput sporta, a također i zbog društvene vrijednosti klasične TV - okupljanja obitelji.
 
Kompanijske komunikacije Ericssona Nikole Tesle

   

Pretraga novosti


   

Filter po kategorijama


   

Tagovi



  Na vrh stranice